مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی

[ad_1]

اگر در سال 2006 پیش بینی می‌کردید که روزی وب‌سایتی به نام آمازون معادلات صنعت 3 تریلیون دلاری کامپیوتر را به هم میزند و لرزه به اندام شرکتهایی از جمله مایکروسافت، اراکل و "IBM" می‌اندازد، احتمالا کل مردم شهر به شما می‌خندیدند! حتی در اواخر 2010، یعنی 2 سال بعد از اینکه "Netflix" تصمیم به ورود به سرویس وب آمازون گرفت و مرکز دادههای خصوصی‌اش را بنا نکرد، شرکتهای بزرگ جهانی همچنان در حال مناظره و بحث بر سر عدم صلاحیت و ناامنی سرویس محاسبات ابری بودند.

امروزه، سرویس وب آمازون"AWS"  در حال تبدیل به تجارتی 13 میلیارد دلاری است. شرکت اوراکل نیز حال متوجه این تهدیدها شده و در حال ساخت سرویس ابری خصوصی است. گوگل؛ غول جستجوی اینترنتی، حالا تبدیل به یکی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ابری شده است. مایکروسافت هم شرکتش را خانه تکانی کرده و از مدیر عامل جدید خواسته که هرچه سریع‌تر قضیه سرویس ابری را پیگیری کند.

در این مسیر، استارت‌آپهایی مانند"Airbnb"، "Spotify"، "Slack" و "Snap"  تبدیل به شرکتهای قدرتمند و با ارزشی شد‌هاند و بازارهای چند میلیون دلاری در بخش سرویس ابری مانند فضای ذخیره سازی فوق همگرا، بازاریابی نرم افزاری و محفظه‌های نگهداری اطلاعات به وجود آمده‌اند.

از نظر کارشناسان، با ظهور سرویس ابری، تکنولوژی در این بخش به انتهای خود رسیده است و سرویس ابری برای سال ها یا دهههای متوالی آیندهی این بخش را در اختیار خواهند کرفت. اما راه و رسم تکنولوژی به این شکل نخواهد بود.

 Peter Levine سرمایه گذار کارآفرین و از شرکای کمپانی "Andreessen Horowitz" می‌گوید: در حالی که سرویس محاسبات ابری در حال محکم کردن جایگاهش است، اولین نشانههای ملحق شدن آن به تکنولوژیهای دیروزی دیده میشود. او معتقد است که نسل بعدی "سیستم محاسباتی اج" (Edge Computing) خواهد بود.

مراکز داده روی خودروها

به طور کلی Edge Computing بدین معنی است که هر دستگاهی دارای هوش مصنوعی و قدرت پردازشی بسیار وسیعی است، به عبارت دیگر هر وسیله تبدیل به مرکز دادههای خودش میشود. Levine در مصاحبه با "Business Insider" گفت: "درباره نوع بسیار پیشرفتهای از محاسبات صحبت می‌کنیم، برای مثال یک خودروی اتوماتیک دارای بیش از 200 سی‌پی‌یو است این سی‌پی‌یوها همان مراکز دادههای سیار هستند".

استفاده از سرویس ابری برای همهی دستگاهها به آسانی اسمارتفونها نیست. امروزه، گوشیها همه اطلاعات را برای پردازش به ابر(Cloud) می‌فرستند، اطلاعات در فضای ابری ذخیره شده و نتایج پردازش به گوشیها فرستاده میشود. حال میلیونها دستگاه مجهز به هوش مصنوعی را تصور کنید، خودرو‌ها، پهبادها، تجهیزات پزشکی و رباتهای تولیدی. Levine در ادامه اینگونه توضیح داد: "برای پشتیبانی و خدمات رسانی از شبکه بین این دستگاه ها از طریق سیستم ابری هیچوقت پهنای باند و سرعت کافی را در اختیار نداریم".

بنابراین دستگاهها خودشان وظیفه پردازش و مدیریت فضای ذخیره‌سازی را به عهده می‌گیرند، در عین حال سرویس ابری به مغز متفکر و هسته مرکزی و استراتژیک در پشت این فعالیت‌ها تبدیل می‌شود و این ماشینهای هوشمند از آن به بعد تنها مهم‌ترین اطلاعات کلیدی را به ابر ارسال میکنند. Levine در ادامه گفت: "بدین ترتیب، دستگاهها از یکدیگر اطلاعات جدید را دریافت و ذخیره میکنند و به این شکل دستگاهها هر روز هوشمندتر می‌شوند".

فضای مناسب برای سرمایه گذاری

سیستم محاسبه اج مرحلهی فراتر از سیستم محاسباتی ابری است. صنعت کامپیوتر در حال پشت سر گذاشتن سیستم محاسباتی مرکزی(Central Computing) است که علی‌رغم قدرت بالا، استفاده از آن تقریبا غیر ممکن است، و در حال حرکت به سمت سیستم های محاسباتی محلی(Local Computing) است. البته با اینکه تحقق آن تقریبا قطعی شده اما هنوز کنترل کل ظرفیت آن توسط کاربران دشوار است. برای مثال ابر رایانهها(سیستم محاسباتی مرکزی) باعث رشد سیستم رایانههای شخصی گردید و سیستم کلاینت/سرور نیز باعث ظهور پیشرفت در بخش سیستمهای محاسباتی ابری گردید. حال نوبت به ظهور و گسترش سیستم غیر متمرکز رسیده است.

"Levine" دراین زمینه فعالیت زیادی داشته است. او این حرفه را به عنوان مهندس و یکی از پیشتازان عرصه کسب‌وکار آغاز کرده است. او همواره به عنوان یک سرمایه گذار کارآفرین موفق در بخش سرمایه گذاری در استارت‌آپ هایی همچون "GitHub"، "DigitalOcean"، "Mixpanel"،"Mesosphere" ، "Udacity" و غیره شناخته میشود. حال او به دنبال سرمایه گذاری بر روی کارآفرینان فعال در بخش سیستم محاسباتی اج است، چرا که او انقلاب بعدی را در این بخش از صنعت کامپیوتر میبیند.

اما او تنها کسی که این سیستم محاسباتی را شناخته، نیست. سیستم محاسباتی اج در حال گسترش آوازه خود در بین کسبوکا‌رهای مختلف است. شرکت سیسکو که این سیستم را "سیستم محاسباتی مه"  (Fog Computing) نام گذاری کرده، کنسرسیومی با نام "OpenFog"  را راه اندازی کرده است. همچنین شرکت تلکام نیز در مرحله شناسایی این سیستم قرار دارد. لوین شرح کامل و ماهرانه‌ای از این سیستم را به مدت 30 دقیقه در شرکت "Andreessen Horowitz" به مخاطبان ارائه داد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ساعت های مچی یک میلیارد تومانی در تهرانساعت مچی یک میلیارد تومانی تصاویر ساعت مچی یک میلیاردی تصاویر گرانترین ساعت مچی اهمیت پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمان‌هاروزنامه دنیای اقتصاد با توجه به اهمیت موضوع مدیریت دانش و پیاده‌سازی آن در سازمان اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی ‌تیمی از محققان دانشگاه واسدا در ژاپن با استفاده از پلیمر انعطاف‌پذیر موفق به…عصر ایران انفجار اولی در نزدیکی ورزشگاه بشیکتاش و دومی در باشگاه شبانه در استانبول روی دادنداخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه پژو پارس در برابر جک ، لیفان ، جیلی و ام …پژوپارسدربرابرجکجیپژو پارس در برابر جک ، لیفان ، جیلی و ام وی ام مشخصات کلی پروتون ایمپان شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف خبرآنلاین، خبر انلاین اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریبه دنبال این هستیم آی سی تی در خدمت موتور توسعه کشور قرار بگیرد چه قرعه ای برای رئال همکاری با ما فضول محلههمکاریبامادر خواست همکاری از هم میهنان در فرستادن مقاله و نوشتار برای چاپ در فضول محله ساعت های مچی یک میلیارد تومانی در تهران ساعت مچی یک میلیارد تومانی تصاویر ساعت مچی یک میلیاردی تصاویر گرانترین ساعت مچی تصاویر اهمیت پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمان‌ها روزنامه دنیای اقتصاد با توجه به اهمیت موضوع مدیریت دانش و پیاده‌سازی آن در سازمان‌ها گفت اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی ‌تیمی از محققان دانشگاه واسدا در ژاپن با استفاده از پلیمر انعطاف‌پذیر موفق به… عصر ایران انفجار اولی در نزدیکی ورزشگاه بشیکتاش و دومی در باشگاه شبانه در استانبول روی دادند اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزهاخبار پژو پارس در برابر جک ، لیفان ، جیلی و ام وی ام پژوپارسدربرابرجک پژو پارس در برابر جک ، لیفان ، جیلی و ام وی ام مشخصات کلی پروتون ایمپان شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف مانند خبرآنلاین، خبر انلاین اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری به دنبال این هستیم «آی سی تی» در خدمت موتور توسعه کشور قرار بگیرد چه قرعه ای برای رئال و همکاری با ما فضول محله همکاریباما در خواست همکاری از هم میهنان در فرستادن مقاله و نوشتار برای چاپ در فضول محله



لینک منبع :تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی

تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی | ITIRAN itiran.com/edge-computing-چیست‎Cached19 دسامبر 2016 ... تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی. منبع : آی‌تی‌ایران نسخه چاپی. اگر در سال 2006 پیش بینی می‌کردید که روزی وب‌سایتی به نام آمازون معادلات ... Images for تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی اخبار پارسیک - تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی news.parseek.com/Url/?id=13362485 تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی. تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی - وسریا wesria.xyz/news/436415 تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. در صورت تمایل به خواندن ... تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی - ionet.ir ionet.ir/post/140211 ... زودی ها منتظر عرضه موبایل های شیائومی در بازار آمریکا نباشید; » آپ پرداخت با NFC را برای اولین بار به نمایشگاه کتاب می‌برد; » کالاهای ICT در انتظار شناسنامه! تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی | جستجو در وبلاگها | آرشیو ... weblog724.gdn/list/تولد-بازاری-میلیارد-دلاری-در-تکنولوژی‎Cachedعبارت تولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خ ر بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده ... آخرین اخبار سایت itiran.com - khabarooz 178.62.115.20/authors/itiran.com?page=50‎Cachedتولد بازاری میلیارد دلاری در تکنولوژی. اگر در سال ۲۰۰۶ پیش بینی می کردید که روزی وب سایتی به نام آمازون معادلات صنعت ۳ تریلیون دلاری کامپیوتر را به هم می زند ... اولین لحظات تولد مرسدس S CLASS مجهز به تکنولوژی رانندگی خودکار ... https://www.pinterest.co.uk/pin/609956343253641954/‎Cachedاولین لحظات تولد مرسدس S CLASS مجهز به تکنولوژی رانندگی خودکار [تماشا کنید] ... See more. بنز E200 جدید به زودی به صورت رسمی وارد بازار ایران میشود. میکروسوفت .... کاربران آیفون طی سال اخیر میلیارد دلار صرف تعمیرات دستگاه خود کرده اند. استیو جابز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/استیو_جابز‎Cached Similarاولین رایانهٔ شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت. ... در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. ... در نهایت استیو توسط پل رینهولد جابز (تولد: ۱۹۲۲، مرگ: ۱۹۹۳) و همسرش که یک ..... پس از خرید نکست توسط اپل و بازگشت جابز، تکنولوژی نکست، راهش را به سوی محصولات اپل باز کرد. داستان برند: ظهور، افول و تولد دوباره IBM - همپاباش hampabash.com/داستان-برند-ظهور،-افول-و-تولد-دوباره-ibm/‎Cachedشاید کمتر شرکتی را در دنیای تکنولوژی بتوان یافت که زمینه‌ی فعالیتش به گستردگی و ... او برای یافتن بازار فروش ماشین‌های پانچ و جدول‌بندی اتوماتیک خود، به ... که وضع سلامتی مناسبی نداشت، کسب و کار خود را به مبلغ ۲.۳ میلیون دلار به چارلز ...