مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حملات پانیک یا وحشت‌زدگی چیست؟

[ad_1]

بامداد : حمله هراس نوعی اختلال روان‌شناختی است که در صورت تشدید علائم و کنترل نکردن حملات پانیک ممکن است مرگبار ظاهر شود.

به گزارش بامداد به نقل از خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حملات پانیک یا وحشت‌زدگی (Panic attack) در دسته بیماری های اعصاب و روان و نوعی حمله استرس و ترس قرار دارد که با علائمی چون عدم توانایی تنفس عمیق، تپش قلب شدید، احساس تنگی نفس، احساس خفگی، سرگیجه و از دست دادن تعادل، حالت تهوع و گرفتگی معده، احساس سوزن سوزن شدن دست و پا و ترس از مرگ همراه است.

حملات پانیک

بسیاری از افراد مبتلا به حملات پانیک دارای نشانه هایی در خانواده خود بوده و یک یا چند عضو خانواده آنها نیز دچار استرس و ترس های ناگهانی هستند.

عوامل دخیل در وحشت‌زدگی
عوامل متعددی در بروز وحشت‌زدگی موثر است از جمله ضربه های عاطفی، حوادث ترسناک، بودن در تصادفات خطرناک و حتی ابتلا به برخی بیماری ها که باعث استرس و نگرانی شدید می شود.

راه‌های تشخیص حملات پانیک
وحشت‌زدگی را متخصص روانشناسی توسط آزمایش بیمار و پرسش از او می تواند تشخیص دهد. در گام اول درمان وحشت‌زدگی، معمولا صحبت و جلسات مشاوره برای غلبه بر ترس و رویایی با آن برگزار می شود. چنانچه استرس در فرد بسیار بالا باشد داروهای آرامبخش و ضد افسردگی تجویز می‌شود.

اکثر بیماران مبتلا به وحشت‌زدگی به درمان ها پاسخ نشان می دهند اما قطع ناگهانی درمان وحشت‌زدگی و داروهای وحشت‌زدگی  می تواند به شدت بر سلامت فرد اثر منفی بگذارد و باعث تشدید علائم بیماری در او شود.

هنگام بروز حمله چه کنیم؟
کارشناسان با وجود تمامی روش های درمانی حملات پانیک یا وحشت‌ زدگی و دارو ها به افراد توصیه می کنند هنگام بروز حمله پانیک (حمله هراس) و نگرانی شدید با تکنیک های تنفس عمیق، عدم تنها بودن، مثبت اندیشی و منطقی فکر کردن و کمک گرفتن از دیگران و از همه مهتر توکل بر خدا این هیجان منفی را در خود کنترل کنند.
معمولا اگر پدر یا مادر یا هر دو مبتلا به این اختلال باشند با درصد زیادی کودک نیز به این اختلال مبتلا می شود.

توصیه‌های سلامتی به افراد دارای این اختلال
کارشناسان به افراد مبتلا به این اختلال توصیه می کنند همیشه شاد باشند، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم داشته باشند، از خوردن بیش از حد مواد غذایی چون شکلات و کافئین اجتناب کنند، سیگار نکشند و نیز در صورتی که دارو مصرف می کنند حتما قبل از مصرف هر داروی جدید با داروساز مشورت کنند زیرا می تواند باعث اختلال در داروی مرتبط با بیماری شان و حتی بروز مسمومیت شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تشخیص، علایم و نشانه‌ها الف ـ معمولاً حملات پانیک به دنبال مواجهه با یک استرس و عامل تهدیدکننده، بارز شده و انواع اظطراب و علایم ان چیست روان شناسیدلهرهخشم انواعاظطرابوعلایماضطراب؟ استرس و اضطراب کلماتی هستند که در زندگی روزمره، برای توصیف حالات و احساسات چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان …چگونهخشمخودراچگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و آیا بختک از نظر دینی واقعیت دارد؟ شهر سوالبا عرض سلام بنده در جواب شما بگم برا اولین بار تو سن ۴ یا ۵ سالگی اتفاق افتاد ، میشه تشخیص، علایم و نشانه‌ها الف ـ معمولاً حملات پانیک به دنبال مواجهه با یک استرس و عامل تهدیدکننده، بارز شده و گاه شدت انواع اظطراب و علایم ان چیست روان شناسیدلهرهخشمافسردگی انواعاظطرابو اضطراب؟ استرس و اضطراب کلماتی هستند که در زندگی روزمره، برای توصیف حالات و احساسات بسیار چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهخشمخودرا چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و روانی آیا بختک از نظر دینی واقعیت دارد؟ شهر سوال با عرض سلام بنده در جواب شما بگم برا اولین بار تو سن ۴ یا ۵ سالگی اتفاق افتاد ، میشه برام یه



لینک منبع :حملات پانیک یا وحشت‌زدگی چیست؟

اختلال پانیک یا وحشتزدگی چیست؟ | ستاره setare.com/fa/news/10720/اختلال-پانیک-یا-وحشتزدگی-چیست‎Cachedفردی که دچار اختلال پانیک باشد به طور ناگهانی و بدون اینکه محرک خاصی وجود داشته باشد دچار ترس ناگهانی و حمله پانیک می‌شود. افرادی که دارای ترس‌های شدید غیر ... اختلال وحشتزدگی (حمله پانیک) چیست؟ - chaman chamaan.ir/article5.html‎Cachedاگر شما هم تا به حال دچار حمله وحشتزدگی شده اید و به طور مداوم نگران هستید که مبادا حمله وحشتزدگی مجددی رخ بدهد و به ... حملات وحشتزدگی یا سونامی اضطراب چیست؟ وحشت زدگی (حملات پانیک) چیست؟ elsapa.ir/news/31919/وحشت-زدگی-(حملات-پانیک)-چیست؟‎Cached1 جولای 2017 ... وحشت زدگی نوعی بیماری روانی از گروه اختلالات اضطرابی است که با هجوم ناگهانی وحشت به بیمار و ترس از وقوع مجدد آن‌ها مشخص می‌شود. حملات پانیک ... اختلال پانیک یا وحشتزدگی چیست؟ | - اختلال پانیک (Panic Disorder) www.ghatreh.com/news/nn36837346/اختلال-پانیک-وحشتزدگی-چیست 6 آوریل 2017 ... نرخ بازگشت سرمایه چیست و چگونه محاسبه می شود؟ ... در واقع وحشت زدگی یا حمله هراس که پانیک اتک نیز به آن می گویند نوعی بیماری روانی از گروه ... وحشت‌زدگی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/وحشت‌زدگی‎Cached Similarوَحشَت‌زَدِگی یا حمله هراس (به انگلیسی: Panic attack ) که پانیک اَتَک هم گفته می‌شود، نوعی بیماری روانی از گروه اختلالات اضطرابی است که با هجوم ناگهانیِ وحشت به ... وحشت زدگی؛ برخوردی نزدیک با مرگ - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../close3-encounter-death.html‎Cached Similarوحشت زدگی؛ برخوردی نزدیک با مرگ اختلال وحشت زدگی,حمله وحشت زدگی,حمله های ... یا جسمانی ندارند ولی هر چند وقت یک با ردچار حمله های وحشتزدگی یا پانیک می شوند. ... می روند تا علت این حمله ها را دریابند اما واقعا علت این حمله های وحشتزدگی چیست؟ حمله وحشتزدگی یا پانیک (panic) چیست؟ | مشاوره تلفنی - تلیار www.teleyare.com/.../حمله-وحشتزدگی-یا-پانیک-panic-چیست؟/‎Cached25 ژانویه 2017 ... حمله پانیک یا حمله وحشت عبارت است از یک دوره ناگهانی ترس شدید که ممکن است با علائم جسمی مثل حمله قلبی یا احساس خفگی همراه باشد. به همراه حمله ... حمله پانیک یا وحشت زدگی - آپارات ► 4:57www.aparat.com/v/vJr05/حمله_پانیک_یا_وحشت_زدگی Apr 22, 2017 - 5 min علیرضا ناصحی وَحشَت زَدِگی یا حمله هراس (به انگلیسی: Panic attack) که پانیک اَتَک هم گفته می شود، نوعی بیماری روانی از گروه اختلالات ... حملات پانیک چیست؟ - اختلالات روانی - اعصاب و روان - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/216626/حملات-پانیک-چیست-‎Cached28 ژوئن 2017 ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حملات پانیک به معنای ... اختلال وحشت زدگی شامل حملات حاد شدید اضطراب همراه با احساس مرگ ... اختلال وحشت زدگی و گذرهراسی چیست؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../اختلال-وحشت-زدگی-و-گذرهراسی-چیست‎Cached Similarبا توجه به این که حمله وحشت زدگی می تواند علائمی مشابه برخی بیماری ها تولید کند، شما باید تحت نظر پزشک باشید تا مطمئن شوید که علائم شما ناشی از بیماری هایی ...