مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زیباترین رودخانه های اروپا

[ad_1]

douro-river

یک منظره طبیعی شگفت انگیز برای گردشگری لازم دارید؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا 10 مورد از زیباترین رودخانه های اروپا را بشناسید.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ قاره اروپا را انواع و اقسام رودخانه ها و دریاچه ها فرا گرفته اند و مناطق زیادی از شهرها و روستاها با این رودها به هم مرتبط می شوند.

به همین دلیل است که در کشورهای اروپایی ورزش ها و تفریحات آبی رواج زیادی دارد. رودهای اروپایی جاذبه های زیادی دارند و زیبایی خاصی به شهرهای اروپایی می بخشند. اگر عاشق آب و رود و رودخانه هستید و قصد دارید در سفر اروپای خود تمام رودهای زیبا و شگفت انگیز اروپا را زیر پا بگذارید در این مطلب با ما همراه باشید تا نشانی مهم ترین آنها را به شما بدهیم.

رود راین (Rhine)

راین از مشهورترین و زیباترین رودهای اروپا به شمار می رود. این رود از گریسونز در کوه های آلپ سوئیس آغاز شده و قبل از رسیدن به دریای شمال در هلند، از آلمان می گذرد. این مسیر رودخانه ای مسیری محبوب برای گشت و گذار گردشگران محسوب می شود. در آلمان می توانید روی این رود از کنار جنگل سیاه، شهر زیبای کلن و چندین قلعه خوش منظره بگذرید و از سفرتان لذت ببرید.

رود سن (Seine)

در فرانسه گشت و گذارهای تفریحی رودخانه ای بسیار رواج دارند و در آنها واقعاً به گردشگران خوش می گذرد. ولی یکی از رمانتیک ترین این سفرها، گشت تفریحی با قایق به روی رود سن است که در شمال فرانسه جاری می باشد.

رود گوجا (Gauja)

مدتی پیش در یک نظرسنجی آنلاین، کشور لتونی (یا لاتویا) زیباترین کشور دنیا نامیده شده بود. لتونی پر از مناظر زیبا و جنگل های انبوه سبز است که بوی درختان کاج انسان را مست می کند. مناطق حومه این کشور بطور شگفت انگیزی دست نخورده و بکر مانده و اگر قصد سفر به این کشور را دارید، سفر رودخانه ای روی رود گوجا را حتما امتحان کنید. این سفر شامل بازدید از ویرانه های قرن سیزدهمی قلعه توریدا نیز می شود. این قلعه بر فراز صخره هایی مشرف به رود ساخته شده و در پارک ملی گوجا، خرس ها و گرگ ها نیز پرسه می زنند.

رود لوآر (Loire)

این رود که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر طول دارد، طولانی ترین رود فرانسه به حساب آمده و یونسکو آن را جزو میراث جهانی اعلام کرده است. لوآر از میان تاکستان ها، حومه های زیبا و دهکده های قرون وسطایی کوچک و مناظر بسیار چشم نواز فرانسه می گذرد. دره لوآر بهترین فرصت قایق سواری را برایتان فراهم می کند چراکه این دره پر از کاخ ها و کلیساها، تاکستان ها و دهکده دژسازی شده باستانی دسیز است و در این دهکده، سردابه قرن هفتمی مروونژین ها نیز قرار دارد.

رود دورو (Douro)

این رود در کشور پرتغال جاری است و جزو آن دسته از جاذبه های گردشگری اروپا می باشد که هنوز به خوبی معرفی نشده است. گردشگران زیاد به این منطقه نمی آیند، ولی این خیلی هم بد نیست. این رود در شهر پورتو یعنی قلب شبه جزیره ایبریا پیچ و تاب می خورد و از میان مناظری بکر و شگفت انگیز می گذرد. در این مسیر شاهد تاکستان های شیبدار، دهکده های زیبای کارت پستالی و باغستان های بادام نیز خواهید بود.

رود دانوب (Danube)

دانوب در مسیر خود از میان ۹ کشور گذر کرده و دومین رود بزرگ اروپا محسوب می شود. این رود از جنگل سیاه آلمان آغاز شده و قبل از ریختن به دریای سیاه در رومانی و اوکراین، کیلومترها مسیر پر از مناظر زیبا و معماری های چشمگیری را رد می کند. یکی از مناظر مهمی که این رود از کنارش می گذرد، شهر تاریخی بوداپست و کشورهای منطقه بالتیک است. بخش های مهم و زیبای دیگر آن، دره واخاو در اتریش و شهر باکلاس وین می باشند

رود شانون (Shannon)

شانون، طولانی ترین و زیباترین رود جزیره زمرد یعنی ایرلند است که مناطق غرب، شرق و جنوب آن را از هم جدا می نماید. محلی های مهمان نواز و مناظر سرسبز، دریاچه ها و صومعه سلتیک باستانی و عجیب و غیره از ویژگی های خاص این مقصد گردشگری اروپا می باشند که دست کم گرفته شده اند. با یک قایق کرایه ای یا یک تور گشت تفریحی، بیشترین استفاده را از مناظر اطراف این رود ببرید.

رود پو (Po)

رود پو، تجربه رمانتیک دیگری را از سفر قایقی، در اختیارتان می گذارد. این رود طولانی ترین رود ایتالیا است و از کوه های آلپ کوتیان شروع شده و در نهایت به دریای آدریاتیک می ریزد. این رود شما را از کنار زیباترین مناظر ایتالیا از جمله شهر ورونا (شهر رومئو و ژولیت) و بسیاری از شهرهای سنتی ایتالیا و همچنین تالاب مشهور ونیز گذر می دهد.

رود دوردونی (Dordogne)

این رود قطعاً از زیباترین مناظر فرانسه است که از جنوب مرکزی و جنوب غربی فرانسه گذر می کند. مناظر اطراف این رود حقیقتاً اعجاب انگیز بوده و تماشای خانه های سنتی زیبایی که روی صخره های پرشیب ساخته شده اند و چند کاخ و قصر عجیب ولی زیبا قطعاً تجربه خوبی برای گردشگران به حساب می آید. جذاب ترین مسیر این رود از ترمولا تا صخره گاژاک است که چهار دهکده از زیباترین دهکده های فرانسه را در این مسیر می توانید شاهد باشید.

نورفولک برودز (Norfolk Broads)

نورفولک برودز شبکه ای از رودها و دریاچه ها است که از محبوب ترین آبراه های اروپا به حساب می آید. این شبکه رودخانه ای هر ساله بیش از ۷ میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. رودها و دریاچه های قابل قایق رانی آن ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارند و می توان گفت بهشت قایق سواران است. سافولک برودز بزرگترین ناحیه تالابی حفاظت شده در بریتانیا است. در برودز قایقی کرایه کنید و به آرامی بین مهارگاه ها برانید. برای غذا خوردن می توانید در رستوران های کنار رود توقف کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زیباترین عکس های طبیعت عکس منظرهزیباترین عکس های طبیعت عکس منظره این وبلاگ حاوی عکس هایی زیبا و دیدنی از طبیعت می باشدزیباترین کشورهای شرق اروپا برای مسافرتجمهوری چک کرواسی ترکیه مونته نگرو روسیهرومانیاسلوونیمکان های دیدنی استونی زیباترین شگفتی های طبیعت عکسهای طبیعت زیباترین شگفتی های طبیعت شگفتی های طبیعتزیباترین طبیعت های جهانعکس زیباترین هنرپیشه های زن هندی را بدون آرایش …زیباترین هنرپیشه های زن هندی را بدون آرایش ببینید عکسزیباترین عکس های پاییزی جذابزیباترین عکس های پاییزی عکس فصل خزان عکسهای پاییزی عکس برگهای رنگی پاییز عکسهای سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز پارس نازعکسعکس های بازیگرانعکس های خنده دارعکس های عاشقانهاخبار سینمااس ام اس زیباترین خلقت خدا تصاویر گلهازیباترین خلقت خدا تصاویر گلها انواع گلها زیباترین خلقت خداجذاب سایت تفریحی و سرگرمی جذاب فالاس ام اسعکس های خنده دارعکسطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی عکس های طبیعت عکس های طبیعتتصاویر طبیعتعکس طبیعت زیباتصاویر طبیعتمناظر طبیعتعکس های طبیعت ماندگارترین دیالوگ ها، ماندگارترین دیالوگ های تاریخ …زیباترین دیالوگ های سینما در جهان عکس نوشته – دیالوگ های زیبا و ماندگار فیلم ها زیباترین عکس های طبیعت عکس منظره زیباترین عکس های طبیعت عکس منظره این وبلاگ حاوی عکس هایی زیبا و دیدنی از طبیعت می باشد زیباترین کشورهای شرق اروپا برای مسافرت جمهوری چک کرواسی ترکیه مونته نگرو روسیهرومانیاسلوونیمکان های دیدنی استونیزیباترین زیباترین شگفتی های طبیعت تصاویری که در ادامه این مطلب خواهید دید از زیباترین شگفتی های طبیعت است که نگاه هر بیننده را زیباترین هنرپیشه های زن هندی را بدون آرایش ببینید عکس زیباترین هنرپیشه های زن هندی را بدون آرایش ببینید عکس زیباترین عکس های پاییزی جذاب زیباترین عکس های پاییزی عکس فصل خزان عکسهای پاییزی عکس برگهای رنگی پاییز عکسهای عاشقانه زیباترین خلقت خدا تصاویر گلها زیباترین خلقت خدا تصاویر گلها انواع گلها زیباترین خلقت خدا سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز پارس نازعکسعکس های بازیگرانعکس های خنده دارعکس های عاشقانهاخبار سینمااس ام اس جدیدمدل جذاب سایت تفریحی و سرگرمی جذاب فالاس ام اسعکس های خنده دارعکسطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتیجالب عکس های طبیعت عکس های طبیعتتصاویر طبیعتعکس طبیعت زیباتصاویر طبیعتمناظر طبیعتعکس های طبیعتعکسهای ماندگارترین دیالوگ ها، ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما زیباترین دیالوگ های سینما در جهان عکس نوشته – دیالوگ های زیبا و ماندگار فیلم ها زیباترین رودخانه های جهان زیباترین رودخانه های دنیا



لینک منبع :زیباترین رودخانه های اروپا

زیباترین رودخانه های اروپا - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/511865/زیباترین-رودخانه-های-اروپا‎Cachedدر این مقاله با ما همراه شوید تا 10 مورد از زیباترین رودخانه های اروپا را بشناسید. به گزارش الی گشت؛ قاره اروپا را انواع و اقسام رودخانه ها و دریاچه ها فرا گرفته اند و مناطق ... Images for زیباترین رودخانه های اروپا لذت قایق سواری در رودخانه های اروپا - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../لذت-قایق-سواری-در-رودخانه-های-اروپا‎Cached Similar12 فوریه 2015 ... در این مطلب، 8 رودخانه زیبای اروپا را برایتان انتخاب کرده ایم که گشت زدن ... مایل در امتداد رودخانه لوار کشیده شده است که در میان برخی از زیباترین ... زیبایی‌های لبِ رودخانه های رمانتیک اروپا - بیتوته www.beytoote.com/iran/.../beautiful1-river-romantic-europe.html‎Cached Similarزیباترین رودهای جهان رود خانه راین رود سن,رودخانه های زیبای جهان,زیباترین رودخانه های جهان,رود گوجا,رود لوآر,رود دورو,رود دانوب,رود شانون,رود پو,رود دوردونی ,نورفولک برودز ... زیباترین رودخانه های اروپا | ایران آنکارا https://www.iranankara.com/tag/زیباترین-رودخانه-های-اروپا/‎CachedTag: زیباترین رودخانه های اروپا. زیبایی‌های لبِ رودخانه های رمانتیک اروپا ... سفر کردن روی رود یکی از بهترین راه های لذت بردن از مناظره زیبای اروپا است و گردشگران از ... قایق سواری لذت بخش در رودخانه های اروپا +عکس - پارس ناز www.parsnaz.com/the-boat-ride-on-the-river-europe.html‎Cachedقایق سواری لذت بخش در رودخانه های اروپا عکس,در این مطلب، 8 رودخانه زیبای اروپا را ... مایل در امتداد رودخانه لوار کشیده شده است که در میان برخی از زیباترین روستاهای ... زیباترین رودخانه های اروپا - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/زیباترین-رودخانه-های-اروپا/ مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی · بین الملل · مذهبی · آشپزی · اخبار هنری. رده:رودهای بین‌المللی اروپا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رده:رودهای_بین‌المللی_اروپا‎Cached Similarرده:رودهای بین‌المللی اروپا ... رود نمان · رودخانه اولا · رودخانه ویلتز · رودخانه آرگون ( قفقازستان) · رودخانه آلن · رودخانه آیش · رودخانه بسوت · رودخانه پسو · رودخانه دوسپات ... نام رودهای اروپایی - رزبلاگ anjomanjomhori.rozblog.com/post/6/نام-رودهای-اروپایی.html‎Cached10 آگوست 2017 ... نام رودهای اروپایی رده:رودهای بین‌المللی اروپا - ویکی‌پدیا، دانشهٔ آزاد ... www.asriran. com/fa/news/511865/زیباترین-رودخانه-های-اروپا. . Cached. سفر رود خانه ای به قاره ی سبز – اروپا - آژانس مسافرتی www.agencytravel.ir/سفر-رود-خانه-ای-به-قاره-ی-سبز-اروپا/‎Cached Similar3 آوریل 2017 ... قاره ی اروپا یکی از زیباترین مکانهای دنیاست. ... در اینجا چند نمونه از بهترین رود های مخصوص گشت وگذار رودخانه ای در اروپا را معرفی می کنیم:.