مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماینوکسیدیل و تاثیر آن در درمان ریزش مو

[ad_1]

«ماینوکسیدیل» باعث رویش مجدد مو نمی‌شود

 

با دلگرم همراه باشید تا با فواید داروی ماینوکسیدیل آشنا شوید.

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

 

ماینوکسیدیل (Minoxidil) چیست؟

دارویی است که به شکل سیستماتیک (قرص خوراکی) هنگام زیادی فشار خون (فشار خون بالا) مصرف می‌شود و به شکل موضعی (محلول ۲٪ یا ۵٪) برای درمان طاسی مردانه و ریزش موی آندروژنیک در مردان و زنان استفاده می‌شود.

ماینوکسیدیل با گشاد کردن رگ‌های محیطی سبب کم شدن فشار خون می‌شود. تأثیر آن بر درمان طاسی نیز احتمالاً به دلیل همین گشادی رگ‌های سطح پوست و افزایش جریان خون است که موجب تحریک فولیکول‌های مو شده و از وضعیت استراحت به وضعیت رشد فعال درمی‌آیند.

مینوکسیدیل تنها دارویی است که به صورت موضعی موجب رشد مو می‌شود و به فُرم محلول‌های ۲ درصد(برای خانم ها) و ۵ درصد (برای اقایان ) موجود است و در اغلب اوقات، بعد از ۶ ماه استفاده، اثرات آن نمایان می‌شود. مردانی که در اوایل شروع ریزش مو هستند، مردانی که حداکثر منطقه طاسی آنها کمتر از ۱۰ سانتی‌متر مربع باشد و کسانی که پیش از مصرف دارو تراکم موهایشان حداقل ۲۰ تار مو در هر سانتی‌متر مربع باشد، به این دارو بهتر جواب می‌دهن

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

 

تفاوت فوم ماینوکسیدیل و محلول ماینوکسیدیل چیست؟

 

فوم ماینوکسیدیل مناسب افرادی است که دچار طاسی می باشند و یا موهای خود را با تیغ می تراشند، این افراد وقتی از محلول ماینوکسیدیل استفاده کنند از آنجا که بصورت مایع بوده ممکن است بروی سر آن ها سر خورده و وارد قسمت پیشانی و صورت شود و برعکس کسانی که موهای معمولی و یا بلندی دارند اگر از فوم ماینوکسیدیل استفاده کنند بیشتر آن بجای جذب در پوست سر به تارهای مو مالیده می شود، از این رو محلول ماینوکسیدیل برای آن ها مناسب تر است.

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

 

تاریخچه ماینوکسیدیل

 

ماینوکسیدیل اولین بار در پزشکی به شکل خوراکی برای درمان فشار خون بسیار بالا مورد استفاده قرار می گرفت، پزشکان دریافتند که مصرف ماینوکسیدیل در برخی از بیماران مبتلا به فشار خون بویژه در خانم ها باعث عوارضی جانبی مانند افزایش غیر طبیعی رشد موها و رویش موهای زائد در سراسر بدن می شود و بعد از آن محققان پزشکی محلول ماینوکسیدیل را باغلظت بسیار کمتر از شکل خوراکی آن برای مصرف موضعی و درمان ریزش مو تولید کردند.

 

 همه چیز در مورد ماینوکسیدل

 

عوارض جانبی استفاده از ماینوکسیدیل

 

  • عبارتند از خشکی پوست ، پوسته ریزی ، خارش وقرمزی پوست وافزایش رشد موها در صورت ومناطق دیگر بدن .

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

 

انواع مارک های موجود در بازار

 

  • پاک دارو ( قیمت بسیار مناسب نسبت به مارک های خارجی )
  • الوپکسی Alopexy ( مهمترین خصیصه آلوپکسی ترکیب خاص آن می باشد که علاوه بر ماده موثره ماینوکسیدیل حاوی ماده آلوپکسی (گاما-سیکلودکسترین) می باشد که این ماده با افزایش حلالیت دارو، نیاز به استفاده از پروپیلن گلیکول را که باعث چسبندگی مو می شود را به حداقل می رساند و خاصیت گریسی و چسبناکی آلوپکسی را نسبت به ماینوکسیدیل‌های محلول دیگر کم می کند
  • ماینوکسیدیل Minoxidil KIRKLAND کرکلند

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

کاربرد ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل متعلق به طبقه ای از داروهاست که به گشاد کننده عروق معروف هستند. هنوز معلوم نیست که ماینوکسیدیل چگونه باعث رشد مو میشود. این دارو برای ریزش موی ناگهانی یا ناحیه ای و یا ریزش موی غیر قابل توضیح (به عنوان مثال، برای کسی که هیچ سابقه خانوادگی از ریزش مو نداشته باشد)، و یا ریزش مو پس از زایمان، استفاده نمیشود.ا همچنین برای افراد 18 سال به پایین توصیه نمیشود.

 

طرز استفاده ماینوکسیدیل موضعی

قبل از استفاده از این محصول تمام دستورالعمل های موجود بر روی در بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید. اگر در مورد هر یک از اطلاعات این محصول مردد هستید، با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنید.

قبل از استفاده از دارو پوست سر خود را تمیز و خشک کنید. شما میتوانید این محصول را بر روی موی مرطوب بریزید. برای استفاده از محلول، آپیلکاتور ( قطره چکان‌ )‌ را با 1 میلیلیتر از دارو پر کنید (در خط 1 میلیلیتر)، و یا 20 قطره از محصول را استفاده کنید . موهای خود را در قسمتی که نازک شده است ازهم جدا کنید و محلول را به طور مساوی به ناحیه آسیب دیده پوست سر بریزید. به آرامی مالش دهید. اجازه دهید که محلول به طور کامل قبل از استفاده از سایر محصولات فرم دهنده (به عنوان مثال، ژل، موس) و یا قبل از رفتن به رخت خواب، خشک گردد.

برای استفاده از کف، دست های خود را در آب سرد بشویید و کاملا خشک کنید. به مقدار نصف یک فنجان کف را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی مالش دهید. قبل از فرم دادن و خوابیدن، اجازه دهید که کف کاملا خشک شود.

اگر پوست سر شما دچار سوزش شدید شد، شما باید در روزهایی که موهای خود را رنگ کرده اید یا بر روی موهایتان از مواد شیمیایی (مانند پرم مو) استفاده کرده اید، از استفاده از ماینوکسیدیل پرهیز کنید.

بدون دستور مستقیم پزشک خود ٬ این محصول را بر روی دیگر قسمت های بدن استفاده نکنید. بر روی پوستی که قرمز شده، دارای سوزش و درد است و یا پوست خراشیده، بریده شده و یا آلوده استفاده نکنید. پس از به کار بردن این محصول دست های خود را کاملا بشویید. از نفوذ دارو به چشم هایتان جلوگیری کنید. در صورت نفوذ دارو به چشم، چشم های خود را با مقادیر زیادی از آب سرد بشویید.

این دارو را بیشتر از آنچه که در دستورالعمل گفته شده استفاده نکنید و همچنین از این دارو برای پوست های حساس و آفتاب سوخته به کار استفاده نکنید. انجام این کار باعث جذب دارو به بدن شما شده و در نتیجه منجر به عوارض جانبی جدی میشود. این محصول ممکن است حاوی مقداری الکل باشد و میتواند پوست سر را خشک و تحریک کند. برای استفاده ایمن از این محصول با پزشک خود و داروساز مشورت کنید.

رشد مجدد مو زمان زیادی طول میکشد. اکثر افراد برای مشاهده اثرات آن باید این دارو را به طور منظم به مدت 4 ماه استفاده کنند. این دارو برای حفظ رشد مو باید به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد. اگر وضعیت شما پس از استفاده این دارو به مدت 4 تا 6 ماه بهبود نیافت و یا بدتر شد، و یا اگر شما فکر میکنید که یک مشکل جدی در این رابطه مواجه شدید، به پزشک خود مراجعه کنید.

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

 

مکانیسم اثر ماینوکسیدیل


مینوکسیدیل یک گشاد کننده‌عروق محیطی با اثر مستقیم است که‌مقاومت عروق محیطی را کاهش می‌دهد وسبب افت فشارخون می‌شود. در مصرف موضعی دوره فاز رشد فعال مو (دوره آناژن) را افزایش داده و باعث بزرگ شدن موهای نازک شده (موهای مینیاتوریزه شده) می‌شود. یعنی موها بلندتر و کلفت‌تر می‌شوند. مکانیسم اثربخشی مینوکسیدیل معلوم نیست.

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

روش استفاده صحیح از ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل را بطور مرتب و هر روز ۲ بار و هر بار ۱ میلی لیتر استفاده نمایید. دقت کنید که مقدار آن نباید از ۲ میلی لیتر بیشتر شود(بدون توجه به وسعت ناحیه ای که دچار ریزش مو است).
ماینوکسیدیل را چند ساعت قبل از خوابیدن استفاده نموده و قبل از خواب سرتان را حتی المکان بشویید.
بعداز استفاده، از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرده و یا حداقل از کلاه آفتابگیر استفاده نمایید.حداقل مدت زمانیکه لازم است تا ماینوکسیدیل روی پوست سر بماند تا جذب کامل رخ دهد، ۴ ساعت می باشد بعد از این مدت میتوانید سرتان را بشویید.
اگر بخشی از پوست سرتان خراش دارد در آن ناحیه استعمال نشود.
اگر از ماینوکسیدیل دارای افشانه ی اسپری زن استفاده میکنید هر ۶ اسپری معمولی معادل با ۱ میلی لیتر می‌باشد.
این محصول را در دمای ۱۵-۲۵ درجه نگهداری نمایید (به دما حساس می‌باشد)

 

اگرعلائم زیر را در خود مشاهده کردید مصرف ماینوکسیدیل را قطع کرده و با پزشک مشورت

نمایید:

  • درد در ناحیه قفسه سینه و ضربان قلب تند و تغییرات در فشار خون
  • احساس ضعف و سرگیجه
  • افزایش ناگهانی و بدون دلیل وزن
  • ورم در ناحیه دست و پا
  • سرخی یا سوزش پوست سر
  • رویش موی ناخواسته در صورت

 

افرادی که نباید محلول ماینوکسیدیل را استفاده نمایند:

  • زنان باردار
  • افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال
  • افرادی که بیماری‌هایی دارند که باعث ایجاد زخم در پوست میگردد.

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

قرص فیناستراید (propecia)

 

فیناستراید (پروپشیا) هم دارویی مناسب است که اثراتش پس از ۴ تا ۶ ماه مصرف روزانه ظاهر شده و اغلب بعد از ۲۴ ماه، بیشترین اثرش در موها ایجاد می‌شود. اگر بعد از ۱۲ ماه هیچ‌گونه تاثیری در موهایتان مشاهده نشد، ادامه مصرف آن بی‌حاصل است. طی ۱۲ ماه بعد از قطع دارو، موهای روییده ریزش پیدا می‌کند و اثر فیناستراید تا زمانی است که مصرف می‌شود. بدون تجویز پزشک نباید از این قرص استفاده کرد. بعد از ۱۲ ماه مصرف این قرص، موهای کامل و ضخیم سر افزایش یافته و موهای نازک کاهش می‌یابد.

عوارض عمدتا مربوط به کاهش خفیف در اعمال جنسی مردانه (مانند کاهش میل جنسی ، اختلال درنعوظ وکاهش حجم منی ) بوده و اهمیتی ندارند زیرا اولا با ادامه درمان به تدریج ناپدید شده وثانیا در صورت قطع درمان نیز ظرف مدت کوتاهی ازبین می روند .در ارتباط با قرص فیناستراید هیچگونه تداخل دارویی و یا آثار سو بر کبد ، مغز استخوان ، چربی خون وتعداد اسپرم ها مشاهده نشده است .

استفاده ازقرص فیناستراید در خانم ها ممنوع است .همچنین خانمهای حامله نبایستی تماس پوستی با قرص فیناستراید داشته باشند.

 

همه چیز در مورد ماینوکسیدل

 

عوارض جانبی ماینوکسیدیل

 

  • در مصرف خوراکی آن احتباس آب و سدیم، افزایش وزن، ادم محیطی، تاکی کاردی، افزایش رویش مو، افزایش برگشت‌پذیر کراتینین و نیتروژن اوره خون و گاهی‌اختلالات گوارشی و بثورات جلدی گزارش شده‌است.
  • در مصرف موضعی آن خارش سر پرموئی در صورت وتشدید ریزش مو بدنبال مصرف خارش ممکن است.

 

 

 همه چیز در مورد ماینوکسیدل

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ریزش مو درمان ریزش مو علل ریزش مو ریزش ارثی مو …امروزه ریزش مو به یک معضل برای بسیاری تبدیل شده و سن آغاز ریزش مو نسبت به نسل گذشته تاثیر محلول ماینوکسیدیل بر ریزش مواولین اقدام متخصص پوست و مو در برخورد با افرادی که دچار ریزش مو هستند، توضیح درباره ی درمان ریزش مو ماینوکسیدیل دکتر مریم ملکی متخصص پوست و موداروهای استاندارد در درمان ریزش مو شامل محلول ماینوکسیدیل وقرص فیناستراید می باشند همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و مواد غذایی و تغذیهخواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه جلوگیری از ریزش مو پایگاه تخصصی بدنسازی و …رضا پاسخ در تاریخ خرداد ۲۹ام ۱۳۹۳ ۲۰۰۶ سلام خیلی ضعیف هستش باعث ریزش مو نمیشه مگر بهترین شامپوی خارجی حال حاضر جهت درمان ریزش مو …بهترین شامپوی خارجی حال حاضر جهت درمان ریزش مو چیست؟؟جلوگیری ،درمان ریزش مو ،تقویت رشد مو، با کلاه …جلوگیری ،درمان ریزش مو ،تقویت رشد مو، با کلاه لیزری رشد موی برای اولین بار در مزوتراپی و فواید آن دکتر مریم ملکی متخصص پوست و موآیا می دانید که می توانید لک صورت و منافذ و چروک ریز را با سرعتی چندین برابر اثر علت ریزش مو برخی اوقات ریزش مو در اثر عارضه جانبی برخی بیماری ها بوجود می آید و هنگامی که آن مشکل ریزش مو،درمان ریزش مو،درمان ریزش مو ارثی،علل ریزش مو …ریزش مو تعبیر خوابریزش مو در بارداریریزش موی گربهریزش مو زنانریزش موریزش موی سگ ریزش مو درمان ریزش مو علل ریزش مو ریزش ارثی مو برای ریزش امروزه ریزش مو به یک معضل برای بسیاری تبدیل شده و سن آغاز ریزش مو نسبت به نسل گذشته کاهش درمان ریزش مو ماینوکسیدیل دکتر مریم ملکی متخصص پوست و مو داروهای استاندارد در درمان ریزش مو شامل محلول ماینوکسیدیل وقرص فیناستراید می باشند تاثیر محلول ماینوکسیدیل بر ریزش مو اولین اقدام متخصص پوست و مو در برخورد با افرادی که دچار ریزش مو هستند، توضیح درباره ی چگونگی همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه دانه خواص جلوگیری از ریزش مو پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ رضا پاسخ در تاریخ خرداد ۲۹ام ۱۳۹۳ ۲۰۰۶ سلام خیلی ضعیف هستش باعث ریزش مو نمیشه مگر این که بهترین شامپوی خارجی حال حاضر جهت درمان ریزش مو چیست؟؟؟ بهترین شامپوی خارجی حال حاضر جهت درمان ریزش مو چیست؟؟؟ پاسخ توسط تارا موضوع پزشکی و مزوتراپی و فواید آن دکتر مریم ملکی متخصص پوست و مو آیا می دانید که می توانید لک صورت و منافذ و چروک ریز را با سرعتی چندین برابر اثر داروهای جلوگیری ،درمان ریزش مو ،تقویت رشد مو، با کلاه لیزری رشد موی جلوگیری ،درمان ریزش مو ،تقویت رشد مو، با کلاه لیزری رشد موی برای اولین بار در ایران ماینوکسیدیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد ماینوکسیدیل ماینوکسیدیل دارویی است که به شکل سیستماتیک قرص خوراکی هنگام زیادی فشار خون فشار علت ریزش مو سایت موسسه فرهنگی و برخی اوقات ریزش مو در اثر عارضه جانبی برخی بیماری ها بوجود می آید و هنگامی که آن مشکل سلامتی



لینک منبع :ماینوکسیدیل و تاثیر آن در درمان ریزش مو

ماینوکسیدیل و درمان ریزش مو www.clinicmoo.com/articles/28-minoxidil-and-hair-loss-treatment‎Cached Similarبهترین محلول برای درمان ریزش مو کدام است؟ آیا ماینوکسیدیل باعث رویش موها می شود؟ عوارض و میزان اثر ماینوکسیدیل چقدر است؟ کلیه اطلاعات مرتبط با ماینوکسیدیل. محلول و داروی ماینوکسیدیل،عوارض؛مزایا، میزان ... - مرکز موی رنسانس https://www.hrthair.com/.../محلول-و-داروی-ماینوکسیدیل،عوارض؛مزایا،-میزان-تاثیر-و-نحوه-مصرف-برای-رویش-مجدد-موی-سر-و-ریش‎Cachedبه هر حال، یکی از عوارض جانبی مصرف این دارو رشد ناخواسته مو بود. این عارضه جانبی محققان را تشویق کرد داروی موضعی ماینوکسیدیل را برای درمان ریزش مو تولید ... چند نکته در مورد ماینوکسیدیل | دکتر علیرضا واعظ شوشتری ... www.drvaez.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=9602‎Cached Similarلازم است که درمان مینوکسیدیل ادامه یابد تا به تدریج ریزش مو کم شود. اوج اثر ماینوکسیدیل 6تا12هفته بعد از مصرف ماینوکسیدیل ظاهر میشود.اگرچه ممکن است اثرات ... «ماینوکسیدیل» باعث رویش مجدد مو نمی‌شود - ایسنا www.isna.ir/news/93082411869/‎Cached15 نوامبر 2014 ... یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه اثرات داروهای ریزش مو فقط با ... با اشاره به اینکه برای درمان‌های دارویی ریزش مو محلول ماینوکسیدیل، قرص ... همه چیز در مورد ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید +روش صحیح مصرف و ... www.dustaan.com/معرفی-درمان-های-دارویی-ریزش-مو-محلول-م/‎Cached Similar2 دسامبر 2013 ... propecia الوپکسی Alopexy انواع ماینوکسیدیل درمان ارثی ریزش مو درمان ... اگر بعد از ۱۲ ماه هیچ‌گونه تاثیری در موهایتان مشاهده نشد، ادامه مصرف آن ... ماینوکسیدیل و تاثیر آن در درمان ریزش مو - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../151072-ماینوکسیدیل-فواید-مصرف-این-دارو‎Cached18 دسامبر 2016 ... ماینوکسیدیل و تاثیر آن در درمان ریزش مو:«ماینوکسیدیل» باعث رویش مجدد مو نمی‌شود /با دلگرم همراه باشید تا با فواید داروی ماینوکسیدیل آشنا شوید. آشنایی با عوارض لوسیون ماینوکسیدیل ( MINOXIDIL ) و زاندروکس ... www.pezeshk.us/?p=14114‎Cached Similarآشنایی با عوارض لوسیون ماینوکسیدیل ( MINOXIDIL ) و زاندروکس XANDROX ( داروهای درمان ریزش مو ). ماینوکسیدیل (Loniten). اشکال‌ دارویی‌: Topical Solution: 20 ... درمان ریزش مو - ماینوکسیدیل - دکتر مریم ملکی | متخصص پوست ، مو و ... www.doctormaleki.com/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...‎Cached Similarداروهای استاندارد در درمان ریزش مو شامل محلول ماینوکسیدیل وقرص فیناستراید می ... مکانیسم دقیق اثر محلول ماینوکسیدیل کاملا مشخص نیست ولی دیده شده است که ... تاثیر ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو - کاشت مو https://www.suthair.com/.../تاثیر-ماینوکسیدیل-در-درمان-ریزش-مو‎Cachedتاثیر ماینوکسیدیل در درمان ریزش مو|ماینوکسیدیل (Minoxidil) که معمولا با برند " ROGAINE" شناخته می شود، تنها راه درمانی ریزش مو است که توسط انجمن FDA تایید ... ماینوکسیدیل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ماینوکسیدیل‎Cached Similarتأثیر آن بر درمان طاسی نیز احتمالاً به دلیل همین گشادی رگ‌های سطح پوست و ... آن برای درمان ریزش موی آندروژنیک و غیر اندروژنیک (الگو ریزش زنانه) به کار می‌رود.