مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ابداع در گناه، ابداع در بلا

[ad_1]

یکی از خصوصیات و صفاتی که انسان ها از خداوند دارند، مبدع بودن است. البته انسان ها این توانمندی را بیش تر در امور زشت و ضد کمالی به کار می گیرند و بیش تر از آن که متوجه جلب کمالات و ایجاد امور کمالی باشند، در اندیشه دست یابی به هدف های زودگذر دنیوی می افتند و قدرت ابداع را برای پاسخ گویی به شهوات به کار می گیرند.

فرآوری: زهرا اجلال- بخش قرآن تبیان

ابداع در گناه

خداوند در سوره نسا آیه 79 می فرماید : هر بدی و ناراحتی که به تو می رسد از ناحیه خود توست . همچنین در سوره شورا آیه 30 نیز می فرماید : هر گرفتاری و بلایی که به شما می رسد به خاطر اعمال و کردار خود شماست .

خداوند قوم لوط را به اموری ابتکاری و ابتداعی می شناسد و می فرماید: وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَهَ مَا سَبَقَکُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّن الْعَالَمِینَ ؛ و لوط را [فرستادیم ] هنگامى که به قوم خود گفت: «آیا آن کار زشت [ى ] را مرتکب مى شوید، که هیچ کس از جهانیان در آن بر شما پیشى نگرفته است؟ (اعراف، آیه 80)
این کار زشت که ایشان ابداع کرده بودند و پیشتار در این عرصه بودند، لواط و مساحقه و همجنس بازی بود. چنان که در آیه 81 سوره اعراف در ادامه آیه پیشین آمده است: شما به جای زنان با مردان شهوت می رانید. شما مردمی تجاوزکار هستید.

از امام رضا(علیه السلام) روایت است که فرمود: هر گاه بندگان، گناهان جدیدی را بیاورند که پیش از آن، نسبت به آن آگاهی نداشتند، خداوند بلاهای جدیدی را بر آنان می آورد که پیش از آن نبود و از آن آگاه نبودند.(وسایل الشیعه ، ج 11 ، ص 240)


همین مساله موجب شد تا ایشان به گناهانی عذاب شوند که درباره اقوام دیگر سابقه نداشته است. ایشان از نخستین اقوامی بودند که از آسمان سنگباران شدند (فرقان ، آیه 40 و هود ،آیه 82 و آیات دیگر) و این گونه بلای سنگ سار آسمانی پدید آمد. هم چنین ایشان به عذاب های دیگر چون صیحه و صدای وحشتناک (حجر ، آیه 73)، طوفانی از شن و سنگریزه (قمر ، آیات 33 و 37) ، زلزله (ژنوبت ، آیات 33 و 34) و زیر و رو شدن سرزمین و خانه هایشان (هود ، آیه 82 ) گرفتار شدند.

امروزه اشکال جدیدی از گناهان از سوی مردم ابداع و اختراع می شود که می توان به گناهان اینترنتی، تلفن همراهی و مانند آن اشاره کرد که بسیاری از خانواده ها را از هم می پاشند و زمینه گسترش گناهان جدید را فراهم می آورد. این گونه است که بلاها و آفات و مصیبت ها نیز جدید و تازه است. نوآوری انسان در عرصه گناه به معنای نوآوری در اشکال جدید عذاب است.
چنانچه می بینیم هر اندازه راه های گناه، شکل جدیدتری به خود گرفته اند و از طریق وسایل ارتباط جمعی ( رادیو ، تلویزیون ، سینما، ماهواره، اینترنت ، قرصهای روانگردان و ...) دایره گناه وسعت یافته و گناهان جدیدی ابداع و اختراع شده است ، به همان مقدار هم بیماری های جدیدی (انواع سرطانها ، ایدز ، سارس ، طاعون گاوی و انواع و اقسام حساسیت ها ...) دامنگیر انسان شده و رواج پیدا کرده که سابقه نداشته است و با تمام پیشرفت هایی که در زمینه علم پزشکی صورت گرفته ، باز هم از درمان کامل آن عاجز و ناتوان هستند .
از امام رضا(علیه السلام) روایت است که فرمود: هر گاه بندگان، گناهان جدیدی را بیاورند که پیش از آن، نسبت به آن آگاهی نداشتند، خداوند بلاهای جدیدی را بر آنان می آورد که پیش از آن نبود و از آن آگاه نبودند.(وسایل الشیعه ، ج 11 ، ص 240)

خداوند در سوره نسا آیه 79 می فرماید : هر بدی و ناراحتی که به تو می رسد از ناحیه خود توست . همچنین در سوره شورا آیه 30 نیز می فرماید : هر گرفتاری و بلایی که به شما می رسد به خاطر اعمال و کردار خود شماست .

کلام آخر

گناه و معصیت، مانند لجن زار متعفنی است که انسان، هر چه بیشتر در آن فرو می رود، خود را به نابودی نزدیک می کند، اما در کنار این مسیر توبه و تصمیم جدی انسان به ترک گناه حرکت به سوی نجات و خود یک پیروزی بزرگ است که درهای رحمت الهی را به روی انسان می گشاید. کسی که به این مرحله (توبه) رسیده به پیروزی بزرگی دست یافته است، و باید سعی کند انگیز خود را برای مبارزه با گناه، قوی تر نماید، و برای همیشه این حالت را در خود حفظ کند.
پس نا امید نباشیم و تا دیر نشده شروع کنیم...


منابع:
سایت آینه
سایت ویسگون
سایت مهر نیوز

 

 

 

رزق و روزی ام بسته شده!

رزق و روزی ام بسته شده!

برای دیگران جهیزیه نخرید!

برای دیگران جهیزیه نخرید!

گشودن درهای رحمت با نماز شب

گشودن درهای رحمت با نماز شب


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ابداع در گناه، ابداع در بلا کلام آخر گناه و معصیت، مانند لجن زار متعفنی است که انسان، هر چه بیشتر در آن فرو می رود گناه اثرات دنیوی و اخروی آسایشگاه خیریه بقیة …گناهابداع در گناه، ابداع در بلاچرا اینقدر عصبانی هستیم؟؟ ابداع در گناه، ابداع در بلا ابداع در گناه، ابداع در بلا یکی از خصوصیات و صفاتی که آثار دنیوی گناه سماموسابداع در گناه، ابداع در برچسب ها آثار گناه بلا و چه گناهانی باعث دریده شدن پرده های عصمت، نزول بلا، … این بنده به وسیله گناه، خود را در معرض خشم من مهم و مؤثری در نزول بلا دارد آثار شوم گناه بر روح تکرار گناه و مداومت آن موجب تیرگى و در قرآن آیات متعددى در گناه سبب بلاابداع حقوق بشر درک مبتنی بر همدردی ابداع حقوق بشر تاریخ اروپا مدرن در دانشگاه برای گرفتن اعتراف به گناه یا آثار گناه بر عقل و قلب و اجتماعاما بر اثر انجام گناه و معصیت الهی مستحق نزول بلا می‌شوند در گناه بلای خاصی را در خود ارضایی گناه داره؟ آیا خود ارضایی در مورد زنان گناه است و غیرقابل قبول، خود را از دام این بلا نجات من هم شیعه هستم اگر گرفتاری‌ها به خاطر گناه است چرا در اگر گرفتاری‌ها به خاطر گناه است چرا در آمریکا بلا به آن‍ها می‌گویند گناه ۩ ۩ در باب فلسفه نشست «روز جهانی داستان کوتاه» در نیشابور مرگ اندیشی در نگاه خیام و نیچه چگونه داستان نویسی ۱۵ نکته جالب و خواندنی در مورد جن راز های شیطان پرستان ۱۵نکتهجالبو ۱۵ نکته جالب و خواندنی در مورد جن فراماسونها ۱۳ راز مخفی دارند که در زمان عضویت در لژ ها در عشق و رندی در سخن حافظ عشق پیوسته در دریای بیکران ادبیات ایران موج می زند عشقی که در شور شیرین و فرهاد رنگ یافته قرآن درمانی و دعا درمانی سماموس به نام خدا در برخی سنین و به ویژه نوجوانی این امر طبیعی و برای اثبات استقلال و شخصیت است چگونه فردی جذاب و دلربا باشیم جدید ترین این بخش چرا چهره ما در سلفی ها غمگین می شود؟ چگونه می توان اجسام را با قدرت ذهن نقد بهائیت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد نقدبهائیت بهائیت مدعی اند که وعده ظهورشان در قرآن کریم آمده است حسینعلی نوری مؤسس بهائیت در اینباره فروش ویژه پکیج لاغری توسط مهدی خردمند ما اهل اسپم فرستادن نیستیم و در تمام ایمیل های ما لینک قطع عضویت وجود دارد حریم شخصی کتاب بسوی کامیابی آنتونی رابینز همه ما رویا ها و آرزوها یی داریم همه ما در اعماق روح خود می خواهیم باور کنیم که دارای موهبت انزال زودرس، درمان به دور از هیاهوی تبلیغات امّا آیا به راستی درمان انزال زودرس این قدر سخت و حتّی ناممکن است؟ در این مقاله نسبتاً مفصّل انزال زودرس، درمان به دور از هیاهوی تبلیغات با سلام سال گذشته با انزیو گرافی مشخص شد که دو رگ در حد و درصد گرفتگی عروق دارم قرار بود



لینک منبع :ابداع در گناه، ابداع در بلا

ابداع در گناه، ابداع در بلا - تبیان article.tebyan.net/344483/ابداع-در-گناه-ابداع-در-بلا‎Cached18 دسامبر 2016 ... یکی از خصوصیات و صفاتی که انسان ها از خداوند دارند، مبدع بودن است. البته انسان ها این توانمندی را بیش تر در امور زشت و ضد کمالی به کار می ... Images for ابداع در گناه، ابداع در بلا انجمن راسخون - ابداع در گناه، ابداع در بلا https://rasekhoon.net/forum/thread/.../ابداع-در-گناه-ابداع-در-بلا‎Cachedابداع در گناه، ابداع در بلا. یکی از خصوصیات و صفاتی که انسان ها از خداوند دارند، مبدع بودن است. البته انسان ها این توانمندی را بیش تر در امور زشت و ضد کمالی به کار ... ابداع در گناه، ابداع در بلا | خبرخوان مذهبی شیعه سِی shiasay.com/.../item-132959-ابداع-در-گناه-ابداع-در-بلا.html‎Cachedیکی از خصوصیات و صفاتی که انسان ها از خداوند دارند، مبدع بودن است. البته انسان ها این توانمندی را بیش تر در امور زشت و ضد کمالی به کار می گیرند و بیش تر از آن ... ابداع در گناه، ابداع در بلا - وسریا wesria.xyz/news/432067 ابداع در گناه، ابداع در بلا از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. در صورت تمایل به خواندن متن کامل خبر بر ... ابداع در گناه، ابداع در بلا - تبیان - سایت خبری مه پو www.mahpoo.com/extpost/akhbar/.../news2016121800102492250.html 18 دسامبر 2016 ... ایسنا - دوازده دی 1395 ساعت 02:38 نگرانی برخی احزاب از امکان اعمال سلیقه دراحراز صلاحیت کاندیداهای شوراها; آفتاب نیوز - دوازده دی 1395 ساعت 01: ... شرح دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان از منظر معظم له - Makarem.ir makarem.ir/main.aspx?typeinfo=4&lid=0&mid...0...‎Cached9 ژوئن 2017 ... خداوند با فضلش با ما برخورد می کند/ اقاله چیست؟/خداوند بسیار توبه پذیر است/صد بار اگر توبه شکستی باز آی/رابطه گناه و بلا /ابداع در گناه، ... wisgoon - ویسگون - ابداع در گناه، ابداع در بلا : خداوند قوم لوط را به ... wisgoon.com/pin/10562606/‎Cached5 دسامبر 2015 ... ابداع در گناه، ابداع در بلا : خداوند قوم لوط را به اموری ابتکاری و ابتداعی می شناسد و می فرماید: وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَهَ مَا سَبَقَکُم بِهَا ... ابداع در گناه، ابداع در بلا | جستجو در وبلاگها | آرشیو وبلاگ 724 weblog724.gdn/list/ابداع-در-گناه،-ابداع-در-بلا‎Cachedعبارت ' ابداع در گناه، ابداع در بلا ' در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خ ر بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده شده است. داروی معجزه آفرین برای ترمیم دختران ابداع شد | عبارت جستجو شده | خبرها cheshme.xyz/list/داروی-معجزه-آفرین-برای-ترمیم-دختران-ابداع-شد‎Cachedعبارت داروی معجزه آفرین برای ترمیم دختران ابداع شد در بین اطلاعات جستجو شده و نتایج با ذکر منبع نمایش داده شده است. با توجه به ... ابداع در گناه، ابداع در بلا. یاالله.