مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص زنجبیل + فواید مصرف زنجبیل تازه

[ad_1]

از مهمترین خواص زنجبیل (Ginger) پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ است. خواص زنجبیل متعدد بوده و مصرف زنجبیل تازه بر زنجبیل خشک ارجحیت دارد.

زنجبیل، ساقه زیرزمینی گیاه زنجیل است که بافت سفت و شیاردار دارد. گوشت ریشه زنجبیل می‌تواند زرد، سفید یا قرمز رنگ باشد که این بستگی به نوع آن دارد. یک پوست قهوه‌ای رنگ آن را پوشانده است که بسته به این که گیاه در هنگام بلوغ یا جوانی برداشت‌ شده، می‌تواند نازک یا ضخیم باشد.

از نظر تاریخی زنجبیل سابقه طولانی در آرام کردن آشفتگی گوارشی دارد. در طب گیاهی، زنجبیل به عنوان بادشکن عالی (ماده‌ای که موجب رفع گاز روده می‌شود) و ضد اسپاسم گوارشی (ماده‌ای که آشفتگی گوارش را آرام می‌کند) در نظر گرفته می‌شود. تحقیقات علمی جدید آشکار کرده‌اند که زنجبیل از خواص درمانی متعددی برخوردار است.

خواص زنجبیل (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت گیاه زنجبیل گرم و خشک است.

خواص دارویی این گیاه عبارتند از:

  • زنجبیل در درمان حالت تهوع و ناراحتیهای معده تاثیر دارد. زنان برای کاهش حالت تهوع صبحگاهی‌ در بارداری میتوانند از خواص زنجبیل بهره ببرند.
  • زنجبیل تازه را برای سرماخردگی و آنفولانزا به کار ببرید.
  • زنجبیل خشک شده را برای درمان سرگیجه و تهوع مصرف کنید.
  • زنجبیل را میتوان به آب گرم اضافه و در مواقع سرمازدگی پاها را در آن قرار داد.
  • از خواص زنجبیل تازه اینکه پس از خرد کردن، برای تسکین سردرد به ناحیه پیشانی بمالید.
  • در مواقع دندان درد میتوان آن را جوید و هنگام گلو درد از غرغره آن استفاده کرد.
  • شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است.
  • یکی از مهمترین خواص زنجبیل در پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ است. مادهای به نام zingiberen در زنجبیل علاوه بر ایجاد طعم و مزه، از رشد سلولهای سرطانی در انسان پیشگیری میکند.
  • برگهای زنجبیل در تسکین التهاب و تورم گلو مفید است.
  • زنجبیل باعث تسکین درد و ورم مفاصل میشود.
  • زنجبیل برای پیشگیری از تهوع ناشی از عملهای جراحی و شیمی درمانی در درمان بیماران مبتلا به سرطان تاثیر فراوان دارد.
  • از خواص زنجبیل استفاده آن به عنوان دارویی آرام بخش برای تسکین دردهای بیماران است.


عکس زنجبیل، خواص زنجبیل، زنجبیل تازه، گیاه زنجبیل، مضرات زنجبیل


خواص زنجبیل تازه و چگونگی مصرف آن

در صورت امکان، زنجبیل تازه بر زنجبیل خشک ‌شده ارجحیت دارد چون نه تنها طعم آن بهتر است بلکه حاوی مقدار بیشتری جینجرول و نیز پروتئاز فعال (ترکیب ضد التهابی) زنجبیل است. ریشه تازه زنجبیل معمولاً در دسترس است. هنگام خرید دقت کنید زنجبیل سفت بوده و سطحی صاف داشته باشد و کپک نزده باشد. زنجبیل معمولاً به دو شکل رسیده و جوان موجود است. زنجبیل رسیده که بیشتر در دسترس است پوست سفتی دارد که باید گرفته شود، درحالی‌که زنجبیل جوان معمولاً لازم نیست پوست گرفته شود.

با وجود اینکه گیاهان و ادویه‌های خشک مانند پودر زنجبیل به صورت گسترده در فروشگاه‌ها در دسترس هستند، بهتر است آن را از عطاریهای معتبر خریداری نمایید.

زنجبیل تازه را در صورت پوست نکندن، در یخچال تا سه هفته و در فریزر تا شش ماه می‌توان نگهداری کرد.

پودر زنجبیل خشک را باید در ظرف شیشه‌ای دربسته، در جایی خشک، تاریک و خنک نگهداری کرد. همچنین می‌توانید آن را در یخچال نیز بگذارید و تا حدود یک سال نگهداری کنید.

مضرات زنجبیل (عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف)

به طور کلی زنجبیل گیاهی بیخطر و بدون عارضه خاصی است. با این وجود میزان مصرف آن باید رعایت شود. به عنوان مثال، اگر از سنگ صفرا رنج میبرید، از مصرف زیاد زنجبیل بپرهیزید، همچنین مصرف بیش از حد آن میتواند سبب گرمازدگی جزیی گردد.

زیادهروی در مصرف زنجبیل باعث سوزش معده و ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن میشود.

احتمال تداخل برخی داروهای رقیق کننده خون مثل وافارین و آسپیرین با گیاه زنجبیل وجود دارد و بایستی هنگام مصرف با پزشک مشورت شود.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زنجبیل یا زنجفیل، خواص زنجبیل، دانستنیهای زنجبیل، فواید زنجبیلخواص زنجبیلخواص دارویی زنجبیلفواید زنجبیلخاصیت زنجبیلزنجبیل در طب سنتیفواید فواید و مضرات زنجبیل برای سلامتیخواص درمانی زنجبیل خاصیت گیاه زنجبیل خواص دارویی زنجبیلخواص درمانی زنجبیلزنجبیل خواص زنجبیل با فواید و ارزش غذایی زنجفیل آشنا …خواص زنجبیلزنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه نعناع، گیاهی با خواص فراواننعناع گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین …مواد غذایی و تغذیهخواص و فواید ترنجبین برای زردی نوزاد و بارداری ترنجبینترنجبین چیستترنجبین و خواص کاسنی، فواید کاسنی، خواص عرق کاسنیخواص کاسنیخواص کاسنی و شاترهخواص کاسنی تلخخواص کاسنی در بارداریخواص کاسنی برای خواص و فواید بنه، مروارید سبزبنه چیست؟پرشین …خواص و فواید بنه، مروارید سبزبنه چیست؟ سلامت تغذیه و رژیم غذائی خواص مواد و همه چیز در مورد زنجبیل قسمت اولنتایج بررسی‌هایی که روی خانم باردار انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل حالت تهوع چای زنجبیل، نوشیدنی زمستانیزنجبیل که از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است، امروزه در تمام دنیا خواص دارویی زنجبیل خواصداروییزنجبیلزنجبیل و خواص بی نظیر ان از خواص دارویی زنجبیل می توان بهمقوی قلب، ضد لخته شدن خون زنجبیل یا زنجفیل، خواص زنجبیل، دانستنیهای زنجبیل، فواید زنجبیل خواص زنجبیلخواص دارویی زنجبیلفواید زنجبیلخاصیت زنجبیلزنجبیل در طب سنتیفواید درمانی فواید و مضرات زنجبیل برای سلامتی خواص درمانی زنجبیل خاصیت گیاه زنجبیل خواص دارویی زنجبیلخواص درمانی زنجبیلزنجبیلخوااص خواص زنجبیل با فواید و ارزش غذایی زنجفیل آشنا شوید خواص زنجبیلزنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید اگر نعناع، گیاهی با خواص فراوان نعناع گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین برای نوزادان و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص و فواید ترنجبین برای زردی نوزاد و بارداری ترنجبینترنجبین چیستترنجبین و خاکشیر خواص کاسنی، فواید کاسنی، خواص عرق کاسنی خواص کاسنیخواص کاسنی و شاترهخواص کاسنی تلخخواص کاسنی در بارداریخواص کاسنی برای پوست خواص و فواید بنه، مروارید سبزبنه چیست؟پرشین پرشیا خواص و فواید بنه، مروارید سبزبنه چیست؟ سلامت تغذیه و رژیم غذائی خواص مواد و خوراکیها همه چیز در مورد زنجبیل قسمت اول نتایج بررسی‌هایی که روی خانم باردار انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل حالت تهوع و چای زنجبیل، نوشیدنی زمستانی زنجبیل که از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است، امروزه در تمام دنیا به خواص دارویی زنجبیل خواصداروییزنجبیل زنجبیل و خواص بی نظیر ان از خواص دارویی زنجبیل می توان بهمقوی قلب، ضد لخته شدن خون ، ضد



لینک منبع :خواص زنجبیل + فواید مصرف زنجبیل تازه

خواص زنجبیل - ۱۴ خاصیت زنجبیل تازه برای سلامتی • نوآورد www.noavard.co/خواص-زنجبیل-10-خاصیت-اثبات-شده-زنجبیل/‎Cached Similar5 سپتامبر 2016 ... خواص زنجبیل - 14 خاصیت زنجبیل تازه برای سلامتی ... در یک مطالعه، مصرف روزانه ۲ گرم زنجبیل در یک دوره زمانی ۱۱ روز، درد های عضلانی را در افرادی ... فواید و مضرات زنجبیل برای سلامتی - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../income2-ginger.html‎Cached Similarخواص درمانی زنجبیل خاصیت گیاه زنجبیل خواص دارویی زنجبیل,خواص درمانی زنجبیل ... نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل تازه باعث کاهش ... خاصیت زنجبیل و دمنوش زنجبیل nadijuicer.com/fruits/zanjabil/‎Cached Similarمصرف همزمان آن با مصرف داروهای ضد انعقاد که برای رقیق شدن خون استفاده می شود منع ... یک قاشق غذا خوری پودر زنجبیل یا سه چهار برش از زنجبیل تازه را در یک قوری ... 9 دلیل خوب برای مصرف بیشتر زنجبیل - تبیان article.tebyan.net/.../9-دلیل-خوب-برای-مصرف-بیشتر-زنجبیل‎Cached23 مه 2012 ... زنجبیل حاوی خواص بی‌شماری است. فرقی نمی‌کند که تازه، خشک و یا به صورت پودر باشد. این گیاه تند و تیز انرژی زا است، مشکلات گوارشی، ... خواص درمانی زنجبیل چیست؟ 8 خاصیت زنجبیل - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/health-benefits-eating-ginger/‎Cached5 فوریه 2017 ... در این مقاله شما را با ۸ خاصیت ویژه زنجبیل برای سلامتی آشنا می‌کنیم. ... مصرف زنجبیل درمان خوبی برای بزرگی و نفخ شکم به علت توانایی آن در ... آشنایی با خواص و مضرات زنجبیل - هفت گنج 7ganj.ir/خواص-و-مضرات-زنجبیل/‎Cached Similarمصرف زنجبیل به اندازه مصرف قرص ایبوبروفن در تسکین دردهای ناشی از قاعدگی موثر بوده است. شما می‌‌توانید دو قاشق سوپخوری ریشه زنجبیل تازه را به مدت ۱۵ دقیقه ... زنجبیل یا زنجفیل، خواص زنجبیل، دانستنیهای زنجبیل، فواید زنجبیل www.akairan.com/health/tebsonati-giahandarooye/ginger.html‎Cached Similarاگر زنجبیل تازه مصرف می ینید،حتماً مقدار مصرفی را وزن ینید تا تقریباً دریابید یه چه حدی از آن معادل 2 تا 4 گرم است.برای درمان،تهوع،گاز معده یا سوء هاضمه روزانه 2 تا ... خواص زنجبیل + فواید مصرف زنجبیل تازه | ستاره setare.com/fa/news/.../خواص-زنجبیل-فواید-مصرف-زنجبیل-تازه‎Cached17 دسامبر 2016 ... از مهمترین خواص زنجبیل (Ginger) پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ است. خواص زنجبیل متعدد بوده و مصرف زنجبیل تازه بر زنجبیل خشک ... خواص شگفت انگیز چای زنجبیل + نحوه آماده کردن آن www.qomefarda.ir/news/1763‎Cached Similarزنجبیل تازه و شربت زنجبیل یا چای زنجبیل در بدن گرما تولید کرده و بدین وسیله ... می‌دهد که مصرف زنجبیل به اندازه مصرف قرص ایبوبروفن در تسکین دردهای ناشی از ... چای زنجبیل و خواص شگفت انگیز چای زنجبیل + نجوه آماده کردن آن www.niksalehi.com/newspaper/چای-زنجبیل-و-خواص-شگفت-انگیز-چای-زنجبیل.html‎Cachedزنجبیل تازه و شربت زنجبیل یا چای زنجبیل در بدن گرما تولید کرده و بدین وسیله ... می‌دهد که مصرف زنجبیل به اندازه مصرف قرص ایبوبروفن در تسکین دردهای ناشی از ...