مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد

[ad_1]

دانشمندان شبکه ژنی را در مغز کشف کرده اند که با بیماری صرع مرتبط است.

به گزارش مشرق، اگرچه این تحقیق در مراحل اولیه است اما پژوهشگران امیدوارند این کشف مسیری جدید به سوی درمان جدید بیماری صرع باشد.

مایکل جانسون، سرپرست تیم تحقیق از کالج امپریال لندن، در این باره می گوید: «شناسایی گروه ژن های که با هم کار می کنند و سپس هدف قرار دادن این شبکه ژنی، ممکن است منجر به درمان های موثرتری شود.»

وی در ادامه می افزاید: «این شیوه بیولوژی شبکه می تواند به ما در شناسایی روش های درمانی جدید بیماری صرع کمک کند و این متدها برای سایر بیماری ها هم کاربرد دارد.»

شبکه جدیدا شناسایی شده صرع شامل ۳۰ ژن است که به نظر می رسد در نحوه ارتباط سلول های مغز با یکدیگر دخیل هستند. بدکاری این شبکه موجب آغاز حمله صرع می شود.

به گفته جانسون، بیماری صرع یکی از شایع ترین اختلالات جدی نورولوژیکی در سراسر جهان است که بر بیش از ۵۰ میلیون نفر تاثیر گذاشته است.

جانسون در ادامه می افزاید: «باوجودیکه تقریبا ۳۰ داروی متفاوت برای این بیماری تایید شده است اما یک سوم افراد مبتلا به صرع همچنان از بروز حملات کنترل نشده صرع رنج می برند.»

به گفته جانسون، داروهای احیاءکننده عملکرد عادی در این شبکه ژن می توانند نوع جدید درمان را میسر سازند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اخبار ژنتیک سایت پزشکان بدون مرزپژوهشگران علوم پزشکی در موسسه تحقیقات سرطان در کشور انگلیس می گویند نتایج تحقیقات همه چیز در باره اماسبیماری خاموشمرجع تخصصی در زمینه بیماری ام اس بحث پیرامون بیماری و راه های درمان بیماری ام اسخبرگزاری دانا پس از آنکه صدام در نبرد خلیج فارس از نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا شکست خورد و مجبور پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در بیماری غیر واگیر پزشکان ایراندر گذشته های نه چندان دور تصور می شد شیوه زندگی مانند علاقه زیاد به غذاهای پرادویه یا میگنا سندروم بهجت چیست؟ عکس شاید تاکنون نام بیماری بهجت را شنیده اید این عارضه که حاصل اختلال در سیستم ایمنی بدن تستهای آزمایشگاهیآنزیم های کبدی اولین گام در تشخیص آسیب کبدی انجام آزمایش ساده خون است که حضور آنزیم اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …در این مطلب شما را با چند کمبود ماده‌ی مغذی آشنا می‌کنیم که امکان افسرده شدن را بالا افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو …افسردگی ها در بیماری افسردگی که مخفف است فرد همواره در حالت دلسردی، غم اخبار ژنتیک سایت پزشکان بدون مرز پژوهشگران علوم پزشکی به رهبری محققان سوییسی و آلمانی موفق به شناسایی دو منطقه ژنتیکی که در همه چیز در باره اماسبیماری خاموش چرا بیماری ام اس در نواحی شمالی نیمکره زمین شایع تر است؟ مشخص شده که در نیمکره شمالی در عرض خبرگزاری دانا پس از آنکه صدام در نبرد خلیج فارس از نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا شکست خورد و مجبور به عقب پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی مقالات سلامت اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در نظر تستهای آزمایشگاهی پانل کلسترول شامل تست میباشد که انجام آن در افراد بالای سال به صورت هر سال بار به منظور اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک دانشمندان بریتانیایی در آزمایشی که برای اولین بار در جهان انجام می‌گیرد، عوارض ناشی از بیماری غیر واگیر پزشکان ایران در گذشته های نه چندان دور تصور می شد شیوه زندگی مانند علاقه زیاد به غذاهای پرادویه یا شغل میگنا سندروم بهجت چیست؟ عکس ç بیماری بهجت بیماری شایع روماتیسمی در ایران بیماری بهجت یک گونه کارکرد نادرست التهابی بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرز سنگ کلیه ذرات کوچک و سخت که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب ها لوله های



لینک منبع :شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد

شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../شبکه-ژن-بیماری-صرع-در-مغز-شناسایی-شد‎Cached17 دسامبر 2016 ... شبکه جدیدا شناسایی شده صرع شامل ۳۰ ژن است که به نظر می رسد در نحوه ارتباط سلول های مغز با یکدیگر دخیل هستند. بدکاری این شبکه موجب آغاز ... شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد - راسخون rasekhoon.net/news/show/.../شبکه-ژن-بیماری-صرع-در-مغز-شناسایی-شد/ 17 دسامبر 2016 ... دانشمندان شبکه ژنی را در مغز کشف کرده اند که با بیماری صرع مرتبط است. شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد - پارس نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/148198080068979 17 دسامبر 2016 ... به گزارش پارس نیوز، اگرچه این تحقیق در مراحل اولیه است اما پژوهشگران امیدوارند این کشف مسیری جدید به سوی درمان جدید بیماری صرع باشد. شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد - بهداشت نیوز | دمادم https://damadam.ir/.../شبکه-ژن-بیماری-صرع-در-مغز-شناسایی-شد/6016148 دانشمندان شبکه ژنی را در مغز کشف کرده اند که با بیماری صرع مرتبط است. به گزارش بهداشت‌نیوز، اگرچه این تحقیق در مراحل اولیه است اما پژوهشگران ... دولت بهار: شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد www.dolatebahar.com/telex-343784.html‎Cachedتلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد شنبه، 27 آذر 1395 - 10:52 کد خبر: 343784 ... شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد - آخرین اخبار - اخبار - خط ... www.khateomid.ir/.../شبکه-ژن-بیماری-«صرع»-در-مغز-شناسایی-شد.html 17 دسامبر 2016 ... مایکل جانسون، سرپرست تیم تحقیق از کالج امپریال لندن، در این باره می گوید: « شناسایی گروه ژن های که با هم کار می کنند و سپس هدف قرار دادن این ... شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد - گام نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/a8a076164918.html 17 دسامبر 2016 ... به گزارش گام نیوز اگرچه این تحقیق در مراحل اولیه است اما پژوهشگران امیدوارند این کشف مسیری جدید به سوی درمان جدید بیماری صرع باشد. صرع - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صرع‎Cached Similarاین حملات ممکن است بسیار خفیف و تقریباً غیرقابل شناسایی بوده یا برعکس ... متخصصان معتقدند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماری صرع پس از دو سال معالجه، به طور کامل ... پس از اینکه لرزش متوقف شد، ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا فرد به حالت عادی برگردد. .... عفونت سیستم عصبی مرکزی، اختلالات ژنتیکی و نیز بر اثر آسیب به مغز در ... شبکه ژن بیماری «صرع» در مغز شناسایی شد goldan3.rzb.h5h.ir/post530774.html شبکه جدیدا شناسایی شده صرع شامل ۳۰ ژن است که به نظر می رسد در نحوه ارتباط سلول های مغز با یکدیگر دخیل هستند. بدکاری این شبکه موجب آغاز حمله صرع می شود. شبکه ژن بیماری صرع در مغز شناسایی شد - ستاره نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29867674 18 دسامبر 2016 ... باشند و به متخصص غدد یا مغز و اعصاب مراجعه کند. افراد دارای پرولاکتین بالا، معمولاً دچار نوع خاصی از بینایی میشوند که به آن بینایی تونلی گفته ...