مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بیماری پوستی صدفی چیست؟

[ad_1]
بیماری پوستی صدفی چیست؟/ ردپای خطرناکترین بیماری پوستی در شجره نامه خانوادگی! به گزارش بلاغ، بیماری پسویازیس یا همان پوست صدفی در دسته بیماری های پوستی قرار دارد و باعث پوسته ریزی از سلول های بدن 10 مرتبه سریع تر از حالت عادی در انسان می شود.

 

پسوریازیس چه مناطقی از بدن را درگیر می کند؟

به دلیل التهاب بالا در سلول های پوستی مناطق درگیر معمولاً قرمز رنگ هستند و دردناک و افراد مبتلا خارش و سورش شدیدی را احساس می کنند.

 

این بیماری می تواند تمام بدن را درگیر کند و معمولاً در مناطقی چون زانو ها، آرنج، کل پاها، نیم تنه بدن و حتی در پوست سر ایجاد شود.

 

این بیماری انواع مختلف دارد و می تواند از خفیف تا شدید بدن فرد را تحت تاثیر قرار دهد، در برخی موارد خارش و قرمزی وجود دارد و در برخی دیگر از افراد درد مفاصل و سختی در حرکت اعضای بدن نیز به وجود می آید.

 

در اثر پوسته ریزی و التهاب پوستی بیماران معمولاً با مشکل آفتاب سوختگی، بروز عفونت، حساسیت به مصرف برخی داروها و حتی بروز مشکلات قلبی عروقی مواجه می شوند و طول عمر آنها معمولاً کمتر از افراد غیر مبتلا به این بیماری است.

 

علت پسوریازیس چیست؟

منشاء این بیماری ناشناخته است اما عوامل مختلفی می تواند درایجاد ناگهانی آن موثر باشد و افراد می توانند در سنین مختلف به آن مبتلا شوند، از جمله عوامل ایجاد کننده آن می توان استرس، ضربه های عاطفی سنگین چون مرگ یکی از خویشاوندان ، از دست دادن شغل و یا حتی ابتلا به یک بیماری عفونی توسط باکتری استرپتوکوک را نام برد که می تواند باعث بیماری در افراد شود.

 

با وجود آنکه بیماری در خانواده ها به صورت ژنتیکی وجود دارد و در موارد ابتلا به بیماری در شجره نامه خانواده ها وجود دارد اما این بیماری نباید باعث شرمندگی یا ضعف اعتماد به نفس در افراد شود، با رعایت نکات درمانی و اقدامات درمانی بیماری در اکثر مبتلایان کنترل می شود و از عود مجدد آن جلوگیری می شود.

 

رژیم غذایی سالم بیماری شما را کنترل می کند؟

علاوه بر اقدامات درمانی کارشناسان به افراد مبتلا به این بیمای توصیه می کنند رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند که شامل انواع میوه و سبزیجات تازه است، همچنین مصرف مواد غذایی دریایی مانند ماهی های چرب روغنی حاوی امگا سه نیز می تواند در کنترل بیماری موثر باشد. 

 

هنوز تحقیقات در خصوص مفید یا مضربودن قهوه به دست نیامده است اما کارشناسان توصیه می کنند افراد از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین اجتناب کنند.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دکتر جمشیدیفوق تخصص روماتولوژیآقای دکتر احمدرضا جمشیدی فوق تخصص روماتولوژی سوال – بیماری پسوریازیست چیست و این ها را بخورید تا جوش نزنیدگردو سرشار از سلنیوم است و به نظر می‌رسد این آنتی اکسیدان قوی تأثیر پیشگیرانه‌ای روی گیاهی برای رفع خستگی و کم‌خونیمزیت برتر گزنه این است که این گیاه سرشار از آهن و هم زمان ویتامین می‌باشد بر خلاف انواع و خواص قارچ های خوراکی خبرگزاری پردیسقارچ های خوراکی در واقع میوه، و بخش تولید مثل کننده و هاگ ساز قارچهای حقیقی دکتر نگار کریمی متخصص پوست مو و زیبایی،درمان …دکتر نگار کریمی متخصص پوست مو و زیبایی،درمان چین و چروک دائمی پوست،درمان لک صورت و ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوست‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست درمان بیماریها بدون مصرف دارو ‌طب رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار سوالات پزشکی دکتر گیتا فقیهی متخصص …متخصص پوست و موکلینیک پوست لیزر،پیوند مو صدفشگفت انگیزترین مکان های گردشگری جهان سایت …جدیدترین اخبار گوناگون را در تابناک با تو از دست ندهید در این سایت شما هر روز گزید گیاهان خانگی که نگهداری از آنان آسان است گیاهان گیاهانخانگیکهبا توجه و رعایت برخی از نکات می‌توان گیاهانی را انتخاب کرد که نگهداری از آنان ساده دکتر جمشیدیفوق تخصص روماتولوژی آقای دکتر احمدرضا جمشیدی فوق تخصص روماتولوژی سوال – بیماری پسوریازیست چیست و معادل این ها را بخورید تا جوش نزنید گردو سرشار از سلنیوم است و به نظر می‌رسد این آنتی اکسیدان قوی تأثیر پیشگیرانه‌ای روی گیاهی برای رفع خستگی و کم‌خونی مزیت برتر گزنه این است که این گیاه سرشار از آهن و هم زمان ویتامین می‌باشد بر خلاف مثلاً انواع و خواص قارچ های خوراکی خبرگزاری پردیس قارچ های خوراکی در واقع میوه، و بخش تولید مثل کننده و هاگ ساز قارچهای حقیقی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست پوست ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست درمان بیماریها بدون مصرف دارو ‌طب اسلامی دکتر نگار کریمی متخصص پوست مو و زیبایی،درمان چین و چروک دائمی دکتر نگار کریمی متخصص پوست مو و زیبایی،درمان چین و چروک دائمی پوست،درمان لک صورت ومشاوره رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران مرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اقتصادی سوالات پزشکی دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست و مو متخصص پوست و موکلینیک پوست لیزر،پیوند مو صدف شگفت انگیزترین مکان های گردشگری جهان سایت خبری تحلیلی جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید در این سایت شما هر روز گزید‌ه‌ای گیاهان خانگی که نگهداری از آنان آسان است گیاهان اپارتمانی گیاهانخانگی با توجه و رعایت برخی از نکات می‌توان گیاهانی را انتخاب کرد که نگهداری از آنان ساده است و تا بیماری پوستی صدفی



لینک منبع :بیماری پوستی صدفی چیست؟

بیماری پوستی صدف (پسوریازیس): علت و درمان - متخصص پوست و مو ... drmehrabian.com/بیماری-پوستی-صدف-پسوریازیس-علت-و-درما/‎Cachedپسوریازیس (بیماری پوستی صدف) بیماری مزمنی است که طی آن، سیستم ایمنی بدن با فرستادن سیگنال‌های اشتباه به سلول‌های پوست، موجب رشد بیش از حد آنها می‌شود. ‎علائم و نشانه‌های ... - ‎چه افرادی مستعد ابتلا به ... - ‎متخصص پوست چگونه ...صدف شایع ترین بیماری پوستی - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5570006/صدف-شایع-ترین-بیماری-پوستی‎Cachedبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، پسوریازیس (Psoriasis) یا صدف یک بیماری شایع پوستی است که در آن ضایعات ضخیم و قرمز رنگ پوشیده از ... بیماری پوستی صدفی چیست؟/ ردپای ... - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../بیماری-پوستی-صدفی-چیست-ردپای-خطرناکترین-بیماری-پوستی-در-شجره-نامه-خانوادگی‎Cached16 دسامبر 2016 ... صدف پوستی یکی از مرموزترین و درعین حال سخت درمان ترین بیماری ها در جهان است و هنوز کارشناسان راه حل درمانی قاطع برای آن پیدا نکرده اند. بیماری پوستی صدف (پسوریازیس) علت و درمان - کلینیک تخصصی ... www.clinicsadaf.com/بیماری-پوستی-صدف-پسوریازیس-علت-و-درمان/‎Cachedپسوریازیس (بیماری پوستی صدف) یک عارضه شایع پوستی است که هر کسی ممکن است به آن مبتلا شود، هر چند که بیشتر در بین افراد ۱۵ تا ۳۵ سال دیده می‌شود. ‎علل - ‎چه عواملی بیماری ... - ‎انواع پسوریازیس - ‎درمانبیماری پوستی صدف (پسوریازیس): علت و درمان - درمانگاه تخصصی و ... fatahclinic.ir/بیماری-پوستی-صدف-پسوریازیس-علت-درما/‎Cachedبیماری پوستی صدف (پسوریازیس)، علت، تشخیص، علائم و نشانه‌ها، درمان پسوویازیس. ... علائم و نشانه‌های پسوریازیس چیست؟ بیماری پوستی صدفی چیست؟/ ردپای خطرناکترین بیماری ... - سلامانه www.salamaneh.com/.../بیماری-پوستی-صدفی-چیست--ردپای-خطرناکترین-بیماری‎Cached21 دسامبر 2016 ... سلامانه : صدف پوستی یکی از مرموزترین و درعین حال سخت درمان ترین بیماری ها در جهان است و هنوز کارشناسان راه حل درمانی قاطع برای آن پیدا نکرده اند. بیماری پوستی صدف (پسوریازیس): درمان، علائم و علت - کلینیک ... farahmandclinic.ir/بیماری-پوستی-صدف-پسوریازیس-درمان،-علا/‎Cachedهدف اصلی در درمان بیماری صدف، متوقف کردن روند سریع رشد سلول‌های پوستی است. کلینیک فرهمند مناسب‌ترین مکانی است که شما می‌توانید بیماری پوستی صدف ... بیماری صدف چیست؟ - سلامت 118 https://www.salamat118.com/post/809/بیماری-صدف-چیست؟‎Cachedدر این بیماری، سرعت و چرخه رشد سلول‌های پوست زیاد می‌شود و سلول‌ها بیش از آنچه می‌ریزند، با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند و پوست نمایی شبیه صدف یا فلس ماهی پیدا ... پسوریازیس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پسوریازیس‎Cached Similarدر حال حاضر این بیماری درمان قطعی ندارد، اما داروهای بسیاری وجود دارند که با .... درمان پسوریازیس پوست سر بستگی به شدت بیماری، بلندی موها و طرز زندگی بیمار دارد. پسوریازیس یا بیماری صدف چیست ؟ - دکتر عباس خیرخواه www.drkheirkhah.com/fa/index.php/2015-11.../169-articles-61‎Cachedپسوریازیس یا بیماری صدف چیست ؟ یک بیماری مزمن التهابی در پوست که با پلاک قرمز و پوسته دهنده با حدود مشخص و با افزایش ضخامت پوست ناحیه مشخص شده و انواع ...