مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود

[ad_1]

وب سایت تک شات: نیروی هوایی ارتش آمریکا امروز طی مراسمی آخرین پرواز جنگنده F-4فانتوم IIرا جشن می گیرد. این جنگنده که نخستین بار در اواخر دهه 1950 میلادی معرفی شد، در بسیاری از جنگ ها، از ویتنام گرفته تا خاورمیانه ایفای نقش کرده است. 

 

 جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود

جنگنده F-4 در ابتدا به عنوان هواپیمایی برای هرگونه شرایط آب و هوایی معرفی شد. این جنگنده به لطف دو موتور قدرتمند جرنال الکنریک و کابین دو نفره اش، قابلیت انعطاف پذیری زیادی در میدان جنگ از خود نشان داده است. این جنگنده حتی می تواند سلاح های هسته ای تاکتیکی حمل کند.

این جنگنده نمادین در جنگ های مختلفی حضور داشته که از جمله آنها می توان به ویتنام و خلیج فارس اشاره کرد. همچنین شایان ذکر است که این جنگنده در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان نقش مهمی در دفاع از حریم هوایی ایران داشت.

جنگنده F-4 طی دوران فعالیت اش لقب های مختلفی گرفت که اکثر آنها به بدنه بزرگ اش اشاره داشتند. از جمله این لقب ها می توان به "آجر پرنده" و "فضول" اشاره کرد. تولید این جنگنده در سال 1985 به پایان رسید و در مجموع، بیش از پنج هزار فروند از آن ساخته شده است. مدل اصلی این جنگنده که F-4G نام داشت در سال 1996 از ناوگان هوایی ارتش آمریکا خارج شد.

البته این پایان کار برای جنگنده F-4 نیست. این جنگنده اکنون با تغییراتی که در آن داده شده می تواند بدون نیاز به سرنشین به پرواز درآید و از آن برای آموزش به خلبانان تازه کار استفاده می شود. همچنین، می توان از این جنگنده که اکنون بدون خلبان نیز پرواز می کند برای انحراف تمرکز پدافند هوایی دشمن استفاده کرد. ارتش آمریکا برنامه مشابهی برای جنگنده های F-16 از رده خارج نیز در دست دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نیروی هوای ارتشاما بدون هیچ شکی می توان از دفتر طراحی میل در شوروی سابق به عنوان موفقترین بخش در نیروی هوای ارتش اما بدون هیچ شکی می توان از دفتر طراحی میل در شوروی سابق به عنوان موفقترین بخش در بالگرد



لینک منبع :جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود

جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود - برترین ها www.bartarinha.ir/.../جنگنده-f-4-فانتوم-ii-امروز-بازنشسته-می-شود‎Cached22 دسامبر 2016 ... نیروی هوایی ارتش آمریکا امروز طی مراسمی آخرین پرواز جنگنده F-4فانتوم IIرا جشن می گیرد. این جنگنده که نخستین بار در اواخر دهه 1950 میلادی معرفی ... جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود - تک شات - شهرخبر www.shahrekhabar.com/science/148238622031221 22 دسامبر 2016 ... نیروی هوایی ارتش آمریکا امروز طی مراسمی آخرین پرواز جنگنده F-4فانتوم IIرا جشن می گیرد. این جنگنده که نخستین بار در اواخر دهه 1950 میلادی معرفی ... Images for جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود جنگنده F-4 فانتوم II بازنشسته می شود - ویدانما ► 3:11https://www.vidanama.com/26482/جنگنده-F-4-فانتوم-II-بازنشسته-می-شود Dec 22, 2016 - 3 min نیروی هوایی ارتش آمریکا امروز طی مراسمی آخرین پرواز جنگنده F-4فانتوم IIرا جشن می گیرد. این جنگنده که نخستین بار در اواخر دهه 1950 میلادی ... جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../جنگنده_F-4_فانتوم_II_امروز_بازنشسته_می_شود‎Cachedجنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود. دانلود رهگیری بمب افکن سوخو ۲۴ توسط جنگنده اف ۴_ جنگنده فانتوم · دانلود سوخو T۵۰؛ اولین جنگنده پنهانکار روس ها - امروز ... جنگنده بی نظیر فانتوم اف 4 بتدریج محو می‌شود - دنیای علم و تکنولوژی scitech.blogsky.com/.../جنگنده-بی-نظیر-فانتوم-اف-4-بتدریج-محو-می‌شود‎Cached Similar29 ژوئن 2013 ... جنگنده بی نظیر فانتوم اف 4 بتدریج محو می‌شود. در 29 ژوئن ... در 2010 کره جنوبی نیز آخرین فروند از 222 اف 4 خود را بازنشسته کرد. اف 4 ها و اف 5 ... جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود www.rahekhob.ir/ch/جنگنده_F-4_فانتوم_II_امروز_بازنشسته_می_شود دانلود تست پرواز کوادروتور فانتوم 3 استاندارد | آرسی تک · دانلود سوخو T۵۰؛ اولین جنگنده پنهانکار روس ها - امروز آنلاین · دانلود پیرمرد بازنشسته در اتاق عمل با بدنی ... مک‌دانل داگلاس اف-۴ فانتوم ۲ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مک‌دانل_داگلاس_اف-۴_فانتوم_۲‎Cached Similarمک‌دانل داگلاس اف-۴ فانتوم ۲ (به انگلیسی: McDonnell Douglas F-4 Phantom II ) مشهور به ... از فانتوم به عنوان یکی از بهترین جنگنده‌های سده بیستم میلادی نام برده می‌شود. ... فانتوم آخرین جنگنده نیروی هوایی آمریکا بود که خلبانان تک‌خال زیادی در قرن ... دادن جنگنده‌های عراقی استفاده شد تا اینکه در سال ۱۹۹۶ میلادی رسماً بازنشسته شد. جنگنده F-4 فانتوم II امروز بازنشسته می شود - مجله خبری نیوزس newzes.ir/news/115828 نیروی هوایی ارتش آمریکا امروز طی مراسمی آخرین پرواز جنگنده F-4فانتوم IIرا جشن می گیرد. این جنگنده که نخستین بار در اواخر دهه 1950 میلادی معرفی شد، در بسیاری از ... ایرنا - نگاهی به جنگنده های نسل اول تا پنجم www.irna.ir/fa/News/81497969/‎Cached Similar8 فوریه 2015 ... در این مقاله، ابتدا به معرفی نسل های اول تا 4.5 جنگنده ها پرداخته می شود و پس از ... جنگنده فانتوم (F-4) احتمالا توانمندترین و یکی از محبوب ترین جنگنده های نسل سوم است. ... F-4ها در سال 1996 از نیروی هوایی ایالات متحده بازنشسته شدند. .... اما چون در آن زمان رایانه های شبیه ساز برای طراحی مانند امروز وجود نداشت، ظاهر ...