مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد

[ad_1]

مطالعه جدید محققان نشان می دهد اضافه وزن یا چاقی در طول دوره بارداری می تواند به معنای وزن بیشتر نوزاد باشد.

به گزارش مشرق، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر انگلستان با استفاده از اطلاعات ژنتیکی بیش از ۳۰ هزار زن دریافتند زنانی که دارای متغیرهای ژنتیکی چاقی هستند، نوزادان چاق تری به دنیا می آورند.

این موضوع در مورد استعداد ژنتیکی افراد در داشتن قند خون بالا هم که عامل ابتلا به دیابت نوع ۲ است صدق می کند. همچنین زنانی که دارای متغیرهای ژنی مرتبط با فشار خون بالا هستند معولا کودکان کم وزن تری به دنیا می آورند.

به گفته ریچل فریتی، یکی از محققان این مطالعه، یافته های این تحقیق بیانگر ارتباط مستقیم بین وزن بیشتر و قند خون بالاتر در مادران با وزن بیشتر کودک در هنگام تولد است.

وی در ادامه توضیح می دهد: «ارتباط ژنتیکی، دلیل قوی تری نسبت به شاخص توده بدنی، قند خون یا فشار خون است.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

دیابت، درمان دیابت و کنترل قند خون، علائم دیابت، …دیابتعلائم دیابتدرمان دیابتنشانه های دیابتدیابت نوع دوقند خونمرض قندافزایش قند مراحل رشد و تکامل طبیعی کودک از وزن و قد کودک تامراحل رشد و تکامل طبیعی کودک از وزن و قد کودک تاپس از سال اول کودک دیگر به این سرعت تغذیه و رژیم درمانی ☀عوارض دیابت بارداری دیابت حاملگی چیست؟ به بالا رفتن قند خون در هنگام بارداری دیابت همه چیز درباره شیر مادر شیر مادر بر اساس تغییرات آب و هوا تغییر می کند، مثلا در هوای گرم، نوزاد احتیاجی به آب برای داشتن یک نوزاد سالم و زیبا چه باید کردآیا می دانید وضعیت سلامت و تغذیه شما قبل از بارداری نه تنها توانایی شما را برای کلینیک مجازی کلینیک من معرفی برترین پزشکانکلینیک مجازی کلینیک من اولین کلینیک مجازی معرفی مجرب ترین و منصف ترین کتاب کودک، دبستان و پیش دبستاندکتر صادقیان فوق تخصص گوارش و کبد کودکان اختلال وزن گیری در کودکان سوال – اهمیت دیابت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددیابتخودپایشی قند خون یکی از وظایف بسیار مهم بیمار در کنترل بیماری دیابت، کنترل قند خون اندازه شکم مادر و رشد جنین در طی بارداری یاد بگیر …اندازه شکم در حاملگی و رشد جنین در هر یک از سه ماهه اول، دوم و سوم و اندازه جنین در هر داروکده بانک تخصصی محصولات داروخانهداروکده بانک تخصصی محصولات داروخانه مرکزی جمالزاده به گزارش خبرنگار کلینیک گروه



لینک منبع :تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد

تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../تاثیر-چاقی-و-قند-خون-مادر-بر-وزن-نوزاد‎Cached17 مارس 2016 ... مطالعه جدید محققان نشان می دهد اضافه وزن یا چاقی در طول دوره بارداری می تواند به معنای وزن بیشتر نوزاد باشد. تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد - خبرداغ khabaredagh.ir/fa/news/654284/تاثیر-چاقی-و-قند-خون-مادر-بر-وزن-نوزاد 17 مارس 2016 ... تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر انگلستان با استفاده از اطلاعات ژنتیکی بیش از ۳۰ هزار زن دریافتند ... تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../تاثیر-چاقی-و-قند-خون-مادر-بر-وزن-نوزاد 17 مارس 2016 ... مطالعه جدید محققان نشان می دهد اضافه وزن یا چاقی در طول دوره بارداری می تواند به معنای وزن بیشتر نوزاد باشد. تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد - شمانیوز shomanews.com/fa/news/.../تاثیر-چاقی-و-قند-خون-مادر-بر-وزن-نوزاد 17 مارس 2016 ... شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مطالعه جدید محققان نشان می دهد اضافه وزن یا چاقی در طول دوره بارداری می تواند به معنای وزن بیشتر نوزاد باشد. تأثیر وزن و سطح قند خون مادر بر اندازه‌ی نوزاد | مام - بارداری،ناباروری mom.ir/.../تاثیر%20وزن%20و%20میزان%20قند%20خون%20مادر%20بر%20ا...‎Cached29 آوریل 2016 ... تحقیقات نشان داده است که بالا بودن قند خون در مادر باعث به دنیا آمدن نوزاد ... داده اند که چاقی و اضافه وزن طی بارداری باعث وزن بیشتر در نوزاد خواهد شد. تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد payeshonline.com/news/38853/تاثیر_چاقی_قند_خون_مادر_وزن_نوزاد 17 مارس 2016 ... مطالعه جدید محققان نشان می دهد اضافه وزن یا چاقی در طول دوره بارداری می تواند به معنای وزن بیشتر نوزاد باشد. چاقی مادر و نوزاد, قندخون مادر, تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد – فود کلینیک foodclinic.ir/healthy/تاثیر-چاقی-و-قند-خون-مادر-بر-وزن-نوزاد/ 18 مارس 2016 ... به گزارش فودکلینیک و به نقل از مهر، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر انگلستان با استفاده از اطلاعات ژنتیکی بیش از ۳۰ هزار زن دریافتند ... اول تو-تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد avalto.ir/1164/تاثیر-چاقی-و-قند-خون-مادر-بر-وزن-نوزاد به گزارش مهر، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر انگلستان با استفاده از اطلاعات ژنتیکی بیش از ۳۰ هزار زن دریافتند زنانی که دارای متغیرهای ژنتیکی چاقی ... تاثیر چاقی و قند خون مادر بر وزن نوزاد khabarone.ir/news/.../تاثیر-چاقی-و-قند-خون-مادر-بر-وزن-نوزاد‎Cached17 مارس 2016 ... مطالعه جدید محققان نشان می دهد اضافه وزن یا چاقی در طول دوره بارداری می تواند به معنای وزن بیشتر نوزاد باشد. نوزادان چاق – آیا آن‌ها سالم هستند یا ناسالم؟ - فارمدفارمد – ارائه دهنده انواع ... pharmedco.ir/fa/نوزادان-چاق-آیا-آن‌ها-سالم-هستند-یا-ن/‎Cachedعوامل مختلفی بر سایز نوزاد تأثیر می‌گذارد، ازجمله، ژنتیک، آنچه در رحم در معرض آن ... دیابت بارداری; دیابت نوع 2; چاقی مرضی یا اضافه‌وزن مادر; افزایش وزن بیش‌ازحد مادر ... سطح قند خون و انسولین مادر را افزایش می‌دهد و همین موجب افزایش رشد نوزاد می‌شود.