مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علائم سرطان ریه چیست؟

[ad_1]

 

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۳

Share/Save/Bookmark

 

اکثریت قریب به اتفاق افرادی که سرطان ریه دارند معمولا دچار سرفه‌های طولانی نیز می‌شوند. این سرفه‌ها در برخی از موارد با خون همراه است. وجود مخاط رنگی و ضخیم می‌تواند نشانه اولیه این سرطان باشد.

به گزارش بلاغ، درد قفسه سینه یکی از واضح ترین نشانه‌های سرطان ریه است اما نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید. همانطور که می دانید سرطان ریه یکی از سرطان‌های کشنده در جهان است که مردان و زنان را درگیر خود کرده است. بیش از ۲۰ درصد افرادی که از طریق این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، هرگز سیگاری نبوده‌اند. خوب حالا سوال اینجاست که چرا یک فرد غیر سیگاری باید به سرطان ریه مبتلا شود؟ متخصصان بر این باورند که قرار گرفتن در معرض رادون (یک گاز بی بو که در منازل یافت می‌شود) یکی از مقصران اصلی برای ابتلا به سرطان ریه است. موارد دیگری همچون آلودگی هوا، دود سیگار و آلودگی‌های زیست محیطی همچون آزبست‌ها می‌تواند در ابتلای افراد به این سرطان دخیل باشد. چه به صورت منظم سیگار بکشید یا در زندگی خود هرگز لب به سیگار نزده باشید باید نشانه‌های سرطان ریه را به دقت بشناسید. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم نشانه‌های این بیماری را مرور کنیم.

 

 علائم سرطان ریه چیست؟

سرفه‌های طولانی:
اکثریت قریب به اتفاق افرادی که سرطان ریه دارند معمولا دچار سرفه‌های طولانی نیز می‌شوند. این سرفه‌ها در برخی از موارد با خون همراه است. وجود مخاط رنگی و ضخیم می‌تواند نشانه اولیه این سرطان باشد. اگر سرفه شما بیش از یک ماه به طول انجامید حتی در مواردی که سرفه خشک است باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

عفونت‌های مزمن:
بیشتر اوقات، ویروس‌ها دلیل اصلی عفونت‌های ریوی همچون برونشیت مزمن هستند. اما اگر به طور مکرر بیمار هستید و این بیماری به سمت ریه و قفسه سینه شما گسترش پیدا می‌کند، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

کاهش وزن:
ایا وزن بدنتان بدون تغییر رژیم غذایی یا تمرینات ورزشی کاهش یافته است؟ همانند سایر سرطان‌ها، تومورهای پیشرفته ممکن است پروتئین‌هایی را ایجاد کند که بدن را مجبور به کاهش وزن می‌کند. به همین دلیل است که کاهش وزن بدون دلیل باید مدنظر قرار گیرد.

درد استخوان‌ها:
اگر سرطان ریه به سایر اندام‌های بدن توسعه پیدا کند، ممکن است درد شدیدی در استخوان‌ها و مفاصل خود احساس کنید. کمردرد و درد باسن بسیار شایع است.

تورم صورت و گردن:
اگر سرطان ریه فشاری به بزرگ سیاهرگ بالایی وارد کند(بُزُرگ‌سیاهرَگ‌ها سیاهرگ‌هایی هستند که خون بدون اکسیژن را از بدن به قلب برمی‌گردانند.) ممکن است متوجه تورم در گردن و صورت خود شوید. دست و قسمت بالایی قفسه سینه نیز ممکن است تحت تاثیر این شرایط قرار گیرد.

سطح کلسیم بالا:
سرطان ریه ممکن است ماده ای شبیه هورمون ایجاد کند که باعث از بین رفتن تعادل مواد معدنی در بدن می‌شود. در برخی از موارد، کلسیم بیشتری وارد جریان خون می‌شود. با اینکه بدون آزمایش ممکن است متوجه این موضوع نشوید اما اگر نشانه‌های وجود کلسیم بالا به صورت طولانی مدت ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید. این نشانه‌ها شامل ادرار مکرر، تشنگی زیاد، یبوست، حالت تهوع، درد شکم و سرگیجه است.

خستگی مفرط:
این موضوع متفاوت از احساس خستگی معمولی است که در بیشتر افراد دیده می‌شود. این خستگی به حدی شدید است که نمی توانید منتظر زمان رفتن به رختخواب بمانید. استراحت طولانی مدت نیز نمی‌تواند چنین خستگی را برطرف کند. ۸۰ درصد از افرادی که سرطان دارند خستگی مفرط را به عنوان یک نشانه از بیماری خود بیان می کنند.

مرجع : مجله سلامت

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سرطان ریه و علائم آن سرطان ریه چیست و در چه افرادی دیده علایم سرطان ریه، علایم اختصاصی خاصی نیستند و علائم، علل و درمان سرطان ریه شفاجوعلائم،عللودرماندر این مقاله به درمان سرطان ریه، علل سرطان ریه، علائم سرطان ریه و انواع آن پرداخته می ۱۰ علامت احتمالی سرطان ریهخبرگزاری فارس سرطان ریه، از آن دسته بیماری است که بر خلاف تصورات مردم، اگر به زودی سرطان ریه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسرطانریهسرطان ریه یا چنگار ریه به انگلیسی نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل‌نشده نشانه‌ها و عللپیدایش بیماریعلائم سرطان ریه چیست علائمسرطانریهچیستسرطان ریه، از آن دسته بیماری است که بر خلاف تصورات مردم، اگر به زودی تشخیص داده شود علائم سرطان ها چیست علائم سرطان ها چیست در آقایان مربوط دانشت اما سرطان ریه در خانم ها رو به افزایش سرطان ریه کشنده ترین سرطان استسرطان بیماری تومور سرطان ریه در با این حال، علایم عرق سرد و سرگیجه نشانه چیست سرطان ریه و علائم آن پزشکان ایرانعلائم سرطان ریه این بیماری نشانه های متفاوت بسیار زیادی دارد که از شایع ترین علائم ۱۰ علامت احتمالی سرطان ریه ۱۰علامتاحتمالیسرطانریهسرطان ریه، از آن دسته بیماری است که بر خلاف تصورات مردم، اگر به زودی تشخیص داده شود †Œ‡ سرطان ریه و علائم آن علاوه بر این که خود سیگار علت قوی برای ابتلا به سرطان ریه است، مقدار سیگار کشیدن هم مهم می علائم سرطان طحال چیست، طحال، طحال چیست، بیماری های طحال آکا طحالسرطان طحالسرطان طحال چیست؟علائم سرطان طحالدرمان سرطان طحالعلایم سرطان طحالعلت علائم و راههای درمان سرطان ریه سرطانریه سرطان ریه نوعی بیماری است که مشخصه ی آن رشد کنترل نشده ی سلول در بافت ریه است در این بخش سرطان پروستات، از علائم تا درمان … مردان سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطانها در بین مردان میانسال و سالمند می باشد بگونه ای که در تشخیص و درمان سرطان ریه در ادامه ی مطلب قبلی با عنوان سرطان ریه و علائم آن ، در اینجا خانم دکتر ام‌البنین پاک نژاد چه کسی سرطان معده می گیرد؟، سرطان معده، تشخیص سرطان معده بررسی عوامل ایجاد کننده سرطان در معده علائم و نشانه های سرطان معده را بشناسید علائم و نشانه سرطان چیست ؟ عوارض و نشانه های سرطان سرطان چیست ؟ عوارض و نشانه های سرطان انواع سرطان ها ، دلایل بروز سرطان چیست ؟ مرکز جامع سرطان مقالاتسرطان ریه سرطان ریه سرطان ریه چیست؟ وقتی سلول‌ها در قسمتی از بدن شروع به رشد خارج از کنترل می‌کنند سرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، پیگیری و سرطان روده بزرگ چیست ؟ در این بیماری سلولهای سرطانی در داخل بافت روده شروع به تکثیر می کنند این علائم سرطان را جدی بگیرید نشانه‌های سرطان سرطان بیش از دویست نوع است و شایع ترین انواع آن سرطان پروستات، تخمدان علایم سرطان ریه



لینک منبع :علائم سرطان ریه چیست؟

علائم و راههای درمان سرطان ریه - نمناک namnak.com/سرطان-ریه.p11668‎Cachedسرطان ریه چیست؟ سرطان ریه نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل نشده سلول در بافت های ریه است. گفتنی است که اگر این بیماری درمان نشود، رشد سلولی می ... علائم سرطان ریه چیست؟ 7 نشانه شگفت انگیز سرطان - مجله سلامت www.majalesalamat.com/symptoms/signs-of-lung-cancer/‎Cached19 دسامبر 2016 ... همانطور که می دانید سرطان ریه یکی از سرطان‌های کشنده در جهان است که مردان و زنان را درگیر خود کرده است. بیش از ۲۰ درصد افرادی که از طریق این بیماری ... ۱۰ علامت احتمالی سرطان ریه - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910925000714‎Cached Similar15 دسامبر 2012 ... به تازگی محققان ارتباط شگفت‌انگیزی بین اولین تشخیص افسردگی، اضطراب و علایم روانی با سرطان ریه پیدا کرده‌اند؛ در موارد زیادی، افراد در مرحله ... سرطان ریه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان_ریه‎Cached Similarدر سرطان ریه، این پدیده‌ها می‌توانند شامل سندرم میاستنیک لامبرت-ایتون (ضعف عضلات به دلیل بیماری خودایمنی) هایپرکلسمی، یا ... ‎۲ علل - ‎۴ تشخیص بیماری - ‎۵ سایر موارد - ‎۷ درمانبا این علائم، سرطان ریه دارید! - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../156160-با-این-علائم-سرطان-ریه-دارید‎Cached20 دسامبر 2016 ... درد قفسه سینه بارزترین نشانه ابتلا به سرطان ریه است اما بسیاری از سیگنالهای خاموش دیگر در ارتباط با این بیماری وجود دارند که نباید از آنها ... سرطان ریه و علائم آن - تبیان article.tebyan.net/30432/سرطان-ریه-و-علائم-آن‎Cached1- سرطان ریه چیست و در چه افرادی دیده می‌شود و عوامل زمینه‌ساز این بیماری کدام است؟ ... علایم سرطان ریه، علایم اختصاصی خاصی نیستند و تقریباً همان علایمی هستند که ... علائم سرطان ریه و راه‌های پیشگیری و درمان آن | چطور chetor.com/20364-علائم-سرطان-ریه-راه‌های-پیشگیری/‎Cached Rating: 97% - 38 votes سرطان ریه چیست؟ سرطان ریه نوعی سرطان است که از ریه‌ها آغاز می‌شود. ریه‌های شما دو عضو اسفنج‌ مانند در قفسه‌ی سینه هستند که هنگام دم، اکسیژن هوا را گرفته و هنگام بازدم، ... سرطان ریه چیست؟ علایم و نشانه های سرطان ریه کدامند؟ آیا سرطان ریه درمان ... www.zamannews.ir/.../67696-سرطان-ریه-چیست-علایم-نشانه-های-سرطان-ریه-کدامند-آیا-سرطان-ریه-درمان-دارد‎Cached21 ژانویه 2016 ... سرطان ریه چیست و در چه افرادی دیده می‌شود و عوامل زمینه‌ساز این بیماری کدام است؟ تنگی نفس و کاهش اشتها نیز از علایم دیگر این بیماری است. نکته مهم ... سرطان ریه کشنده ترین سرطان است - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../lung-pernicious-cancer.html‎Cached Similarشایع ترین نشانه سرطان ریه، سرفه است که در صورت تهاجم تومور به لایه پوشاننده مجاری تنفسی به وجود می آید. با این حال، علایم زیر هم می توانند نشانه وجود یک توده در ... سرطان ریه چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟ - کوکا www.coca.ir/symptoms-lung-cancer-treated/‎Cached Similarسرطان ریه. استعمال دخانیات علت اصلی سرطان ریه بوده و سرفه ی مزمن، تنگی نفس، کاهش وزن و خستگی بیش از حد از علائم این سرطان می باشند. سرطان ریه چیست؟