مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضرات خوردن هله هوله برای کودکان

[ad_1]

junk-food-kids

خوردن هله هوله در کودکان را نمی توان قطع کرد اما حتماً باید آنرا کنترل کنید چراکه هله هوله برای کودکان بسیار مضر است.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ با توجه به نشریه «دستورالعمل های رژیمی برای آمریکایی ها در سال ۲۰۱۰»، دسرهای بر پایه غلات و پیتزا و همچنین نوشابه ها، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا، منابع اصلی کالری برای کودکان ۲ تا ۱۸ را تشکیل می دهند. با این آمار، چندان تعجب آور نیست که نرخ چاقی در کودکان از بین ۴ تا ۶ درصد، بسته به محدوده سنی در اوایل دهه ۱۹۷۰ به بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تا سال ۲۰۰۸ افزایش یافته است. یک رژیم غذایی مملو از هله هوله، نه تنها بر وزن بلکه بر سایر جنبه های زندگی یک کودکی نیز تاثیر می گذارد.

تاثیر آن بر سلامت روان

نیاز به یک رژیم غذایی خوب، از همان ابتدای زندگی آغاز می شود. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ در “مجله آکادمی روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا” منتشر شد، رژیم غذایی کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله و همچنین رژیم غذایی مادر در زمان بارداری را مورد بررسی قرار دارد. محققان نتیجه گرفتند که رژیم غذایی مادر باردار و کودک پس از تولد، هردو می توانند بر سلامت کودک تاثیر بگذارند. یک رژیم غذایی سرشار از هله هوله های ناسالم و مواد مغذی اندک، با مشکلات رفتاری و عاطفی از جمله اضطراب و افسردگی مرتبط بود.

تاثیر آن روی ریسک چاقی و ابتلا به بیماری

به گفته محققان که یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ در مجله طب اطفال منتشر کردند، یک رژیم غذایی سرشار از فست فود در افراد ۴ تا ۱۹ ساله، خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. آنها دریافتند کودکانی که فست فود می خوردند، کالری، چربی، کربوهیدرات، قندهای افزوده و نوشیدنی های شیرین شده با شکر بیشتری نسبت به افرادی که فست فود نمی خوردند، مصرف کردند. بعلاوه این کودکان، شیر، فیبر، میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای کمتری مصرف کردند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، احتمال ابتلای کودکان چاق به فشار خون بالا و کلسترول بالا بیشتر است و هر دو اینها از عوامل خطر برای بیماریهای قلبی عروقی هستند. بعلاوه، کودکان چاق در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به پیش دیابت، مشکلات استخوان و مفصل، آپنه خواب و مشکلات روانی قرار دارند. وضعیت چاقی آنها می تواند در بزرگسالی نیز آنها را تعقیب کند.

تاثیر آن بر عملکرد تحصیلی

یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی بدرد نخور می تواند مانع موفقیت فرزند شما در مدرسه شود. محققان در سال ۲۰۱۳، رژیم های غذایی بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز را با نمراتشان در یک ارزیابی سواد استاندارد، مقایسه کردند. آنها دریافتند دانش آموزانی که رژیم غذایی با کیفیت پایین مصرف کرده بودند، در این آزمون استاندارد عملکرد بدتری داشتند. نتایج در سال ۲۰۰۸ در مجله «بهداشت مدارس» منتشر شد.

رژیم غذایی ایده آل برای کودکان

کالری مصرفی ایده آل برای یک کودک براساس جنسیت، سن و سطح فعالیت بدنی متفاوت است. بطور کلی یک دختر از سن ۴ تا ۱۳ سالگی، بین ۱۲۰۰ و ۲۲۰۰ کالری نیاز دارد. هنگامیکه به سالهای نوجوانی اش برسد، به ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری نیاز دارد. پسران جوان در طول سالهای پیش از بلوغ به ۱۲۰۰ تا ۲۶۰۰ کالری و در سنین نوجوانی به ۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری در روز نیازدارند. این کالریها باید شامل غذاهایی باشند که چربی اشباع، چربی ترانس، کلسترول، نمک و قندهای افزوده کمی دارند.

طیف گسترده ای از مواد غذایی را از همه گروههای غذایی انتخاب کنید، از جمله پروتئین خالص مانند ماکیان، ماهی و حبوبات، محصولات لبنی کم چرب، غلات سبوس دار و مقدار زیادی میوه و سبزی. برای جلوگیری از پرخوری، برای بار دوم بررسی کنید که اندازه سهم ها برای سن کودک شما مناسب است یا نه.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مضرات مصرف زیاد نمک نگهداری مایعات بدن مصرف نمک زیاد، باعث افزایش احتباس مایعات در بدن می شود کاهش مصرف منافع و مضرات لواشک و آلوچه بعضی ‌ها لواشک و آلوچه و قره ‌قروت را برای هضم سریع ‌تر غذاهای چرب و به امید لاغر شدن تغذیه کودک،تغذیه نوزاد،غذای کودک،غذای کمکی …از شیر گرفتن کودکسرماخوردگی نوزادان دل درد نوزادانوزن نوزادغذای کودکتغذیه کودک کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان اولین و پر فروش ترین دکتر برند دنیا؛ ساخت آمریکا از سال دکتر ایجاد عادات خوب غذایی در کودکان آکابرای ایجاد عادت های خوب غذایی باید از خودتان شروع کنیداگر عادت های خوب غذایی را نکات تغذیه برای کودک دو ساله آکاتغذیه سالم زندگی سالمخواص قطره آهن خواص دارویی قطره آهن فواید قطره آهن خاصیت قطره گیاهان داروئیگاوزبان گیاهی علفی و یک ساله، به ارتفاع تا سانتیمتر، دارای ساقه منشعب بارداری،زایمان طبیعی،علایم بارداری،مقاربت،لباس …بهترین راه برای پولدار شدن حتما ببینید عشق و شهوت نیاز جنسی مشهد هر شب هزار تومان عطاری ابـّـا شهر نام مجموعه متصدی آدرس تلفن اصفهان عطاری ابا سیدرضا صالحی خیابان جی مابین هتل پوست و مو پزشکان ایران آفتاب سوختگی با پیدایش قرمزی ملایم پوست شروع می‌شود و برای درمان خانگی آن کافی است آب مضرات مصرف زیاد نمک نگهداری مایعات بدن مصرف نمک زیاد، باعث افزایش احتباس مایعات در بدن می شود کاهش مصرف نمک منافع و مضرات لواشک و آلوچه بعضی ‌ها لواشک و آلوچه و قره ‌قروت را برای هضم سریع ‌تر غذاهای چرب و به امید لاغر شدن می تغذیه کودک،تغذیه نوزاد،غذای کودک،غذای کمکی کودک،غذای نوزاد،از بهترین راه برای پولدار شدن حتما ببینید عشق و شهوت نیاز جنسی مشهد هر شب هزار تومان مدت کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان محصولات اولین و پر فروش ترین دکتر برند دنیا؛ ساخت آمریکا از سال دکتر هاوارد ایجاد عادات خوب غذایی در کودکان آکا در خرید، آماده سازی و پخت غذاها کودکان را درگیر کنید مسلماً آن ها دوست دارند تا از غذایی نکات تغذیه برای کودک دو ساله آکا تغذیه سالم زندگی سالممواد غذایی آهن داردفعات تغذیه به غیر از شیرمادرخواص قطره آهن خواص گیاهان داروئی گاوزبان گیاهی علفی و یک ساله، به ارتفاع تا سانتیمتر، دارای ساقه منشعب و بارداری،زایمان طبیعی،علایم بارداری،مقاربت،لباس باردرای،تست بهترین راه برای پولدار شدن حتما ببینید عشق و شهوت نیاز جنسی مشهد هر شب هزار تومان مدت عطاری ابـّـا شهر نام مجموعه متصدی آدرس تلفن اصفهان عطاری ابا سیدرضا صالحی خیابان جی مابین هتل نگین پوست و مو پزشکان ایران آفتاب سوختگی با پیدایش قرمزی ملایم پوست شروع می‌شود و برای درمان خانگی آن کافی است آب خیار عکس چیپس و پفک و هله هوله هله هوله های مضر هله هوله های مفید هله هوله هله هوله انرژی عکس هله هوله هله هوله چیست



لینک منبع :مضرات خوردن هله هوله برای کودکان

Images for مضرات خوردن هله هوله برای کودکان روشی برای ترک عادت هله هوله خوردن کودک - نمناک namnak.com/ترک-عادت-هله-هوله-خوردن.p25833‎Cachedبا اینکه تمامی متخصصین تغذیه مصرف هله و هوله و تنقلات را برای سلامت بدن کودکان مضر می دانند اما تبلیغات خوش آب و رنگ و متنوع مانع از تربیت غذایی کودکان ... عوارض جسمی مصرف هله هوله ها در کودکی و بزرگسالی - تبیان article.tebyan.net/.../عوارض-جسمی-مصرف-هله-هوله-ها-در-کودکی-و-بزرگسالی‎Cached9 آگوست 2010 ... عادات غذایی در سنین پائین شکل می گیرد و از همین زمان باید مواد غذایی سالم را در اختیار کودک قرار داد و به تامین مواد مغذی مورد نیاز او در وعده های اصلی ... مضرات خوردن هله هوله برای کودکان - آلامتو www.alamto.com/effects-eating-junk-food-kids.html‎Cached18 دسامبر 2016 ... مضرات خوردن هله هوله برای کودکان:خوردن هله هوله در کودکان را نمی توان قطع کرد اما حتماً باید آنرا کنترل کنید چراکه هله هوله برای کودکان بسیار مضر است. هله هوله خوردن کودکان، عوارض جدی چیپس - نی نی بان https://niniban.com/fa/.../هله-هوله-خوردن-کودکان-عوارض-جدی-چیپس‎Cached9 آگوست 2017 ... هله هوله خوردن کودکان، عوارض جدی چیپس. عادات بد غذایی در سال های اولیه زندگی موجب بروز بیماری های خطرناکی چون سرطان سینه در بزرگسالی می شود. هله هوله های سالم برای بچه ها - بیتوته www.beytoote.com/baby/nutrition.../healthy1-snacks-kids.html‎Cached Similarتنقلات صنعتی مضرات تنقلات هله هوله های سالم,تغذیه سالم,تغذیه کودکان ... هرچند مادر بتواند در محیط خانه کودک را به خوردن تنقلات سالم تشویق کند، اما به محض ورود او ... تاثیر هله خوردن هوله (تنقلات) بر کودکان – وبلاگ بی سی سی blog.bccstyle.com/تاثیر-هله-خوردن-هوله-تنقلات-بر-کودکان/‎Cached12 مارس 2017 ... اگر شما فکرمی کنید که بخواهید هوس کودکتان را برای خوردن هله هوله برآورده کنید و برایش مضر این تنقلات ، با عرض پوزش باید بگیم نه! هله هوله ... هله هوله خوردن کودکان، عوارض جدی چیپس - خبرلند khabarland.com/news/.../هله-هوله-خوردن-کودکان،-عوارض-جدی-چیپس‎Cached9 آگوست 2017 ... هله هوله خوردن کودکان، عوارض جدی چیپس عادات بد غذایی در سال های اولیه زندگی موجب بروز بیماری های خطرناکی چون سرطان سینه در بزرگسالی می شود. مضرات خوردن هله هوله برای کودکان - livelong daall.ir/tag/مضرات-خوردن-هله-هوله-برای-کودکان/‎Cachedبرچسب: مضرات خوردن هله هوله برای کودکان. نوشته‌شده در آگوست 11, 2017 · مضرات خوردن هله هوله برای کودکان. مضرات خوردن هله هوله برای کودکان. junk-food-kids. مضرات هله هوله | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/مضرات-هله-هوله/‎Cachedچاق شدن کودکان یکی از دلایلش خوردن هله هوله میباشد و والدین وظیفه دارند این مواد خوراکی مضر را از فرزندشان دور کنند و در جایگزینی آن ها غذاهایی سالم را قرار دهند.