مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی

[ad_1]
مجله دیجی کالا: هواپیماهای خورشیدی تا به حال روی کوهستان‌های آلپ و حتی دور دنیا پرواز کرده‌اند، اما تیم جدیدی برنامه‌ای بسیار بزرگ‌تر در ذهن دارد: شرکت SolarStratos می‌خواهد تا یک هواپیمای خورشیدی را به مرز فضا ببرد. این شرکت برنامه دارد تا هواپیمای‌شان را در ارتفاع ۸۰ هزار فوت (۲۴ هزار متری) از سطح زمین بالا ببرد؛ در این نقطه، انحنای زمین و هم‌چنین ستارگان نمایان می‌شوند.
پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی

هدف این پروژه، به تصویر کشیدن ظرفیت و توانایی انرژی‌های تجدید پذیر است. این پروژه هم‌چنین می‌خواهد امکان پرواز انسان به چنین ارتفاعی را توسط هواپیماهای خورشیدی بررسی کند. با اینکه شرکت SolarStratos از سال ۲۰۱۴ این پروژه را آغاز کرده است، همین تازگی‌ها توانسته این پروژه را به نقطه‌ای مهم برساند. ساخت پایگاه اصلی شرکت SolarStratos برای آزمایش و تست هواپیمای خورشیدی آن‌ها، به پایان رسیده است.
پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی

هواپیمایی که SolarStratos روی آن آزمایش خواهد کرد توسط شرکت PC-Aero ساخته شده است. این هواپیما قرار است اولین هواپیمای خورشیدی دو نفره‌ی دنیا باشد. ۲۲ متر مربع از پنل‌های خورشیدی، سطح این هواپیما را پوشانده‌اند. این پنل‌ها یک موتور الکتریکی ۳۲ کیلوواتی و یک باتری ۲۰ لیتیومی که ظرفیت ۲۰ کیلووات ساعت دارد را تغذیه می‌کنند. با استفاده از این موتور و باطری، هواپیمای ساخته شده می‌تواند ۲۴ ساعت در هوا بماند.

برای پایین آوردن وزن، این هواپیما کابین تحت فشار نخواهد داشت. در عوض، خلبان این هواپیما یک لباس مخصوص تحت فشار خواهد پوشید؛ مثل لباس‌هایی که فضانوردها می‌پوشند. با توجه به اینکه لباس خلبان به هواپیما وصل است و انرژی این لباس را هواپیما تامین می‌کند، خلبان نمی‌تواند به بیرون بپرد یا از چتر استفاده کند.

 

پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی 

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

هواپیما ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادهواپیماهواپیما نوعی هواگرد ثابت‌بال است که توسط موتور جت یا پیستونی به پرواز در می‌آیداخبار محیط زیست سایت پزشکان بدون مرزبه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از عصر ایران، ابتکار گفت رودخانه های مقالات علمی سایت پزشکان بدون مرزبه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، زنان باید در فواصل زمانی مشخص با پزشک‌شان عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن گروه خبری تازه نیوز تازه ترین اخبار ایران منطقه و جهاننمایندگان نزدیک به جبهه پایداری؛ اعضای هیات نظارت استان اصفهان شدنداخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان دانشگاه کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که به گفته آنها، چابک ترین روبات با الف حسن عباسی در رابطه با ارتش چه گفت؟ واکنش …با سلام و درود به ارتشی های غیور و امیر پوردستان عزیز من چیزی که از کلیپ ضمیمه این مطلب مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر …مکانیکاگر رمز خود را فراموش کردید با نوشتن آدرس پست الکترونیک خود در قسمت زیر رمز جدیدی را هواپیما ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد هواپیما هواپیما نوعی هواگرد ثابت‌بال است که توسط موتور جت یا پیستونی به پرواز در می‌آید اخبار محیط زیست سایت پزشکان بدون مرز به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، ماریا نیرا مدیر بهداشت عمومی، محیط زیست و عوامل مقالات علمی سایت پزشکان بدون مرز به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، زنان باید در فواصل زمانی مشخص با پزشک‌شان ملاقات عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی عکس پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن کاربرد گروه خبری تازه نیوز تازه ترین اخبار ایران منطقه و جهان نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری؛ اعضای هیات نظارت استان اصفهان شدند اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی محققان دانشگاه کالیفرنیا روبات جدیدی ساخته اند که به گفته آنها، چابک ترین روبات با قابلیت الف حسن عباسی در رابطه با ارتش چه گفت؟ واکنش ارتشی‌ها با سلام و درود به ارتشی های غیور و امیر پوردستان عزیز من چیزی که از کلیپ ضمیمه این مطلب از مکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر ایران مکانیک اگر رمز خود را فراموش کردید با نوشتن آدرس پست الکترونیک خود در قسمت زیر رمز جدیدی را دریافت



لینک منبع :پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی

پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../پرواز-به-مرز-فضا-با-هواپیمای-خورشیدی‎Cached15 دسامبر 2016 ... هواپیماهای خورشیدی تا به حال روی کوهستان‌های آلپ و حتی دور دنیا پرواز کرده‌اند، اما ... SolarStratos می‌خواهد تا یک هواپیمای خورشیدی را به مرز فضا ببرد. پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../پرواز-به-مرز-فضا-با-هواپیمای-خورشیدی/‎Cached15 دسامبر 2016 ... پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی | دیجی‌کالا مگ | منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی. Images for پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی - آپارات ► 1:39www.aparat.com/v/lNHSn/پرواز_به_مرز_فضا_با_هواپیمای_خورشیدی Dec 15, 2016 - 2 min دنیای مجازی-VIrtual WOrld بسیار هیجان انگیز ادامه کیلیپ ها در سایت viwo.ir نظرات خودتون رو برای ما بنویسید پرواز به مرز فضا با هواپیمای ... پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../پرواز-به-مرز-فضا-با-هواپیمای-خورشیدی/‎Cachedهواپیماهای خورشیدی تا به حال روی کوهستان‌های آلپ و حتی دور دنیا پرواز کرده‌اند، اما تیم جدیدی برنامه‌ای بسیار بزرگ‌تر در ذهن دارد: شرکت SolarStratos می‌خواهد تا یک ... آخرین اخبار هواپیمای solarstratos - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/هواپیمای-solarstratos پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی ... ذهن دارد: شرکت solarstratos می خواهد تا یک هواپیمای خورشیدی را به مرز فضا ببرد. ... سفر به اتمسفر زمین با انرژی خورشیدی. پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی - بی باک نیـــوز www.bibaknews.com/802670/پرواز-هواپیمای-خورشیدی.html 15 دسامبر 2016 ... پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی - پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی در حال بارگذا-پرواز-هواپیمای-خورشیدی. هواپیما - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/هواپیما‎Cached Similarسال‌ها قبل افرادی توانسته بودند دستگاه‌های پرنده‌ای بسازند و حتی با آن پرواز کنند اما .... آن‌هایی که می‌خواستند هواپیما را با سرعت در فضا به حرکت درآوردند همگی سعی ... اما در برخی هواپیماها مانند بال‌های پرنده، بدنه و بال یکپارچه بوده و مرزی بین آنها وجود ندارد . ..... این انرژی الکتریکی می‌تواند از پیل‌های سوختی، سلول‌های خورشیدی، برق ... پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/scientific/.../پرواز-مرز-فضا-هواپیمای-خورشیدی.html 15 دسامبر 2016 ... هواپیمای خورشیدی, فضا هواپیماهای خورشیدی تا به حال روی کوهستان های آلپ و حتی دور جهان پرواز کرده اند، اما تیم جدیدی برنامه ای بسیار بزرگ تر در ... پرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی | رسانه تی وی aparat.rasanetv.com/page-961218.html‎Cachedپرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدیپرواز به مرز فضا با هواپیمای خورشیدی &n...