مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی

[ad_1]

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و خواستار تدریس زبانهای برنامه نویسی موبایل در دانشگاهها شد.

 به گزارش مشرق، نصرالله جهانگرد در مراسم اختتامیه لیگ برنامه نویسی ایران (کدکاپ شریف) وضعیت بازار فناوری اطلاعات ایران را پرشتاب عنوان کرد و گفت: نسل سوم و چهارم اینترنت همراه و امکان انتشار اطلاعات، موجب یک دگردیسی در بازار ICT کشور شده است.
 
وی با بیان اینکه فعالان حرفه ای صنعت فناوری اطلاعات در حال استفاده گسترده از این ابزار هستند، تاکید کرد: از حدود یکسال و نیمی که از راه اندازی نسل سوم موبایل در کشور می گذرد حدود ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی تولید شده است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه توسعه دهندگان و برنامه نویسان این اپلیکیشن ها با هدف راه اندازی یک کسب و کار جدید اقدام به تولید کرده‌اند، تصریح کرد: حجم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان در سال است که بخش اعظم آن به فناوریهای ارتباطی مربوط می شود. اگرچه درصد سهم نرم افزار از این حجم بازار در حال حاضر بسیار کم است، اما این روند به سرعت در حال تغییر است.
 
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: صنعت فناوری اطلاعات حدود ۲.۵ درصد از سهم GDP کشور را دارد اما پیش بینی می کنیم طی ۵ سال آینده این سهم حداقل ۲ برابر شود. در همین حال حجم پیش بینی شده برای بازار ICT نیز بالای ۹۰ هزار میلیارد تومان است که با شتابی که در حوزه نرم افزار، اپلیکیشن و محتوا دیده می شود، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد را پیش بینی می کنیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در سطح ایران و منطقه شاهد یک رشد ۵ تا ۶ برابری باشیم، ادامه داد: بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات برای رشد به سرمایه انسانی بسیار قوی نیاز دارد؛ سالانه حدود ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در ۶ رشته مرتبط با IT وارد بازار کار می شوند. این سرمایه زمانی که بیرون می‌آید با یک چالش بزرگ روبرو است که این چالش کمبود مهارتهای برنامه‌نویسی است.
 
جهانگرد با تاکید بر لزوم ارتقای مهارتهای فردی نیروهای جوان و فرهنگ سازی استفاده از زبانهای برنامه‌نویسی مانند جاوااسکریپت و پایتون، گفت: در حال حاضر این زبانها در دانشگاههای کشور به دلیل اینکه یک زبان کلاسیک به حساب نمی‌آیند، تدریس نمی شوند و امیدوارم این موضوع پیگیری شود.
 
معاون وزیر ارتباطات افزود: گزارشی که بتازگی در خصوص ترندهای زبانهای برنامه‌نویسی در دنیا منتشر شده نشان می دهد که زبانهایی مانند جاوا اسکریپت یا پایتون از محبوبیت زیادی در سطح دنیا برخوردار هستند. به نحوی که برای مثال در فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» چیزی بیش از  ۱۲ میلیون خط برنامه استفاده شده است. براین اساس در ایران نیز باید زبانهایی را که برای توسعه خدمات صنعتی به آنها نیاز است، بین نیروهای برنامه‌نویس گسترش داد.
 
وی از راه اندازی مرکز توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در سازمان فناوری اطلاعات خبر داد که هدف آن ارائه مشاوره و خدمات به فعالان این صنعت است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


27 مه 2016 ... معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و خواستار تدریس زبانهای برنامه نویسی ...28 مه 2016 ... به گزارش کشاورزنیوز؛ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و خواستار تدریس ...به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نصرالله جهانگرد در نشست خبری حاشیه نمایشگاه الکامپ گفت: تعداد اپلیکیشنهای فارسی در سال1392 ، پنج هزار و در سال 1393 ...وب سایت فارنت - محمد کاملان: گوگل به عنوان متولی اندروید، برندگان بهترین اپلیکیشنهای گوگلپلی را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد؛ با این حساب بر آن شدیم تا نگاهی به ...28 مه 2016 ... معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و خواستار تدریس زبان های برنامه نویسی ...معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یکسال و نیم اخیر خبر داد و خواستار تدریس زبانهای برنامهنویسی موبایل در دانشگاهها شد.تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی/ لزوم تدریس زبان برنامه نویسی موبایل - عمارنامه | خبرپو.28 مه 2016 ... تولید فناوری ظهر شنبه هشتم خرداد ماه 1395 خبر تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی.28 مه 2016 ... معاون ارتباطات فناوری از ۷۰ اپلیکیشن طی سال نیم خبر و تدریس برنامه موبایل دانشگاهها به گروه باشگاه جوان جهانگرد معاون ارتباطات فناوری در ...معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توليد ۷۰ هزار اپليکيشن فارسي طی یکسال و نیم اخیر خبر داد و خواستار تدریس زبانهای برنامهنویسی موبایل در دانشگاهها شد.


کلماتی برای این موضوع

تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی فرهنگ نیوزمعاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک سال و نیم عربستان با کاهش ۵۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خود …هزاربشکهایتولیدنفتخودتولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی لزوم صندوق کارآفرینی امید از تولید هزار نرم بازار دیجیتال تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک‌سال و ایران تا کنون بیش از ۷۰ هزار اپلیکیشن داخلی تولید … امروز ما بیش از هزار اپلیکیشن از ۷۰ هزار اپلیکیشن در ایران تولید تولید اپلیکیشن موبایل توسط ۳۰ هزار گروه در … ۳۰ هزار گروه نرم افزاری، اپلیکیشن موبایل تولید کردند و ۱۱۰ هزار محصول تولید شناسایی شماره‏ های ناشناس در برنامه‏ های پیام‏رسان …معاون وزیر ارتباطات خبر داد تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن برنامه نویسی موبایل در دانشگاه ها راه اندازی نسل سوم موبایل در کشور می گذرد حدود ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی تولید شده سیستم تولید آنلاین اپلیکیشن های اندروید و …اپ ساز یک سیستم تولید آنلاین اپلیکیشن های اندروید و های موبایل برای فارسی اینترنت ارزان و باکیفیت، پاشنه آشیل تولید … ای هم به رشد تولید محتوای فارسی در ملی اطلاعات، تولید محتوا و اپلیکیشن اپلیکیشن کاربردی برای گوشی های اندرویدیاپلیکیشنکاربردی ترجمه ی فارسی به ها ، شرکت تولید کننده و اپلیکیشن



لینک منبع :تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی

تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی/ لزوم تدریس زبان برنامه نویسی ... www.mehrnews.com/.../تولید-۷۰-هزار-اپلیکیشن-فارسی-لزوم-تدریس-زبان-برنامه-نویسی-موبایل‎Cached27 مه 2016 ... معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و خواستار تدریس زبانهای برنامه نویسی ... تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/تولید_۷۰_هزار_اپلیکیشن_فارسی‎Cachedدانلود آشنایی با وردپرس 2 اپ اپلیکیشن ساز وردپرس فارسی. تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی. دانلود تولید اپلیکیشن های موبایل اندروید رستورانی (فیلم). تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی | رسانه تی وی javanonline.rasanetv.com/page-856295.html‎Cachedتولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی/ لزوم تدریس زبان برنامه نویسی موبایل معاون وزیر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی یک ... تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی - onvansho https://onvansho.ir/result/تولید-۷۰-هزار-اپلیکیشن-فارسی.html تولید هزار اپلیکیشن بومی در کشور از وبسایتهای مرجع دریافتبا درج مجله فارسی . حسابداری شخصی کیف پول محک دانلود نصب برنامه اندروید ۷۰ اپلیکیشن ... علم و تکنولوژی:تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی/ لزوم تدریس زبان ... www.iranhsk-co.com/forums/showthread.php?tid=25637 27 مه 2016 ... تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی/ لزوم تدریس زبان برنامه نویسی موبا معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی طی ... برنامه فارسی موبایل 70 - تیتر 98 https://titr98.ir/search/?q=برنامه+فارسی+موبایل+70‎Cached2 روز پیش ... تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی/ لزوم تدریس زبان برنامه نویسی موبایل ... بنابراین از این پس کاربران فارسی زبان دیگر لازم نیست از کیبورد های ... هوای تهران - راهکارهای هوشمند سیب | Seeb Smart Solutions seeb.co/products‎Cachedاپلیکیشن به کاربران امکان ساخت پیتزای دلخواه خود را میدهد و پس از آن امکان ردیابی ... سیبورد یک کیبورد فارسی برای سیستم‌عامل آی‌اواس (از نسخه ۸ به بالا) می‌باشد. ... بزرگترین سرویس تخفیف گروهی ایران، توسط سیب پیاده‌سازی و تولید شده است. ... این اپلیکیشن با بیش از ۷۰ هزار کاربر، برنده جشنواره سلامت شیراز و کاندیدای ... روزنامه ایران www.iran-newspaper.com/Newspaper/MobileBlock?...146182‎Cachedاینترنت ارزان و باکیفیت، پاشنه آشیل تولید محتوای دیجیتال درکشور ... نسل سوم تلفن همراه در کشور می‌گذرد بیش از ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی تولید شده است. تولید140 هزار نرم افزار تلفن همراه شروع خوبی برای رشد اشتغال است www.tamasnews.com/.../تولید140-هزار-نرم-افزار-تلفن-همراه-شروع-خوبی-برای-رشد-اشتغال-است‎Cached14 ژوئن 2016 ... تولید140 هزار نرم افزار تلفن همراه شروع خوبی برای رشد اشتغال است ... اطلاعات از تولید ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی در یک سال و نیم اخیر خبر داده بود. ثبت نام تسهیلات تولیدکنندگان نرم افزار کاربردی امن تلفن همراه از ... witna.ir/2016/06/20/ثبت-نام-تسهیلات-تولیدکنندگان-نرم-افزا/‎Cached20 ژوئن 2016 ... برای ارتقا و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید برنامه ... تلفن همراه در کشور نزدیک ۷۰ هزار اپلیکیشن فارسی تولید شده است.