مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پدیده تولد کودکان ۳ والدی در بریتانیا

[ad_1]

پدیده تولد کودکان ۳ والدی در بریتانیا

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
اداره باروری انسان و رویان‌شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک پدر موافقت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی، بریتانیا قرار است اولین کشوری باشد که بچه‌دار شدن از طریق دی.ان.ای سه نفره را اجازه می‌دهد. سازمان باروری انسان و مطالعات جنینی بریتانیا این روش را تایید کرده است. روشی که در آن از ژن‌های شخص ثالث برای پرهیز از انتقال بیماری‌های ارثی به کودک استفاده می‌شود.

این عمل تاریخی و جنجال‌برانگیز برای جلوگیری از تولد کودکانی انجام می‌گیرد که ممکن است با بیماری‌های مرگبار ژنتیکی به دنیا بیایند. بعضی خانواده‌ها چندین کودک را به دلیل بیماری‌های غیرقابل درمان میتوکندری از دست داده‌اند. این بیماری باعث می‌شود که فرد انرژی کافی برای ادامه ضربان قلب نداشته باشد.

بیماری‌های میتوکندری تنها از طریق مادر به فرزندان منتقل می‌شود، بنابراین روش جدید لقاح آزمایشگاهی می‌تواند به جلوگیری از این بیماری کمک کند. در این روش از یک تخمک اهدا شده همراه با تخمک مادر و اسپرم پدر استفاده می‌شود. کودک متولد شده با این روش کمی از ماده ژنتیکی اهدا کننده تخمک را به ارث می‌برد.

بی.بی.سی در حالی مدعی شده است که این عمل کاملا قانونی، اخلاقی و از نظر علمی آماده بهره‌برداری برای عموم است که برخی از دانشمندان، جنبه‌های اخلاقی این روش لقاح آزمایشگاهی را زیر سوال برده‌ و نگران هستند که راه را برای ایجاد کودکان دستکاری شده ژنتیکی باز کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پرسمان دانشجویی اندیشه ی سیاسیشرایط زندگی انسان‌ها نسبت به سال پیش تغییر کرده است در دنیای متمدن و متجدد امروزی پرسمان دانشجویی اندیشه ی سیاسی ضمن گرامیداشت حق طلبی و مقاومت ضداستبدادی جنبش دانشجویی در روز دانشجو، فهرست مطالبی که در



لینک منبع :پدیده تولد کودکان ۳ والدی در بریتانیا

پدیده تولد کودکان ۳ والدی در بریتانیا - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/355720‎Cached17 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: اداره باروری انسان و رویان‌شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک پدر موافقت کرد. پدیده تولد کودکان ۳ والدی در بریتانیا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/17/1579271 17 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: اداره باروری انسان و رویان‌شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک پدر موافقت کرد. پدیده تولد کودکان 3 والدی در بریتانیا | اداره باروری انسان - قطره www.ghatreh.com/news/.../پدیده-تولد-کودکان-والدی-بریتانیا‎Cached17 دسامبر 2016 ... اداره باروری انسان و رویان شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک پدر موافقت کرد. - بÙ. پدیده تولد کودکان ۳ والدی در بریتانیا - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/ce8876190115.html همشهری آنلاین: اداره باروری انسان و رویان شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک پدر موافقت کرد. تولد نخستین کودک با 3 والد+تصاویر - ایسنا www.isna.ir/news/.../تولد-نخستین-کودک-با-3-والد-تصاویر‎Cached28 سپتامبر 2016 ... نشریه نیوساینتیست اعلام کرد که نخستین کودک با ژن سه والد به شیوه انتقال میتوکندری متولد شده است. ... دانشمندان تولد این نوزاد با این روش را "انقلابی" در درمان بیماری های مادرزادی توصیف کرده اند. این روش بحث بر ... صدور مجوز نهایی تولد کودکان 3 والدی در بریتانیا ... هشدار یک نماینده نسبت به پدیده فرار مغزها. پدیده تولد کودکان ۳ والدی در بریتانیا روزنامه همشمهری - مجله خبری نیوز newzz.ir/search/?q=پدیده+تولد+کودکان+۳+والدی+در+بریتانیا...‎Cachedصحبت از نوعی نا هنجاری ژنتیکی است که پزشکان از آن به عنوان یک پدیده پزشکی یاد کرده اند و البته به هیچ عنوان این یک پدیده مثبت نخواهد بود چرا که معمولا نوزادانی ... الف - مجوز جنجالی انگلیس برای تولد کودکان سه والدی alef.ir/vdcjviexhuqe8vz.fsfu.html?425119 17 دسامبر 2016 ... اداره باروری انسان و رویان‌شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک پدر ... صدور مجوز نهایی تولد کودکان 3 والدی در بریتانیا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29842943 16 دسامبر 2016 ... صدور مجوز نهایی تولد کودکان 3 والدی در بریتانیا. اداره باروری انسان و رویان شناسی وزارت بهداشت انگلیس با تولد کودکان سه والدی از دو مادر و یک ... Ghatreh News Archive - مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران incas.tums.ac.ir/ghatreh_archive.php?sid=1&slc_lang=fa...‎Cached... آمریکا (ساعت 24). View, مجوز جنجالی انگلیس برای تولد کودکان سه والدی (الف) ... کشور (فانوس نیوز). View, پدیده تولد کودکان 3 والدی در بریتانیا (همشهری آنلاین). استیون هاوکینگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/استیون_هاوکینگ‎Cached Similar۱.۱ ۱۹۴۲ تا ۱۹۵۹: تولد و کودکی; ۱.۲ ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۳: آغاز تحصیلات عالی; ۱.۳ ۱۹۶۳: آغاز بیماری ALS و ... خانهٔ والدین وی در هایگیت در شمال لندن واقع بود. فرانک و ایزابل هاوکینگ، برای اطمینان یافتن از تولد بدون خطر و سالم نخستین فرزندشان ..... خدا اشاره کرده بود: «اگر ما بتوانیم فرضیه‌های لازم برای توضیح هر پدیده و مادهٔ موجود در هستی را ...