مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماموریت B7 در توقف ریزش مو!

[ad_1]
ماموریت B7 در توقف ریزش مو!

خبرگزاری آریا-یکی از نشانه های کمبود بیوتین کاهش اشتها است.
به گزارش خبرگزاری آریا ،هنگامی که موضوع استفاده از ویتامین ها و مکمل ها در زندگی به عنوان بخشی از یک تاکتیک جلوگیری از ریزش مو مطرح می شود، هر چیزی در خانواده ویتامین B می تواند کمک بزرگی محسوب شود. بیوتین یک ویتامین B کمپلکس است و از این رو می تواند نقشی کلیدی در ریزش مو و جلوگیری از آن با استفاده از رویکردی طبیعی ایفا کند.

 

بیوتین در مواد غذایی مختلف مانند هویج، جگر، مخمر، موز - بیشتر در غلظت های کم - یافت می شود. از نشانه های کمبود بیوتین نیز می توان به کاهش اشتها، درماتیت، از دست دادن رنگدانه های مو، و آلوپسی (ریزش مو) اشاره کرد.

 

بیوتین یا ویتامین B7 به نام ویتامین H یا کوآنزیم R نیز شناخته می شود. این ویتامین یک ترکیب محلول در آب است و یکی از ویتامین های B کمپلکس محسوب می شود. بیوتین برای سنتز اسیدهای چرب، گلوکز و برخی اسیدهای آمینه مانند والین و ایزولوسین مهم است.

 

وجود بیوتین برای فرآیند بیوشیمیایی که طی آن سلول ها مواد مغذی را از طریق سوخت و ساز دگرگون می سازند، ضروری است و به تنظیم سطوح قند خون کمک می کند. این ویتامین به تقویت مو و ناخن ها نیز کمک می کند. همانند دیگر ویتامین های محلول در آب، بیوتین نیز در بدن ذخیره نمی شود. با این وجود، باکتری های موجود در روده آن را بیش از مقدار مورد نیاز روزانه تولید می کنند.

 

در شرایطی که کمبود بیوتین نادر است، این شرایط به ویژه در افرادی که دچار اختلالات سوخت و ساز بدن هستند، رخ می دهد. به عنوان مثال، افراد معتاد به الکل دارای سطوح بیوتین پایین‌تر نسبت به افراد عادی هستند. همچنین، سطوح بیوتین در ورزشکاران، افراد مبتلا به صرع، سالمندان، و افرادی که قسمتی از دستگاه گوارش آنها برداشته شده است، کاهش می یابد.

 

مادران باردار و شیرده نیز به واسطه افزایش تقاضا برای ویتامین در بدن دارای سطوح پایین‌تر بیوتین هستند. به طور ویژه، بانوان باردار بیشتر در معرض کمبود بیوتین قرار دارند و مطالعات نشان داده اند که 50 درصد آنها کمبود این ویتامین را تجربه می کنند.

 

یک رژیم غذایی که شامل مصرف سفیده تخم مرغ خام برای مدت طولانی می شود نیز یکی از دلایل کمبود بیوتین است. این مساله به دلیل آویدین، پروتئینی که به میزان زیاد در سفیده تخم مرغ خام یافت می شود، رخ می دهد. آویدین با بیوتین پیوند تشکیل داده و فراهمی زیستی این ویتامین برای عملکردهای ضروری را کاهش می دهد.

 

نشانه های اصلی کمبود بیوتین شامل ریزش مو، ورم ملتحمه، راش های قرمز و پوسته پوسته شدن پوست صورت و اندام های تناسلی، بی حسی و احساس سوزش در انگشتان دست و پا، افسردگی، خستگی و آشفتگی ذهنی می شوند. جدا از ریزش مو، نشانه مشخص دیگر کمبود بیوتین صورت پف کرده با توزیع چربی غیر طبیعی و راش های قرمز است. مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده بیوتین را به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ استحکام، بافت و ظاهر مو عنوان کرده است.

 

کمبود بیوتین در بلند مدت یا به صورت مکرر می تواند تاثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد و خطر ابتلا به عفونت های قارچی و باکتریایی را افزایش می دهد.

افزون بر استفاده در درمان های ریزش مو، بیوتین در درمان بیماری دیابت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در درمان دیابت، بیوتین کنترل گلوکز خون را بهبود می بخشد و از آسیب عصبی که در موارد پیشرفته بیماری در اندام ها دیده می شود، پیشگیری می کند.

بیوتین در درمان پسوریازیس و درماتیت نیز کاربرد دارد.

 

سمیت بیوتین تاکنون گزارش نشده است و کارشناسان بر این باورند بدن می تواند دوزهای زیاد این ویتامین را بدون هیچ گونه عارضه جانبی تحمل کند. از آنجایی که بیوتین ویتامینی محلول در آب است به راحتی از طریق ادرار دفع می شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ماموریت در توقف ریزش مو ماموریت در توقف ریزش مو



لینک منبع :ماموریت B7 در توقف ریزش مو!

ماموریت B7 در توقف ریزش مو! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/499744/ماموریت-b7-در-توقف-ریزش-مو‎Cachedماموریت B7 در توقف ریزش مو! بیوتین یا ویتامین B7 به نام ویتامین H یا کوآنزیم R نیز شناخته می شود. این ویتامین یک ترکیب محلول در آب است و یکی از ویتامین ... ماموریت بیوتین (B7) در توقف ریزش مو - آپارات www.aparat.com/.../ماموریت_بیوتین_%28B7%29_در_توقف_ریزش_مو‎Cached21 ا کتبر 2016 ... مولتی بدانیم موشن گرافی تاثیر ویتامین B7 یا همون بیوتین در توقف ریزش مو که توسط تیم مولتی بدانیم اماده شده.امید واریم از این ویدیو لذت لازم را ... ماموریت B7 در توقف ریزش مو! - عصر ایران | خبر فارسی 7.khabarfarsi.com/u/26659496 17 ا کتبر 2016 ... عوامل غیرطبیعی ریزش مو: غم و اندوه، شوک های ناگهانی، مطالعه و تفکر زیاد بدون تغذیه خوب و مناسب، بروز اختلال در ترمیم های سلولی. چربی بیش از حد، ... فیلم / ماموریت بیوتین (B7) در توقف ریزش مو film.tebyan.net/film/202038‎Cached21 ا کتبر 2016 ... موشن گرافی تاثیر ویتامین B7 یا همون بیوتین در توقف ریزش مو که توسط تیم مولتی بدانیم اماده شده. امید واریم از این ویدیو لذت لازم را برده باشید. آخرین خبر | پوست و مو/ ماموریت B7 در توقف ریزش مو! akharinkhabar.ir/health/.../پوست-و-مو-ماموریت-B7-در-توقف-ریزش-مو! 17 ا کتبر 2016 ... عصر ایران/ بیوتین یا ویتامین B7 به نام ویتامین H یا کوآنزیم R نیز شناخته می شود. این ویتامین یک ترکیب محلول در آب است و یکی از ویتامین ... ماموریت B7 در توقف ریزش مو! | | linkchee.com/XBXBOAAAAAAIA/‎Cached31 دسامبر 2016 ... ماموریت B7 در توقف ریزش مو! ... رنگدانه های مو، و آلوپسی(ریزش مو) اشاره کرد. بیوتین یا ویتامین B7 به نام ویتامینH یا کوآنزیم R نیز شناخته ... ماموریت B7 در توقف ریزش مو! - سرخط www.sarkhat.com/fa/.../ماموریت-b7-در-توقف-ریزش-مو-kxqwum/‎Cached16 ا کتبر 2016 ... سایت «سرخط»، قدیمی ترین و سریع ترین خبرگزاری اتوماتیک فارسی است که توسط گروهی پژوهشگران و محققان ایرانی مقیم آمریکا ساخته شده است. ماموریت B7 در توقف ریزش مو! - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147667938075315 بیوتین یا ویتامین B7 به نام ویتامین H یا کوآنزیم R نیز شناخته می شود. این ویتامین یک ترکیب محلول در آب است و یکی از ویتامین های B کمپلکس محسوب می شود. ماموریت B7 در توقف ریزش مو! - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/9408709/ماموریت-b7-در-توقف-ریزش-مو‎Cachedبیوتین یا ویتامین B7 به نام ویتامین H یا کوآنزیم R نیز شناخته می‌شود. این ویتامین یک ترکیب ... ماموریت B7 در توقف ریزش مو! تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ گروه : ... ماموریت B7 در توقف ریزش مو! - پایگاه خبری تحلیلی خوزنیوز - تی نیوز tnews.ir/news/fc5b72371823.html 17 ا کتبر 2016 ... هنگامی که موضوع استفاده از ویتامین ها و مکمل ها در زندگی به عنوان بخشی از یک تاکتیک جلوگیری از ریزش مو مطرح می شود، هر چیزی در خانواده ویتامین ...