مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نازکترین لنز جهان ساخته شد

[ad_1]

محققان استرالیایی موفق شدند نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ادعای آنها، ۲۰۰۰ برابر نازکتر از موی انسان است.

 به گزارش مشرق، تیمی از محققان استرالیایی موفق شدند، نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ادعای آنها، 2000 برابر نازکتر از موی انسان است.

محققان دانشگاه ملی استرالیا مدعی شدند که لنز ساخته شده به وسله آنها 6.3 نانومتر است که در مقایسه با کوچکترین لنزی که پیشتر ساخته شده بود بسیار کوچکتر است.

به گفته دانشمندان، این لنز می‌تواند کاربردهای فوق‌العاده‌ای در حوزه‌های علمی، فناوری و بهداشتی داشته باشد و می‌توان از آن برای ساخت نمایشگرهای رایانه‌ای قابل انعطاف بهره برد.

اگر چه لنزهای جدید در حال حاضر توسط شرکت‌های فناورانه آزمایش و پیش‌ساخت نمایشگرهای تلویزیون و رایانه قابل لوله شدن یا تاشدن ساخته شده اما تولید انبوه آن‌ها با قیمت پائین هنوز محقق نشده است.

به گفته این محققان این نوع ماده بهترین نامزد برای نمایشگرهای قابل انعطاف در  آینده به شمار می‌رود.

یک بلور موسوم به «دی‌سولفید مولیبدن» عنصر اصلی این ماده است. محققان با استفاده از یک پرتو یونی، لایه‌های بلور را بصورت اتم به اتم تراشیده تا جسمی با ظاهر گنبدی شکل لنز تولید کنند.

در مرحله اول این فرآیند، آنها از نوار چسب برای برداشتن تکه‌ای از بلور استفاده کردند که از آن، محصول نهایی را ساختند.

طبق این گزارش، دستکاری جریان نور در مقیاس اتمی می‌تواند به کوچک‌سازی بی‌سابقه‌ای در ساخت دوربین‌ها منتهی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


15 مارس 2016 ... محققان استرالیایی موفق شدند نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ... محققان دانشگاه ملی استرالیا مدعی شدند که لنز ساخته شده به وسله آنها 6.3 ...15 مارس 2016 ... به گزارش داناخبر، تیمی از محققان استرالیایی موفق شدند، نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ادعای آنها، 2000 برابر نازکتر از موی انسان است.12 مارس 2016 ... نازک ترین لنز جهان 50 نانومتر ضخامت داشت، اما تیمی از دانشمندان به ریاست 'یورئری لری لو' از دانشگاه ملی استرالیا لنز بسیار نازک جدیدی را از ...14 مارس 2016 ... محققین دانشگاه ملی استرالیا موفق به ساخت لنزی شده اند که به گفته آنها ۲ هزار بار نازکتر از موی سر انسان است.14 مارس 2016 ... تیمی از محققان استرالیایی موفق به تولید نازکترین لنز جهان شدهاند که ... تا کردن ساخته شده اما تولید انبوه آنها با قیمت پائین هنوز محقق نشده است.13 مارس 2016 ... نازکترین لنز جهان ساخته شد؛ صنعت تولید دوربین متحول می شود. دانشمندان استرالیایی موفق به تولید لنز فوق نازکی شدند که دو هزار برابر نازکتر ...26 مارس 2016 ... چقدر یک لنز میتواند کوچک باشد؟ به اندازه عدسی چشم یک حشره؟ اخیرا با استفاده از بلورهای دیسولفید مولیبدن لنز بسیار کوچکی ساخته شدهاست که ...15 مارس 2016 ... محققان استرالیایی موفق شدند نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ... محققان دانشگاه ملی استرالیا مدعی شدند که لنز ساخته شده به وسله آنها 6.3 ...14 مارس 2016 ... تیمی از محققان استرالیایی موفق به تولید نازکترین لنز جهان شدهاند که ... تا کردن ساخته شده اما تولید انبوه آنها با قیمت پائین هنوز محقق نشده است.


کلماتی برای این موضوع

نوآوری و تکنولوژی،اختراعات جدیدتکنولوژی جدیدتکنولوژی روزگرافیک کامپیوتراخبار اختراعاتکامپیوتر اینترنت اخبارتکنولوژی،گوشی موبایل،تبلت،لپ …تور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند …دنیای موبایل ،دنیای موبایل و کامپیوتر،دنیای موبایل و تبلت،دنیای موبایل،دنیای تکنولوژی جدیدترین خبرهای علمی روز دنیاتکنولوژیجدیدترین خبرهای علمی روز دنیا سلام به شما بازدید کننده گرامی با تشکر فراوان نسبت به



لینک منبع :نازکترین لنز جهان ساخته شد

Images for نازکترین لنز جهان ساخته شد نازک ترین لنز جهان ساخته شد - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../نازک-ترین-لنز-جهان-ساخته-شد‎Cached13 مارس 2016 ... محققان موفق شدند نازکترین لنز دوربین جهان را بسازند، دستاوردی که می تواند به پیشرفت های تازه ای در پزشکی و علوم و تحول در نانوفناوری منجر ... نازکترین لنز جهان ساخته شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr ... www.mehrnews.com/news/3580072/نازکترین-لنز-جهان-ساخته-شد‎Cached14 مارس 2016 ... محققین دانشگاه ملی استرالیا موفق به ساخت لنزی شده اند که به گفته آنها ۲ هزار بار نازکتر از موی سر انسان است. تک شات | نازک‌ترین لنز جهان ساخته شد؛ صنعت تولید دوربین متحول می ... https://www.techshot.ir/technology/94542 12 مارس 2016 ... دانشمندان استرالیایی موفق به تولید لنز فوق نازکی شدند که دو هزار برابر نازک‌تر از یک تار موی انسان ... نازکترین لنز جهان ساخته شد | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/186886 15 مارس 2016 ... محققان استرالیایی موفق شدند نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ادعای آنها، ۲۰۰۰ برابر نازکتر از موی انسان است. کوچک‌ترین و نازک‌ترین لنز جهان ساخته شد ccerci.ac.ir/?xid=0218020031000000501&id=22868‎Cachedمحققان استرالیایی موفق به ساخت نازک‌ترین لنز جهان شدند. این لنز 6.3 نانومتر ضخامت دارد که 2000 برابر نازک‌تر از قطر تار موی انسان است. این لنز می‌تواند کاربردهای ... نازکترین لنز جهان ساخته شد - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش-فرهنگ.../162423-نازکترین-لنز-جهان-ساخته-شد فیزیکدانان مدرسه مهندسی هاروارد موفق به تولید نازک‌ترین لنز جهان شدند. محققان استرالیایی موفق به تولید نازکترین لنز جهان شدند https://www.tasnimnews.com/.../محققان-استرالیایی-موفق-به-تولید-نازکترین-لنز-جهان-شدند 15 مارس 2016 ... محققان استرالیایی موفق شدند نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ... محققان دانشگاه ملی استرالیا مدعی شدند که لنز ساخته شده به وسله آنها 6.3 ... نازکترین لنز جهان ساخته شد danakhabar.com/fa/news/1205425/نازکترین-لنز-جهان-ساخته-شد‎Cached15 مارس 2016 ... به گزارش داناخبر، تیمی از محققان استرالیایی موفق شدند، نازکترین لنز جهان را تولید کنند که به ادعای آنها، 2000 برابر نازکتر از موی انسان است. نازکترین لنز جهان ساخته شد - ایسکانیوز www.iscanews.ir/news/607540/نازکترین-لنز-جهان-ساخته-شد‎Cached14 مارس 2016 ... تیمی از محققان استرالیایی موفق به تولید نازکترین لنز جهان شده‌اند که ... تا کردن ساخته شده اما تولید انبوه آن‌ها با قیمت پائین هنوز محقق نشده است.