مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سرطان‌های شایع در مردان را بشناسید

[ad_1]

سرطان علت اصلی مرگ و میر در تمام جهان است. مطالعات نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان در مردان بیشتر از زنان است. سرطان های شایع در مردان عبارتند از:
***سرطان پروستات
سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان و پس از سرطان ریه، دومین سرطان قاتل نامگذاری شده است. به گزارش انجمن سرطان آمریکا حدود یک هفتم مردان در طول زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می شوند. دلیل اصلی سرطان پروستات، رشد بدون کنترل سلول ها در غده پروستات است. سابقه خانوادگی و نژاد در احتمال ابتلا به این بیماری موثر است و کنترل وزن، رژیم غذایی سالم و اجتناب از سیگار در جلوگیری از آن نقش مهمی دارد.

***سرطان ریه
سرطان ریه دومین سرطان شایع در زنان و مردان است (البته به غیر از سرطان پوست). از هر 14 مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می شود. احتمال ابتلا به سرطان ریه در مردان سیگاری بیشتر است. دلیل اصلی سرطان ریه، رشد کنترل نشده سلول های غیر طبیعی در یک یا هر دو ریه است که به مرور منجر به شکل گیری تومور و اختلال در عملکرد ریه می شود. اجتناب از سیگار و دود آن مهمترین راهکار برای جلوگیری از سرطان ریه است.

***سرطان روده بزرگ
سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در مردان است و به طور متوسط از هر 21 مرد، یک نفر به آن مبتلا می شود. رشد و تکثیر سلول های سرطان روده تقریبا سریع است. غربالگری منظم سرطان، ورزش منظم، اجتناب از سیگار و الکل، مهمترین راهکارهای جلوگیری از سرطان روده هستند.

***سرطان مثانه
سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در میان مردان است. معمولا سرطان مثانه در افراد 55 سال به بالا دیده می شود و متوسط سن مبتلایان 73 سال است. بر اساس آمار، از هر 26 مرد یک نفر به سرطان مثانه مبتلا می شود. معمولا سرطان مثانه از بافت پوشش مثانه آغاز می شود و در نوع تهاجمی توسط سیستم لنف در سراسر بدن پخش می شود و به روده، کلیه، کبد و ریه حمله می کند.

***سرطان پوست ملانوم
ملانوم شایع ترین نوع سرطان پوست و مهمترین عامل مرگ ناشی از سرطان پوست است. گرچه متوسط سن مبتلایان به سرطان پوست 63 سال است، ولی در افراد کمتر از 33 سال نیز دیده می شود. سرطان پوست در زنان جوان نیز بسیار شایع است. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مهمترین راهکار برای جلوگیری از سرطان پوست است.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


4 سپتامبر 2016 ... به گزارش ایرنا، آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین انواع سرطان در مردان هستند. شناخت شایع ...16 سپتامبر 2016 ... پروستات و مثانه، از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد.5 سپتامبر 2016 ... احتمال مرگ مردان مبتلا به سرطان بیش از زنان است، اما پیشرفت های علمی نظیر آنتی بیوتیک ها، واکسن و شیمی درمانی بر کاهش میزان مرگ ناشی از ...پروستات و مثانه، از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد. به گزارش مشرق، پیشگیری بهتر از ...6 سپتامبر 2016 ... ایرنا: انجمن آمریکا می سرطان ریه، مثانه ملانوم ترین سرطان مردان شناخت ترین سرطان مردان مناسب پیشگیری، کاهش مرگ از موثر علت مرگ میر تمام است.سرطان هاي شايع در مردان را بشناسيد دانش > پزشکی - به گزارش ایرنا،آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شايع ترین انواع ...مطالعات نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان در مردان بیشتر از زنان است. اولین ها: آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین ...پروستات و مثانه، از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد.6 سپتامبر 2016 ... خبرگزاری ایرنا: آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین انواع سرطان در مردان هستند. شناخت شایع ...6 سپتامبر 2016 ... آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین انواع سرطان در مردان هستند. شناخت شایع ترین انواع سرطان در ...


کلماتی برای این موضوع

کلینیک مجازی کلینیک من معرفی برترین پزشکانکلیه پزشکان معرفی شده در کلینیک مجازی کلینیک من همگی بسیار مجرب و معتبر بوده و جزو مهم‌ترین بیماری‌های ناحیه تناسلی در مردانمهم‌ترین بیماری‌های ناحیه تناسلی در مردان بیماری‌های مهم این ناحیه از بدن را که سرطان پروستات؛ علل و علائم آنهمه ی داستان زیر سر غده ‌ای است که نامش را پروستات گذاشته‌ اند و فقط در مردان می پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در ۱۰ خط قرمز برای مردان بیشتر بخوانید تا سالم بمانید سنگ کلیه چیست؟ آب آوردن مغز در سالمندان افراد مبتلا به علت بواسیر و درمان آن کلیاتی درباره بواسیر هموروئید مقدمه بطور کلی عموم بیماران ، هرمشکلی در ناحیه مقعد علل خونریزیهای شدید در قاعدگی و درمان آنعلل خونریزیهای شدید در قاعدگی و درمان آن علل خونریزیهای شدید در قاعدگی و درمان آنچه کسی سرطان معده می گیرد؟، سرطان معده، تشخیص …سرطان معده یکی از بیماری های شایع در بین مردم به خصوص در ایران است که متاسفانه سالیانه دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار علائم و عوامل خطر نوع سرطان گوارشی سرطان مری عوامل خطر سرطان مری در منطقه دشت مغان تا دشت گرگان و در حاشیه بالایی



لینک منبع :سرطان‌های شایع در مردان را بشناسید

سرطان های شایع در مردان را بشناسید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5781941/سرطان-های-شایع-در-مردان-را-بشناسید‎Cached16 سپتامبر 2016 ... پروستات و مثانه، از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد. سرطان های شایع در مردان را بشناسید - ساعت24 www.saat24.com/news/.../سرطان-های-شایع-در-مردان-را-بشناسید‎Cached16 سپتامبر 2016 ... پروستات و مثانه، از شایع ترین سرطان ها در میان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد. سرطان های شایع در مردان را بشناسید - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1097171‎Cached3 سپتامبر 2016 ... آمار انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد، سرطان پروستات، ریه، روده، مثانه و ملانوم شایع ترین انواع سرطان در مردان هستند. شناخت شایع ترین انواع سرطان در ... شایع ترین سرطان های مردان را بشناسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../شایع-ترین-سرطان-های-مردان-را-بشناسید‎Cached5 سپتامبر 2016 ... سرطان پروستات، اولین سرطان شایع در بین مردان و دومین سرطان کُشنده (بعد از سرطان ریه) محسوب می شود. طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، از هر ۷ مرد، یک ... بیماری‌های شایع در مردان را بشناسید - فردا www.fardanews.com/fa/.../بیماری‌های-شایع-در-مردان-را-بشناسید‎Cached25 فوریه 2017 ... برخی بیماری‌های در مردان شیوع زیادی دارد یا جزو بیماری‌های مختص آن‌ها شناخته می‌شود. سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، ناباروری و مشکلات قلبی ... بیماری های شایع در مردان را بشناسید - onvansho onvansho.ir/result/بیماری-های-شایع-در-مردان-را-بشناسید.html سرطان‌های شایع در مردان را بشناسید سرطان های شایع در مردان بیماری های . درمان بیماری های ... آنالیز اج بیماری‌های شایع در را بشناسید مردان ترش مزه های . شایع‌ترین ... سرطانهای شایع مردان و زنان را بشناسید tehrancancer.com/2015-07-27-16-59.../741-2016-01-30-05-08-19.html 30 ژانویه 2016 ... کلینیک امید تهران: دکتر ابوالقاسم الهیاری در همایش زندگی با سرطان افزود: سرطان پستان شایع ترین سرطان در بین زنان و سرطان معده شایع ترین ... شایع‌ ترین سرطان‌ های زنان و مردان را بشناسید - مهرخانه mehrkhane.com/fa/.../شایع‌-ترین-سرطان‌-های-زنان-و-مردان-را-بشناسید‎Cached Similar3 فوریه 2013 ... شایع‌ ترین سرطان‌ های زنان و مردان را بشناسید. دکتر اسماعیل اکبری به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان در نشستی خبری در مرکز جامع تحقیقات ... بیماری‌های شایع مردانه را بشناسید و از آنها پیشگیری کنید - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../بیماری-های-شایع-مردانه-را-بشناسید-و-از-آنها-پیشگیری-کنید‎Cached30 مارس 2017 ... سرطان مثانه نیز در مردان ایرانی 4 تا 5 برابر بیشتر از خانم‌ها دیده می‌شود و مانند سرطان پروستات جزو 4 سرطان شایع بین مردان است. متاسفانه سرطان ... سرطان‌های شایع در مردان را بشناسید - دانلود فیلم www.mevia.ir/.../_____________________________سرطان‌های_شایع_در_مردان_را_بشناسید_________________________‎Cachedسرطان‌های شایع در مردان را بشناسید. Error loading player: No playable sources found. دانلود سرطان دهانه ی رحم، دومین سرطان شایع در خانم ها دانلود. دانلود چرا مردان زودتر ...