مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد

[ad_1]

ماهنامه بازاریاب بازارساز - حسین بخشائی: پائولو کوییلو، نویسنده معروف، می گوید: همیشه بهترین راه را برای پیمودن می بینیم اما فقط راهی را می پیماییم که به آن عادت کرده ایم. در طول زمان همه ما گرفتار عادت هایی می شویم که ترک کردن شان سخت است. این عادت ها به تدریج به بخشی از شخصیت ما تبدیل می شوند و روی زندگی شخصی و کاری مان تاثیر نامناسب می گذارند.


در حرفه فروش و بازاریابی نیز افراد پس از مدتی دچار عادت هایی می شوند که اگر آنها را اصلاح نکنند، نمی توانند در مسیر پیشرفت گام برداند. در اینجا 20 عادت فروش را که باید هرچه سریع تر ترک کنیم، به شما معرفی می کنیم. حتی اگر یکی از این عادت ها را هم در خود می بینید باید خیلی زود به فکر از بین بردن آن بیفتید.

 

20 عادت فروش که باید حذف شان کرد

1- فقدان یا عدم توجه به اعتبارسنجی:
یک فروشنده حرفه ای باید بتواند به درستی اعتبارسنجی انجام دهد تا وقت خود را بیهوده برای افرادی که نمی توانند مشتری خوبی برای او باشند، سرمایه گذاری نکند.

2- به تاخیر انداختن مشتری یابی:
یافتن مشتری جدید شریان حیاتی یک کسب و کار است و به همین دلیل تاخیر انداختن در این فرایند را باید از بین برد.

3- عجله کردن در مرحله معرفی:
عدم اعتمادسازی کافی و عجله کردن برای فروش باعث می شود که خریدار احساس خوبی از ارتباط با فروشنده به دست نیاورد.

4- استفاده از موضوعات بی ربط در گفت و گو با مشتری: باید سعی کنیم تا جایی که ممکن است از مسیر فروش خارج نشویم.

5- عدم به روز رسانی مهارت های فروش:
مانند هر مهارت دیگری، مهارت های فروش نیز باید بنا به اقتضائات بازار و تغییر رفتار خرید مشتریان، به روز رسانی شوند.

6- وابستگی به یک مشتری بزرگ:
اگر یکی از مشتریان بزرگ شما تصمیم بگیرد که دیگر با شما کار نکند، چگونه می خواهید ضرر از دست دادن او را جبران کنید. فلسفه پخش مویرگی این است که اگر روزی یکی از مشتریان کلیدی به هر دلیلی تصمیم به قطع همکاری گرفت، شرکت آنقدر در بازار نفوذ کرده باشد که بتواند این اتفاق را مدیریت کند. وابستگی به یک مشتری بزرگ باعث می شود که شرکت مجبور شود برای از دست ندادن او با هر شرطی که گذاشت کنار بیاید.

7- عدم محصول شناسی:
فروشنده تا زمانی که اطلاعاتش در مورد محصول کامل نیست، نباید درباره آن با مشتری صحبت کند.

8- بیشتر از گوش کردن، حرف زدن:
فروشنده باید سوال بپرسد، گوش کند و حرف های مشتری را با عبارات جدیدی برای خود او تکرار کند.

9- نگاه صرفا کمّی به فروش: درست است که فروش با اعداد و ارقام سر و کار دارد اما آشنایی با مهارت های ارتباطی و روانشنانسی نیز بخش مهمی از آن را تشکیل می دهند.

10- عدم تبدیل ویژگی ها به منافع: فروشنده باید به جای اینکه روی ویژگی های محصولش تمرکز کند با هوشمندی آن ویژگی ها را تبدیل به منافعی برای مشتری کند و در گفت و گو با مشتری روی آن منافع مانور دهد.

11- ترس داشتن از قیمت:
خیلی از فروشنده ها هستند که حتی بیشتر از مشتری دغدغه قیمت را دارند. در صورتی که اگر فروشنده به اینکه با کار خود برای مشتری ارزش آفرینی می کند، اعتقاد داشته باشد، هیچ وقت قیمت به دغدغه ذهنی او تبدیل نخواهدشد.

12- عدم پیگری کردن:
فروش با سفارش گرفتن تمام نمی شود. فروشنده ای که می خواهد فروش های تکرارشونده داشته باشد باید مطمئن شود که سفارش مشتری سر وقت و تمام و کمال به او تحویل داده می شود.

 

20 عادت فروش که باید حذف شان کرد

13- عدم شناخت مشتری:
آیا مشتری شما در سایت هایی مانند لینکداین عضویت دارد؟ آیا شرکت مشتری شما وبسایتی دارد که از طریق آن بتوانید اطلاعاتی درباره آنها به دست بیاورید؟

14- عدم شخصی سازی پیام:
پیام های بازاریابی باید برای هر مشتری شخصی سازی شوند و با توجه به نیازها، عادات، فرهنگ و رفتار خاصی آن مشتری به او ارائه شوند.

15- اشتباه در گفتن یا نوشتن اسم مشتری:
در مکاتبات باید دقت شود که نام مشتری به درستی نوشته شود. همچنین در ارتباطات شفاهی باید نام مشتری درست بیان شود. به هیچ وجه نباید از مخفف کردن اسامی که گاه در روابط دوستانه به کار می رود، استفاده کرد. یک اشتباه تایپی کوچک می تواند به قیمت از دست رفتن یک معامله بزرگ تمام شود.

16- استفاده از واژه های ناآشنا برای مشتری:
گاهی اوقات فروشنده برای آنکه برای خودش و شرکتش پرستیژ ایجاد کند، واژه هایی را به کار می برد که مشتری هیچ چیزی از آنها نمی فهمد. استفاده از واژگان انگلیسی برای این کار بسیار متداول است.
عباراتی همچون ERP، CRM و R&D شاید برای شما کاملا طبیعی باشد اما مشتری با آنها آشنایی ندارد. با زبان خود مشتری با او صحبت کنید.

17- حدس زدن درباره خواسته مشتری:
به جای اینکه درباره خواسته مشتری حدس بزنید و آن حدس را پایه و اساس کار خود قرار دهید، خیلی راحت از او سوال بپرسید. فراموش نکنید که انسان ها تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

18- زیادی به بروشورهای فروش متکی بودن: در فروشگاهی مشغول خرید کردن بودم که فروشنده ای وارد شد و بروشور محصولاتش را جلوی مشتری گذاشت تا اجناسش را بررسی کند و خودش رفت در گوشه ای ایستاد. در اینجا این فرد را نمی توان فروشنده نامید. او فقط یک حمل کننده بروشور است که سفارش مشتری را دریافت می کند.

19- نامنظم بودن:
فروشنده ویترین یک شرکت است. کدام مشتری را سراغ دارید که مایل باشد از شرکتی خرید کند که ویترینش کثیف و به هم ریخته است؟

20- همیشه عذرخواهی کردن یا هیچ وقت عذرخواهی نکردن:
همان طور که عذرخواهی نکردن از مشتری به خاطر اشتباهی که رخ داده نشان از بی توجهی و عدم مسئولیت پذیری فروشنده دارد، عذرخواهی کردن بیش از حد از مشتری هم نشان دهنده اعتماد به نفس پایین فروشنده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گفتگو با کسی که روزه رتبه یک ارشد شدگپی رتبه‌ی یک کارشناسی ارشد مدیریت گفتگو با کسی که روزه رتبه یک ارشد شد تاریخ رمان خارجی که قبل از مردن باید بخوانیدما برای شما فهرست خرید آماده کرده ایم، یک فهرست کتاب تایی به انتخاب همشهری جوانعصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی فروش ویژه پکیج لاغری توسط مهدی … راز مهم لاغری که متخصصین رژیم های غذایی از آن متنفرند ولی شما حتماً باید بدانید استخر،سونا و جکوزی فروش انواع فیلتر تصفیه آب مورد استفاده برای خالص سازی آب استخرآنچه مدیران باید بدانند مدیریت اثربخشآنچه مدیران منابع انسانی باید بدانند به گفته سوزان میسینگر، رییس سابق انجمن مدیریت بد لباس و بد تیپ ترین مرد جهان انتخاب شد عکسیکی از مشهورترین کج‌سلیقگی‌های زاکربرگ که ثروت او حداقل میلیارد دلار تخمین زده می عروس مد ارایشعروس مد ارایش عروس مد ارایش اموزش ارایشگریمعکس لباس زنانهعکس کیف و کفش زنانهفرمول نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟چراغی آورده ام در پیشِ آفتاب که آفتاب را با این چراغ می بینم حاشا اگر چراغ نیاوری زندگی در حال جادوگری که روی درخت انجیر زندگی می‌کرد به لستر گفت یک آرزو کن تا آن را گفتگو با کسی که روزه رتبه یک ارشد شد گپی رتبه‌ی یک کارشناسی ارشد مدیریت گفتگو با کسی که روزه رتبه یک ارشد شد تاریخ انتشار فروش ویژه پکیج لاغری توسط مهدی خردمند راز مهم لاغری که متخصصین رژیم های غذایی از آن متنفرند ولی شما حتماً باید بدانید چگونه من رمان خارجی که قبل از مردن باید بخوانید ما برای شما فهرست خرید آماده کرده ایم، یک فهرست کتاب تایی به انتخاب «همشهری جوان» آنچه مدیران باید بدانند مدیریت اثربخش آنچه مدیران منابع انسانی باید بدانند به گفته سوزان میسینگر، رییس سابق انجمن مدیریت منابع عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی عکس نامِ من عشق است، آیا می شناسیدم؟ چراغی آورده ام در پیشِ آفتاب که آفتاب را با این چراغ می بینم حاشا اگر چراغ نیاوری، آفتاب خود زندگی در حال جادوگری که روی درخت انجیر زندگی می‌کرد به لستر گفت «یک آرزو کن تا آن را بد لباس و بد تیپ ترین مرد جهان انتخاب شد عکس این مجله درباره انتخاب زاکربرگ برای این عنوان نوشت «شاید برخی از افرادی که در دنیای مجازی عروس مد ارایش عروس مد ارایش عروس مد ارایش اموزش ارایشگریمعکس لباس زنانهعکس کیف و کفش زنانهفرمول رنگ



لینک منبع :20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد

20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../20-عادت-بدِ-فروش-که-باید-حذف-شان-کرد‎Cached18 دسامبر 2016 ... 20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد. پائولو کوییلو، نویسنده معروف، می گوید: همیشه بهترین راه را برای پیمودن می بینیم اما فقط راهی را می ... 20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../20-عادت-بدِ-فروش-که-باید-حذف-شان-کرد/‎Cached1 ژوئن 2017 ... 20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد. حسین بخشائی: پائولو کوییلو، نویسنده معروف، می گوید: همیشه بهترین راه را برای پیمودن می بینیم اما فقط ... 20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد | استارت ام ال ام startmlm.ir/20-عادت-بدِ-فروش،-که-باید-حذف-شان-کرد/‎Cached5 ژانویه 2017 ... پائولو کوییلو، نویسنده معروف، می گوید: همیشه بهترین راه را برای پیمودن می بینیم اما فقط راهی را می پیماییم که به آن عادت کرده ایم. 20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/wedlock/p477153/عادت-بد-فروش-حذف-شان.html‎Cached18 دسامبر 2016 ... برترین ها (bartarinha.ir) | خبر فارسی khabarfarsi.com/w/bartarinha.ir 20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد. ۳ دقیقه پیش. ماهنامه بازاریاب ... Adam Grant: عادت های عجیب اندیشمندان مبتکر | TED Talk | TED.com ► 15:25https://www.ted.com/talks/adam_grant_the_surprising_habits_of_original_thinkers/transcript?language=fa Apr 1, 2016 - 15 min روانشناس سازمانی آدام گرنت مشغول بررسی «مبتکر هاست»: کسانی که ایده‌های ... در این صحبت، سه عادت غیر منتظره مبتکر ها را بشناسید-- مثلا پذیرش شکست. ... می ... 20 عادت بد فروش که باید حذف شان کرد - مجله خبری نیوز newzz.ir/search/?q=20+عادت+بد+فروش+که+باید+حذف+شان+کرد‎Cachedاین متخصص پوست و مو روش دیگر ترک این عادت را جویدن آدامس بدون شکر عنوان کرد و گفت: این کار باعث می‌شود که حواس تان از ناخن جویدن منحرف شود و روش دیگر ... تصادف در گالیکش جان 2 موتورسوار را گرفت - farspage / news / وبگردی farspage.com/n/10/lyzsa‎Cached12 آگوست 2017 ... سرگرد علی تجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حادثه که ساعت21 و 15 دقیقه جمعه ... 20 عادت بدِ فروش، که باید حذف شان کرد. 101 عادت موفقیت آمیز و نحوه ی ایجاد شان - دیجیاتو digiato.com/article/.../101-عادت-موفقیت-آمیز-و-نحوه-ی-ایجاد-شان/‎Cached27 دسامبر 2016 ... به همان اندازه که از بین بردن عادت های بد دشوار است، ایجاد عادت ساده. ... از آن جایی که ذهن به کار جدید عادت ندارد، باید با این تلنگر ها، مدام هوشیارش کرد تا الگو های جدیدی بسازد. ... تعداد آن را به 20، 10 و در نهایت 0 کاهش دهید و عادت بد را از بین ببرید. ... تغییر محیط; استراحت کردن; حذف کردن نرم افزار های اجتماعی از گوشی ... متولدین هر ماه چه عادت های ناپسندی دارند - Sputnik Iran https://ir.sputniknews.com/world/201702172236398/‎Cached17 فوریه 2017 ... همانطور که می دانید هیچ فردی کامل نیست. اگر چه متولدین ماههای مختلف خصوصیات خوب زیادی دارند اما در کنار همه آنها، عادات بدی نیز دارند که در این مطلب ... روش ترک عادت های بد 20 سالگی - نمناک namnak.com/عادت-های-بد.p44428‎Cachedعادت های بد و به اندازه کافی نخوابیدن و استفاده نکردن از ضدآفتاب و ننوشیدن آب ... تنها کاری که باید برای داشتن زندگی شاد و طولانی و سالم انجام دهید این است که عادت های بد ... نکنید و مواردی که برایتان حواس پرتی ایجاد می کنند را قبل از خواب حذف کنید. ... نزدن آن، مواردی هستند که جوانان در دهه دوم زندگی شان مرتکب آن می شوند و به پوست ...