مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر

[ad_1]

حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر

کودک و نوجوان > آثار نوجوانان - نوجوانی حال و هوایی داره؛ حس و حالی که توی هیچ دوره‌ای تجربه‌اش نمی‌کنیم.

نوجوان‌بودن حس خوبیه. نوجوانی یعنی شور و هیجان برای انجام کارهای تازه. نوجوانی مثل آب‌بازی توی هوای گرمه یا خوندن یه کتاب که خیلی دوستش داری.

نوجوانی خیلی خوش‌مزه است؛ گاهی شیرین مثل آب‌نبات چوبی و کیک شکلاتی، گاهی هم ترش، مثل لواشک سیب و آلو.

پس نوجوان باش و نوجوانی کن. کفش کتانی به پا کن و کوله‌ات را پر کن از کتاب‌های تازه و خوراکی‌های خوش‌مزه و سوار بر دوچرخه سفر کن و از این روزهای نوجوانی که بو و مزه و حس و حال دیگری دارند، لذت ببر.

 

پریسا سادات مناجاتی، 14 ساله

خبرنگار افتخاری از کرج

 

  • سفر به دنیای دوچرخه

اسمش دوچرخه است، دوچرخه‌ای که با رکاب‌هایش حرف می‌زند و همه می‌توانند سوارش شوند و رکاب بزنند. جالب است نه؟!

صدای این دوچرخه شاید در صدای بوق ماشین‌ها گم شود، اما رنگ‌های نقش‌بسته بر بدنه‌اش آن را در برابر چشم‌هایمان آشکار می‌کند!

خیلی هم خوب هم‌دست نور خورشید می‌شود! می‌دانی چگونه؟ پنج‌شنبه‌هایی که خورشید در حال خودنمایی است و گرمایش را گُله به گُله روی سرمان خالی می‌کند، می‌رویم یک بطری آب بخریم، اما ناگهان دوچرخه جلو می‌‌آید و می‌گوید: کافی است چشم‌هایت را باز کنی تا سوارت کنم و تو را از این دنیای خسته‌کننده بیرون ببرم.

سعی می‌کنیم قلپی آب بنوشیم. فکر می‌کنیم بر اثر گرماست که این چیزها را می‌بینیم. غافل از آن‌که این دوچرخه تا مقدار کمی پول به مغازه‌دار ندهی و آن را نخری، بی‌خیالت نمی‌شود!

می‌رسی خانه و می‌بینی که یک مجله‌ی خوش‌آب‌ورنگ در میان خبر‌های تصادف و ساخت و ساز و... خودنمایی می‌کند.

آن‌قدر می‌خوانی که احساس می‌کنی که پا‌هایت روی دوچرخه رکاب نمی‌زنند، بلکه خود دوچرخه دارد تو را به عمق دنیایش می‌برد؛ دنیایی که در آن همیشه کسی هست که به حرف‌هایت گوش کند و تو کلی حرف داری، برای غصه‌های بزرگ و کوچک نوجوانی‌ات...

 

آتنا شیدایی، 15 ساله

خبرنگار افتخاری از تهران

 

دوچرخه شماره ۸۵۷

 

  • باغ شیشه‌ای من

قدیم‌تر‌ها این فکر توی سرم می‌چرخید که یک روز (حالا هرچه‌قدر هم که دور باشد) باید باغی داشته باشم تا وقتی در آن قدم می‌زنم از عطر سبزه‌ها و گل‌ها سرمست شوم و چرت کوتاهی زیر درختانش با لالایی پرنده‌ها همراه باشد! بزرگ‌تر که شدم فهمیدم عملی‌کردن رؤیایی که در سر دارم آن‌قدر‌ها هم ساده نیست.

این‌روز‌ها که در شهر‌های خاکستری و آپارتمان‌هایی کوچک محصور شده‌ایم، داشتن یک باغ شیشه‌ای کوچک هم نعمت است. آستین‌هایم را بالا زدم و دست به کار شدم.

چند روز پیش رؤیای کودکی‌ام در قابی کوچک جوانه زد...! با باغ واقعی از زمین تا آسمان فرق دارد و صدای روح نواز پرنده‌ها را نمی‌توان در آن جا داد، اما همین که در شهری بدون اکسیژن نفس بکشد، کافی است!

صدای لودر‌ها در باغ‌های شهر می‌پیچد و من فکر می‌کنم شاید روزی پرندگان شهر به باغ شیشه‌ای‌ام کوچ کنند!

 

عکس و متن: صبا عدالتی مغرور، 13ساله

خبرنگار افتخاری از تهران

 

  • پاییز چه می‌کرد؟

اگر لطف و مهربانی درخت‌ها نبود و برگ‌هایشان را به پاییز قرض نمی‌دادند، پاییز توی دست‌های سردش چه داشت؟ اگر مهربانیِ کلاه و شال‌گردن و عشقِ کاپشن نبود، چه می‌کرد تا به دل شاعرها بنشیند؟

 

دریا اخلاقی، 16 ساله

خبرنگار افتخاری از تهران

 

  • دانه‌های مروارید

پاییز قشنگ و آذر زیبایم، ممنون که با آمدنت دل آسمان را آب کردی و صورت خاکستری رنگش را با دانه‌های مرواریدت صیقل دادی!

دانه‌دانه برف که می‌بارد، غبار دلتنگی‌هایم هم زیر همین مرواریدها دفن می‌شود و من هم به امید رفع دلتنگی‌هایم لحظه‌لحظه برای باریدنت روزی هزار‌بار دست به دعا می‌شوم!

دانه‌های کوچک من، ببارید تا دلتنگی‌هایم زیر این سقف کوچک زیبا نپوسد!

 

حدیث بابایی، 15 ساله

خبرنگار افتخاری از تهران

 

دوچرخه شماره ۸۵۷

عکس: زهرا امیر‌بیک، خبرنگار جوان از شهر‌ری


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مشکلات و انحرافات نوجوانی چگونه نوجوانم معتاد نشود؟ یکی از دغدغه و نگرانی های که ذهن والدین دارای نوجوان را به فان و سرگرمی متن آهنگ جدید علی بابا و سبحان عابد بنام دختر پاییزی بسمه تعالی شروع دفتر خاطران اندیشه قصرشیریناندیشه قصرشیرین هفته دولت در اصل در راستای گرامیداشت یاد و خاطره دو خادم صادق ، دو مبانی و اصول حاکم بر پرورش حس مذهبی معلمحضرت علی ع می فرماید کودک هفت سال آزاد است و هفت سال مورد ادب و توجه و هفت سال دیگر نکاتی که باید درباره دوره آموزشی …احتمالاً مستحضرید که بنده از ابتدای تیر ماه به دوره آموزشی سربازی اعزام شدم و اکنون معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتنسلام چند ماه پیش یکی از دوستان عزیزم ازم خواسته بود تا مطالبی درباره نویسندگی رو براش مردمان پورتال جوانان ایرانیدرد مزمن حس ساده‌ای نیست و تحت‌تاثیر روش‌هایی است که مغز سیگنال‌های درد را پردازش جواد نکونام در کنار همسر و فرزندشتصاویر مجله …شماره ۶ استقلال چند ماه پیش پدر شد و به همراه همسرش عادله نکونام تولد فرزندشان سایت درسی در این مطلب از سایت پنج انشا در مورد نوجوانی که در صفحه کتاب مهارت های نوشتاری نهم گنجور شهریار منظومهٔ حیدر بابابنی اسدی نوشته نام حید را بابا را ازهمان ایام جوانی و دانشجویی شنیده بودم، اما به علت مشکلات و انحرافات نوجوانی چگونه نوجوانم معتاد نشود؟ یکی از دغدغه و نگرانی های که ذهن والدین دارای نوجوان را به خود فان و سرگرمی متن آهنگ جدید علی بابا و سبحان عابد بنام دختر پاییزی بسمه تعالی شروع دفتر خاطران امروز ۲۱ معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتن سلام چند ماه پیش یکی از دوستان عزیزم ازم خواسته بود تا مطالبی درباره نویسندگی رو براش اندیشه قصرشیرین اندیشه قصرشیرین هفته دولت در اصل در راستای گرامیداشت یاد و خاطره دو خادم صادق ، دو مدیر خدا مبانی و اصول حاکم بر پرورش حس مذهبی معلم حضرت علی ع می فرماید « کودک هفت سال آزاد است و هفت سال مورد ادب و توجه و هفت سال دیگر مورد نکاتی که باید درباره دوره آموزشی سربازی بدانید احتمالاً مستحضرید که بنده از ابتدای تیر ماه به دوره آموزشی سربازی اعزام شدم و اکنون که می جواد نکونام در کنار همسر و فرزندشتصاویر مجله اینترنتی شماره ۶ استقلال چند ماه پیش پدر شد و به همراه همسرش «عادله نکونام» تولد فرزندشان «آریان» را خوابگرد قدیم آلت تناسلی مردان و زنان در زبان فارسی آقایان را نمی دانم ولی خانم ها مدتهاست توی خیابان اسم واژن و وواجینا و همه دستگاه تانسلیشان خانوووووووومی دوستت دارم نوجوانی و علاقه به مد آسیب شناسی الگوهای رفتاری در نوجوانی پرونده روی میز نشان می داد که مردمان پورتال جوانان ایرانی درد مزمن حس ساده‌ای نیست و تحت‌تاثیر روش‌هایی است که مغز سیگنال‌های درد را پردازش می‌کند تخت خواب چوبی نوجوانی و نوجوانی و شکفتن نوجوانی و بلوغ



لینک منبع :حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر

حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/354679/Children/youngadultbooks‎Cached23 دسامبر 2016 ... حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر. کودک و نوجوان > آثار نوجوانان - نوجوانی حال و هوایی داره؛ حس و حالی که توی هیچ دوره‌ای تجربه‌اش نمی‌کنیم. Images for حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر - همشهری آنلاین - تی نیوز tnews.ir/همشهری-آنلاین/b67b76531115.html 23 دسامبر 2016 ... نوجوانی حال و هوایی داره؛ حس و حالی که توی هیچ دوره ای تجربه اش نمی کنیم. نوجوان بودن حس خوبیه. نوجوانی یعنی شور و هیجان برای انجام کارهای تازه. حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر | نوجوانی حال و هوایی داره؛ - قطره www.ghatreh.com/news/nn35185319/شیرین-نوجوانی-چند-مطلب-دیگر 23 دسامبر 2016 ... نوجوانی حال و هوایی داره؛ حس و حالی که توی هیچ دوره ای تجربه اش نمی کنیم. نوجوان بودن حس خوبیه. نوجوانی یعنی شور. حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر - مفیدستان mofidestan.ir/حس-شیرین-نوجوانی-و-چند-مطلب-دیگر/ حس شیرین نوجوانی و چند مطلب دیگر. کودک و نوجوان > آثار نوجوانان – نوجوانی حال و هوایی داره؛ حس و حالی که توی هیچ دوره‌ای تجربه‌اش نمی‌کنیم. نوجوان‌بودن حس خوبیه. همدلی با نوجوانان www.madaraneemrooz.com/InterestDetail.asp?Interest=340‎Cached21 مه 2016 ... بارها این شعر را شنیده ایم که « همزبانی ها اگر شیرین تره- همدلی از همزبانی بهتره». همدلی (Empathy) یعنی این که احساس طرف مقابل را درک کنیم، مسائل را نه ... برای رسیدن به همدلی با نوجوانان باید ابتدا دو گام مهم طی شود، به عبارت دیگر ... او به شدت ناراحت است که چرا فقط به خاطر چند اشتباه جزیی نمره‌اش کم ... بستن مطلب. دیابت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت‎Cached Similarبا اینکه اخیراً افزایش شیوع این نوع در کودکان و نوجوانان و سنین پایین دیده شده ... دیابت شیرین نوزادی گروه ناهمگون دیگری از دیابتی‌ها را تشکیل می‌دهد که تا ۶ ماهگی .... زخم پای دیابتی تا حدود زیادی وابسته به نقص حسی ناشی از نوروپاتی دیابتی است ..... قبل توجهی در افزایش طول عمر طبیعی این بیماران در چند سال اخیر داشته است . راهنمایی برای نوجوانان - مرکز جامع سرطان old.ncii.ir/article0255.html?id=454‎Cachedدر اینجا دربارة مسائلی که به نوجوانان دیگر برای گذراندن این دوره سخت کمک کرده است مطالبی وجود دارد. ... اما ممکن است دانستن این مطلب که تعداد زیادی نوجوان وجود دارند که یکی از والدین آنها سرطان دارد، به ... اگر یکی از والدینتان سرطان دارد، احساس ترس، طبیعی است. .... ولی پدر یا مادر شما ممکن است یک یا چند نوع از این درمان‌ها را داشته باشد. پول توجیبی و تجربه های شیرین مستقل شدن نوجوانان - تبیان article.tebyan.net/.../پول-توجیبی-و-تجربه-های-شیرین-مستقل-شدن-نوجوانان‎Cachedآن وقت ها اگر بچه ای به آن سن و سال در هفته این قدر پول می گرفت، خیلی احساس پادشا. ... طرق دیگری _ حال هر چند نادرست باشد- این کمبود را جبران کند و بدین ترتیب، وی ... پایان تلخ عشق پسر20ساله و دختر16ساله؛ یکی خودسوزی کرد، دیگری ... www.khabaronline.ir/detail/305661/society/events‎Cached28 جولای 2013 ... این روایتی است از روز تلخ اقدام به خودکشی این دختر نوجوان: «یاسمن پس ... خودکشی اقدام کرد، تنها چند روزی از عروسی خواهر بزرگترش می‌گذشت و خانه ...