مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی

[ad_1]

بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی

براساس گزارش ساینس الرت، دانشمندان علاوه بر چاپگر سه‌بعدی از تکنیک بازسازی چهره پزشکی قانونی نیز استفاده کردند تا بتوانند براساس شکل جمجمه چهره این مومیایی را خلق کنند.

این شبیه‌سازی علاوه براینکه به عنوان یک مجسمه بسیار زیباست و چشم‌اندازی از فرهنگ باستانی مصر را نمایش می‌دهد، می‌تواند به دانشجویان درباره تشخیص بیماری‌ها در نسل‌های پیشین بشر درس‌هایی بیاموزد. به گفته محققان دانشگاه ملبورن، ایده اصلی این پروژه استفاده از این تکه از تاریخ مصر و بازسازی آن با استفاده از تمامی فناوری‌های مدرن بوده‌است. به این شکل دانشجویان می‌توانند ردپای بیماری‌ها را در آناتومی انسان‌های باستانی مشاهده کنند و دریابند که چگونه یک گروه از جمعیت یک منطقه تحت تاثیر محیطی قرار می‌گرفتند که در آن سکونت داشتند.

این مومیایی،‌که تنها سر آن باقی مانده‌است، به صورت اتفاقی در میان مجموعه‌های دانشگاه ملبورن و در حین بررسی مجموعه‌ها توسط یک متصدی کشف شده‌است. محققان احتمال می‌دهند این جمجمه توسط باستان شناسی به نام فردریک وود جونز به دانشگاه آورده شده‌است.

محققان برای بازسازی چهره این جمجمه ابتدا از یک دستگاه سی‌تی‌اسکن استفاده کردند تا درون سر مومیایی‌شده را ببینند و پس از آن از یک تیم پزشکی قانونی از دانشگاه موناش دعوت کردند تا جمجمه را بررسی کنند. براساس اسکن‌ها،‌ متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند این سر به زنی تعلق دارد که درحدود سال 300 پیش از میلاد زندگی می‌کرده‌است. با استفاده از تصاویر سی‌تی‌اسکن،‌محققان توانستند نسخه‌ای دقیقا شبیه به جمجمه را چاپ کنند.

پس از آن جمجمه به متخصص چهره‌سازی پزشکی قانونی، جنیفر مان داده شد و وی با تلاش فراوان توانست با استفاده از مواد مجسمه‌سازی و اطلاعاتی که در اختیاز داشت،‌چهره مومیایی را بازسازی کند.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


3 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سهبعدی برای ایجاد نسخهای شبیه به جمجمه اصلی ...4 سپتامبر 2016 ... به گزارش جمهوریت؛ براساس گزارش ساینس الرت، دانشمندان علاوه بر چاپگر سهبعدی از تکنیک بازسازی چهره پزشکی قانونی نیز استفاده کردند تا ...3 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سه بعدی برای ایجا.nبازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدیn n براساس گزارش ساينس الرت، دانشمندان علاوه بر چاپگر سهبعدي از تكنيك بازسازي چهره پزشكي قانوني نيز ...16 ساعت قبل ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سهبعدی برای ایجاد نسخهای شبیه به جمجمه اصلی ...دانش > فناوری - به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سهبعدی برای ایجاد نسخهای شبیه به جمجمه اصلی ...به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سهبعدی برای ایجاد نسخهای شبیه به جمجمه اصلی مومیایی بازسازی ...3 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سهبعدی برای ایجاد نسخهای شبیه به جمجمه اصلی ...3 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سهبعدی برای ایجاد نسخهای شبیه به جمجمه اصلی ...


کلماتی برای این موضوع

بازسازی چهره مومیایی ساله با چاپگر سه بعدی



لینک منبع :بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی

Images for بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی - خانواده ایرانی https://khanevadeirani.ir/.../بازسازی-چهره-مومیایی-2300-ساله-با-چاپگر-سه-بعدی 3 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی برای ایجاد نسخه‌ای شبیه به جمجمه اصلی ... بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/03/1422846 3 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی برای ایجاد نسخه‌ای شبیه به جمجمه اصلی ... بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی - onvansho onvansho.ir/.../بازسازی-چهره-مومیایی-2300-ساله-با-چاپگر-سه-بعدی.html بازسازی چهره مومیایی ۲۳۰۰ ساله با چاپگر سه‌بعدی. به گزارش همشهری آنلاین محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده . جسد مومیایی شده مهستی ... بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی - خانواده ایرانی | دمادم https://damadam.ir/.../بازسازی-چهره-مومیایی-2300-ساله-با-چاپگر-سه-بعدی/3520929‎Cached3 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی برای ایجاد نسخه‌ای شبیه به جمجمه اصلی ... بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی | محققان استرالیایی www.ghatreh.com/news/.../بازسازی-چهره-مومیایی-ساله-چاپگر-بعدی 4 سپتامبر 2016 ... محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سه بعدی برای ایجاد نسخه ای شبیه به جمجمه Ø. بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی - تی نیوز tnews.ir/news/200569828152.html 4 سپتامبر 2016 ... محققان استرالیایی چهره یک مومیایی باستانی مصر را با استفاده از چاپگر سه بعدی برای ایجاد نسخه ای شبیه به جمجمه اصلی مومیایی بازسازی کردند. خبر گزاری ایرسا نیوز بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه ... www.irsanews.com/36276 3 سپتامبر 2016 ... براساس گزارش ساینس الرت، دانشمندان علاوه بر چاپگر سه‌بعدی از تکنیک بازسازی چهره پزشکی قانونی نیز استفاده کردند تا بتوانند براساس شکل ... بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../بازسازی_چهره_مومیایی_2300_ساله_با_چاپگر_سه_بعدی‎Cachedدانلود دومین تریلر فیلم مومیایی با بازی تام کروز (فیلم) ... بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی ... دانلود بازسازی چهره از روی DNA ته سیگار آدامس و . نو سازی صورت مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی (3 عکس) - سرزه www.serze.com/سازی-صورت-مومیایی-2300-ساله-چاپگر-1708050/‎Cached3 سپتامبر 2016 ... بازسازی چهره مومیایی 2300 ساله با چاپگر سه بعدی تکنولوژی - به گفته همشهری اینترنتی،محققان استرالیایی صورت یک مومیایی باستانی مصر را ...