مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت پانسمانی که زنده است

[ad_1]

ساخت پانسمانی که زنده است

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
محققان دانشگاه لیورپول و برستول برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول‌های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی انسان آزمایش کردند.

به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، این نوع پانسمان که Cell Bandage نام دارد، به طور خاص برای جراحت‌های زانو ساخته شده است و می‌تواند فرآیند بهبود جراحت‌های ورزشی را متحول کند.

پارگی مینیسک یکی از متداول‌ترین جراحت‌های زانو است که در 90 درصد موارد در ناحیه سفید مینیسک که فاقد رگ‌های خونی است، به وقوع می‌پیوندد. به همین علت ترمیم این نوع جراحت‌ها بسیار دشوار است.

در اغلب موارد برای درمان این نوع جراحت، بافت‌های پاره شده به طور کامل برداشته می‌شوند؛ اما این شیوه درمانی در آینده موجب بروز آرتروز می‌شود.

نمونه اولیه Cell Bandage روی پنج بیمار داوطلب 18 تا 45 ساله که دچار پارگی مینیسک در ناحیه سفید آن شده بودند، مورد آزمایش قرار گرفت.

فرآیند ساخت این پانسمان شامل برداشت سلول‌های بنیادی از مغز استخوان بیمار و کشت آنها به مدت دو هفته است. سپس این سلول‌های بنیادی روی لایه خاصی قرار می‌گیرند که امکان تحویل آنها را به بافت آسیب دیده فراهم می‌کند.

پس از آماده شدن، این پانسمان از طریق عمل جراحی در میان بافت آسیب دیده ایمپلنت می‌شود. سپس بافت غضروف در اطراف پانسمان بخیه می‌شود تا آن را درجای خود ثابت کند.

با استفاده از این شیوه، بافت مینیسک تمام داوطلبان ظرف 12 ماه پس از ایمپلنت بهبود کامل یافت. پس از 24 ماه سه نفر از داوطلبان کارآیی زانوی خود را کاملا بازیابی کردند و به زندگی عادی بازگشتند اما دو داوطلب دیگر به دلیل پارگی مجدد مینیسک یا بازگشت عوارض پارگی قبلی ناچار به جراحی مجدد و برداشتن بافت آسیب دیده شدند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Stem Cells Translational Medicine منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تار عنکبوت مقدمه تار عنکبوت از پروتئین رشته‌ای فیبروئین ساخته شده‌است این پروتئین از آمینو تار عنکبوت مقدمه تار عنکبوت از پروتئین رشته‌ای فیبروئین ساخته شده‌است این پروتئین از آمینو اسیدهای مردگانی که زنده شدند پیامبرانی که زنده اند اعدامی که زنده شد کسانی که زنده شدند مرده هایی که زنده شدن مرد اعدامی که زنده شد



لینک منبع :ساخت پانسمانی که زنده است

ایرنا - ساخت پانسمانی که زنده است www.irna.ir/fa/News/82349922/‎Cached17 دسامبر 2016 ... تهران- ایرنا- محققان دانشگاه لیورپول و برستول برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی ... ساخت پانسمانی که زنده است - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/355723 17 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان دانشگاه لیورپول و برستول برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول‌های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی ... ساخت پانسمانی که زنده است - کلینیک من www.clinicman.org/ساخت-پانسمانی-که-زنده-است‎Cachedساخت پانسمانی که زنده است. محققان دانشگاه لیورپول و برستول برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی ... ساخت پانسمانی که زنده است !|خبر فوری www.khabarfoori.com/detail/.../ساخت-پانسمانی-که-زنده-است-!‎Cached17 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه لیورپول و برستول برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول‌های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی انسان آزمایش ... ساخت پانسمان زنده برای اولین بار در جهان - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/.../a-very-good-new-for-healing-deep-wounds-published/‎Cachedبرای اولین بار در جهان محققان دانشگاه لیورپول و برستول، نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی انسان آزمایش کردند. ساخت پانسمانی که زنده است - میهن مگ https://mihanmag.com/post/.../ساخت_پانسمانی_که_زنده_است‎Cached10 آگوست 2017 ... به پانسمان یا که او زنده بود. ساخت پانسمانی که زنده است. پنجشنبه, 19 مرداد ماه 1396 در 06:47:29 به گزارش روز سه شنبه وزارت امور علمی در وزارت علوم, ... ساخت پانسمانی که زنده است | خبرآموز news.yadamooz.ir/news/245971‎Cachedتهران- ایرنا- محققان دانشگاه لیورپول و برستول برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی انسان آزمایش کردند. ساخت پانسمانی که زنده است - شبکه اینترنتی آفتاب mcp.mixna.ir/news/6ec676190116.html‎Cachedهمشهری آنلاین: محققان دانشگاه لیورپول و برستول برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی انسان آزمایش کردند ... آخرین خبر | ساخت پانسمان زنده برای اولین بار در جهان akharinkhabar.ir/science/3155734 17 دسامبر 2016 ... کلیک/ برای اولین بار در جهان محققان دانشگاه لیورپول و برستول، نوعی پانسمان زنده را که با استفاده از سلول های بنیادی طراحی و ساخته شده است، روی ... پانسمانی که زنده است - دبیرستان پسرانه مفتاح دوره اول meftahrp.balande.com/Pages/view.aspx?PostID=271627 19 دسامبر 2016 ... ایرنا-محققان برای اولین بار نوعی پانسمان زنده را که با سلول های بنیادی ساخته شده ، روی انسان آزمایش کردند.پانسمان Cell Bandage ، به طور خاص ...