مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بازاریابی تلفنی چیست؟ چگونه بازاریابی تلفنی کنیم؟

[ad_1]

telemarketing

این روزها بازاریابی تلفنی نیز به اندازه سایر روشهای بازاریابی رایج شده است، روشی که در آن شما به صورت رو در رو با مشتری مواجه نمی شوید اما با یک ارتباط تلفنی میتوانید در جذب مشتری به موفقیت برسید.

بازاریابی تلفنی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده از تلفن استفاده می‌کند تا با مشتری ارتباط برقرار نموده و بتواند به آن‌ها اطلاعاتی ارائه کند، آن‌ها را برای ارتباط با شرکت ترغیب نماید و نهایتاً بتواند محصولی را بفروشد

– – مخاطب مشتری احتمالی مشتری بالقوه مشتری بالفعل. در این نوع شیوه‌ی فروش، مشتری، فروشنده را نمی‌بیند و نمی‌شناسد، ولی اگر فروشنده از شیوه‌ی صحیح و حرفه‌ای ارتباطی استفاده کند، مشتری می‌تواند با او ارتباط برقرار کند و به خرید کالا یا خدمات تمایل نشان دهد. این نوع بازاریابی جزو شیوه‌های مستقیم بازاریابی محسوب می‌شود و مشتری و فروشنده به‌صورت هم‌زمان و زنده با یکدیگر در ارتباط هستند.

– – یکی از مهم‌ترین مزایای فروش تلفنی، صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. هزینه زمانی و مالی‌ای که برای دعوت از مشتری برای حضور او در دفتر کار یا نمایندگی فروشتان یا برای حضور خودتان در محل کار مشتری صرف می‌کنید، ازجمله هزینه‌ی پذیرایی و حضور کارکنان و زمانی که باید برای قرار ملاقات با او و انتظار برای از راه رسیدن او صرف کنید ده‌ها برابر بیشتر از زمان و هزینه‌ای است که برای برقراری تماس تلفنی با مشتری‌تان صرف می‌کنید. البته کارشناسان فروشی که از این شیوه استفاده می‌کنند به‌خوبی می‌دانند که بازدهی این شیوه زمانی تثبیت و تضمین می‌شود که فرد در این زمینه آموزش‌دیده و با جزئیات و نقاط قوت و ضعف آن آشنایی کافی داشته باشد. در غیر این صورت، نه‌تنها از تماس‌های تلفنی بی‌شماری که برقرار می‌شود، تعداد بسیار کمی به نتیجه و عقد قرارداد فروش منجر می‌شوند، بلکه هزینه‌ی سنگینی هم ازلحاظ هزینه‌ی تماس تلفنی با مشتریان به شرکت شما تحمیل خواهند کرد.

– – در ادامه این مقاله 13 تکنیک انحصاری و موفق را شرح می‌دهم؛ شما می‌توانید از طریق این تکنیک‌ها در بازاریابی تلفنی به دانش قابل‌توجهی در این رشته دست پیدا کنید.

نکته مهم در بازاریابی تلفنی:

** بازاریابی تلفنی یکی از راه‌های اجرایی و زیرمجموعه بازاریابی مستقیم است. بازاریابی تلفنی ابعاد گسترده‌ای دارد و در بسیاری از اوقات که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد و یا مقرون‌به‌صرفه نیست، کارایی بیشتری دارد.

متأسفانه بیشتر صاحبان کسب‌وکار ارزش بازاریابی تلفنی را دست‌کم می‌گیرند و برای آن‌وقت نمی‌گذارند. بسیاری از بازاریاب‌ها فکر می‌کنند که فقط مراجعه حضوری اثربخش است و بازاریابی تلفنی تلف کردن انرژی است. درصورتی‌که در بسیاری از مواقع تماس تلفنی به همان اندازه مفید و حتی در مواردی نیز اولویت دارد.

برای برقراری ارتباط با افراد مهم مخصوصاً در دفعات اول، تماس تلفنی مفیدتر به نظر می‌رسد. توصیه می‌شود که تماس‌های خود را در ابتدای صبح برقرار کنید. درواقع صبح زود و آخر وقت که منشی‌ها رفته‌اند زمان‌های مناسبی برای تماس با یک مدیر است.

تکنیک های بازاریابی تلفنی

تکنیک اول:

قبل از تماس تلفنی هدف خود را مشخص و مکتوب کنید. شما باید برای پاسخ‌های احتمالی طرف مقابل چندین راه و پیشنهاد جایگزین داشته باشید. ازآنجاکه بازاریابی تلفنی هم می‌تواند نوعی مذاکره باشد پس باید قبل از برقراری تماس برنامه‌ریزی کنید و هدف داشته باشید. دقت کنید که پشت تلفن شما زمان زیادی را برای فکر کردن در اختیار ندارید به همین دلیل است که باید از قبل خود را برای جواب به هر جمله‌ای آماده کنید.

تکنیک دوم:

همیشه یک کاغذ و قلم کنار تلفن آماده بگذارید با این کار علاوه بر اینکه می‌توانید در حین صحبت نوت برداری کنید، درصورتی‌که نیاز شد تا شماره یا آدرسی را یادداشت کنید، مشتری و مخاطب خود را معطل نکرده‌اید. منتظر نگه‌داشتن مشتری در پشت تلفن چندین برابر مخرب‌تر از معطل نگه‌داشتن مخاطب به‌صورت حضوری است.

تکنیک سوم:

درست است که در بازاریابی تلفنی مخاطب چهره و رفتار شمارا نمی‌بیند ولی سعی کنید در پشت تلفن از زبان بدن برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید. از معایب عمده بازاریابی تلفنی عدم امکان برقراری تماس چشمی، لبخند و عدم کمک گرفتن از حرکات دست‌ها برای متقاعدسازی است. عمده ابزار برای تماس تلفنی فقط همان صدا و لحن گفتگوکننده است. پس باید هرچه بیشتر با شور و هیجان و با لحن مثبت و پرانرژی صحبت کنید.

تکنیک چهارم:

متنی را از قبل برای مفاد بازاریابی تلفنی خود آماده کنید. این متن باید شامل ویژگی‌های محصولی که می‌خواهید معرفی کنید و مزیت‌های رقابتی کالا و کسب‌وکارتان باشد. باید از این متن به‌صورت حرفه‌ای پشت تلفن استفاده کنید به‌گونه‌ای که مشتری متوجه روخوانی کردن شما و آماده بودن متن نشود.

تکنیک پنجم:

اگر مذاکره تلفنی شما اهمیت بسیار بالایی دارد و یا با فرد مهمی برای اولین بار قرار است صحبت کنید سعی کنید تماس تلفنی شما به‌صورت ایستاده باشد. در حالت ایستاده بدن آدرنالین بیشتری را وارد خون کرده و باعث می‌شود شما تسلط بیشتری را در مقایسه باحالت نشسته داشته باشید.

تکنیک ششم:

سعی کنید از انجام دادن کارهای جانبی و اضافی مثل خوردن خوراکی، سیگار کشیدن، ممنوع روزنامه خواندن و… در حین تماس خودداری کنید. این قبیل کارها حواس‌پرتی شمارا تشدید کرده و موجب تعلل در پاسخگویی به مخاطب می‌شود.

تکنیک هفتم:

در صحبت کردن کاملاً باحوصله باشید. انحصار کلام را بشکنید و به مخاطب اجازه گفتگو کردن بدهید. ادب و نزاکت را رعایت کنید و به آداب و عقیده مشتری خود احترام بگذارید.

تکنیک هشتم:

با سرعت مناسبی با مشتری صحبت و لحن خود را با مشتری هماهنگ کنید. اگر مخاطب شما از کوره در رفت و عصبانی شد شما باید بر اعصاب خود مسلط باشید و سعی نکنید که با او مقابله‌به‌مثل کنید. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم که از جای خود برخیزید تا تسلط بیشتری در کنترل فضا داشته باشید.

تکنیک نهم:

هدف اصلی بازاریابی تلفنی گرفتن وقت برای ملاقات حضوری است. پس از حاشیه رفتن و صحبت درباره همه‌چیز خودداری کنید. نکات ترغیب‌کننده را یادآور شوید و مواردی که نیاز به تأثیرگذاری حضوری است را به ملاقات حضوری موکول کنید.

تکنیک دهم:

اگر مخاطب شما در حال حاضر مشغله دارد یا به هر دلیلی خواستار صحبت کردن نیست. به‌راحتی زمان تماس تلفنی را به زمان مناسب‌تری موکول کنید و برای وقت و زمان مشتری ارزش قائل شوید.

تکنیک یازدهم:

اگر مکالمه شما مهم است و یا در نوت برداری کند هستید می‌توانید تماس تلفنی خود را ضبط کنید تا علاوه بر بهره گرفتن در آینده بتوانید ضعف‌های مکالمه‌ای خود را نیز بهبود ببخشید.

تکنیک دوازدهم:

هنر مذاکره برای فروش را فرابگیرید و از آن در مکالمات خود استفاده کنید.

تکنیک سیزدهم:

مراحل بازاریابی تلفنی این است که در ابتدا باید به معرفی خود و شرکت پرداخته و بعد به سراغ موضوع رفته و مزایا را بازگو کنید. در آخر با گرفتن قرار ملاقات حضوری گفتگو را پایان دهید.

نکته : دقت کنید که شما باید بعد از گذاشتن گوشی مخاطب خود، تماس را قطع کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بازاریابی مویرگی چیست و چگونه از بازاریابی …بازاریابیمویرگیبازاریابی مویرگی شامل توزیع مویرگی رساندن محصولات تا آخرین فروشنده است مویرگها بازاریابی بازاریابیآموزش بازاریابیآموزش فروش در بازاریابی تلفنی هنگام شروع مکالمه به مشتری نگویید خسته نباشید،نگویید ببخشید انتشارات بازاریابیمرجع کتب بازاریابی و فروشانتشارات بازاریابی مرجع کتب بازاریابی و فروش سازمان های بدون مدیر چگونه بارسلونا آموزش بازاریابی و فروش مشاوره و آموزش بازاریابی ، …مشاوره و آموزش بازاریابی ، فروش و مدیریت چرا باید تبلیغات جالب باشد ؟ فکر می کنید بازاریابی و فروش تلفنی بازاریابی و فروش تلفنی یکی از رایج‌ترین ابزارهای بازاریابی و فروش است شرکتهای پر مدیریت بازاریابی اهمیت ، ضرورت و فواید تحقیقات بازاریابیتحقیقات و بازاریابی سیستمهای اطلاعات بازاریابی سیستمهای اطلاعات بازاریابی مسعود محمدی مشاوره بازاریابی و مسعود محمدی مشاور ارشد بازاریابی است او بیش از ۸ سال است که در این حوزه تحقیق و مطالعه بازاریابان بازاریاب کیست؟عالی بود من درک نمودم که بازاریابی تنها عشق من نه بوده بلکه هستن اشخاسیکه همانند من مدرسه فروش ایران مشاوره فروش و بازاریابیعلی خویه مشاور و مدرس ارتباطات بازاریابی یکپارچه یا به ترجمه‌ای غلط، ارتباطات نظرات درباره کنکور کارشناسی ارشد سال …کاربرانی که تمایل دارند می توانند نظرات خود را درباره کنکور کارشناسی ارشد سال رشته بازاریابی مویرگی چیست و چگونه از بازاریابی مویرگی بهره برداری بازاریابیمویرگی بازاریابی مویرگی شامل توزیع مویرگی رساندن محصولات تا آخرین فروشنده است مویرگها، رگهای بازاریابی بازاریابیآموزش بازاریابیآموزش فروش در بازاریابی تلفنی هنگام شروع مکالمه به مشتری نگویید خسته نباشید،نگویید ببخشید مزاحمتان انتشارات بازاریابیمرجع کتب بازاریابی و فروش انتشارات بازاریابی مرجع کتب بازاریابی و فروش سازمان های بدون مدیر چگونه بارسلونا برندی آموزش بازاریابی و فروش مشاوره و آموزش بازاریابی ، فروش و مدیریت مشاوره و آموزش بازاریابی ، فروش و مدیریت چرا باید تبلیغات جالب باشد ؟ فکر می کنید روزانه مدیریت بازاریابی اهمیت ، ضرورت و فواید تحقیقات بازاریابی تحقیقات و بازاریابی سیستم­های اطلاعات بازاریابی سیستم­های اطلاعات بازاریابی بازاریابی و فروش تلفنی بازاریابی و فروش تلفنی یکی از رایج‌ترین ابزارهای بازاریابی و فروش است شرکتهای پر قدرت مسعود محمدی مشاوره بازاریابی و مسعود محمدی مشاور ارشد بازاریابی است او بیش از ۸ سال است که در این حوزه تحقیق و مطالعه می کند بیا تو ایوق تعریف تجارت الکترونیک و انواع تجارت الکترونیک برای تجارت الکترونیک تعاریف مختلفی ارائه بازاریابان بازاریاب کیست؟ عالی بود من درک نمودم که بازاریابی تنها عشق من نه بوده بلکه هستن اشخاسیکه همانند من فکر مدرسه فروش ایران مشاوره فروش و بازاریابی علی خویه گروه مشاوره، تحقیق، آموزش و اجرا بازاریابی، فروش، مدیریت، تبلیغات، برندینگ و



لینک منبع :بازاریابی تلفنی چیست؟ چگونه بازاریابی تلفنی کنیم؟

همه چیز درباره بازاریابی تلفنی - نکات مهم و تحقیق بازاریابی تلفنی www.alamto.com/telemarketing.html‎Cached30 جولای 2017 ... همه چیز درباره بازاریابی تلفنی:این روزها بازاریابی تلفنی نیز به اندازه سایر روشهای بازاریابی ... بازاریابی تلفنی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بازاریابی تلفنی موفق - 35 نکته برای موفقیت در بازاریابی تلفنی ... sadrstone.com/2656/سنگ.../بازاریابی-تلفنی-موفق-آموزش-چگونه‎Cachedچگونه بازاریابی تلفنی موفقی داشته باشیم ؟ ... می توانید به او بگویید: مثل اینکه در حال حاضر موقعیت مناسبی برای صحبت نیست ،در آینده با هم صحبت می کنیم . دوره جامع بازاریابی و فروش تلفنی - شنبه ۲۸ مرداد ۹۶ - ایوند https://evand.com/telesales‎Cachedخرید بلیت و ثبت‌نام دوره جامع بازاریابی و فروش تلفنی در ایوند - زمان: شنبه ۲۸ مرداد ۹۶ - موضوع: مدیریت - محل برگزاری: تهران. ... چگونه می توانیم از «خدمات مشاوره تخصصی» استفاده کنیم؟ مشاوره تخصصی ... مهمترین عامل در بازاریابی تلفنی چیست؟ بازاریابی تلفنی چیست؟ چگونه بازاریابی تلفنی کنیم؟ -هفته نامه ... www.akabanoo.com/article/akanews/.../news2016121822551779207.html 18 دسامبر 2016 ... آکابانو: بازاریابی تلفنی چیست؟ چگونه بازاریابی تلفنی کنیم؟ آکابانو این روزها بازاریابی تلفنی نیز به اندازه سایر روشهای بازاریابی رایج ... بازاریابی تلفنی چیست و چه کاربردی در شرکت های ایرانی دارد. qmpmarketing.com/بازاریابی-تلفنی/‎Cached Similarبازاریابی تلفنی یکی از روش های مذکور ترفیع می باشد که شامل پیشبردهای فروش، فروش شخصی و بازاریابی به علاوه روابط عمومی می باشد. ۸ نکته برای موفقیت در بازاریابی تلفنی | چطور chetor.com/14941-۸-نکته-موفقیت-در-بازاریابی-تلفنی/‎Cached Rating: 94% - 35 votes اینجا با نکاتی برای موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا می‌شوید. ... باید با خود بگویید «خب، این روش جواب نداد، روش بهتر برای برقراری ارتباط چیست؟ ... محلی هستیم که تخصص‌مان این است به کسب‌وکارهایی مثل شما کمک کنیم پول کمتری خرج کنید. راهنمای بازاریابی تلفنی مؤثر - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/.../راهنمای-بازاریابی-تلفنی-مؤثر/‎Cached Rating: 5 - 3 votes 28 جولای 2015 ... راهنمای بازاریابی تلفنی مؤثر | بازاریابی تلفنی به دو دسته اصلی تقسیم می شود. بازاریابی B2B و بازاریابی B2C و به دو دسته بازاریابی درونی و ... پنج پرسش مهم برای اجرای بازاریابی تلفنی موثر و موفق - خوشفکری ... www.khoshfekri.com/7499/telemarketing-key-questions/‎Cached Similar1 ا کتبر 2015 ... بازاریابی تلفنی یا Telemarketing یکی از روشهای بازاریابی متداول در ... این نوع بازاریابی از من پرسیده می شد که در این مطلب سعی می کنم به کاربردی ... شما با شرکت در آن یاد خواهید گرفت که چگونه توجه مشتریان احتمالی را در ... تهران ترین | بازاریابی تلفنی چیست؟ www.tehrantarin.com/marketing/what-is-telephone-marketing/‎Cachedبازاریابی تلفنی چیست؟ طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی تر شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر می شود در این فضا از بین شیوه های ... چگونه در بازاریابی تلفنی موفق باشیم www.kankash.net/post/114/telemarketing.html‎Cachedبازاریابی تلفنی یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد و جذب مشتری است. ... داریم در این مطلب شما را با 8 نکته برای موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا می کنیم. ... باید با خود بگویید «خب، این روش جواب نداد، روش بهتر برای برقراری ارتباط چیست ؟».