مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پاسخ آیت الله مکارم در خصوص ازدواج در سنین پایین

[ad_1]

بامداد – آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پاسخ داد.

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، فاطمه ذوالقدر در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص ازدواج دختران زیر ۱۳ سال که با اذن ولی و مجوز دادگاه انجام می شود سوال پرسید و آیت الله مکارم شیرازی پاسخ دادند: من این اجازه را نمی دهم ممکن است در گذشته ها نیز جایز بوده باشد اما الان به دلیل مفاسدی که دارد جایز نیست و تا دختر به بلوغ عقلی نرسد اجازه ازدواج ندارد.

19820521120929142151911913014616056281156

پسر از مرجعی تقلید می کند که اذن پدر را در ازدواج با دختر باکره رشیده واجب می داند، اما دختر، مقلد مرجعی است که اذن پدر را شرط نمی داند. اگر این دو، بدون اجازه پدر ازدواج کنند، حکمش چیست؟

با سلام، مردی مقلد مرجعی است که اذن پدر را در ازدواج با دختر باکره رشیده واجب می داند و دختری مقلد مرجعی است که اذن پدر را شرط نمی داند. اگر این دو نفر، بدون اجازه پدر دختر ازدواج کنند، آیا عقدشان صحیح است؟

در فرض سؤال، این عقد صحیح نیست، مگر اینکه مرد نیز به مرجع تقلیدی رجوع کند که اذن پدر را در ازدواج با دختر باکره رشیده واجب نداند.

در فرض سؤال، این عقد صحیح نیست، مگر اینکه مرد نیز به مرجع تقلیدی رجوع کند که اذن پدر را در ازدواج با دختر باکره رشیده واجب نداند.

حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):

صحیح نیست.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):

در فرض سؤال، ترتیب اثر دادن برای مرد به عقد مذکور صحیح نبوده و نمی تواند آثار محرمیت ازدواج را بر این عقد مترتب کند، بلی اگر مرد مرجع تقلید زن را مساوی با مرجع خود بداند می تواند در این مسئله به او مراجعه کند و آثار محرمیت را مترتب نماید، البته اگر این فرع در خارج اتفاق افتاده باشد بسیار خوب است که پدر دختر اجازه دهد و راه دیگر این است که برای رفع اختلاف به حاکم شرع جامع الشرائط مراجعه نمایند و هر چه حکم کرد عمل نمایند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):

عقد مزبور اشکال دارد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):

لازم است طرفین مقلد کسی باشند که عقد مذکور را صحیح بداند.

منبع:
جام جم
اسلام کوئست
استفتا از دفاتر آیات عظام: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست.

نوشته پاسخ آیت الله مکارم در خصوص ازدواج در سنین پایین اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با مخالفت والدین در ازدواج، چه باید کرد؟ شهر سوالنکته قابل توجه در ازدواج جوانان اینجاست که هر مخالفتی با ما به معنای بد بودن مخالف یا عایشه در زمان ازدواج با پیامبر ص چند سال داشت؟ …مساله ازدواج یک پاسخ منطقی به نیاز زن و مرد به یکدیگر است که در تمام شرایع و ادیان و عشرت سر ا ی کا بل نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج …نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج موقت با دختر باکره ، بدون اجازه پدر چیست؟ به طور کلی بابکاحمدی در مراسم آذر بابک احمدی، منتقد و مترجم در مراسم بزگداشت آذر انجمن تصویر پوتین بر روی پل منهتن در نیویورکبررویپلمنهتندرنیویورک۸۰ فروند بوئینگ در ۱۰ سال وارد ایران می‌شود پترائوس برجام ابعاد مثبتی هم دارددلیل فوت جعفر شجونی از زبان پسرشفرزند حجت‌الاسلام شجونی با بیان اینکه پدرش چندی قبل از ناحیه لوزالمعده دچار عارضه سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانبازی استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی مثل همه بازی های پنج سال اخیر برنده ای جز رمزخوانی صالحی از سخنان مرکل و بان‌کی‌مونفتوای آیت‌الله مکارم درباره ازدواج دختران در سنین پایین روزها ۲۵ ساعته چرا برخی زنها از سنین تا سالگی به خیانت و … روزی طلبان را در کسب روزی یکسان گردانید ۱ فراموش و به یاد آوری حقی٢ آسودگى سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانتأکید بر خرابی سیستم در بروز حادثه، در حالی مورد تأکید است که به خوبی نقش خود را در با مخالفت والدین در ازدواج، چه باید کرد؟ شهر سوال نکته قابل توجه در ازدواج جوانان اینجاست که هر مخالفتی با ما به معنای بد بودن مخالف یا سوء عشرت سر ا ی کا بل نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج موقت با نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج موقت با دختر باکره ، بدون اجازه پدر چیست؟ به طور کلی در این عایشه در زمان ازدواج با پیامبر ص چند سال داشت؟ شهر سوال مساله ازدواج یک پاسخ منطقی به نیاز زن و مرد به یکدیگر است که در تمام شرایع و ادیان و جوامع تصویر پوتین بر روی پل منهتن در نیویورک رویپلمنهتندرنیویورک ۸۰ فروند بوئینگ در ۱۰ سال وارد ایران می‌شود پترائوس برجام ابعاد مثبتی هم دارد دلیل فوت جعفر شجونی از زبان پسرش متهم مادرکُشی تحت تأثیر توهم ناشی از شیشه بودم دودی که گوسفند را خفه کرد ارتش آلمان به بابکاحمدی در مراسم آذر بابک احمدی، منتقد و مترجم در مراسم بزگداشت آذر انجمن اسلامی سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهان بازی استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی مثل همه بازی های پنج سال اخیر برنده ای جز چرا برخی زنها از سنین تا سالگی به خیانت و شهوت رانی روی « روزی طلبان را در کسب روزی یکسان گردانید ۱ « فراموش» و «به یاد آوری» حقی٢ «آسودگى خاطر»۱ رمزخوانی صالحی از سخنان مرکل و بان‌کی‌مون فتوای آیت‌الله مکارم درباره ازدواج دختران در سنین پایین روزها ۲۵ ساعته می سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهان تأکید بر خرابی سیستم در بروز حادثه، در حالی مورد تأکید است که به خوبی نقش خود را در این



لینک منبع :پاسخ آیت الله مکارم در خصوص ازدواج در سنین پایین

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین www.asriran.com/.../پاسخ-آیت-الله-مکارم-شیرازی-در-خصوص-ازدواج-دختران-در-سنین-پایین‎Cached12 دسامبر 2016 ... به گزارش خانه ملت، فاطمه ذوالقدر در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص ازدواج دختران زیر 13 سال که با اذن ولی و ... پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص ازدواج دختران در سنین ... www.icana.ir/.../پاسخ-آیت-الله-العظمی-مکارم-شیرازی-در-خصوص-ازدواج-دختران-در-سنین-پایین‎Cached12 دسامبر 2016 ... آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پاسخ داد. فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی درباره ازدواج دختران در سنین پایین - ایسنا www.isna.ir/.../فتوای-آیت-الله-مکارم-شیرازی-درباره-ازدواج-دختران-در-سنین-پایین‎Cached12 دسامبر 2016 ... آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و در پاسخ به استفتاء عضو هیأت رئیسه کمیسیون فتوایی درباره ازدواج دختران در ... نظر آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در خصوص ازدواج در سنین پایین - خبرگزاری ... https://www.tasnimnews.com/.../نظر-آیت-الله-مکارم-شیرازی-در-خصوص-ازدواج-در-سنین-پایین‎Cached12 دسامبر 2016 ... آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پاسخ داد. نظر آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در خصوص ازدواج در سنین پایین | اقتصاد ... www.eghtesadonline.com/.../164096-نظر-آیت-الله-مکارم-شیرازی-در-خصوص-ازدواج-در-سنین-پایین‎Cached13 دسامبر 2016 ... آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پاسخ داد. نظر آیت‌الله مکارم‌ درباره ازدواج در سن پایین - زنان خبر زنان خبر zanankhabar.ir/نظر-آیت‌الله-مکارم‌-درباره-ازدواج-در/ 13 دسامبر 2016 ... آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پاسخ داد. به گزارش زنان خبر، ... پاسخ آیت الله مکارم شیرازی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین www.ghatreh.com/.../پاسخ-آیت-الله-مکارم-شیرازی-خصوص-ازدواج-دختران-سنین-پایین 12 دسامبر 2016 ... " آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پا. فتوای آیت الله مکارم درباره ازدواج در سن پایین - برترین ها www.bartarinha.ir/.../فتوای-آیت-الله-مکارم-درباره-ازدواج-در-سن-پایین‎Cached12 دسامبر 2016 ... آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و در پاسخ به استفسا عضو هیأت رئیسه کمیسیون فتوایی درباره ازدواج دختران در ... نظر آیت الله مکارم درخصوص ازدواج در سنین پایین! - تبیان article.tebyan.net/.../نظر-آیت-الله-مکارم-درخصوص-ازدواج-در-سنین-پایین-‎Cached15 دسامبر 2016 ... آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پاسخ داد. ظر آیت الله مکارم در خصوص ازدواج در سنین پایین | خبر از ما www.khabarazma.com/537524 آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سوال عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در خصوص ازدواج دختران در سنین پایین پاسخ داد.