مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

5 میلیون ایرانی دیابت دارند

[ad_1]

یک متخصص بیماری های داخلی، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت که دیابت نامگذاری شده است، گفت: حدود ٥ میلیون دیابتی در بین بزرگسالان ایرانی وجود دارد.

به گزارش مشرق، دکتر سید محمدرضا لاجوردی تصریح کرد: کم تحرکی ، ورزش نکردن، مصرف غذاهای پرکالری و چرب، مصرف بالای کربوهیدراتها ، مصرف کم سبزیجات و میوه ها همگی شیوه های پرخطر زندگی هستند که میتوانند باعث چاقی و افزایش احتمال ابتلا به دیابت بشوند .

این متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش ادامه داد: هر کسی احتمال ابتلا به بیماری دیابت را دارد ولی در کسانی که یکی یا هر دو والدینشان مبتلا به دیابت هستند ، کسانی که چاق هستند و بخصوص چاقی شکمی دارند ، افرادی که بعلت بعضی اختلالات مجبور به مصرف بعضی داروها مثل کورتون هستند و یا مبتلایان به بعضی بیماریها مثل آکرومگالی و کوشینگ بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
وی در خصوص تاثیر فاکتور سن، در بروز این بیماری گفت: در هر سنی ممکن است دیابت ایجاد بشود اما معمولاً دیابت تیپ یک (نوع وابسته به انسولین) در افراد جوان و دیابت نوع دو (غیر وابسته به انسولین)در بزرگسالان بیشتر دیده می شود.

لاجوردی با اذعان به آمار قابل توجه مبتلایان به دیابت در کشورمان گفت: حدود ٥ میلیون دیابتی در بین بزرگسالان ایرانی وجود دارد که نشاندهنده رقم بیش از ده درصد بالغین را به خود اختصاص میدهد و این آمار کمی نیست. عموماً شیوه هایی از زندگی که در آنها بروز چاقی بیشتر مشاهده میشود ریسک ابتلا به دیابت را افزایش میدهد. در ضمن این شیوه های زندگی در یک بیمار مبتلا به دیابت می تواند باعث عدم کنترل مناسب قند خون و عدم حصول نتیجه درمانی مناسب بشود.

وی در رابطه با عوارض عدم توجه به این بیماری توضیح داد: بی توجهی به دیابت که بعضاً در بیماران دیده می شود میتواند باعث بروز زودرس عوارض و کاهش طول عمر و مرگ و میر بیمار گردد و هزینه های مالی زیادی نیز به خانواده تحمیل کند. دو عارضه حاد دیابت یعنی کتواسیدوز دیابتی و کومای هیپراسمولار غیر کتوزی می توانند منجر به مرگ در فرد مبتلا به این عوارض شوند. اما به هر حال دیابت با تشدید آترواسکلروز و تصلب شرایین میتواند در تسریع بروز حوادث عروق قلبی و مغزی باعث افزایش آمار مرگ و میر در مبتلایان به دیابت بشود.

لاجوردی با اشاره به نقش انسولین در کنترل این بیماری گفت: همه مبتلایان به دیابت نیازمند به مصرف انسولین نخواهند شد اما در نوع یک دیابت، فرد حیاتش وابسته به مصرف انسولین است و در صورت عدم مصرف انسولین در چنین شخصی کتواسیدوز و مرگ قطعی خواهد بود. همچنین افرادی که با ترکیبات و قرصهای خوراکی قندشان کنترل نمی شود مجبور به استفاده انسولین می شوند که میتواند این مصرف موقتی یا گاها دایمی نیز باشد.

وی در خصوص برخی تبلیغات در شبکه های ماهواره ای  مبنی بر درمان دیابت تصریح کرد: تبلیغاتی که در شبکه های ماهواره ای مبنی بر درمان قطعی دیابت نوع دو با تکنیکهای جراحی و... می شود صحت ندارد ولی روشهای جراحی که برای درمان چاقی وجود دارد می تواند به درجاتی بخاطر کاهش جذب مواد غذایی، در کنترل قند نقش داشته باشد.

لاجوردی در پایان خاطر نشان کرد: با کنترل مناسب قند خون، کنترل فشار و چربی خون، کاهش وزن در افراد چاق، ورزش، تغذیه مناسب ، قطع مصرف سیگار و الکل و کاهش استرس می شود تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و یا بروز آن را به تاخیر انداخت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


یک متخصص بیماری های داخلی، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت که دیابت نامگذاری شده است، گفت: حدود ٥ ميليون ديابتی در بين بزرگسالان ايرانی وجود دارد.اين آمار تلخ را روز گذشته يك مقام مسئول در وزارت بهداشت به مناسبت روز جهاني ديابت عنوان كرد و گفت: 35درصد قطع عضوهايي كه غيراز حوادث در كشور به وقوع ميپيوندد، ...امسال با توجه به اینکه شهر یزد بیشترین مبتلایان به دیابت را دارد، همایش ملی ... در ایران نیز حدود 5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند که تقریبا نیمی از آنها از ...در حال حاضر بر اساس آمار ها 5 میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند که به گفته ... شده است، گفت: حدود ٥ ميليون ديابتی در بين بزرگسالان ايرانی وجود دارد.5 میلیون ایرانی دیابت دارند. معاون مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، از وجود ۴.۵ تا ۵ میلیون نفر دیابتی در کشور خبر داد.8 آوريل 2016 ... دیابت ابتلای 350 میلیون نفر به دیابت در جهان یک متخصص بیماری های داخلی، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت که دیابت نامگذاری شده است، ...15 نوامبر 2015 ... روز گذشته مسئولان وزارت بهداشت همزمان با روز ديابت در حالي از آمار 5/4 ميليون نفري مبتلايان به اين بيماري در ايران خبر دادند كه نيمياز آنها از ...8 آوريل 2016 ... یک متخصص بیماری های داخلی، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت که دیابت نامگذاری شده است، گفت: حدود 5 میلیو.19 آوريل 2016 ... 5 میلیون ایرانی گرفتار بیماری دیابت : در حال حاضر بر اساس آمار ها 5 ... شده است، گفت: حدود ٥ میلیون دیابتی در بین بزرگسالان ایرانی وجود دارد.۵ میلیون ایرانی دیابت دارند دکتر سید محمدرضا لاجوردی تصریح کرد: كم تحركي. ... 4 5 میلیون نفر دیابت دارند فرد دارند در دیابت ۵٪ از تمام انواع دیابت ایران دیابت ...


کلماتی برای این موضوع

دیابتمرض شکر و راه های پیشگیری و کنترل آن …دیابتمرض شکر و راه های پیشگیری و کنترل آن اصلاح شیوه زندگی که هیچ زمانی برای انجام آن دیابت تصور غلط درباره دیابت نوع دو افراد زیادی در جهان از دیابت نوع دو رنج می کشند بسیاری دیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددیابتمقایسه دیابت نوع یک و دو مشخصات دیابت نوع ۱ دیابت نوع ۲ بروز ناگهانی تدریجی سن بروزراهنمای تفسیر نتایج آزمایش خونگلبول های قرمز و سفید خون آزمایش کامل خون، همان آزمایش معروفی است که تعداد سلول‌های دیابت، درمان دیابت و کنترل قند خون، علائم دیابت، …دیابتعلائم دیابتدرمان دیابتنشانه های دیابتدیابت نوع دوقند خونمرض قندافزایش قند دیابت چیست و چگونه باید با آن مقابله است ؟ …دیابت چیست و چگونه باید با آن مقابله است ؟ قندخون انسولین کاهش وزن رژیم غذایی مراقبت خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص …سبزیجات مناسب برای ایجاد احساس سیری این برگ ها جادویی هستند خواص باورنکردنی پوست پزشکان نجومی بلای جان طرح تحول سلامت دریافتی میلیون پزشکان نجومی بلای جان طرح تحول سلامت دریافتی میلیون تومانی افزایش درصدی هزینه نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در بیماری که تعادل بدن را به هم می زنند دیابت کنترل نشده دیابت کنترل نشده طوفانی در تمامی اندام های بدن ایجاد می کند اگر



لینک منبع :5 میلیون ایرانی دیابت دارند

5 میلیون ایرانی دیابت دارند - معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ارتش health.ajaums.ac.ir/.../News/NewsView.aspx?TabID...‎Cached Similarاین آمار تلخ را روز گذشته یک مقام مسئول در وزارت بهداشت به مناسبت روز جهانی دیابت عنوان کرد و گفت: 35درصد قطع عضوهایی که غیراز حوادث در کشور به وقوع می‌پیوندد، ... 5 میلیون ایرانی دیابت دارند - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/315145/5-میلیون-ایرانی-دیابت-دارند یک متخصص بیماری های داخلی، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت که دیابت نامگذاری شده است، گفت: حدود ٥ میلیون دیابتی در بین بزرگسالان ایرانی وجود دارد. 5 میلیون ایرانی دیابت دارند - خبرگزاری پانا | Pupils Association ... pana.ir/news/279406/5-میلیون-ایرانی-دیابت-دارند‎Cached10 نوامبر 2014 ... 5 میلیون ایرانی دیابت دارند. خبرگزاری پانا:معاون مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، از وجود 4.5 تا 5 میلیون نفر دیابتی در کشور ... 5 میلیون ایرانی دیابت دارند - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/126791/5-میلیون-ایرانی-دیابت-دارند 10 نوامبر 2014 ... معاون مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، از وجود 4.5 تا 5 میلیون نفر دیابتی در کشور خبر داد. 5 میلیون ایرانی دیابت دارند > هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر ino.ir/malayer/tabid/1928/.../5-میلیون-ایرانی-دیابت-دارند.aspx‎Cached9 آوریل 2016 ... به مناسبت روز جهانی بهداشت؛ ۵ میلیون ایرانی دیابت دارند یک متخصص بیماری های داخلی اظهارداشت: امسال روز جهانی بهداشت با ش... ابتلای 5 میلیون ایرانی به دیابت - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/561464/ابتلای-5-میلیون-ایرانی-به-دیابت 22 آوریل 2016 ... معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه 5 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند ... از این موضوع خبر ندارند و در ایران 5 میلیون نفر مبتلا به دیابت وجود دارد. 5 میلیون نفر در ایران دیابت دارند - روز نو roozno.com/fa/news/195568/5-میلیون-نفر-در-ایران-دیابت-دارند به گزارش خبرآنلاین، عباس زارع نژاد گفت: 11.37 درصد ایرانی ها به دیابت مبتلا ... او ادامه داد: دیابت عامل مرگ 5 میلیون نفر در سال 2013 بود که تعداد مبتلایان به این ... تقریبا 5 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند | TRT Persian www.trt.net.tr/persian/.../tqryb-5-mylywn-yrny-mbtl-bh-dybt-hstnd-512387 16.06.2016 ~ 08.04.2017 تقریبا 5 میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند ... نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند. هفته نامه سلامت - 5 میلیون ایرانی دیابت دارند salamat.ir/d/2494-5-میلیون-ایرانی-دیابت-دارند.html‎Cached20 آوریل 2016 ... امسال با توجه به اینکه شهر یزد بیشترین مبتلایان به دیابت را دارد، همایش ... در ایران نیز حدود 5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند که تقریبا ... دیابت؛ درد مشترک 5 میلیون ایرانی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../دیابت؛-درد-مشترک-5-میلیون-ایرانی‎Cached19 آوریل 2016 ... آن‌طور که مشاور وزیر بهداشت تصریح کرده، این احتمال قوی وجود دارد که تا یک دهه آینده ده میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا شوند؛ بیماری که گفته ...