مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین»

[ad_1]

محققان و مهندسان کره جنوبی توانستند با ثبت یک رکورد تاریخی در رابطه با حفظ پلاسما در راکتور هسته‌ای، دروازه جدیدی از فرآیند همجوشی هسته‌ای را باز کرده و در آستانه دستیابی به انرژی پاک و نامحدود هیدروژنی قرار بگیرند.

«پلاسما» یکی از حالات ماده است که با جامدات، مایعات و گازها متفاوت است و کاربرد فراوانی در علم فیزیک و حوزه انرژی دارد.

محققان کره‌ای در مرکز ملی همجوشی هسته‌ای این کشور توانستند «پلاسما» را برای 70 ثانیه در دمای 300 میلیون درجه سانتی‌گراد پایدار نگاه دارند، که این رقم بیشترین رکورد برای این فرآیند محسوب شده و تولید انرژی نامحدود و پاک را تسهیل خواهد کرد. این رکورد پیشتر در اختیار مرکز تحقیقات پلاسمای «ام آی تی- کمبریج» بود که محققان کره‌ای مدت زمان آن را بیش از 10 ثانیه افزایش دادند.

این فرآیند در راکتور تحقیقاتی توکاماک در 160 کیلومتری جنوب سئول انجام شده است.

نحوه عملکرد راکتورهای همجوشی هسته‌ای دقیقا همانند ستاره‌های سوزان مثل خورشید است. در این راکتورها گاز هیدروژن یونیزه شده در دمای فوق‌العاده بالایی حرارت می‌بیند و به «پلاسما» تبدیل می‌شود.در این حالت «پلاسما» با جداسازی الکترون‌ها حالت شبه خنثی پیدا کرده و میتوان به صورت ذوب شده از آن برای تولید انرژی استفاده کرد.

در ساختار این راکتورها حین تولید «پلاسما» یک میدان مغناطیسی قدرتمند نیز ایجاد می‌شود تا از برخورد «پلاسما» با دیواره راکتور و سرد شدن آن جلوگیری شده و کیفیت آن حفظ شود.

گرچه ممکن است صحبت از استفاده مستقیم از این انرژی در خانه و ادارات کمی زود باشد، اما این تحقیقات نشان می‌دهد در آینده این منابع انرژی می‌توانند به صورت نامحدود و پاک به انسان خدمات ارائه کنند.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزمینزمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ عصر ایران رییس بانک مرکزی تبدیل پول ایران به تومان جای نگرانی ندارد امکان استفاده از اسکناس الف تصاویر زندگی در کره شمالی، بهشت روی زمینزندگی در کره شمالی قوانین خاص خود را دارد در کره شمالی شب‌ها برای صرفه‌جویی در انرژی زیست نیوز عامل پیری پوست وقتی کمبود نور خورشید دارید میوه‌های مفید برای کاهش وزن تقویت کره زمین چگونه شکل گرفت سامعه واعظ به گفته زمین شناسان تاریخچه پیدایش عمر کره زمین بالغ بر میلیارد سال جو زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادجوزمینبه پدیدهٔ افزایش میانگین دمای جو در نزدیکی سطح زمین از یک تا دو سدهٔ گذشته گرمایش گرم نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید سایت خبری …نکات قابل توجهی که در این کوه باستانی وجود دارد قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، …کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز خبرگزاری فارس صفحه اصلی دل بستگى به دنیا، عقل را فاسد مى ‏کند، قلب را از شنیدن حکمت ناتوان مى ‏سازد و باعث یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتاین ابزار به مدیران سایت ها و وبلاگ ها این امکان را می دهد که فایل های ویدیویی خود را زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد زمین زمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ خورشید الف تصاویر زندگی در کره شمالی، «بهشت روی زمین» زندگی در کره شمالی قوانین خاص خود را دارد در کره شمالی شب‌ها برای صرفه‌جویی در انرژی کره زمین چگونه شکل گرفت سامعه واعظ به گفته زمین شناسان تاریخچه پیدایش عمر کره زمین بالغ بر میلیارد سال تخمین جو زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد جوزمین به پدیدهٔ افزایش میانگین دمای جو در نزدیکی سطح زمین از یک تا دو سدهٔ گذشته گرمایش گرم‌شدن نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید سایت خبری تحلیلی تابناک نکات قابل توجهی که در این کوه باستانی وجود دارد قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به یک کلاغ کوه پردیس نزدیکترین نقطه به خورشید؟ ضد ایدز بر خلاف ادعای شایعه کوه پردیس جم نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید نیست حتی اگر ادعای شایعه ۱۰ حقیقت شگفت انگیزجالب در مورد کره ماه آغاز ماموریتهای اخیر ناسا به منظور شکل گیری مطالعات جدید بر روی کره ماه لژیونر کره‌جنوبی بوی سیگار در ورزشگاه آزادی ما را اذیت می‌کند لژیونر کره‌جنوبی بوی سیگار در ورزشگاه آزادی ما را اذیت می‌کند عصر ایران رییس بانک مرکزی تبدیل پول ایران به تومان جای نگرانی ندارد امکان استفاده از اسکناس‌های منظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشید منظومه ی شمسی تحقیقی درباره سیارات و خورشید اطلاعاتی درباره زمین و بقیه سیارات



لینک منبع :نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین»

کره جنوبی یک قدم دیگر تا دستیابی به "خورشید روی زمین" - ایسنا www.isna.ir/.../کره-جنوبی-یک-قدم-دیگر-تا-دستیابی-به-خورشید-روی-زمین‎Cached17 دسامبر 2016 ... کره جنوبی یک قدم دیگر تا دستیابی به "خورشید روی زمین" ... می‌شود تا از برخورد « پلاسما» با دیواره راکتور و سرد شدن آن جلوگیری شده و کیفیت آن ... نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین» - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/18/1579439 18 دسامبر 2016 ... نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین». انرزی نامحدود, انزژی هسته ای, اخبار فناوری. محققان کره‌ای توانستند با حفظ پلاسما در راکتور هسته‌ای ... Images for نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین» نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین» - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../نزدیک-شدن-کره-جنوبی-به-خورشید-روی-زمین/ 6 مه 2017 ... نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین». محققان کره‌ای توانستند با حفظ پلاسما در راکتور هسته‌ای به مدت 70 ثانیه در آستانه دستیابی به انرژی ... نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین» - آفتاب | دمادم https://damadam.ir/.../نزدیک-شدن-کره-جنوبی-به-خورشید-روی-زمین/6035266 محققان و مهندسان کره جنوبی توانستند با ثبت یک رکورد تاریخی در رابطه با حفظ پلاسما در راکتور هسته ای، دروازه جدیدی از فرآیند همجوشی هسته ای را باز کرده و در ... نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین» - آریانا همراه www.arianahamrah.ir/اخبار/نزدیک-شدن-کره-جنوبی-به-خورشید-روی-زمین 17 دسامبر 2016 ... نزدیک شدن کره جنوبی به «خورشید روی زمین» ... محققان کره‌ای توانستند با حفظ پلاسما در راکتور هسته‌ای به مدت 70 ثانیه در آستانه دستیابی به ... نزدیک شدن کره جنوبی به خورشید روی زمین - شبکه اینترنتی آفتاب ... khabarfarsi.com/u/29854391 17 دسامبر 2016 ... نزدیک شدن کره جنوبی به خورشید روی زمین. ایسنا نوشت: محققان کره ای توانستند با حفظ پلاسما در راکتور هسته ای به مدت 70 ثانیه در آستانه ... زمین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/زمین‎Cached Similarهمچنین در میان چهار سیارهٔ سنگی گردان به دور خورشید (تیر، ناهید، زمین و مریخ) زمین ... تنها ماه طبیعی شناخته شده برای زمین، کرهٔ ماه است که از نزدیک به ۴٫۵۳ میلیارد سال پیش گردش ... ماه باعث ایجاد کشند در آب اقیانوس‌ها، پایدار شدن زاویهٔ انحراف محور زمین و کم‌کم ... محدودهٔ دمای هوا بر روی کره زمین میان ۸۹٫۲ (قطب جنوب) درجه زیر صفر تا ۷۰٫۷ ... سیاره - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سیاره‎Cached Similarاگرچه ایده گردش سیارات به دور خورشید بارها پیشنهاد شده‌بود، اما تا قرن هفدهم طول ... فضا، مشاهدات نزدیک توسط کاوشگرهای فضایی نشان داده‌است که زمین و سیارات دیگر در ..... به معنی زمین یا خاک است و نخستین بار به صورت مکتوب به عنوان نام کره زمین در ... (و همچنین واپاشی رادیواکتیو)، باعث گرم شدن سیارات در حال رشد و ذوب شدن حداقل ... کشف کره زمین دوم در کنار نزدیک ترین ستاره به خورشید - Sputnik Iran https://ir.sputniknews.com/world/201608171794549/‎Cached17 آگوست 2016 ... ستاره شناسان رصد خانه اروپایی جنوبی در شیلی در اواخر تابستان کشف یک سیاره شبیه زمین در خارج از منظومه شمسی را اعلام خواهند ... کشف کره زمین دوم در کنار نزدیک ترین ستاره به خورشید ... نزدیک شدن «سیاره مرگ و رنج» به زمین.