مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم

[ad_1]

خواص گل ختمی (Hollyhocks) شامل درمان ورم بناگوش، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی و ... است. در ادامه با فواید و خواص گل ختمی بیشتر آشنا شوید.

ختمی گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن به حدود 2 متر میرسد و ساقه آن از کرکهای ریز خاکستری رنگ پوشیده شده است. گل ختمی انواع مختلفی دارد که هر کدام رنگهای متفاوتی دارند از جمله زرد، قرمز، بنفش و سفید. ختمیهایی که گل سفید دارند کاربرد درمانی بیشتری دارند. گل ختمی از اواسط خرداد تا اواخر پاییز گل دارد. قسمتهای مورد استفاده این گیاه، بیشتر برگ و گل این گیاه است. گل این گیاه را به صورت دارویی برای ناراحتیهای تنفسی مثل آسم، برونشیت و سرفه به کار میبرند. در ناراحتیهای نادر آسم، پودر شده این گیاه با عسل کاربرد موثری دارد. این گیاه همچنین در عفونتهای ریوی جوابگوی خوبی است.

گل ختمی علاوه بر آن که به دلیل داشتن گل‌های رنگی و بزرگش در تزئین خانه یا باغچه استفاده می‌شود، کاربردهای پزشکی و درمانی هم دارد. برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است.

خواص گل ختمی (طبیعت و خواص درمانی)

خواص دارویی گل ختمی به طور خلاصه عبارتند از:

  • طبیعت گل ختمی از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است و بطور کلی روی تمام اعضای بدن مخصوصا روده، ریه، معده، کلیهها و مثانه موثر است.
  • از خواص گل ختمی نرم کردن مجرای تنفسی است، چرا که سرشار از لعاب بوده و حاوی ترکیبات قندی به نام موسیلاژ است.
  • درمان مشکلات تنفسی، برونشیت و سرفههای خشک از دیگر خواص گل ختمی است.
  • ریشه گیاه ختمی برای درمان سرماخوردگی و گلو درد مفید است.
  • ضماد برگ گل ختمی برای درمان گاز گرفتگی و سوختگی مفید است.
  • از ضماد گل ختمی در برطرف کردن دمل و ورم استفاده میشود.
  • از خواص گل ختمی، استفاده از ضماد آن برای درمان سیاتیک و التیام شکستگیها است.
  • ضماد گل ختمی برای درمان ورم بناگوش مفید میباشد.
  • ضماد برگ ختمی رعشه را برطرف میکند.
  • یکی از خواص گل ختمی درمان مشکلات گوارشی از جمله سوزش معده، سوء هاضمه، کولیت زخمی و زخم معده است.
  • جلوگیری از چاقی و تشکیل چربی در کبد از دیگر خواص گل ختمی است.
  • گل ختمی برای درمان عفونتهای ریه بسیار مفید است.
  • در گذشته از گل ختمی برای ضد عفونی کردن زخمها و التیام زخم استفاده میشده است.
  • گل ختمی در درمان امراض کبدی و جوش صورت اثر مفیدی دارد.
  • برای شادابی پوست صورت میتوان از ماسک گل ختمی استفاده نمود، همچنین لعاب گل ختمی برای رفع شوره سر مفید است.
  • عصاره ریشه و ساقه گل ختمی درمانی موثر برای کاهش قرمزی و سوزش ناشی از اگزما است.


عکس گل ختمی، خواص گل ختمی، فواید گل ختمی، گیاهان دارویی


طرز استفاده و مقدار مصرف

خیسانده ریشه ختمی: 10 گرم ریشه ختمی را پوست کنده و خرد کرده و در یک لیتر آب سرد خیس کنید و پس از 8 ساعت آنرا صاف کرده و نگهداری کنید. این مایع در رفع اسهال خونی بسیار موثر است.

دم کرده ختمی: در حدود 20 گرم ریشه ختمی را تمیز کرده و خرد کنید و آنرا در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود. سپس آنرا صاف کرده و با عسل مخلوط کنید.

دم کرده گل ختمی : 20 گرم گل خشک شده ختمی را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید بماند تا سرد شود. سپس آنرا با قند یا عسل شیرین بکنید.

لازم به ذکر است گیاهان دارویی که دارای ترکیبات لعابدار هستند مانند گل ختمی را نباید روی شعله مستقیم قرار داد، زیرا حرارت مستقیم باعث تغییر ترکیب گیاه میشود.

مضرات گل ختمی (عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف)

ختمی گیاه مفید و بیضرری است با این وجود زنان باردار و مادران شیرده باید از مصرف زیاد آن پرهیز کنند، همچنین کسانی که سرد مزاج هستند باید ختمی را با عسل بخورند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گل، گیاهان آپارتمانی، باغبانی، پرورش گیاهان …گیاهان آپارتمانیگلهای آپارتمانیگل کاریپرورش گلقلمه زدن گلازدیاد گلگلدانگل های ختمی؛ دوست پوست و دشمن یبوستختمی گل ختمیخواص گل ختمی خاصیت گل ختمی خواص دارویی گل ختمی ختمی، ضددرد، ضدباکتری طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتنکاتی درباره ی خواص شیر شتر هضم بدن را میشناسید؟ دلایل انواع سردرد سنگ کلیه و سنگ پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در همه چیز درباره ی جنو جنیانال چیست؟؟از ۵دلیل برتری انسان بر جن چیست؟برخلاف آنچه در افواه مردم عوام مشهور است و آنها را از ما گیاهان اپارتمانیبنفشه …شمعدانی ها از گیاهان خانگی محبوب در سراسر دنیا هستند که به عنوان گل های گلدانی و باغچه شگفت انگیز دهلران ☆شگفت انگیز دهلران ☆ اطلاعات و دانستنیهایی در مورد جوجه ، مرغ و خروس ღღ گیاهان دارویی مفید برای پوستترکیب روغن زیتون و لیموترش برای سلامت پوست، موها و ناخن ها مفید است در سال های اخیر آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسینکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از گل، گیاهان آپارتمانی، باغبانی، پرورش گیاهان مقالات مفید گیاهان آپارتمانیگلهای آپارتمانیگل کاریپرورش گلقلمه زدن گلازدیاد گلگلدانگل های زیبا ختمی؛ دوست پوست و دشمن یبوست ختمی گل ختمیخواص گل ختمی خاصیت گل ختمی خواص دارویی گل ختمی ختمی، ضددرد، ضدباکتری، ضدسم، ضد طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران همه چیز درباره ی جنو جنیانال چیست؟؟از دست ۵دلیل برتری انسان بر جن چیست؟برخلاف آنچه در افواه مردم عوام مشهور است و آنها را از ما پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در این آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانی دکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین، استخدام گیاهان اپارتمانیبنفشه افریقاییبگونیابنجامینبنسایشمعدانییاس شمعدانی ها از گیاهان خانگی محبوب در سراسر دنیا هستند که به عنوان گل های گلدانی و باغچه پرورش طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی نکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از چند جهت شگفت انگیز دهلران ☆ شگفت انگیز دهلران ☆ اطلاعات و دانستنیهایی در مورد جوجه ، مرغ و خروس ღღ شگفت انگیز دهلران ☆ الله نور السماوات و الأرض جنگل به سلطانش مینازه بلاگفا هم به شگفت انگیز



لینک منبع :همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم

همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم | ستاره setare.com/fa/news/.../همه-آنچه-در-مورد-خواص-گل-ختمی-باید-بدانیم‎Cached22 دسامبر 2016 ... خواص گل ختمی (Hollyhocks) شامل درمان ورم بناگوش، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی و ... است. در ادامه با فواید و خواص گل ختمی بیشتر آشنا ... همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم - سلامتی salamati.ir/2017/03/14/همه-آنچه-در-مورد-خواص-گل-ختمی-باید-بدانی/‎Cached14 مارس 2017 ... خواص گل ختمی (Hollyhocks) شامل درمان ورم بناگوش، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی و … است. در ادامه با فواید و خواص گل ختمی بیشتر آشنا ... همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم - ستاره | دمادم https://damadam.ir/.../همه-آنچه-در-مورد-خواص-گل-ختمی-باید-بدانیم/6247271‎Cached22 دسامبر 2016 ... خواص گل ختمی (Hollyhocks) شامل درمان ورم بناگوش، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی و ... است. در ادامه با فواید و خواص گل ختمی بیشتر آشنا ... همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم - تامین نیاز taminniaz.com/آنچه-مورد-خواص-گل-ختمی-بدانی/‎Cachedخواص گل ختمی (Hollyhocks) شامل درمان ورم بناگوش، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی و … است. در ادامه با فواید و خواص گل ختمی بیشتر آشنا شوید. ختمی گیاهی ... همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30094499 22 دسامبر 2016 ... همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم. خواص گل ختمی (Hollyhocks) شامل درمان ورم بناگوش، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی و ... است. در ادامه ... همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم - قطره www.ghatreh.com/news/.../همه-آنچه-مورد-خواص-ختمی-باید-بدانیم‎Cached21 دسامبر 2016 ... خواص گل ختمی (Hollyhocks) شامل درمان ورم بناگوش، رعشه، درد سیاتیک، التیام شکستگی و ... است. در ادامه با فواید و خوØ. از خواص دارویی این گل زیبا بدانیم - رزبلاگ neverlovedie.rozblog.com/tag/از-خواص-دارویی-این-گل-زیبا-بدانیم همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم - مجله اینترنتی ستاره 22 دسامبر 2016 ... گل ختمی از اواسط خرداد تا اواخر پاییز گل دارد. قسمت های مورد استفاده این گیاه، همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم - مجله اینترنتی 2bia.ir/همه-آنچه-در-مورد-خواص-گل-ختمی-باید-بدانی.html‎Cachedهمه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم. ختمی گیاهی است علفی va چند ساله که ارتفاع آن be حدود 2 متر می رسد va ساقه آن az کرک های ریز خاکستری رنگ پوشیده شده ... خواص گل ختمی زرد چیست؟ - مجله اینترنتی ستاره - تی نیوز tnews.ir/news/fad780947320.html‎Cached26 فوریه 2017 ... ... فراوانی دارد. رفع مشکلات تنفسی، سرفه خشک، درمان سرماخوردگی و گلودرد از خواص این گیاه است. ... همه آنچه در مورد خواص گل ختمی باید بدانیم. خواص گل ختمی و کاربردهایی دارویی این گیاه با ارزش – خاصیت, خواص ... khasiat.org/1693/خواص-گل-ختمی‎Cachedخواص گل ختمی و فواید درمانی همچنین کاربردهای دارویی گل ختمی و ریشه وبرگ آن را برای ... تمام بخش های آن برای درمان انواع بیماری ها و زخم های بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرند. ... جالب است بدانید این گیاه در کاهش وزن نیز بسیار موثر است. با توجه به خواص فراوان گل ختمی زنان باردار و مادران شیرده در مصرف این گیاه دارویی باید نهایت ...