مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دارویی که درمان ام اس را متحول می کند

[ad_1]

خبرگزاری ایرنا: از بی بی سی نیوز، این دارو که توسط محققان دانشکده پزشکی و دندان پزشکی لندن ساخته شده، Ocrelizumab نام دارد و قادر به درمان هر دو نوع عود کننده و پیش رونده بیماری ام اس است. 

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیر متعارفی به سیستم عصبی مرکزی‌ (CNS) می دهد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی است. 

سیستم ایمنی بدن به طور معمول عوامل خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها را مورد هدف قرار می دهد؛ ولی در بیماری های خود ایمنی، به اشتباه بافت های نرمال از بین می روند. لوپوس و آرتریت روماتوئید نیز جزء بیماری های خود ایمنی محسوب می شوند. 

در بیماری ام اس، سیستم ایمنی به میلین حمله می کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول های عصبی گفته می شود. میلین آسیب دیده سبب بوجود آمدن تصلب بافت 

(sclerosis) می شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است. 

زمانی که پوشش میلین یا بافت های عصبی آسیب می بینند، ارسال پیام های عصبی مختل می شود که عوارض مختلفی دارد. 

داروی Ocrelizumab بخشی از سیستم ایمنی که به میلین حمله می کند را غیر فعال می کند. این بخش سلول های B نام دارند. نتایج اولیه این دارو در بیماران مبتلا به ام اس کاملا موفقیت آمیز گزارش شده است و محققان آژانس پزشکی اروپا و سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی بیشتر این دارو و اثرات آن هستند. 

مشکلات بینایی و تعادل، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان دست و پا، تغییرات مداوم در عملکرد دستگاه گوارش، ضعف عضلانی و خستگی مفرط از جمله مهمترین علایم اولیه بیماری ام اس هستند. 

در حال حاضر بیش از 2.3 میلیون نفر در سراسر جهان به ام اس مبتلا هستند و میزان آن در زنان تقریبا سه برابر مردان است.

نتایج این تحقیقات در نشریه New England Journal of Medicine منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اس ام اس برای تبریک تولد دوست و همسراس ام اس تبریک برخاستن از عدم و درآمدن بر سیرت انسانی ، باشکوهترین پدیده هستی است زخم معده و اثنی عشر – سیب سلامتبا سلام و آرزوی سلامتی شماماستی که ترش نباشد اشکالی ندارد مواد غذایی غیرمجاز در زخم با معروف ترین زنان موفق ایرانی در دنیا آشنا شوید …ژنتیک رکسانا مصلحی رکسانا مصلحی یک متخصص ژنتیک است که اکثر تحقیقات و پژوهش های وی در جوش صورت و بدن و درمان آن هرچی فکرشو کنیپاسخ اول از همه بگم که هرگز در زمان قاعدگی نباید حجامت انجام بشه اما برای پاسخ به پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت،درمان …ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک طب موثر طب موثر پزشکی موثر درمان ایرانی مقدمه هفت سال تحصیل در طب مدرن ، بیش از پانزده سال راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای …برای رسیدن به موفقیت اولین گام این است که بدون ترس و با اعتماد‌به‌نفس بالا جلو بروید نوشته های خواندنی فرحناز جمعه ‏ ‏ یکی بود یکی نبود، هزارپایی بود که خیلی خوب می رقصیدخسرو گورابی چرا گوش ها به صدا در می …وزوز گوش یک مشکل شایع شنوایی است که از قدیم الایام در آثار پزشکی پیشینیان در بابل برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …ب ارتفاع سنج یک جی پی اس می تواند ارتفاع نسبت به سطح دریا را با دقت معقولی به شما نشان اس ام اس برای تبریک تولد دوست و همسر اس ام اس تبریک برخاستن از عدم و درآمدن بر سیرت انسانی ، باشکوهترین پدیده هستی است این زخم معده و اثنی عشر – سیب سلامت با سلام و آرزوی سلامتی شماماستی که ترش نباشد اشکالی ندارد مواد غذایی غیرمجاز در زخم معده با معروف ترین زنان موفق ایرانی در دنیا آشنا شوید عکس ژنتیک رکسانا مصلحی رکسانا مصلحی یک متخصص ژنتیک است که اکثر تحقیقات و پژوهش های وی در رابطه جوش صورت و بدن و درمان آن هرچی فکرشو کنی پاسخ اول از همه بگم که هرگز در زمان قاعدگی نباید حجامت انجام بشه اما برای پاسخ به سوالتون پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت،درمان جوش صورت ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک صورت طب موثر طب موثر پزشکی موثر درمان ایرانی مقدمه هفت سال تحصیل در طب مدرن ، بیش از پانزده سال تحقیق راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای شاد بودن،راز برای رسیدن به موفقیت اولین گام این است که بدون ترس و با اعتماد‌به‌نفس بالا جلو بروید هر کس نوشته های خواندنی فرحناز جمعه ‏ ‏ یکی بود یکی نبود، هزارپایی بود که خیلی خوب می رقصید خسرو گورابی چرا گوش ها به صدا در می آیند؟ وزوز گوش یک مشکل شایع شنوایی است که از قدیم الایام در آثار پزشکی پیشینیان در بابل، آشور، هند اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک در این مطلب شما را با چند کمبود ماده‌ی مغذی آشنا می‌کنیم که امکان افسرده شدن را بالا می



لینک منبع :دارویی که درمان ام اس را متحول می کند

ایرنا - دارویی که درمان ام اس را متحول می کند www.irna.ir/fa/News/82356963/‎Cached22 دسامبر 2016 ... تهران-ایرنا - محققان موفق به ساخت دارویی شدند که با تغییر سیستم ایمنی بدن، آسیب های ناشی از بیماری ام اس به مغز و سیستم عصبی را کاهش می دهد ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند iraneconomist.com/fa/news/138496/دارویی-که-درمان-ام-اس-را-متحول-می-کند 22 دسامبر 2016 ... محققان موفق به ساخت دارویی شدند که با تغییر سیستم ایمنی بدن، آسیب های ناشی از بیماری ام اس به مغز و سیستم عصبی را کاهش می دهد و قادر به ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند - خبرداغ - تی نیوز tnews.ir/news/f3f176523276.html 22 دسامبر 2016 ... محققان موفق به ساخت دارویی شدند که با تغییر سیستم ایمنی بدن، آسیب های ناشی از بیماری ام اس به مغز و سیستم عصبی را کاهش می دهد و قادر به ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند - تی نیوز tnews.ir/news/a74176517046.html 22 دسامبر 2016 ... محققان موفق به ساخت دارویی شدند که با تغییر سیستم ایمنی بدن، آسیب های ناشی از بیماری ام اس به مغز و سیستم عصبی را کاهش می دهد و قادر به ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/221435/دارویی-که-درمان-ام-اس-را-متحول-می-کند/ دارویی که درمان ام اس را متحول می کند. از بی بی سی نیوز، این دارو که توسط محققان دانشکده پزشکی و دندان پزشکی لندن ساخته شده، Ocrelizumab نام دارد و قادر به درمان هر ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند - میهن مگ https://mihanmag.com/.../دارویی_که_درمان_ام_اس_را_متحول_می_کند‎Cached11 آگوست 2017 ... دارو درمان اس ام اس تجزیه و تحلیل. دارویی که درمان ام اس را متحول می کند. جمعه, 20 مرداد ماه 1396 در 01:48:20 گزارش از شعبه عمده فروشی طیف وسیعی از ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند - تدبیر و امید | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30138356 22 دسامبر 2016 ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند. محققان موفق به ساخت دارویی شدند که با تغییر سیستم ایمنی بدن، آسیب های ناشی از بیماری ام اس به مغز و ... دارویی که درمان ام اس را متحول می کند - خبرگزاری جمهوری اسلامی - سرخط www.sarkhat.com/fa/news/142176097/‎Cachedتهران-ایرنا - محققان موفق به ساخت دارویی شدند که با تغییر سیستم ایمنی بدن، آسیب های ناشی از بیماری ام اس به مغز و سیستم عصبی را کاهش می دهد و قادر به تحولی ... انجمن گفتگوی دنیای ام اس - نتایج جستجو msworld.ir/forum/search.php?action=finduser&uid=4704‎Cachedدارویی که درمان ام اس را متحول می کند محققان موفق به ساخت دارویی شدند که با تغییر سیستم ایمنی بدن، آسیب های ناشی از بیماری ام اس به مغز و سیستم عصبی را کاهش ... کشف امید جدید در درمان ام اس - انجمن گفتگوی دنیای ام اس msworld.ir/forum/showthread.php?tid=4567‎Cachedبه این ترتیب، توانستند مولکول جدیدی به نام TACE را کشف کنند که .... گفت: این دارو می تواند درمان “ام اس” را دچار یک تحول اساسی کند. ... پژوهشگران می گویند: عرضه داروهای جدید ام اس در آینده نزدیک ،درمان این بیماری را متحول خواهد کرد.