مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پهپادهایی برای حمل انسان

[ad_1]

فعالان عرصه فناوری حالا به دنبال ارائه مدل‌های بزرگ تری از پهپادها هستند که قابلیت حمل انسان‌ها را نیز داشته باشند.

به گزارش صبحانه،تاکنون پهپادها برای گرفتن فیلم و عکس، جمع‌آوری اطلاعات یا ارسال محموله‌های کوچک به کار رفته‌اند؛ موضوعی که کمپانی آمازون از آن بهترین بهره را گرفته و انواع بسته‌های کوچک را به مقصد ارسال کرده است. اما فعالان عرصه فناوری حالا به دنبال ارائه مدل‌های بزرگ تری از پهپادها هستند که قابلیت حمل انسان‌ها را نیز داشته باشند.
 
کمپانی نروژی Griff Aviation بتازگی اعلام کرده که به دنبال ساخت پهپاد بزرگی با نام 300 Griff است؛ پهپادی که75کیلوگرم وزن خالص دارد و می‌تواند تا225کیلوگرم بار را حمل کند.
 
300 Griff درواقع یک اکتوکوپتر است به این معنا که 8 ملخ دارد که هرکدام هم با موتوری جداگانه کار می‌کنند. طراحان این پهپاد می‌گویند که مصرف شارژ باتری به وزن حمل شده بستگی دارد به این معنا که اگر برای انتقال، وزن متعادلی انتخاب شود این پهپاد با هر بار شارژ می‌تواند حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه بدون بروز هیچ مشکلی پرواز کند. این پهپاد برای برخاستن از زمین از کنترل رادیویی از راه دور بهره می‌گیرد هرچند یک کابین معمولی همچون سایر هلیکوپترهای موجود نیز طراحی خواهد شد تا کاربران بتوانند از ایستگاه کنترل موجود در زمین برای هدایت پهپاد استفاده کنند. خریداران این پهپادها می‌توانند از سنسورها و فناوری‌های پوشیدنی گرفته تا هر شیء دیگری را با خود به همراه ببرند به شرط اینکه میزان بار از وزن مجاز بیشتر نشود.
 
گفته می‌شود این پهپاد برای نیروهای نظامی، آتش‌نشان‌ها و اعضای تیم امداد و نجات طراحی شده است تا بدون نیاز به خلبان بتوانند در کمترین زمان ممکن، خود را به محل حادثه برسانند. طراحان این پهپاد در نظر دارند بخشی از سوخت این وسیله را نیز از طریق انرژی باد تأمین کنند. هرچند هنوز از زمان ورود این فناوری به بازار و نیز قیمت آن اطلاعی در دست نیست ولی طراحان این پهپاد مدعی شده‌اند که علاوه بر 300 Griff، به طور همزمان به دنبال ساخت مدل بزرگ تری از این پهپاد با نام 800 Griffهستند که می‌تواند تا 800کیلوگرم بار را جا به جا کند.

منبع : روزنامه ایران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

پهپاد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپهپادپرنده هدایت‌پذیر از دور یا به اختصار پَهپاد که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین نیز گفته ایران مقتدر گالری عکس و تصاویرایران مقتدر اخبار، رویدادها و تحلیل های مرتبط با اقتدار ایران همیشه سرافراز و خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری ایسنا خوزستانخبرگزاری ایسنا گیلانخبرگزاری ایسنا خراسان رضویخبرگزاری صفحه اصلی فیلم و انیمیشنگنجینه ای از فیلم و سریال و انمیشن را در تبیان ببینید پهپاد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد پهپاد پرنده هدایت‌پذیر از دور یا به اختصار پَهپاد که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین نیز گفته می ایران مقتدر گالری عکس و تصاویر ایران مقتدر اخبار، رویدادها و تحلیل های مرتبط با اقتدار ایران همیشه سرافراز و تهدیدات خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری خبرگزاری ایسنا خوزستانخبرگزاری ایسنا گیلانخبرگزاری ایسنا خراسان رضویخبرگزاری ایسنا صفحه اصلی فیلم و انیمیشن گنجینه ای از فیلم و سریال و انمیشن را در تبیان ببینید وسیله ای برای حمل نوزاد نقاشی برای حمل و نقل



لینک منبع :پهپادهایی برای حمل انسان

پهپادهایی برای حمل انسان www.fardanews.com/fa/news/605473/پهپادهایی-برای-حمل-انسان 22 دسامبر 2016 ... فعالان عرصه فناوری حالا به دنبال ارائه مدل‌های بزرگ تری از پهپادها هستند که قابلیت حمل انسان‌ها را نیز داشته باشند. Images for پهپادهایی برای حمل انسان آپارات - حمل انسان با پهپاد www.aparat.com/result/حمل_انسان_با_پهپاد‎Cachedآپارات - حمل انسان با پهپاد. ... پهپادی با قابلیت حمل انسان · خبرگزاری مهر. 297 بازدید. 1:54 ... یک پهپاد که می تواند انسان را حمل کند · دیجی گو. 497 بازدید. 2:28 ... پهپادهایی برای حمل انسان - اتاق خبر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30117208 22 دسامبر 2016 ... پهپادهایی برای حمل انسان. فعالان عرصه فناوری حالا به دنبال ارائه مدل های بزرگ تری از پهپادها هستند که قابلیت حمل انسان ها را نیز داشته باشند. ساخت پهپادی جدید برای حمل و نقل انسان https://www.mojahedin.org/.../ساخت-پهپادی-جدید-برای-حمل-و-نقل-انسان‎Cached23 ژوئن 2017 ... در نمایشگاه هوایی پاریس پهپاد جدیدی به نمایش گذاشته شده است که به گفته سازندگان آن انقلابی در نوع پهپاد هاست. این پهپاد در واقع یک هلیکوپتر ... ساخت پهپادی با قابلیت حمل انسان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../ساخت-پهپادی-با-قابلیت-حمل-انسان‎Cached11 مارس 2017 ... یک شرکت نروژی پهپهادی به نام Griff 300 تولید کرده است که قادر است تا ۲۲۵ کیلوگرم بار را حمل کند و قابلیت جابه جایی انسان را نیز دارد. در ضمن ... فیلم/ پهپادی با قابلیت حمل انسان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../فیلم-پهپادی-با-قابلیت-حمل-انسان‎Cached10 آوریل 2016 ... یک شرکت آلمانی هواپیمای بدون سرنشینی را طراحی کرده است که از قدرت بالا برای حمل انسان برخوردار است. ساخت پهپادی با قابلیت حمل انسان - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/12/19/a-drone-with-human-holding-capability/‎Cachedیک شرکت نروژی پهپهادی به نام Griff 300 تولید کرده است که قادر است تا ۲۲۵ کیلوگرم بار را حمل کند و قابلیت جابه جایی انسان را نیز دارد. در ضمن شرکت سازنده قصد ... پهپادهایی برای حمل انسان - تیترنو www.titreno.com/fa/news/3364179/پهپادهایی-برای-حمل-انسان 22 دسامبر 2016 ... پهپادهایی برای حمل انسان. تاکنون پهپادها برای گرفتن فیلم و عکس، جمع‌آوری اطلاعات یا ارسال محموله‌های کوچک به کار رفته‌اند؛ موضوعی که کمپانی ... پهپادهایی برای حمل انسان آکا - ناب نیوز nobnews.ir/search/?q=پهپادهایی+برای+حمل+انسان+آکا پهپادهایی برای حمل انسان آکا. ساخت روبات ناجی با ... وجه تمایز این روبات در این است که برای ساخت آن از یوزپلنگ و انسان الهام گرفته شده است. روبات‌های یوزپلنگی ...