مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان)

[ad_1]

از مهمترین خواص سه پستان (Cordia myxa) برطرف نمودن گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و ضدسرفه بودن است. در ادامه از سایر خواص سه پستان مطلع شوید.

سه پستان گیاهی درختی، با برگ های بدون کرک است. این گیاه از خانواده گاوزبان میباشد و در سواحل خلیج فارس، جزیره خارک، هند، چین و تایوان میروید. میوه آن (شفت) مثل گردو و بادام است و شفت آن به بزرگی یک گیلاس است و به رنگ زرد، این میوهها مزهای شیرین و طعمی موسیلاژی (لزج) دارند و حاوی یک تا دو دانه است. میوهها به شکل خوشه انگور هستند. میوه پس از خشک شدن خاکستری و سیاه رنگ میشود. در درون آن شیرهای لزج و بیمزه وجود دارد که کاربرد دارویی دارد.

میوه سه پستان پس از خشک شدن به بازار عرضه میشود. این میوه خشک در مجاورت آب مجددا رطوبت جذب میکند و به صورت حجیم و موسیلاژی (لزج مانند) در میآید. همچنین از میوه کال و نارس آن برای تهیه ترشی استفاده میشود و از میوه رسیده آن به شکل دم کرده استفاده میشود. برای تهیه دم کرده سه پستان از 5 تا 30 عدد میوه بسته به نیاز دارویی، میتوان استفاده کرد.

خواص سه پستان (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت سه پستان معتدل و مایل به تری است.

خواص دارویی این گیاه به طور خلاصه عبارتند از:

  • میوه، برگ و ریشه این گیاه به درمان سرماخوردگی، گلو درد و مشکلات سوء هاضمه کمک میکند.
  • جوشانده درخت سه پستان برای رفع سوء هاضمه و کاهش تب موثر است.
  • میوه سه پستان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.
  • از خواص سه پستان محافظت از کبد است.
  • میوه رسیده سه پستان دارای مقدار زیادی ویتامین است، به همین دلیل برای تقویت و رشد مو مفید میباشد.
  • سه پستان از قدیم با تخم مرو، بهدانه و بارهنگ که آنها نیز دارای موسیلاژ هستند، به نام چهار تخمه معروف بود و به عنوان ضد سرفه و برای نرم کردن سینه مصرف سنتی داشته است.
  • از خواص سه پستان برطرف کردن گرفتگی صدا است.
  • سه پستان باعث کاهش فشار خون میشود.
  • از دم کرده سه پستان برای کاهش سرفه و برطرف کردن تشنگی استفاده میشود.
  • میوه این گیاه برای بیماران ریوی و طحال تجویز میشود.
  • پودر دانه این گیاه به صورت موضعی برای بیماریهای قارچی مصرف میشود.
  • از برگ سه پستان برای بهبود زخمها استفاده میشود.
  • جوشانده سه پستان برای قطع اسهال موثر است.
  • از عصاره پوست درخت سه پستان برای تسکین قولنج رودهها استفاده میشود.
  • یکی دیگراز خواص سه پستان درمان و تسکین دردهای قفسه سینه و درمان زخم گلو است.

عوارض جانبی سه پستان

مصرف زیاد سه پستان مضر معده است و کبد را ضعیف میکند، لذا سرد مزاجها باید با برگ گل سرخ و سایرین با عناب بخورند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره

عکس سه پستان، خواص سه پستان، گیاه سه پستان، فواید سه پستان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص جو خوردن دانه جو تشنگی را فرو می نشاند تب را برطرف می کند و به عنوان مقوی و تونیک عمل می کنددرمان چرک و عفونت گلو، سرفه و خلط اطفال و …درمان اطفال بجهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتیطبسنتی مخلوط عسل و گلیسیرین در مقادیر مساوی بهترین درمان خشکی و ترک خوردکی پوست دست و صورت خواص جو لیمو شیرین منبع غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد لیموشیرین درمان چرک و عفونت گلو، سرفه و خلط اطفال و بزرگسالان عطاری درمان اطفال بجهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در خوراندن طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتی طبسنتی مخلوط عسل و گلیسیرین در مقادیر مساوی بهترین درمان خشکی و ترک خوردکی پوست دست و صورت می باشد



لینک منبع :همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان)

همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان) | ستاره setare.com/fa/news/.../همه-چیز-در-مورد-خواص-سه-پستان-سپستان‎Cached19 دسامبر 2016 ... از مهمترین خواص سه پستان (Cordia myxa) برطرف نمودن گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و ضدسرفه بودن است. در ادامه از سایر خواص سه پستان مطلع ... خواص بی نظیر سپستان(انبو) در طب سنتی - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../153427-«سپستان»-گیاهی-مناسب-امراض-کلیوی‎Cached25 فوریه 2017 ... خواص بی نظیر سپستان(انبو) در طب سنتی:همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان )/خواص و فواید میوه درخت سپستان+سپستان و درمان بیماری ها. همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان) - مجله اینترنتی ستاره tnews.ir/news/09ae76308123.html‎Cached19 دسامبر 2016 ... از مهمترین خواص سه پستان (Cordia myxa) برطرف نمودن گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و ضدسرفه بودن است. در ادامه از سایر خواص سه پستان مطلع ... همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان) - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29937303 19 دسامبر 2016 ... همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان). از مهمترین خواص سه پستان (Cordia myxa) برطرف نمودن گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و ضدسرفه بودن است ... خواص میوه سپستان | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/خواص-میوه-سپستان/‎Cached Similarدر ایران در کناره های خلیج فارس مخصوصاً در بندرعباس میروید و در این محل آنرا درخت انبو و در بقیه نقاط کشور سپستان می نامند. این گیاه در نواحی گرم زمین میروید و دو ... کامل ترین مرجع سپستان و خواص بی نظیر میوه درخت سپستان برای ... www.jesarat.com/cordia-myxa/‎Cached13 آگوست 2016 ... سپستان,سپستان+خواص,سپستان چیست,درخت سپستان,میوه سپستان .... زوفا، گل بنفشه، ختمی خبازی، عناب و سپستان مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. ... تخم گشنیز، نیلوفر، عناب و سپستان به مقدار دو مثقال از هر کدام که همه را ... همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان) - مجله اینترنتی 2bia.ir/همه-چیز-در-مورد-خواص-سه-پستان-سپستان.html‎Cachedهمه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان). سه پستان گیاهی درختی، با برگ های بدون کرک است. این گیاه az خانواده گاوزبان می باشد va dar سواحل خلیج فارس، جزیره ... گیاهان دارویی-طب سنتی - سه پستان (Cordia myxa) exsirplant.mihanblog.com/post/477‎Cached Similar5 دسامبر 2013 ... بررسی کلی گیاه دارویی سه پستان و آشنایی با خواص دارویی و ... در بورکینافاسو خاکستر شاخه های جوان را برای تهیه سوپ مورد مصرف قرار می دهند. ... سپستان میوه درختی است و دو نوع می باشد : یکی بزرگ به قدر آلو و ... همه پیوندهای روزانه. سپستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سپستان‎Cached Similarدر پزشکی سنتی از سپستان به عنوان ملین، خلط‌آور و نرم‌کننده (به ویژه در برطرف کردن گرفتگی صدا) استفاده می‌کرده‌اند. سپستان همچنین باعث کاهش فشار خون شده و از ... خواص بی نظیر سپستان(انبو) در طب سنتی - میهن مگ https://mihanmag.com/.../خواص_بی_نظیر_سپستان(انبو)_در_طب_سنتی‎Cached25 فوریه 2017 ... میهن مگ : همه چیز در مورد خواص سه پستان (سپستان). مقدمه ای در مورد سپستان. بهتر است بدانید که درخت سپستان در نواحی جنوبی ایران، به‌ خصوص ...