مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نشانه هایی از بیماری مننژیت

[ad_1]
بامداد – مغز و نخاع در بدن شما به عنوان مرکز فرماندهی عمل می‌کنند و اغلب تمامی کارهایی که در بدن انجام می‌شود را تحت کنترل خود دارند. به همین خاطر محافظت از این اندام ها در برابر آسیب یکی از موارد بسیار مهم محسوب می‌شود. این دو اندام با غشایی احاطه شده اند که با نام مننژ شناخته شده است. این غشا به محافظت از این دو اندام در برابر میکروب‌ها کمک می‌کند. با این وجود در برخی از موارد مننژها توسط باکتری‌ها یا ویروس‌ها دچار عفونت می‌شوند. به این بیماری مننژیت گفته می‌شود.he4601

بثورات جلدی از نشانه های مننژیت باکتریایی است که خیلی دیر بروز می کند

مننژیت ویروسی، بسیار شایع تر از مننژیتی است که توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شود. مننژیت باکتریایی بسیار نادر است اما می‌تواند کشنده باشد. متاسفانه، نشانه‌های این دو مورد بسیار مشابه همدیگر است. به همین خاطر نباید هیچ کدام از نشانه‌ های بیماری مننژیت نادیده گرفته شوند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم پس همراه ما باشید.

 

احساس می‌کنید مبتلا به آنفلونزا شده اید:

زمانی که بدن شما در حال مبارزه با میکروب‌هاست داشتن مواردی همچون تب و احساس ناخوشی زیاد هم غیر معمول نیست. اما این موضوع می‌تواند اولین نشانه بیماری مننژیت باشد. اگر انرژی ندارید، تب دارید، دچار حالت تهوع و سردرد شده اید که به طور مداوم بدتر می‌شود و استفاده از دارو تاثیری بر روی بهبود این شرایط ندارد بهتر است به وجود مننژیت شک کنید. بیماری مننژیت بسیار سریع حرکت می‌کند. به همین خاطر اگر مورد غیر عادی داشتید و حالتان خوب نبود به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

گردن شما سفت شده است:

این موضوع همانند مواردی که بعد از بیدار شدن از خواب تجربه می‌کنید نخواهد بود. دردی که بعد از بیدار شدن از خواب در گردن ایجاد می‌شود، فشاری است که تمایل دارد به یک ناحیه خاص از گردن بچسبد و زمانی که آن را ماساژ می‌دهید یا گرمایی بر روی آن اعمال می‌کنید بهتر می‌شود.

 

اما دردی که به خاطر بیماری مننژیت در گردن ایجاد می‌شود بسیار متفاوت است. در این شرایط زمانی که کششی می‌دهید درد بدتر می‌شود و ممکن است این درد در نواحی مختلفی همچون گردن و شانه احساس شود. حرکت دادن گردن به سمت بالا و پایین باعث می‌شود بافت‌های ملتهب کشیده شوند که همین امر موجب ایجاد درد شدید و عمیقی می‌شود که ممکن است به سر یا کمر نیز توسعه یابد.

 

وجود نور چشم شما را اذیت می‌کند:

زمانی که زیر نور خورشید قرار می‌گیرید ممکن است مجبور شوید چشمان خود را ببندید یا حتی از آن دوری کنید. این موضوع در مورد نور اتاق نیز صادق است. ترس از نور یا احساس ناراحتی به هنگام مواجهه با آن می‌تواند به التهاب عصب نوری در پشت چشم مرتبط باشد. در چنین شرایطی به همراه درد چشم، سردرد نیز خواهید داشت.

 

he4600

مننژیت ویروسی بسیار شایع تر از مننژیتی است که توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شود

 

شما گیج و مبهوت هستید:

پزشک شما ممکن است این شرایط را “حالت ذهنی تغییر یافته” بماند. این حالت بدین معنی است که شما در فکر کردن مشکل دارید. زمانی که عفونت سرتاسر مغز شما را احاطه می‌کند، ممکن است احساس گیجی و سردرگمی داشته باشید و نتوانید تمرکز کنید. ممکن است در توضیح نشانه‌هایی که دارید با مشکل مواجه شوید یا نتوانید یک دستورالعمل ساده را دنبال کنید. همچنین ممکن است ندانید کجا هستید و در حال انجام چه کاری می باشید. وجود چنین نشانه هایی باید جدی گرفته شود و در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه گردد.

 

نقاطی را بر روی پوست خود مشاهده می کنید:

بثورات جلدی همانند پرچم قرمز رنگی هستند که به شما می‌گویند مشکلی در بدن وجود دارد. نقاط کوچک متمایل به رنگ ارغوانی نیز می‌تواند نشانه مننژیت باشد. بثورات جلدی نشانه ای است که خیلی دیر بروز می‌کند و می‌تواند بسیار جدی باشد. این بثورات به شما می گوید که شما دچار مننژیت باکتریایی شده اید. چنین مواردی زمانی بروز می‌کند که باکتری سمی را داخل سیستم شما ازاد می‌کند و همین امر موجب می‌شود رگ‌های خونی کوچک در پوست و اندام‌های داخلی بدن پاره گردد.

 

زمانی که بثورات جلدی دیده می‌شود ممکن است بسیار دیر شده باشد. در چنین شرایطی معمولا آسیبی به اندام‌های بدن وارد شده است و بافت‌ها و رگ‌های خونی بدن دچار اسیب شده اند. اگر در حال حاضر مشکلات دیگری را تجربه می‌کنید و به طور ناگهانی متوجه بروز بثورات جلدی در پوست خود شدید، باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و از توصیه‌های او بهره مند شوید.

منبع:majalesalamat.com


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مفاهیم بیماری مننژیت چیست؟مننژیت انواع مختلفی دارد که عبارتند از مننژیت باکتریایی، ویروسی و مننژیت قارچی که آشنایی با بیماری مننژیت سایت پزشکان بدون مرزبیماری مننژیت مننژیت چیست؟ یک التهاب نرم شامه مننژ و مایع مغزی نخاعی است که غالبا چه بیماری هایی را از گربه می گیریم؟هیچ کدام از ویروس هایی که گربه می گیرد، به جز ویروس هاری، نمی توانند انسان ها را بیمار اختلال شخصیت چه نشانه‌هایی دارد؟اختلال شخصیت نوعی بیماری روانی است و مشکلاتی را در درک موقعیت ها و افراد بوجود می آوردتکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات …تکرر ادرار زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به این مشکلات هستند و ممکن است ایجاد درد کامل ترین مرجع در مورد علائم و عوارض و راه درمان بیماری پزشکی و سلامتهمانطور که از نام این بیماری مشخص است علامت اصلی این بیماری تب است که عموما در عصر و شب بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان سل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسلسل یک بیماری عفونی شایع، و در بسیاری از موارد مرگبار است این بیماری توسط گونه‌های کتاب کودک، دبستان و پیش دبستان• اطلاع از آخرین کتاب ها و محصولات کتاب کودک در کانال تلگرام مفاهیم بیماری مننژیت چیست؟ مننژیت انواع مختلفی دارد که عبارتند از مننژیت باکتریایی، ویروسی و مننژیت قارچی که صرف نظر آشنایی با بیماری مننژیت سایت پزشکان بدون مرز بیماری مننژیت مننژیت چیست؟ یک التهاب نرم شامه مننژ و مایع مغزی نخاعی است که غالبا منشا چه بیماری هایی را از گربه می گیریم؟ همیشه درباره بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات یعنی بیماری هایی که ما از حیوانات می اختلال شخصیت چه نشانه‌هایی دارد؟ اختلال شخصیت نوعی بیماری روانی می باشد و مشکلاتی را در درک موقعیت ها و مردم بوجود می آورد تکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات ادرار تکرر ادرار زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به این مشکلات هستند و ممکن است ایجاد درد در پشت کامل ترین مرجع در مورد علائم و عوارض و راه درمان بیماری تب مالت پزشکی و سلامت علائم و عوارض تب مالت راه درمان و پیشگیری از تب مالت تب مالت،درمان تب مالتتب مالت چیست سیفلیس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سیفلیس سیفلیس اولیه نوعاً از طریق ارتباط مستقیم جنسی با زخم‌های عفونی شخص مبتلا به این بیماری سل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد سل سل یک بیماری عفونی شایع، و در بسیاری از موارد مرگبار است این بیماری توسط گونه‌های مختلف بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان زود کتاب کودک، دبستان و پیش دبستان • اطلاع از آخرین کتاب ها و محصولات کتاب کودک در کانال تلگرام نشانه هایی از یکتایی خداوند



لینک منبع :نشانه هایی از بیماری مننژیت

بیماری مننژیت چیست؟ علایم, دلایل, پیشگیری و درمان آن - راستینه ... https://rastineh.com/بیماری-مننژیت-چیست؟-علایم-دلایل-پیشگی/‎Cachedمننژیت بیماری ای است که درآن غشاء (مننژ یا meninges) اطراف مغز و نخاع ملتهب می شود. ورم همراه با مننژیت اغلب باعث بروز نشانه های معمول بیماری مننژیت، شامل سردرد، ... Images for نشانه هایی از بیماری مننژیت مننژیت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مننژیت‎Cached Similarمننژیت می‌تواند به دلیل نزدیکی التهاب به مغز و نخاع، زندگی بیمار را به خطر اندازد؛ ..... مشکل شناخته شده در سیستم ایمنی، نشانه‌های عصب‌شناختی موضعی، یا نشانه‌هایی ... ‎۱ علائم و نشانه‌ها - ‎۲ عوامل - ‎۴ تشخیص - ‎۶ کنترل۵ نشانه بیماری مننژیت که باید بدانید - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../sign-meningitis1-need.html‎Cachedنشانه های بیماری مننژیت مننژیت بیماری مننژیت , مننژیت ویروسی , اولین نشانه مننژیت , علایم بیماری مننژیت,علائم بیماری مننژیت,بیماری مننژیت چیست, درمان ... عوارض و نشانه های بیماری مننژیت چیست؟ | نبض ما nabzema.ir/22886/عوارض-و-نشانه-های-بیماری-مننژیت-چیست؟.html‎Cached21 فوریه 2017 ... بیماری مننژیت زمانی که غشاهای اطراف مغز و نخاع ملتهب شود، اتفاق می افتد. در ادامه نشانه های بیماری مننژیت ، تشخیص و درمان بیماری مننژیت آمده است. بیماری مننژیت ، نشانه ها ، پیشگیری و درمان - عصرعلم www.asreelm.com/all-about-meningitis/‎Cached Similar6 نوامبر 2012 ... در سایر بیماران علائم میتواند شدیدتر باشد و با تب ناگهانی آغاز شود ، سپس سردرد و سرفه خشک به آن اضافه میشود . برخی دیگر از نشانه های بیماری ... علائم مننژیت چیست؟ - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../863-علائم-مننژیت-چیست؟.html‎Cachedاین مهم است که نشانه های مننژیت را بشناسید و به دنبال اقدامات فوری پزشکی باشید. غشاء اطراف نخاع و مغز مننژ نامیده می شود و هنگامی که آنها ملتهب شوند بیماری مننژیت ... ۹ نشانه مننژیت در کودکان - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/۹-نشانه-مننژیت-در-کودکان/‎Cached8 ژانویه 2017 ... با این حال، این حالت نشانه خاص مننژیت نیست و ممکن است با بسیاری از بیماری های دیگر نیز رخ دهد. حساسیت به نور خفیف غیر معمول نیست. بیماری مننژیت در کودکان | پرتال پارسه گرد https://www.parsegard.com/.../بیماری-مننژیت-در-کودکان.html‎Cachedمهمترین عامل موفقیت در درمان مننژیت کودک، تشخیص به موقع و سریع آن و همچنین به ... اما خوشبختانه نشانه‌هایی دارد، از جمله: تب، سفتی گردن، سر درد و حساسیت به نور. علت و علائم بیماری مننژیت مغزی، درمان، انواع آن - متخصص مغز و اعصاب ... drsakhabakhsh.ir/علت-علائم-بیماری-مننژیت-مغزی،-درمان،/‎Cachedعلت و علائم بیماریم مننژیت مغزی در نوزادان، کودکان و بزرگسالان و خطرات ان، درمان انواع ... متخصص مغز و اعصاب تهران- فوق تخصص بیماری های مغز و نخاع .... اگر چه اکثر اوقات مننژیت ناشی از یک عفونت ویروسی است، اما این بیماری می‌تواند به دلیل ...