مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید

[ad_1]

 

محققان شناسایی کردند؛

ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳

 

آرتروز روماتوئید

 

آرتروز روماتوئید

 

نتایج یک مطالعه جدید ارتباط یک نوع میکروب خاص با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را نشان می دهد.

به گزارش ستاره ها؛ این کشف ممکن است علل احتمالی بیماری مفصل دردناک را نیز توضیح دهد.

دکتر فلیپه آندراد، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پزشکی جان هاپکینز مریلند، در این باره می گوید: «اگر نتیجه تحقیق ما درست باشد در حقیقت تغییری در درمان بیماران آرتروز روماتوئید اتفاق می افتد. ولی همچنان یافته اولیه ما نیاز به تایید دیگران دارد.»
آرتروز روماتوئید، نوعی بیماری مزمن آرتروز است که با سیستم ایمنی بیش از اندازه فعال ارتباط دارد. نه تنها بر مفاصل، بلکه بر سیستم های مختلف بدن نیز تاثیر می گذارد.
به گفته آندراد، بیش از یک قرن است که دانشمندان دریافته اند افراد مبتلا به بیماری التهابی بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری لثه هستند. همچنین محققان دریافته اند افراد مبتلا به بیماری لثه، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز روماتوئید قرار دارند.
در مطالعه جدید، تیم آندراد در حدود ۲۰۰ نمونه از لثه افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید را بررسی کردند. محققان متوجه نوعی باکتری موسوم به A. actinomycetemcomitans شدند که با بیماری لثه مرتبط است.
علائم عفونت در نیمی از بیماران مبتلا به آرتروز روماتوئید در مقایسه با تنها ۱۱ درصد گروه افراد بدون بیماری لثه یا آرتروز روماتوئید شناسایی شد.
به گفته محققان این مطالعه، این میکروب می تواند هم موجب بیماری لثه و هم آرتروز روماتوئید شود. این باکتری لثه ها را درگیر کرده و سپس موجب تورم مفاصل به عنوان عارضه جانبی آن می شوند.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید …ارتباطیکنوعمیکروبباارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید واضح آرشیو وب فارسیمهر محققان ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئیدنتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، یک نوع میکروب خاص ارتباط بین بیماری لثه و آرتروز ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید …محققان شناسایی کردند؛ ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئیدارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید در همین زمینه ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید ارتباط یک نوع ستاره ها ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز نتایج یک مطالعه جدید ارتباط یک نوع میکروب خاص با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروزارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید ارتباط یک نوع میکروب با بیماری ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئیدارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید بین بیماری لثه و آرتروز ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروزارتباطیکنوع لثه و آرتروز روماتوئید ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز نتایج یک ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئیدتبلیغات تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت رابطه یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئیدشفا آنلایننتایج یک مطالعه جدید ارتباط یک نوع میکروب خاص با بیماری لثه و آرتروز بهترین و جدیدترین مطالب پزشکی بیماری پارکینسون دستگاه عصبی مرکزی را درگیر کرده و با علائمی مانند لرزش بدن، سفتی عضلانی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی مخصوص همه دختر پسرهای جوان بیماری واگیر دار تناسلی زنان و مردان افزایش قد باورنکردنی فقط بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود تازه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایران نخستین پانکراس مصنوعی ب ه بازار می‏آید سازمان غذا و داروی آمریکا برای نخستین بار یک مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری های خاص



لینک منبع :ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید

ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../ارتباط-یک-نوع-میکروب-با-بیماری-لثه-و-آرتروز-روماتوئید‎Cached18 دسامبر 2016 ... نتایج یک مطالعه جدید ارتباط یک نوع میکروب خاص با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را نشان می دهد. ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/18/1579523 18 دسامبر 2016 ... نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، یک نوع میکروب خاص ارتباط بین بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را نشان می دهد. میهن مگ - ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید https://mihanmag.com/.../ارتباط_یک_نوع_میکروب_با_بیماری_لثه_و_آرتروز_روماتوئید 15 مه 2017 ... ارتباط از نوع میکروب با بیماری لثه و آرتریت روماتوئید نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد این نوع از میکروب های خاص ارتباط بین بیماری های ... ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید www.24khabar.com/.../ارتباط-یک-نوع-میکروب-با-بیماری-لثه-و-آرتروز-روماتوئید/ 16 مه 2017 ... نتایج یک مطالعه جدید ارتباط یک نوع میکروب خاص با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را نشان می دهد. این کشف ممکن است علل احتمالی بیماری مفصل ... ارتباط یک نوع میکروب خاص با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید ... www.sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-1206838.aspx به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، این کشف ممکن است علل احتمالی بیماری مفصل دردناک را نیز توضیح دهد. دکتر فلیپه آندراد، سرپرست تیم تحقیق از ... ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید - kodoom ... news.kodoom.com/.../ارتباط-یک-نوع-میکروب-با-بیماری/.../6129756/‎Cached17 دسامبر 2016 ... نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، یک نوع میکروب خاص ارتباط بین بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را نشان می دهد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ... ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید - سلامانه www.salamaneh.com/.../ارتباط-یک-نوع-میکروب-با-بیماری-لثه-و-آرتروز 18 دسامبر 2016 ... سلامانه : نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، یک نوع میکروب خاص ارتباط بین بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را نشان می دهد. به گزارش مهر، این کشف ... ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید - بیتوته ... khabarfarsi.com/u/29875406 18 دسامبر 2016 ... کارشناسان درباره ارتباط دهان با انواع بیماری ها توضیح می دهند: لثه ها دکتر تاد راس، دندانپزشک و استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه نیویورک می ... ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز - ایران اکونومیست | دمادم https://damadam.ir/.../ارتباط-یک-نوع-میکروب-با-بیماری-لثه-و-آرتروز/6224664 نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، یک نوع میکروب خاص ارتباط بین بیماری لثه و آرتروز روماتوئید را نشان می دهد. ایران اکونومیست - به گزارش ایران ... ارتباط یک نوع میکروب با بیماری لثه و آرتروز روماتوئید | ساحل saheel.ir/بایگانی/23446‎Cachedنتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، یک نوع میکروب خاص ارتباط بین بیماری لثه و ... آرتروز روماتوئید، نوعی بیماری مزمن آرتروز است که با سیستم ایمنی بیش از اندازه ...