مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حقایق جالب در مورد برج ایفل

[ad_1]

برج ایفل را شاید بتوان مشهورترین برج تاریخی جهان نامید که در پاریس و کنار رود سن ساخته شده است. برج ایفل نماد فرانسه است و سالانه گردشگران زیادی را به پاریس می‌کشاند. آیا در مورد این برج اطلاعات کافی دارید؟ اگر می‌خواهید در مورد برج ایفل و حقایق جالب آن بیشتر بدانید، با کجارو همراه شوید.

مقاله‌های مرتبط:

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز شد و در ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آن زمان برج ایفل را برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساختند. شاید آن روزها کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این برج به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه و جهان تبدیل شود. در این مقاله شما را با چند حقیقت جالب در مورد آن آشنا می‌کنیم:

۱. برج ایفل در سال ۱۸۸۹ برای نمایشگاه پاریس ساخته شد و اصلا در نظر نداشتند آن را به صورت دائمی در این شهر قرار دهند. 

۲. برج ایفل قرار بود در سال ۱۹۰۹ تخریب شود اما این کار انجام نشد، چون می‌خواستند تغییر کاربری داده و به عنوان آنتن رادیویی از آن استفاده کنند.

۳. در سال ۲۰۱۱ برج ایفل با ۶,۹۸۰,۰۰۰ بازدیدکننده، پربازدیدکننده‌ترین بنای تاریخی جهان شد.

برج ایفل

۴. در جنگ جهانی دوم زمانی که هیتلر از پاریس بازدید می‌کرد، فرانسوی‌ها کابل‌های آسانسور برج ایفل را قطع کردند تا هیتلر مجبور شود برای رسیدن به بالای برج، تمام پله‌ها را دانه دانه خودش طی کند!

۵. کلاهبرداری به نام «Victor Lustig» برج ایفل را به یک فروشنده‌ی آهن قراضه فروخت!

۶. برج ایفل در اصل برای بارسلون در اسپانیا در نظر گرفته شده بود اما اجرای این پروژه در بارسلون رد شد.

۷. ارتفاع برج ایفل با توجه به تغییرات آب‌وهوایی ۱۵ سانتی‌متر متغیر است.

۸. مخترعی به نام «فرانز رایشلت» هنگامی که می‌خواست چتر نجاتی را که خود طراحی کرده بود را آزمایش کند، از برج ایفل پرید و جان خود را از دست داد.

برج ایفل

۹. برای این که به بالاترین نقطه‌ی برج ایفل برسید، باید از ۱۶۶۵ پله بالا بروید.

۱۰. در سال ۲۰۰۷ زنی به نام «Erika La Tour Eiffel» با برج ایفل ازدواج کرد!

۱۱. در برج ایفل حدود ۲۰ هزار لامپ وجود دارد.

۱۲. در سراسر جهان بیش از ۳۰ کپی از برج ایفل ساخته شده است.

۱۳. وزن رنگی که روی برج ایفل زده شده است، به اندازه‌ی وزن ۱۰ فیل است!

۱۴. «گوستاو ایفل» در بالای برج ایفل برای خود یک آپارتمان داشت!

برج ایفل

۱۵.  در سال ۱۸۹۱ یک سازه طراحی شد تا از برج ایفل بلندتر شود و از آن در ارتفاع پیشی بگیرد. اما این سازه محکم نبود و هرگز کامل نشد و در سال ۱۹۰۷ تخریب شد.

۱۶. گوستاو ایفل که طراح برج ایفل است، در طراحی مجسمه‌ی آزادی هم نقش داشت.

۱۷. زمانی که برج ایفل ساخته شد، بلندترین برج جهان محسوب می‌شد.

۱۸. برای ساخت برج ایفل ۳۰۰ کارگر، ۱۸۰۳۸ قطعه آهن و ۲/۵ میلیون میخ پرچ مورد نیاز بود.

برج ایفل

۱۹. اگر برج ایفل امروزه ساخته می‌شد، باید ۳۱ میلیون دلار برای آن هزینه می‌کردند.

۲۰. در سال ۱۹۶۷ قصد داشتند برج ایفل را به طور موقت به کانادا منتقل کنند اما این تصمیم عملی نشد.

۲۱. در سال ۱۹۰۲ رعدوبرق باعث شد قسمت فوقانی برج ایفل آسیب ببیند. بعد از این حادثه این قسمت بازسازی شد.

۲۲. چراغ‌های برج ایفل ۲۴ ساعته روشن نیستند. از سال ۲۰۱۳ چراغ‌های آن را از ساعت ۱ شب خاموش می‌کنند تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

برج ایفل


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

حقایق جالب در مورد برج ایفلساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز شد و در ۱۸۸۹ به پایان رسید در آن زمان برج ایفل را برای حقایق جالب در مورد برج ایفل برج ایفل را شاید بتوان مشهورترین برج تاریخی جهان نامید که در پاریس و کنار رود سن ساخته حقایقی جالب در مورد برج ایفل کجاروحقایقی جالب در مورد برج ایفل اما حقایق جالب و شاید باور نکردنی در مورد این بنای حقایق جالب در مورد برج ایفل حقایقجالبدرموردبرجساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز شد و در ۱۸۸۹ به پایان رسید در آن زمان برج ایفل را برای حقایق جالب در مورد برج ایفل خبر حقایق جالب در مورد برج ایفل اگر می‌خواهید در مورد مشهورترین برج تاریخی جهان، برج حقایق جالب در مورد برج ایفل حقایقجالبدرموردبرجایفلخبرهای مرتبط معرفی محصولات گیمینگ ایسوس در الکامپ ۲۲ ایسوس در ایران خط تولید می‌زندحقایق جالب در مورد برج ایفل فان نیوز فان نیوزحقایقجالبدرموردبرجایفلساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز شد و در ۱۸۸۹ به پایان رسید در آن زمان برج ایفل را برای حقایقی جالب در مورد برج ایفل آکا برج بی نظیری به نام ایفل را که نماد شهر پاریس است را به خوبی می شناسند اما حقایقی در حقایق جالب در مورد برج ایفل آخرین اخباردنیای فناوری زومیت دانستنیها حقایق جالب در مورد برج ایفل اگر می‌خواهید در مورد حقایق جالب در مورد برج ایفل حقایقجالبدرموردبرجایفلبرج ایفل را شاید بتوان مشهورترین برج تاریخی جهان نامید که در پاریس و کنار رود سن ساخته ۱۰ حقیقت شگفت انگیزجالب در مورد کره ماه جدید ترین این بخش طوفان خورشیدی در سال میلادی رخ می دهد؟ ساختمان فوق العاده محکم و مقاوم عکس و تیپ جالب کیت هرینگتون بازیگر نقش جان اسنو در سریال عکس جدید کیت هرینگتون کیت هرینگتون بازیگر نقش جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت سر صحنه ی گفتگوی جدید و جالب با امیر تتلو ، از حضورش در اکران فیلم گفتگوی جدید و متفاوت با امیر تتلو هر روز اتفاقات جدیدی دور و بر امیر تتلو پیش می‌آید که در زیباترین زن میان سال انگلیس و ازدواج با سگ عکس جدید ترین این بخش تولد عجیب بزغاله ای با صورت انسان در مالزی عکس حفظ تعادل مرد چینی با سرش عکس واقعی از اسکلت زنده زندگی خانوادگی مرد اسکلت نما ایزاییک در زندگی خصوصی اش دو بار ازدواج کرد اولین بار در سال عکس های زیبا ترین زنان جهان در این پست زیبا ترین زنان جهان را میبینید که در ۴ گروه دسته بندی شده اند و توسط برنامه های عصر ایران در زندگی اختیار بادها دست ما نیست، ولی اختیار بادبان ها دست ماست اگزیستانسیالیسم از دو دیدگاه مسیحی و الحادی در اگزیستانسیالیسم مسیحی یافتن من راستین برابر با این معناست که خداوند در فرد به عنوان یک عکسفوزیه جهانبانی نوه محمدرضا پهلوی نوهمحمدرضاپهلوی آبان ملکه انگلیس در مراسم افتتاح پارلمان آن کشور گفت بریتانیا آرزومند بقای رژیم مطالب جالب در مورد ریاضی عکس جالب در مورد پدر تصاویر جالب در مورد خدا متن جالب در مورد روز مرد کلیپ جالب در مورد زندگی نکات جالب در مورد کلش تصویر جالب در مورد مسی مطلب جالب در مورد تولد



لینک منبع :حقایق جالب در مورد برج ایفل

حقایق جالب در مورد برج ایفل - کجارو www.kojaro.com/2016/12/15/123903/eiffel-tower-facts/‎Cached15 دسامبر 2016 ... برج ایفل نماد فرانسه است و یکی از پربازدیدترین جاذبه های پاریس و حتی دنیا محسوب می شود. در این مقاله حقایق بسیار جالبی در مورد آن را به شما ... Images for حقایق جالب در مورد برج ایفل حقایقی جالب در مورد برج ایفل - کجارو www.kojaro.com/2016/1/13/.../12-facts-about-eiffel-tower/‎Cached16 ژانویه 2016 ... امروزه همگان برج بی نظیری به نام ایفل را که نماد شهر پاریس است را به خوبی می ... اما حقایق جالب و شاید باور نکردنی در مورد این بنای عظیم وجود دارد که ... حقایق ناگفته و جالب در مورد برج ایفل در پاریس که نمی دانستید ! hamgardi.com/.../3397-حقایق-جالب-برج-ایفل-فرانسه-پاریس‎Cached6 آگوست 2017 ... در این مطلب از رازهای نگفته برج ایفل پاریس در کشور زیبای فرانسه برایتان می گوییم، از برجی که در وطول تاریخ فراز و نشیب های زیادی داشته و ... حقایق جالب درباره برج ایفل | رهاسیر rahaseir.com/حقایق-جالب-درباره-برج-ایفل/‎Cachedحقایق جالب درباره برج ایفل. ✅ چه حقایق جالبی، پشت برج ایفل وجود دارد؟ ⚡️دو بار به عنوان آهن قراضه فروخته شده است ⚡️برج ایفل در اصل قرمز بوده و یکسال طول ... 12 حقیقت جالب درباره برج ایفل که احتمالا آنها را نمی دانستید - روزیاتو rooziato.com/139552082/12-حقیقت-جالب-برج-ایفل/‎Cachedکمتر کسی در دنیا پیدا می شود که برج ایفل را نشناسد؛ به طوری که طراح این برج به نام گوستاو ایفل در این رابطه گفته بود: «من به ایفل حسادت می کنم زیرا او بیشتر ... حقایق برج ایفل | شگفتی های تاریخ www.historywonders.ir/.../حقایقی-بسیار-جالب-در-مورد-برج-ایفل-که-نم/‎Cached11 ژانویه 2017 ... برج ایفل در سال 1889 میلادی و برای یک جشن بزرگ در فرانسه ساخته شد و اصلاً قرار نبود ... حقایقی بسیار جالب در مورد برج ایفل که نمی دانستید. عصر ساختمان - حقایق جالب در مورد برج ایفل+تصاویر www.asresakhteman.com/.../حقایق-جالب-در-مورد-برج-ایفل-تصاویر‎Cached25 دسامبر 2016 ... حقایق جالب در مورد برج ایفل+تصاویر. به گزارش عصر ساختمان: برج ایفل را شاید بتوان مشهورترین برج تاریخی جهان نامید که در پاریس و کنار رود ... حقایقی جالب و خواندنی درباره ی برج ایفل - روزنامه آسیا www.asianews.ir/2017/.../-حقایقی-جالب-و-خواندنی-درباره-ی-برج-ای/‎Cached18 ژانویه 2017 ... برج ایفل (به فرانسوی: Tour Eiffel ) برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه ... حقایق جالب در مورد کشور فرانسه، کشور برج ایفل - مجله تفریحی و خبری chertbook.com/news/165812‎Cachedکشور فرانسه در طول تاریخ دست خوش تغییرات بسیاری شده و داستان ها و اتفاقات بسیاری در آن رخ داده است. فرانسه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، رشد بسیار زیادی ...