مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مننژیت چه نشانه هایی دارد؟

[ad_1]

بامداد – وقتی پرده یا غشای محافظ پوشاننده مغز و نخاع به نام مننژ توسط عفونت باکتریایی یا ویروسی دچار التهاب شود، بیماری مننژیت رخ می دهد. مننژیت بیماری خطرناکی است که نشانه هایی همچون سردرد شدید و تب، حساسیت به نور و سفتی عضلات را به همراه دارد.

1631326119519620219513120211011622221857175134

مغز و نخاع شما تقریبا فرمانده ی مرکزی همه ی آن چیزی هستند که در بدن شما انجام می شود. به طوری که نگه داشتن آنها از گزند آسیب بسیار مهم است. آنها هر دو توسط یک غشاء، به نام مننژ،  که به حفاظت از آنها از میکروب کمک می کند، پوشیده شده اند.

هرگاه این غشا توسط باکتری و یا ویروس دچار التهاب شود، مننژیت اتفاق می افتد. این التهاب معمولا در اثر عفونت مایعی که اطراف مغز و نخاع را فراگرفته است، رخ می دهد.

مننژیت ویروسی بسیار شایع تر از نوع ناشی از یک باکتری بوده و کمتر جدی و آسیب رسان است. اما نوع باکتریایی بسیار نادر می باشد. متأسفانه علائم این دو نوع مننژیت بسیار مشابه هستند و بنابراین چشم پوشی از هر یک از نشانه هایی که ممکن است به مننژیت اشاره داشته باشد، بسیار خطرناک خواهد بود.

شما احساس میکنید سرماخورده اید

در هر زمان که بدن در حال مبارزه با میکروب ها است، این غیر طبیعی نیست که ناخوشی و تب احساس شود. اما این دو نشانه را می توان یک از علائم اولیه ی بیماری مننژیت نیز دانست.

اگر انرژی ندارید، دچار تب، حالت تهوع و سردرد می شوید که به طور پیوسته بدتر شده و به دارو پاسخ مثبت نمی دهد، آن را جدی بگیرید. مننژیت می تواند به سرعت حرکت کند. بنابراین اگر این مشکلات وجود دارد و در حال بدتر شدن است، منتظر ننشینید، به دکتر مراجعه کنید.

گردن تان سفت شده است

این حالت شبیه انقباض عضله گردن که در طی خواب رخ می دهد نیست. این نوع درد گردن، در یک ناحیه ی خاص اتفاق می افتد و پس از گرم کردن و ماساژ بهتر می شود. درد مننژیتی گردن، متفاوت احساس می شود.

اگر نگاهتان را از نور روز می دزدید و یا حتی در یک اتاق روشن دچار دوبینی می شوید و یامعمولا، شما یک سردرد همراه با چشم درد را تجربه می کنید می تواند ناشی از مننژیت باشد

این درد بدتر می شود زمانی که شما حرکت کششی انجام می دهید. و می تواند به جز گردن و شانه ها نقاط دیگر را نیز درگیر کند.

حرکت دادن گردن به سمت بالا و یا پایین موجب کشش بافت ملتهب مننژ شده و باعث درد عمیق و شدید می شود و می تواند به سر و یا قسمت پایین کمر نیز منتشر گردد.

نور، چشم هایتان را آزار می دهد

اگر نگاهتان را از نور روز می دزدید و یا حتی در یک اتاق روشن دچار دوبینی می شوید و یامعمولا، شما یک سردرد همراه با چشم درد را تجربه می کنید می تواند ناشی از مننژیت باشد.
ترس از نور یا ناراحتی وقتی نور به چشم ها می تابد، حتی زمانی که چشم هایتان کاملا باز است، به احتمال زیاد به التهاب عصب بینایی در پشت چشم مربوط می شود.

شما گیج و مبهوت هستید

ممکن است پزشک شما این حالت را “حالت ذهنی تغییریافته” بنامد. که اساسا به این معنی است که شما یک مشکل مستقیم فکری دارید. وقتی التهاب در مغز منتشر می شود شما دچار حالتی مه آلود و عدم تمرکزخواهید شد. شاید برای شما توضیح و یا مدیریت ساده ی این علائم سخت باشد و یا ممکن است ندانید که در کجا هستید. این علامتی است که باید آن را جدی بگیرید. بنابراین فورا نزد پزشک بروید.

نقاطی را روی پوستتان می بینید

بثورات مانند یک پرچم قرمز به شما می گوید که اتفاقی رخ داده است. نقاط کوچک مایل به ارغوانی بر روی پوست بدون استثنا  نشانه ی مننژیت هستند. بثورات آخرین و جدی ترین نشانه ای هستند که به شما می گوید که دچار نوع  باکتریایی مننژیت  شده اید. به نظر می رسد زمانی که باکتری وارد بدن می شود سمی در بدن آزاد می کند که عروق خونی کوچک در پوست شما و اندام های داخلی تان را پاره می کند. اما بعید است که این نشانه به همراه سایر علائم نباشد.

آن زمان که بثورات بروز پیدا می کنند، ممکن است خیلی دیر شده باشد. و می تواند سبب ضایعه عضو بدن، آسیب های عصبی به مغز، از دست دادن انگشتان دست ، انگشتان پا و یا حتی دست ها یا پاها شود که ناشی از پارگی عروق و آسیب بافت ها است. اگر شما در حال تجربه ی نشانه های دیگری که گفته شد، هستید و ناگهان لکه ها بر روی پوستتان ظاهر شدند، وقت آن است که خود را به اورژانس برسانید.

منبع:تبیان

نوشته مننژیت چه نشانه هایی دارد؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مننژیت چه نشانه هایی دارد؟ سایت خبری تحلیلی بامداد مننژیتسلامتدرمان و بیماری هاآخرین خبرها کاهش احتمال مرگ با بازی تنیس مننژیت چه نشانه هایی دارد؟ عوارض رابطه مننژیت چه نشانه هایی دارد؟ بامداد وقتی پرده یا …مننژیتنشانههاییداردمننژیت چه نشانه هایی دارد؟ بامداد وقتی پرده یا غشای محافظ پوشاننده مغز و نخاع به نام بیماری مننژیت در کودکان پرتال پارسه گردبیماریمننژیتدراما خوشبختانه نشانه‌هایی دارد اگر چه پزشک مننژیت دارد فقط کسانی اخبار پزشکی مننژیت چیست؟ نشانه‌هایی مننژیت نشانه‌های ناگوارتری دربرابر دیگر گونه‌های مننژیت دارد مننژیت، خطرناک تر از سرماخوردگیبیماری مننژیت … وجود دارد نشانه های مننژیت را مننژیت در مکان هایی که چه نشانه هایی دارد آشنایی با بیماری مننژیت سایت پزشکان بدون مرزنشانه‌های مننژیت گردد ، گاهی اوقات نیز جوش هایی در سطح مننژیت واگیر دارد همه چیز درباره علائم پیشگیری و درمان بیماری مننژیتبیماریمننژیتبیماری مننژیت چیسست و چه نشانه هایی دارد؟ مننژیت بیماری ای است که درآن غشاء مننژ یا مننژیت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمننژیترایج‌ترین نشانه‌های مننژیت شناختی موضعی، یا نشانه‌هایی بر مننژیت وجود داردعلائم و عواملسازوکارتشخیصپیشگیریمفاهیم بیماری مننژیت چیست؟در هر سنی امکان ابتلا به این بیماری وجود دارد اما مننژیت دارد و نشانه هایی نیز در مننژیت چه علائمی دارد؟ بیوتکنولوژیمننژیتچهعلائمیمننژیت چه علائمی دارد مایع مغزی، تورم ایجاد می‌شود که می‌تواند نشانه مننژیت سردرد در کودکان چیست و چه نشانه هایی دارد؟ سردرد در کودکان چیست و چه نشانه هایی داردتعریف سردرد در کودکان سردرد در کودکان رایج است و آشنایی با بیماری مننژیت سایت پزشکان بدون مرز بیماری مننژیت مننژیت چیست؟ یک التهاب نرم شامه مننژ و مایع مغزی نخاعی است که غالبا منشا مننژیت، بیماری خطرناکی است انواع مننژیت مننژیت باکتریایی نیاز به بستری کردن فوری در بیمارستان دارد بسیار خطرناک و مخملک چه علائمی دارد؟ تاریخچه بیماری مخملک در قرن بیماری‌هایی نظیر تب مخملک، سرخک، سرخجه، زرد زخم، بیماری کاروفناوری کَلاله جواب پرسش صفحه کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان برق سوال آیا لامپ هایی که به عنوان کم مصرف بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود بهترین و جدیدترین مطالب پزشکی بهترین وبروزترین مطالب پزشکی وعلمیانواع بیماری هاودرمان آنها تکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات ادرار دفع ادرار میزان مشخصی ندارد و در هر فرد، حتی در هر روز، فرق می کند اما چه زمانی برای این مشکل واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟ زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی کشور و جهان محسوب می‌شود که اگر به‌موقع کتاب کودک، دبستان و پیش دبستان سایت جدید کتاب کودک با نشانی راه اندازی شد والدین و مربیان گرامی برای اطلاعات



لینک منبع :مننژیت چه نشانه هایی دارد؟

بیماری مننژیت چیست؟ علایم, دلایل, پیشگیری و درمان آن - راستینه ... https://rastineh.com/بیماری-مننژیت-چیست؟-علایم-دلایل-پیشگی/‎Cachedمننژیت در انواع ویروسی، باکتریایی، قارچی و غیره وجود دارد، اما عفونت های ویروسی معمولا شایع ... علایم و نشانه هایی که در هرفرد بالای ۲ سال ممکن است ظاهر شود، شامل:. مننژیت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مننژیت‎Cached Similarاین نوع مننژیت معمولاً علتی ویروسی دارد، اما ممکن است به دلیل عفونت .... جدید به سر، مشکل شناخته شده در سیستم ایمنی، نشانه‌های عصب‌شناختی موضعی، یا نشانه‌هایی ... ‎۱ علائم و نشانه‌ها - ‎۲ عوامل - ‎۴ تشخیص - ‎۶ کنترلمننژیت چه نشانه هایی دارد؟ - سلامتی salamati.ir/2017/07/17/مننژیت-چه-نشانه-هایی-دارد؟/‎Cached17 جولای 2017 ... درباره مننژیت چه می دانید؟ مغز و نخاع تقریباً بر تمام بدن شما فرماندهی می کنند، به طوری که حفاظت آن ها از آسیب، بسیار مهم است. علائم مننژیت چیست؟ - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../863-علائم-مننژیت-چیست؟.html‎Cachedعلائم و نشانه های اولیه شباهت زیادی به آنفولانزا دارد بنابر این بطور طبیعی ممکن است ... مننژیت محافظت می کند چرا که بسیاری از ویروس ها و باکتری هایی که باعث این ... نشانه های مننژیت را جدی بگیرید - تبیان article.tebyan.net/344418/نشانه-های-مننژیت-را-جدی-بگیرید‎Cached18 دسامبر 2016 ... مننژیت بیماری خطرناکی است که نشانه هایی همچون سردرد شدید و تب، حساسیت به نور و سفتی عضلات را به همراه دارد. زینب حکیمی - بخش سلامت ... 5 نشانه بیماری مننژیت که باید بدانید - علائم مننژیت در بزرگسالان ... www.majalesalamat.com/symptoms/signs-of-meningitis/‎Cached14 دسامبر 2016 ... ممکن است در توضیح نشانه‌هایی که دارید با مشکل مواجه شوید یا نتوانید یک ... همانند پرچم قرمز رنگی هستند که به شما می‌گویند مشکلی در بدن وجود دارد. نگاهی به مننژیت، علل، نشانه ها و درمان - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../نگاهی-به-مننژیت-علل-نشانه-ها-و-درمان‎Cached Similar1 آگوست 2009 ... دانستن آنکه مننژیت ناشی از ویروس است یا باکتری اهمیت دارد زیرا شدت بیماری و نحوه درمان بسته به علت آن متفاوت است. مننژیت ویروسی معمولا ... آشنایی با بیماری مننژیت – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=19711‎Cached Similarنشانه های مننژیت چیست؟ ... نشانه های بیماری در نوزادان با کودکان تفاوت دارد . ... باکتری های زیادی می توانند عامل بیماری باشند ، اما باکتری هایی که بیشتر باعث ... : مننژیت - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=مننژیت‎Cached Similarنشانه های بیماری عبارتند از سردرد ، تب شدید و خشک شدن گردن. مقدمه. مننژیت به دو صورت باکتریایی و ویروسی وجود دارد که از نظر دشواری ، تفاوت بسیاری با هم دارند . ... بیماری باشند ، اما باکتری هایی که بیشتر باعث ابتلای کودکان به مننژیت می ... بیماری مننژیت در کودکان | پرتال پارسه گرد https://www.parsegard.com/.../بیماری-مننژیت-در-کودکان.html‎Cachedمهمترین عامل موفقیت در درمان مننژیت کودک، تشخیص به موقع و سریع آن و همچنین به ... اما خوشبختانه نشانه‌هایی دارد، از جمله: تب، سفتی گردن، سر درد و حساسیت به نور.