مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید

[ad_1]

در این ساختنی طرز ساخت یک لوستر چوبی را یاد می‌گیرید که با دستگاه برش لیزری ساخته می‌شود. این لوستر چوبی خمیدگی‌های زیادی دارد و به همین خاطر طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گام‌های اول تا ششم به طراحی لوستر چوبی و گام‌های هفتم و هشتم به نحوه ساخت لوستر می‌پردازد. با ساختنی همراه باشید

برای طراحی لوستر چوبی از Rhino و Grasshopper استفاده شده که کار با آنها چندان ساده نیست. البته اگر بخواهید همین لوستر را با همین اندازه بسازید، می‌توانید از فایل‌های برشی ما در اختیارتان می‌گذاریم، استفاده کنید. به این ترتیب دیگر نیاز نیست خودتان قطعات لوستر را طراحی کنید.

گام اول: اصول طراحی لوستر چوبی

این لوستر از تعدادی نوار چوبی ساخته می‌شود. این نوارها تقریباً مشابه هستند اما تفاوت‌های کوچک آنها کشیدگی و انعطاف لازم را ایجاد می‌کند.

برای ایجاد موج اول در ساختار لوستر، نوار اول را خمیده و نوار دوم را کشیده می‌سازیم. موج بعدی هم با جابجایی این دو نوار ایجاد می‌شود؛ یعنی نوار اول کشیده و نوار دوم خمیده می‌شود.
با اتصال این دو نوار می‌توانیم از ویژگی‌های مکانیکی آنها استفاده کنیم و شکل هندسی دلخواه مان را ایجاد کنیم. البته ساخت این شکل هندسی جزییات و پیچیدگی‌هایی دارد که در مراحل بعد با آنها آشنا می‌شوید.

گام دوم: طراحی را آغاز کنید

کار طراحی لوستر را با نرم افزار Rhino و در حالت دو بعدی آغاز می‌کنیم. در ابتدا فقط یک تکه از لوستر طراحی می‌شود که در آن محور و محل گره (یا تقاطع دو نوار) مشخص باشد.

با مشخص کردن جای گره‌ها، مقدار زاویه a و طول L2 مشخص می‌شود. قسمت مشکل طراحی پیدا کردن طول دقیق L1 برای ساخت زاویه a مورد نیاز است. برای محاسبه اندازه L1 فقط نباید از اصول هندسه پیروی کنیم؛ بلکه باید رفتار مکانیکی نوارها را هم در نظر داشته باشیم.

گام سوم: رابطه طول و زاویه

رابطه طول و زاویه بسیار پیچیده است چون نمی‌توانیم از فرضیه جابجایی استفاده کنیم و اینرسی نوارها هم ثابت نیست. این رابطه به نوع متریال بستگی ندارد و به همین خاطر می‌توانید برای رسیدن به نتیجه روی کاغذ چند تست ساده انجام بدهید. این تست را می‌توانید با یک موج انجام بدهید چون در سازه واقعی هر دو نوار در محل گره خمیدگی ندارند و در نتیجه موج‌ها از طریق خمیدگی‌ها با هم ارتباط ندارند.

از لحاظ نظری این رابطه برای اینرسی ثابت وجود دارد. بنابراین یک پارامتر (بتا) برای محاسبه این تاثیر اضافه می‌کنیم و مقدار آن را براساس مقادیر اندازه گیری شده در آزمایش کاغذی مشخص می‌کنیم.

وقتی مدل دو بعدی را در نرم افزار Rhino طراحی می‌کنید، دو زاویه a1 و a2 را داریم که باید تا حد امکان بهم نزدیک باشند.

اگر خودتان می‌خواهید لوستر چوبی را طراحی کنید، بهتر است چند آزمایش با کاغذ انجام بدهید تا محدودیت‌ها و معیارهای رابطه طول و زاویه را بشناسید.

گام چهارم: نرم افزار Grasshopper

فایل نرم افزار Grasshopper را به ترتیب زیر بسازید:

  • محور و لیست موقعیت گره‌های مشخص شده در نرم افزار Rhino
  • لیست پارامترهای عددی
  • شکل عرضی
  • اتصال طولی در طول نوارهای چوبی

با استفاده از این ورودی‌ها شکل آماده برش نوار یک و دو را محاسبه کنید و بسازید. می‌توانید از ابزارهای نمایشی دو بعدی و سه بعدی نرم افزار هم استفاده کنید تا ایجاد تغییر در حین طراحی ساده تر بشود.

مراحل مهم کار با این برنامه برای طراحی لوستر در ادامه آمده است:

  • انجام محاسبات لازم برای پیدا کردن عرض نوارها (عرض نوار هر گره را با تقسیم کردن محیط به تعداد نوارها پیدا کنید)
  • محاسبه زاویه a پوزیشن گره‌ها
  • محاسبه طول L1 با استفاده از طول a و رابطه طول و زاویه
  • محاسبه جهت شکاف‌ها برای هر نوار
  • کشیدن نوارها با استفاده از داده‌های محاسبه شده
  • ساخت ابزار نمایشی دو بعدی و سه بعدی

در ویدیوی زیر می‌توانید قسمت کوتاهی از طرز کار با برنامه Grasshopper برای طراحی لوستر را ببینید.

گام پنجم: تکنیک parametric design

اگر از تکنیک parametric design استفاده کنید، کار طراحی کمی‌بیشتر طول می‌کشد اما – همانطور که در ویدیوی بالا می‌بینید – اعمال تغییر روی ورودی‌ها ساده تر می‌شود. با این روش می‌توانید مستقیماً به طراحی جدید و آماده استفاده نوارها دسترسی پیدا کنید.

گام ششم: نوارهای چوبی را ببرید

نوارهای چوبی را ببرید
نوارهای چوبی را ببرید

بعد از اینکه نوارهای چوبی را طراحی کنید، خروجی متناسب با دستگاه برش لیزری را ذخیره کنید (یا فایل طراحی را از لینک زیر دانلود کنید). از تخته چندلای ۰٫۶ میلیمتری برای بریدن نوارها استفاده کنید. فایل برش نوارها را از لینک زیر دریافت کنید (رمز فایل saakhtani.ir است).

گام هشتم: لوستر چوبی را مونتاژ کنید

برای اینکه نوارهای چوبی منعطف بشوند و در حین مونتاژ لوستر نشکنند، باید آنها را به مدت یک ساعت در آب قرار بدهید. سپس طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • دو نوار شماره یک را از پایین لوستر بهم وصل کنید.
  • نوارها را به صورت متناوب از کنار بهم اضافه کنید تا به یک سازه متشکل از ۲۷ نوار برسید.
  • سه نوار آخری را بهم وصل کنید.
  • این سه نوار را به سازه ۲۷ تایی وصل کنید تا قسمت آخر مونتاژ ساده تر بشود.
  • برای محکم کردن سازه و اتصالات، داخل برخی از گره‌ها سیم برنجی قرار بدهید.
  • در نهایت هم لامپ حبابی را با واشر چوبی ثابت کنید و واشر با طناب به سازه لوستر وصل کنید.

اگر بخواهید می‌توانید لوستر چوبی را به روش دیگری مونتاژ کنید اما پیدا کردن الگوی مونتاژ جدید نیاز به دقت و صبر زیادی دارد.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید

توضیح کوتاه

این لوستر شیک با دستگاه برش لیزری ساخته می‌شود.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تاثیر رنگ ها بر روحیات رنگ آمیزی منحصر به فرد …تاثیر رنگ ها بر روحیات رنگ ها در طراحی داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند می توانیم دکوراسیون یک آپارتمان شیک فرانسوی به رنگ …دکوراسیون شیک و زیبای آپارتمانی در فرانسه با تم رنگ سفیدتزیین سقف خانه با جذاب ترین و منحصربه فردترین …امروز در اینجا می خواهیم ایده های منحصر به فرد وبسیار ساده ای در رابطه با تزیین سقف در دکوراسیون زرد و خاکستری در خانه متریچیدمان خانه به رنگ زرد و خاکستری دکوراسیون خانه های کوچک به رنگ زرد و خاکستری روش برای دکوراسیون بالکن و حیاط – جدیدترین …روشبرایدکوراسیونبالکن۳٫ صندلی های متنوع نیمکت، صندلی و حتی چهارپایه های کوتاه همه برای فضای حیاط و بالکن دکوراسیون کلاسیک را با این طلایی های جذاب تجربه …سایر مطالب دکوراسیون پالت های چوبی و تخت خواب هایی منحصر به فرد تصاویر دکوراسیون چگونه در خانه یک دکوراسیون لوکس داشته باشیم؟کم کم به اواخر فصل دوست داشتنی پاییز نزدیک می شویم و پاییز کوله بار زرد عاشقی اش را جمع مدل های پرده، جدیدترین مدل های پرده اتاق پذیرایی …نکاتی در مورد انتخاب و نصب پرده مدل پرده اتاق و پذیرایی شیک و مدرن مدل پرده های جدید و مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …مجله هارپرز بازار بریتانیا و چند نشریه مد اینترنتی دیگر، هر هفته فهرستی از خوش پوش عکس مدل های گچ بری و ابزار زنی سقف همراه با اموزش …عکسمدلهایگچبریوابزارعکس مدل های گچ بری و ابزار زنی سقف همراه با اموزش عکس مدل های سقف خانه و گچ بری های زیبا تاثیر رنگ ها بر روحیات رنگ آمیزی منحصر به فرد برای پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کنید دختر و پسرهای اهل ذوق ببینند دکوراسیون یک آپارتمان شیک فرانسوی به رنگ سفید عکس دکوراسیون شیک و زیبای آپارتمانی در فرانسه با تم رنگ سفید تزیین سقف خانه با جذاب ترین و منحصربه فردترین ایده هاتصاویر امروز در اینجا می خواهیم ایده های منحصر به فرد وبسیار ساده ای در رابطه با تزیین سقف در دکوراسیون زرد و خاکستری در خانه متری چیدمان خانه به رنگ زرد و خاکستری دکوراسیون خانه های کوچک به رنگ زرد و خاکستریدکوراسیون و روش برای دکوراسیون بالکن و حیاط – جدیدترین اخبار ایران و روشبرایدکوراسیون ۳٫ صندلی های متنوع نیمکت، صندلی و حتی چهارپایه های کوتاه همه برای فضای حیاط و بالکن مناسب دکوراسیون کلاسیک را با این طلایی های جذاب تجربه کنیدتصاویر سایر مطالب دکوراسیون پالت های چوبی و تخت خواب هایی منحصر به فرد تصاویر دکوراسیون اتاق چگونه در خانه یک دکوراسیون لوکس داشته باشیم؟ کم کم به اواخر فصل دوست داشتنی پاییز نزدیک می شویم و پاییز کوله بار زرد عاشقی اش را جمع کرده مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی مجله هارپرز بازار بریتانیا و چند نشریه مد اینترنتی دیگر، هر هفته فهرستی از خوش پوش ترین و عکس مدل های گچ بری و ابزار زنی سقف همراه با اموزش تهران مال عکسمدلهایگچبریو عکس مدل های گچ بری و ابزار زنی سقف همراه با اموزش طراحی دکوراسیون و چیدمان در اینجا



لینک منبع :لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید

Images for لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/10/50672‎Cached21 دسامبر 2016 ... در این ساختنی ساخت لوستر چوبی شیک با دستگاه برش لیزری را یاد می گیرید. در این پست می توانید فایل های مورد نیاز برای برش قطعات را هم ... لوستر چوبی شیک و مدرن بسازید - آپارات ► 5:29www.aparat.com/v/o7gVO/لوستر_چوبی_شیک_و_مدرن_بسازید Mar 20, 2017 - 5 min ساختنی آموزش ساخت این لوستر و لوسترهای چوبی دیگر را در سایت ساختنی بخوانید : SAAKHTANI.IR لوستر چوبی شیک و مدرن بسازید آموزش ساخت ... لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید | جستجو در وبلاگها | آرشیو ... weblog724.gdn/list/لوستر-چوبی-شیک-و-منحصر-به-فرد-بسازید عبارت لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خ ر بازنشر شده و در این صفحه نمایش ... لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید | آرشیو وبلاگ 724 weblog724.gdn/data/iranmg/1951538 پست با عنوان لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید از سایتهای وبلاگی با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده شده است. لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید | جستجو - بهتینا behtina.gdn/tags/لوستر-چوبی-شیک-و-منحصر-به-فرد-بسازید عبارت لوستر چوبی شیک و منحصر به فرد بسازید در بین اطلاعات جستجو شده و نتایج با ذکر منبع نمایش داده شده است. با توجه به جمع آوری خودکار اطلاعات از سطح وب و ... چیدمانی شیک و ارزان برای سال نو - دانلود با لینک مستقیم taodownload.xyz/چیدمانی-شیک-و-ارزان-برای-سال-نو.html 14 مارس 2017 ... چیدمان شیک و ارزان برای سال نو با استفاده از لوستر چوبی! اگر از لوسترتاق تان خسته شده اید می توانید همین حالا دست به کار شوید و برای آن یک پیراهن چوبی بسازید! مواد لازم برای ساخت ... ۱۰ ایده منحصر به فرد برای تزئینات پرده. ویدئو | چیدانه https://www.chidaneh.com/ideabooks/video?size=&page=7‎Cachedباچی بسازیم: چسب چوب رقیق شده،نخ کنفی، بادکنک، قلمو،ریسه مطالب مرتبط: با چند برش. ... کردن یک لوستر شیک و مدرن فقط با کمی حوصله به خرج دادن و خلاقیت می توانید لوستری ارزان و زیبا ... با چند برش ساده لوستری منحصر به فرد داشته باشید. این وسایل منزل را میتوانید خودتان بسازید - نمناک namnak.com/ساخت-وسایل-منزل-.p53951‎Cachedوسایل منزل و روش ساخت چوب لباسی و روش ساخت شب خواب و فرش های قدیمی را چه ... برخی از وسایل منزل و یا وسایل تزیینی را به راحتی میتوانید خودتان بسازید, کافی است فقط کمی سلیقه و خلاقیت به خرج بدهید. ... پس می توانید یک لوستر شمع بسازید که فضا را کاملا تغییر خواهد داد. ... فرش های قدیمی را به نقاط شیک اتاق تبدیل کنید. لوستر هایی شیک و زیبا برای خانه شما - جدیدترین اخبار ایران و جهان ... www.momtaznews.com/لوستر-هایی-شیک-و-زیبا-برای-خانه-شما/‎Cached Similar3 سپتامبر 2015 ... طرح این آویزها منحصربه فرد و رنگشان با فضای کلی آشپزخانه متضاد است. ... سقف های بلند خانه را می توان با تیرچه های چوبی بسیار شیک تزئین کرد. .... ببینید و لوسترهایی زیبا و گلدان هایی شیک برای تزیین خانه خود بسازید.