مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه ی آنچه که باید در مورد فلوکستین بدانید

[ad_1]

فلوکستین داروی ضدافسردگی ،اضطراب و لاغری است؟!

 

با دلگرم همراه باشید تا با داروی فلوکستین آشنا شوید.

 

قرص فلوکستین

 

قرص فلوکستین

 

فلوکستین چه کاربردی دارد و عوارض جانبی آن چیست؟

 

فلوکستین (Fluoxetine) دارویی ضدافسردگی (Anti-depressant) از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می باشد. فلوکستین در سال 1974 کشف شده، در سال 1987 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید گشت و از سال 2001 حق ثبت اختراع آن باطل گشته و برای تولید در دسترس همه شرکت ها قرار گرفت.

داروهای ضدافسردگی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها ازقبیل افسردگی و سایر بیماری ها و اختلالات روانی و خلقی مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها به افراد برای بهبود حالشان و کمک به پیشگیری از افکار و اقدامات آسیب رسانی بخود و خودکشی کمک می نمایند.

بااینحال تحقیقات نشان می دهند که تعداد کمی از افراد (معمولا آنهایی که زیر 25 سال دارند) بعد از مصرف قرص های ضدافسردگی، ممکن است افسردگی و یا سایر اختلالات خلقی آنها بدتر شده و یا افکار خودکشی به آنها دست داده و یا حتی اقدام بخودکشی نمایند، بنابراین لازم است همه افراد (بخصوص افراد زیر 25 سال) حتی آنها که فلوکستین را برای بیماری های غیر از افسردگی استفاده می کنند، با پزشک خود درباره خطرات و مزایای داروهای ضدافسردگی مشورت نمایند.

 

قرص فلوکستین

 

در چه مواقعی باید از قرص فلوکستین استفاده کنیم؟

 

  • قرص فلوکستین در مواقع زیر استفاده می شود.
  • برای درمان و بهبود افسردگی.
  • بیماری اختلال وسواسی جبری.
  • بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید).
  • بعضی از انواع سندرم پیش از قاعدگی.
  • کار فلوکستین در بدن این است که باعث افزایش سروتنین می شود و سروتنین یک ماده شیمیایی است که در مغز به حفظ تعادل روانی کمک می کند، بنابراین مصرف قرص فلوکستین باعث افزایش سلامت روانی فرد می شود.

 

قرص فلوکستین

 

سایر موارد مصرف فلوکستین

 

  • درمان الکلیسم
  • اختلال نقص توجه
  • اختلال شخصیت مرزی
  • اختلالات خواب
  • سردرد
  • بیماری های روانی
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • سندرم تورت
  • چاقی
  • مشکلات جنسی
  • ترس و .....

 

قرص فلوکستین

 

فلوکستین از کجا آمد؟

 

یکی از پر سر و صدا‌ترین قرص‌های ضد افسردگی که از دهه 1980 وارد بازار شد فلوکستین (Fluoxetine) یا همان پروزاک است. شاید وقتی شرکت الی لیلی برای اولین‌بار در سال 1986این دارو را می‌ساخت تصور نمی‌کرد که پس از مدت زمانی مصرف این دارو تا این حد رایج شود؛ به‌طوری‌که در سال 2007 در ایالات متحده آمریکا دربیش از 22 میلیون نسخه پروزاک تجویز شده باشد.

اگرچه داروهای ضدافسردگی دیگری نیز وجود دارند که اثربخشی آنها به اندازه پروزاک است اما شاید این کپسول‌های 10 و 20 میلی‌گرمی خواص دیگری هم داشته یا شاید عوارض جانبی کمتری داشته باشند که سبب رواج آن شده است. بسیاری از پزشکان نگران مصرف بی‌رویه و خودسرانه این دارو بوده و بارها نسبت به مصرف آن هشدار داده‌اند.

 

قرص فلوکستین

 

روزی چند قرص فلوکستین بخورم؟

 

دوز قرص های فلوکستین موجود در ایران معمولا 10 و 20 میلی‌گرم هستند که ابتدا با 10 شروع می شود و در صورتیکه بدن بیمار به دوز بالاتری نیاز داشته باشد پزشک 20 را تجویز می کند.

 

قرص فلوکستین


نیاز بیمار به قرص فلوکستین بستگی به چه عواملی دارد؟

 

  • وزن بیمار
  • سوابق بیماری های قبلی
  • سابقه مصرف در خانواده بیمار
  • شدت بیماری

 

قرص فلوکستین

 

یک دارو و چند بیماری

 

فلوکستین یا پروزاک یک داروی ضدافسردگی مهارکننده باز جذب سروتونین (SSRI) است. سروتونین ماده‌ای در بدن است که کاهش آن سبب عدم تعادل روانی، علائم افسردگی، خواب‌آلودگی، نگرانی و. . . می‌شود. در حقیقت با مصرف پروزاک، میزان این ماده در بدن افزایش یافته و سبب بهبود علائم افسردگی و اضطراب می‌شود.

این دارو به شکل کپسول‌های 10 و 20 میلی گرمی در بازار رایج است و برای درمان بیماری‌های افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز می‌شود. فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات از جمله برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، سندروم پیش از قاعدگی، حملات ترس (حملات غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، درمان مشکلات جنسی، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز می‌شود.

پروزاک نیز مانند بسیاری دیگر از داروهای مشابه، پس از مدتی مصرف تاثیر خود را نشان خواهد داد و فرد نمی‌تواند بلافاصله پس از مصرف، انتظار بهبود حالات خود را داشته باشد. به علاوه قطع ناگهانی و خودسرانه فلوکستین نیز به هیچ وجه مورد قبول نیست. در حقیقت قطع خودسرانه دارو همان‌قدر می‌تواند عوارض داشته باشد که مصرف خودسرانه آن.

بنابراین با توجه به مکانیسم عمل، شرایط هر بیمار، سابقه خانوادگی و تاثیراتی که این دارو می‌تواند داشته باشد حتما باید با تجویز پزشک و تا مدت زمان تعیین شده از این دارو استفاده کرد.

 

قرص فلوکستین

 

فواید قرص فلوکستین

 

  • هرگز قرص فلوکستین را خودسرانه مصرف نکنید.
  • قرص فلوکستین در ابتدای درمان می تواند باعث افکار خودکشی شود،حتما مراقب علایم هشدار‌دهنده باشید.
  • قرص فلوکستین به آرامی و توسط دستگاه گوارش جذب می شود،قرص فلوکستین به صورت شکسته و جویده مصرف نشود.
  • قرص فلوکستین پس از چند هفته اثراتش را نشان می دهد،پس برای دیدن اثرات دارو عجله نکنید.
  • اگر مشکلی برایتان در حین مصرف ایجاد شد، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید
  • اگر قرص فلوکستین را مصرف کردید و مشکلات جنسی برایتان به وجود امد به پزشکتان اطلاع دهید.
  • در مصرف قرص فلوکستین از تجویزهای مردم و صحبت های عامیانه بپرهیزید و با نظر دکتر قرص فلوکستین را مصرف نمایید.
  • اینکه قرص فلوکستین نشاط آور است باوری غلط است.
  • قرص فلوکستین را حدالامکان برای افسردگی های خفیف و متوسط مصرف نکنید.

 

 

 قرص فلوکستین

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

+ 0
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آنچه باید در مورد داروی فلوکستین بدانید دارو …داروبا سلام من چهار روزه که فلوکستین را به پیشنهاد یکی از فامیل شروع کرده ام خودش مصرف راه های درمان انزال زودرسراه های درمان انزال زودرس راه های درمان انزال زودرس درمان زودانزالی فرد باید هراس اجتماعی و نحوه درمان آن مردمانهراس اجتماعی نوعی اختلال اضطرابی میباشد که پس از افسـردگـی و اعـتـیاد به الـکــل جلوگیری از ریزش مو پایگاه تخصصی بدنسازی و …هنگامی که صحبت از بدنسازانی می شود که کم مو هستند همه ناخوداگاه فکر می کنند که او یک انزال، انزال مردان، انزال زنان، زود انزالی، درمان زود انزال زودرسانزال زنانانزال در زنانانزالانزال چیستانزال مردانانزال خانم هاانزال ترامادولبحران ترامادول در لیگ برتر فوتبال پدیده‌ای که هر روز گسترش پیدا می‌کند وب سایت رسمی به کانال رسمی فاش نیوز در تلگرام بپیوندیدفاش نیوز پایگاه خبری تحلیلی فاش نیوز کانال رسمی خبررسانی خود را در برنامه تلگرام راه اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در رضا داوود نژاد و همسرش غزل بدیعی علت بیماری …اخبار داغدر همین حین پزشک متخصص لاغری که رضا تحت نظر او بود اعلام کرد بیماری رضا هیچ ارتباطی به آنچه باید در مورد داروی «فلوکستین» بدانید دارو سلامت نیوز دارو با سلام من چهار روزه که فلوکستین را به پیشنهاد یکی از فامیل شروع کرده ام خودش مصرف میکرد و همه چیز در مورد داروی کاربامازپین سایت فوق تخصصی مغز و … آشنایی با داروها کاربامازپین یکی از داروهای ضد صرع است که برای درمان بعضی اختلالات روانپزشکی نیز مورد راه های درمان انزال زودرس راه های درمان انزال زودرس راه های درمان انزال زودرس درمان زودانزالی فرد باید توانایی هراس اجتماعی و نحوه درمان آن مردمان هراس اجتماعی نوعی اختلال اضطرابی میباشد که پس از افسـردگـی و اعـتـیاد به الـکــل تست افسردگی بک سایت فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان تستافسردگیبک تست تعیین میزان افسردگی بک از معتبرترین تستهای افسردگی در دنیا میباشد که مورد استفاده های جلوگیری از ریزش مو پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ هنگامی که صحبت از بدنسازانی می شود که کم مو هستند همه ناخوداگاه فکر می کنند که او یک دوپینگی انزال، انزال مردان، انزال زنان، زود انزالی، درمان زود انزالی انزال زودرسانزال زنانانزال در زنانانزالانزال چیستانزال مردانانزال خانم هاانزال در راه برای درمان افسردگی که می‌تواند جایگزین داروهای ضد نکته مهم در مورد افسردگی این است ممکن است مجبور شوید تا آخر عمرتان با آن بجنگید اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی مقالات سلامت اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در نظر به کانال رسمی «فاش نیوز » در تلگرام بپیوندید فاش نیوز پایگاه خبری تحلیلی فاش نیوز کانال رسمی خبررسانی خود را در برنامه تلگرام راه



لینک منبع :همه ی آنچه که باید در مورد فلوکستین بدانید

همه ی آنچه که باید در مورد فلوکستین بدانید - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../151062-عوارض-و-فواید-و-نحوه-مصرف-“قرص-فلوکستین‎Cached18 دسامبر 2016 ... همه ی آنچه که باید در مورد فلوکستین بدانید:فلوکستین داروی ضدافسردگی ،اضطراب و لاغری است؟!با دلگرم همراه باشید تا با داروی فلوکستین آشنا ... آنچه باید در مورد داروی «فلوکستین» بدانید - دارو - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../آنچه-باید-در-مورد-داروی-«فلوکستین»-بدانید‎Cached Similar10 فوریه 2010 ... در مورد داروی فلوکستین نیز توصیه می شود که از مصرف همزمان آن با سایر ..... میکنم هر چند اصلا خشک نیست / تمام خونه بوی نم میگیره فلوکستین هم ... همه آنچه که باید در مورد فلوکستین (پروزاک) بدانید - سایت فوق ... gyrusclinic.com/همه-آنچه-که-باید-در-مورد-فلوکستین-پروزا/‎Cached Similar19 دسامبر 2013 ... داروی پروزاک ® ( کپسول فلوکستین) از دسته داروهای ضد افسردگی و مهار کننده بازجذب انتخابی سروتونین است.(سروتونین یک ماده طبیعی در مغز ... همه ی آنچه که باید در مورد فلوکستین بدانید | Persian Picture persianpicture.ir/?p=242‎Cached18 دسامبر 2016 ... فلوکستین (Fluoxetine) دارویی ضدافسردگی (Anti-depressant) از خانواده ی داروهای مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می باشد. همه آنچه که درباره مصرف قرص فلوکستین باید بدانید - آسمونی www.asemooni.com/health/drug/fluoxetine‎Cachedfluoxetine همه آنچه که درباره مصرف قرص فلوکستین باید بدانید ... شاید شما هم بخواهید در مورد قرص فلوکستین و عوارض و اثرات مثبت و منفی آن بیشتر بدانید .... پزشک با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های مصرف دارو و شرایط بیمار، می‌تواند بهترین دارو و دوز ... تمامی ی آنچه که باید در رابطه با فلوکستین بدانید - سرزه www.serze.com/تمامی-آنچه-باید-رابطه-فلوکستین-2550022/‎Cached18 دسامبر 2016 ... همه ی آنچه که باید در مورد فلوکستین بدانید فلوکستین داروی ضدافسردگی ، پریشانی و لاغر شدن است؟! با همراهی کرده باشید تا با داروی فلوکستین ... همه ی آنچه که باید در مورد فلوکستین بدانید - لیمو پاتوق limopatogh.ir/news/104288‎Cachedفلوکستین داروی ضدافسردگی ،اضطراب و لاغری است؟!\n\n با دلگرم همراه باشید تا با داروی فلوکستین آشنا شوید. \n\n. فلوکستین بخورم، خودکشی می‌کنم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../فلوکستین-بخورم-خودکشی-می‌کنم‎Cached Similar10 ژوئن 2015 ... به علاوه قطع ناگهانی و خودسرانه فلوکستین نیز به هیچ وجه مورد قبول نیست. ... دکتر رنجبر درباره تداخلات دارویی فلوکستین می‌گوید: «باید گفت که فلوکستین ... داروهای اعصاب و روان برخلاف آنچه در اذهان عمومی وجود دارد و مردم تصور می‌کنند، اگر ... پزشک با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های مصرف دارو و شرایط بیمار، می‌تواند ... کامل ترین مرجع در مورد قرص فلوکستین 10 و 20 و عوارض و فواید و نحوه ... www.jesarat.com/fluoxetine-tablet/‎Cached9 جولای 2017 ... داروی فلوکستین که به صورت Fluoxetine نوشته می شود یک داروی ضد دارو را مصرف کنید. در چه مواقعی باید از قرص فلوکستین استفاده کنیم ... یکی از عوارض قرص فلوکستین کاهش وزن و لاغری می تواند باشد اما این به این معنا نیست که اتفاق برای همه رخ می ...... سلامت نیوز: آنچه باید در مورد داروی «فلوکستین» بدانید. داروی فلوکستین چیست؟ - مجله پزشکی و سلامت تک پزشک takpezeshk.com/what-is-fluoxetine/‎Cached2 جولای 2017 ... الف تا ی سلامتی ... به علاوه قطع ناگهانی و خودسرانه فلوکستین نیز به هیچ وجه مورد قبول نیست. ... باز هم باید بگوییم که همه چیز به تشخیص پزشک و شرایط ویژه هر بیمار بستگی دارد.» ... آنچه اهمیت دارد این است که مهم‌ترین و شایع‌ترین عارضه ممکن برای هر دارو را ... اینکه فلوکستین را نشاط آور بدانیم باور اشتباهی است.