مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند

[ad_1]

چگونه ممکن است گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترها ، نسل اختاپوس شبح مانند را به خطر بیندازد؟

در ماه مارس 2016، دنیا با کسپر- اختاپوس شبح مانند آشنا شد. این هشت پای شیری رنگ در اعماق غیرقابل دسترسی دریا زندگی می‌کند و خانه خود را 2.5 مایل زیر آب انتخاب می‌کند. 

حالا تحقیقات نشان داده که به دلیل حفر معدن در اعماق دریا، نسل این نوع از اختاپوس‌ها در معرض خطر قرار گرفته است. 

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کسپر، تخم‌های خود را لابه لای اسفنج‌های مرده ته دریا جاسازی می‌کند. این اسفنج‌‌ها به توده‌هایی فلزی اندازه مشت انسان متصل هستند که طی میلیون‌ها سال، به آهستگی از رسوب  موجود در آب تشکیل شده‌اند. به این تکه ها ، manganese nodules یا کلوخ های منگنز گفته می‌شود. این کلوخ‌های مشکی رنگ ، شکل سیب زمینی هستند و فلز موجود در آنها در ساخت گوشی‌های همراه و کامپیوترها استفاده می‌شود و پیدا کردن آنها برای معدن چیان بسیار حائز اهمیت است.

 Autun Purser ، یک محقق  ارشد انستیتو  Polar and Marine Research  Alfred Wegener  در آلمان  در گزارشی در این زمینه می‌گوید:

" بیشتر این فلزات  روی سطح زمین به ندرت یافت می‌شوند و تحقیقاتی در حال انجام است که چگونه این فلزات را از ته دریا و اقیانوس ها پیدا کنیم."

دسترسی به عمق اقیانوس‌ها و دریاها، بسیار سخت است و هزینه هنگفتی نیز دارد و علاوه بر این محققان امور دریایی نیز اطلاع زیادی در این باره ندارند اما این اواخر محققان متوجه شده‌اند که حفر معدن در این قسمت می‌تواند زندگی گیاهان و حیوانات منطقه را به خطر بیندازد. 

کسپر در مجمع الجزایر هاوایی توسط محققین برای اولین بار کشف شد. در طی این تحقیق محققین متوجه شدند که کسپر، تخم‌های خودرا به روی اسفنج‌های مرده به روی کلوخ‌های فلزی جایگزاری می‌کنند. تحقیقات قدیمی ثابت می‌کرد که اختاپوس، بسیار هوشیارانه از تخم‌های خود تا زمان تولد نوزادان مراقبت می‌کنند و از آنجاییکه در آن عمق از آب، دما بسیار سرد است و سرعت رشد و حرکت بسیار پایین است، این پروسه شاید سال‌ها به طول بیانجامد. محققین اعلام کردند که اگر معدن کاران این کلوخ‌های منگنز را از سطح کف دریا خارج کنند واز انجاییکه این اسفنج‌ها قابلیت اتصال به هیچ چیز دیگری را ندارند ، تولید مثل این نوع از هشت پا با اختلال روبرو خواهد شد.

 Purser میگوید: " تحقیقات بیشتری باید در مورد کم کردن ریسک زندگی گونه‌های جانوری انجام شود و ما به منظور حفظ میراث ارزشمند اعماق اقیانوس می‌بایست این مسئله را جدی بگیریم."

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند



لینک منبع :چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند

چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند | ITIRAN itiran.com/چرا-موبایل‌ها-برای-زندگی-هشت‌پاها-مضراند‎Cached22 دسامبر 2016 ... چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند. منبع : آی تی ایران نسخه چاپی. چگونه ممکن است گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترها ، نسل اختاپوس شبح مانند ... آخرین خبر | چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند؟ akharinkhabar.ir/tech/3167562‎Cached22 دسامبر 2016 ... این هشت پای شیری رنگ در اعماق غیرقابل دسترسی دریا زندگی می‌کند و خانه خود را 2.5 مایل زیر آب انتخاب می‌کند. حالا تحقیقات نشان داده. چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند - ionet.ir ionet.ir/post/140949 یک کاربر، رم نکسوس 5x را به ۴ گیگابایت ارتقا داد; » شروع توقف به روز رسانی ویندوز فون ۸.۱ به ویندوز ۱۰ موبایل! » جمع‌بندی روز: شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۶; » تمایل ... مطالب - صفحه 59 از 85 - اموزش مفید goodteach.ir/مطالب/page/59/ چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند. Posted By: ITIranon: ... این هشت پای شیری رنگ در اعماق غیرقابل دسترسی دریا زندگی می‌کند و خانه خود را 2.5 مایل زیر آب ان. آرشیو - سایه www.sayenews.com/fa/pages/archive.php?... چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند · "افغانستان" تنها کشوری که ناشر جهانی ندارد · صفحه اصلی · تماس با ما · بایگانی · پیوندهای سایه. طراحی و تولید "ایران سامانه " وبگاه حرفه و فن مرکز سمپاد ساری 1 - مطمئن ترین بانکهای دنیا sampadhf.blogfa.com/post/8 چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند · » هوندا به دنبال استفاده از تکنولوژی اتومبیل های خودران گوگل · » شناسایی عامل هتک حیثیت در یکی از شبکه های اجتماعی رسانه خبری امنیت اطلاعات - به روز رسانی مجدد گوگل کروم www.itmsecurity.ir/post-5104.aspx چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند · » هوندا به دنبال استفاده از تکنولوژی اتومبیل های خودران گوگل · » شناسایی عامل هتک حیثیت در یکی از شبکه های اجتماعی چرا موبایل ها برای زندگی هشت پاها مضراند آکا - لیمو پاتوق limopatogh.ir/search/?q=چرا+موبایل+ها+برای+زندگی+هشت...مضراند+آکا چگونه ممکن است گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترها ، نسل اختاپوس شبح مانند را به خطر بیندازد؟ در ماه مارس 2016، دنیا با کسپر- اختاپوس شبح مانند آشنا شد. این هشت ... خبر خوان فارسی | اخرین اخبار فارسی - Part 906 seemorgh.top/page/906/?checkout=1 8 ژانویه 2017 ... این هشت پای شیری رنگ در اعماق غیرقابل دسترسی دریا زندگی می‌کند و خانه خود را ... برای مشاهده کلیپ چرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند اینجا ... دورنگر | اخبار فناوری | صفحه 745 از 1572 | hi-tech innovation news doornegar.com/page/745/‎Cachedچرا موبایل‌ها برای زندگی هشت‌پاها مضراند. چگونه ممکن است گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترها ، نسل اختاپوس شبح مانند را به خطر بیندازد؟ در ماه مارس ۲۰۱۶، دنیا با ...