مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تفاوت بین بارداری اول با بارداری دوم

[ad_1]

بامداد – از آنجایی که هیچ دو بارداری دقیقا مثل هم نمی شوند، پس نمی توان تعیین کرد بارداری دوم چه تفاوت ها و شباهت هایی با بارداری اول دارد. اما با این حال، یک سری علائم هستند که در همه بارداری هایی که پشت سر هم رخ می دهند عمومیت دارند. در اینجا برخی تفاوت های احتمالی بین بارداری اول و دوم را برایتان می آوریم.

6734131112511514114383197141324667225156

احتمالا خیلی زود احساس بارداری به شما دست می دهد

بسیاری از خانم هایی که بار دومشان است که باردار می شوند، با علائم بارداری و نحوه شناسایی بارداری آشنایی دارند. علائم بارداری ممکن است با بار آخری که باردار شده اید تفاوت پیدا کند، مثلا اینکه صبح ها رخوت پیدا کنید، هضم غذا دشوار شود و با مشکلات شکمی روبرو شوید، احساس خستگی پیدا کنید (به ویژه وقتی آماده باردار شدن نباشید) و یا کمتر خسته شوید (شاید به خاطر اینکه آنقدر سرتان شلوغ می شود که واقعا یادتان می رود دقت کنید که چه مقدار خسته شده اید)، تعداد دفعات بیرون روی (دفع ادرار) شما زیاد یا کم می شود.

شل بودن عضلات شکم در بارداری دوم باعث می شود تکان جنین را در شکم خود خیلی زودتر از موعد احساس کنید

از جمله علائمی که در بارداری دوم ممکن است کمتر بروز و ظهور داشته باشد عبارتند از: میل شدید یا تنفر به غذا، بزرگ شدن سینه ها، حساسیت و نگرانی (از آنجا که بارداری را پیش از این تجربه کرده اید و شاید خیلی چیزها را می دانید، وقوع آن برای بار دوم دستپاچگی به همراه ندارد).

زودتر از موعد، بارداری تان نمایان می شود

به واسطه شل شدن عضلات شکم و رحم، شکم تان زودتر از دفعه اول بارداری تان بالا می آید. خودتان نیز ممکن است متوجه شوید که این بار ظاهرا با دفعه گذشته فرق دارد. نوزادی که بار دوم و یا سوم و چهارم متولد می شود، بزرگتر از نوزاد قبلی است. پس چیزهایی زیادی هستند که این بار باید رعایتشان کنید. یکی دیگر از نتایج شکم بالا آمده عبارتست از : کمردرد و تشدید دردهای دیگر ناشی از بارداری.

به احتمال قوی حرکات جنین را خیلی زود احساس می کنید

شل بودن عضلات شکم باعث بروز حالات دیگری هم می شوند، مثلا اینکه تکان خوردن جنین را در شکم خود خیلی زودتر از موعد شاید در حدود ۱۶ هفته اول احساس خواهید کرد. همچنین به احتمال قوی وقتی این احساس را پیدا می کنید متوجه وضعیت خود خواهید شد. البته اگر دفعات قبل بارداری آثار بسیاری در شکم شما باقی گذاشته باشند، احساس تکانه های جنین چندان ساده نخواهد بود.

ممکن است احساس هیجان نداشته باشد

البته منظور این نیست که خوشحال نباشید، اما متوجه خواهید شد که میزان هیجانتان ( و اصرارتان به اینکه خبر خوب را به همه بدهید) چندان زیاد نیست و خوشحالی نسبت به عشق به نوزادتان در ظاهر نمود پیدا نمی کند. این را فراموش نکنید که ذهنتان چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ جسمی درگیر نوزادی است که قرار است به جمع شما بپیوندد.

این بار کار آسان تر است و وضع حمل تان سریع تر اتفاق می افتد

شل بودن عضلات شکم در اینجا مفید واقع می شود. این شل شدگی به ویژه در قسمت هایی که نوزاد ساکن است همراه با تجربه قبلی که از بارداری اندوخته اید به کمک شما می آیند تا هرچه زودتر بتوانید فرزندتان را به دنیا بیاورید. به احتمال قوی، همه مراحل وضع حمل این بار زودتر و با حداقل زمان صورت می گیرند.

ممکن است ندانید که به فرزند اولتان بگویید که چه نوزادی در راه است. آماده سازی خودتان از نظر عاطفی، پذیرش واقعیات و تغییری که در زندگی تان در شرف وقوع است و با ورود نوزادی جدید اتفاق می افتد، باید در طول بارداریتان (پیش از تولد) صورت بگیرد.

منبع: سلامت بانوان اوما

نوشته تفاوت بین بارداری اول با بارداری دوم اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودکآشنایی با زایمان طبیعیبارداریعلایم بارداریمقاربتلباس باردرایتست باردارینشانه بارداری،زایمان طبیعی،علایم بارداری،مقاربت،لباس …همیشه قبل از ورزش در بارداری، برنامه های ورزشی تان را با پزشک درمیان بگذارید تبریک می تفاوت بین سقط جنین و مرده زایی چیست؟پرشین …تفاوت بین سقط جنین و مرده زایی چیست؟ سلامت سلامت خانواده سلامت زنان تفاوت بین خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با …سلام همه ما که اینجا هستیم یه بار، دوبار، سه بار و سقط کردیم دفعه اول شوکه شدیم چون تغذیه دوران بارداری انرژی نیاز مادر به انرژی درسه ماهه ی اول مثل دوران پیش از بارداری است، ولی درسه ماهه ی بهترین سن بارداری امروزه با افزایش سن ازدواج، سن بارداری هم بالا رفته است ولی متخصصان زنان و زایمان سونوگرافی آنومالی دانشنامه فرزندبارداریسه ماهه دوم بارداری از هفته بارداری آغاز می شود و تا هفته ادامه می یابد سونوگرافی تغییراتی که در هفته بیست و دوم بارداری رخ میدهدسایر مطالب زناشویی و همسرداری آلودگی هوا و مراقبت های دوران بارداری مادران طلاق پدر خون ریزی یا لکه بینی در دوران بارداری دانشنامه فرزندبارداریخون ریزی در سه ماهه اول بارداری در صورتی که در اوایل دوران بارداری، دچار خون ریزی یا بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ با پزشک او تماس بگیرید چرا نمی‌توان از نقص بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودک آشنایی با زایمان طبیعیبارداریعلایم بارداریمقاربتلباس باردرایتست باردارینشانه های بارداری،زایمان طبیعی،علایم بارداری،مقاربت،لباس باردرای،تست مقاربتلباس باردرای تست باردارینشانه های بارداریراههای سقط جنین زایمان طبیعیبارداری تفاوت بین سقط جنین و مرده زایی چیست؟پرشین پرشیا تفاوت بین سقط جنین و مرده زایی چیست؟ سلامت سلامت خانواده سلامت زنان تفاوت بین سقط جنین خانومایی که قبلا سقط داشتین و الان می خواین با روحیه سلام همه ما که اینجا هستیم یه بار، دوبار، سه بار و سقط کردیم دفعه اول شوکه شدیم چون اصلا بارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ با پزشک او تماس بگیرید چرا نمی‌توان از نقص ایمنی تغذیه دوران بارداری انرژی نیاز مادر به انرژی درسه ماهه ی اول مثل دوران پیش از بارداری است، ولی درسه ماهه ی دوم و بهترین سن بارداری امروزه با افزایش سن ازدواج، سن بارداری هم بالا رفته است ولی متخصصان زنان و زایمان معتقدند سونوگرافی آنومالی دانشنامه فرزند بارداری سه ماهه دوم بارداری از هفته بارداری آغاز می شود و تا هفته ادامه می یابد سونوگرافی تغییراتی که در هفته بیست و دوم بارداری رخ میدهد سایر مطالب زناشویی و همسرداری آلودگی هوا و مراقبت های دوران بارداری مادران طلاق پدر و مادر خون ریزی یا لکه بینی در دوران بارداری دانشنامه فرزند بارداری خون ریزی در سه ماهه اول بارداری در صورتی که در اوایل دوران بارداری، دچار خون ریزی یا لکه



لینک منبع :تفاوت بین بارداری اول با بارداری دوم

تفاوت بارداری اول با دوم | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/topic/.../تفاوت-بارداری-اول-با-دوم‎Cached10 دسامبر 2012 ... دوستانی که چند تا بارداری رو تجربه کردید آیا بارداری اول با دومی تفاوت داشته منظورم اینه که مثلا اگر تو اولی بارداری سختی داشتین بعدیا هم ... تفاوت‌های بارداری اول و دوم - تبیان article.tebyan.net/226173/تفاوت-های-بارداری-اول-و-دوم‎Cached27 ا کتبر 2012 ... بارداری دوم تفاوت چندانی با بارداری اول ندارد و حالت‌هایی مثل تهوع و استفراغ ارتباط چندانی با دفعه بارداری ندارند. ممکن است خانمی در... با علائم بارداری دوم بیشتر آشنا شوید ؟ - مامانم mamanam.com/symptoms-of-pregnancy/369-علائم-بارداری-دوم‎Cachedاگر چه علائم بارداری دوم مشابه به بارداری اول خواهد بود ولی ممکن است تغییرات ... شبیه به اولین بارداری ، ویار صبحگاهی بین زنان رایج است، ممکن است دچار تهوع ... تفاوت علائم بارداری اول با بارداری‌های بعد - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../تفاوت-علائم-بارداری-اول-با-بارداری‌های-بعد‎Cached Similarتفاوت بین حاملگی اول و دوم موضوعی طبیعی است. تهوع و استفراغ در بارداری اول شایع‌تر است و اگر شخصی در بارداری اول تهوع شدید داشته باشد احتمال آنکه در بارداری ... میزان تفاوت بارداری اول و دوم - نی نی بان niniban.com/fa/news/91808/تفاوت-بارداری-اول-با-دوم‎Cached19 جولای 2017 ... تجربه بارداری دوم ممکن است نسبت به بارداری اول متفاوت تر و حتی هیجان ... حالت تهوع که با میزان سطح هورمون در بارداری ارتباط دارد، می تواند بین ... تفاوت های بارداری اول و دوم - نمناک namnak.com/تفاوت-بارداری-اول-دوم.p25666‎Cachedبارداری دوم و علایم بارداری دوم و تفاوت بارداری اول و دوم و تفاوت زایمان اول ودوم و ... بسیاری از خانم هایی که بار دومشان است که باردار می شوند با علائم بارداری و نحوه ... تفاوت بارداری اول و دوم چیست؟ | توراهی torahi.com/تفاوت-بارداری-اول-و-دوم-چیست؟/‎Cached22 ژانویه 2017 ... تهوع و استفراغ ارتباط چندانی با مرتبه بارداری ندارند. ممکن است خانمی در بارداری دوم تهوع و استفراغ نداشته باشد ولی در بارداری اول دچار این علایم ... آشنایی با تفاوت بارداری اول و بارداری های بعدی - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../121829-تفاوت-بارداری-اول-و-بارداری-های-بعدی‎Cached Similar4 دسامبر 2014 ... بارداری دوم تفاوت چندانی با بارداری اول ندارد و حالت‌هایی مثل تهوع و ... در دوران بارداری اول خود دارند که این ترس ها برای بارداری های بعدی از بین می رود. فرق حاملگی های اول و دوم چیست؟-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...69...‎Cached Similarاصلا تعجب نکنید خصوصا اگر فاصله بین بارداری اول تا دوم شما کمتر از ۳ سال باشد این احساس ... در نتیجه خستگی این بارداری و تفاوت آن با بار اول را درک می کنید. روزهای مادرانه - چه فرقی بین بارداری اول و دومی هست؟ motherlydays.blogfa.com/post-211.aspx‎Cached Similarاول باید اعتراف کنم که خودم دلم می‌خواهد بدانم بین بچه اول و دوم چه فرقی هست، اما حالا برای فهمیدنش کمی ... اما حالا، در آستانه ماه نهم بارداری، می‌توانم در مورد تفاوت دو بارداری بنویسم. ... ملاقات با دکتر حتی از بارداری اول هم خسته‌کننده‌تر و تکراری‌تر می‌‌شود.