مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چند نشانه سرطان روده بزرگ

[ad_1]

، یک فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: برخی بیماری‌های خانوادگی زمینه بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند.


دکتر مهیار منصوری اظهار کرد: در قسمت انتهایی روده بزرگ هضم غذا انجام نمی‌شود و نقش روده بزرگ گرفتن آب غذا، کم شدن حجم و راندن و خارج شدن از بدن است.

وی با بیان اینکه تومورهایی که به وجود می‌آیند از سطح داخلی روده بزرگ ایجاد می‌شوند، افزود: قسمت عمده سرطان‌های روده بزرگ از سلول‌های پوششی سطح داخلی روده بزرگ است.

منصوری گفت: سرطان روده بزرگ عموما و در اغلب موارد در افراد سن بالا بروز می‌کند و نقطه شروع آن ۴۷ سال به بالا تا ۷۰ و ۸۰ سالگی بوده و البته پیک آن بین ۵۰ تا ۶۰ سال است.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین افزود: در برخی موارد فرد دچار خونریزی دستگاه گوارش و یا کم‌خونی می‌شود، که در این حالت خون به تدریج وارد روده می‌شود؛ به گونه‌ای که فرد متوجه خونریزی نمی‌شود، اما بیمار با کم‌خونی، ضعف و بیماری مواجه می‌شود که این کم‌خونی ممکن است مؤید این باشد که خونریزی مخفی در دستگاه گوارش وجود داشته باشد.

منصوری اضافه کرد: در برخی موارد سرطان روده بزرگ خود را به صورت یبوست نشان می‌دهد و البته یبوست مزمن و پایدار نشان از سرطان روده بزرگ دارد.

این هماتولوژیست و آنکولوژیست ادامه داد: گاهی اوقات اسهال بی‌جهت، درد شکم، کاهش وزن و اشتها و لاغر شدن علائمی از یک بیماری حتمی دستگاه گوارش و به ویژه روده بزرگ است.

وی گفت: عموما تشخیص سرطان روده، آزمایش‌های کولونوسکوپی است و چنانچه توده‌ای در روده بزرگ دیده شود، پس از تیکه‌برداری از آن به پاتولوژی ارسال می‌شود و کارهای تشخیص و درمان آغاز خواهد شد.

منصوری اضافه کرد: یکی از جاهایی که ژن‌ها مؤثر هستند، روده بزرگ است و حتی برخی از بیماری‌های خانوادگی زمینه بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند. زمانی‌که فرد متوجه شد که سرطان روده بزرگ دارد، پس از یک سری بررسی‌های اولیه به یک آنکولوژیست (فوق تخصص خون) مراجعه کند. کار اصلی تنها تجویز شیمی درمانی نیست، بلکه فرد باید قادر باشد درمان را ادامه دهد.

منصوری یادآور شد: درمان باید با برنامه‌ریزی صورت گیرد و پزشک فوق تخصص تشخیص دهد که اول جراحی انجام شود و سپس شیمی درمانی یا بالعکس؛ نیاز است فرد از اقدامات غیرضروری که منجر به اتلاف وقت و صرف هزینه می‌شود، اجتناب کند.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین خاطرنشان کرد: پزشک فوق تخصصی که فرد مبتلا به او مراجعه کرده است کارهای تشخیصی لازم را هدایت و برنامه‌ریزی می‌کند و عمدتا باید بیماران تحت رادیوتراپی و شیمی‌درمانی قرار گیرند و در مراحل بعدی جراحی شوند، اما چنانچه ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر آخر روده بزرگ دچار سرطان شده باشد، صلاح نیست بیمار جراحی شود.

منصوری با اشاره به اینکه خیلی از تومورها اول شیمی‌درمانی و سپس جراحی می‌شوند، افزود: هدایت کارهای تشخیصی و درمانی وظیفه اول هر فردی است و باید دغدغه اصلی همه بیماران باشد.

وی گفت: سرطان روده بزرگ عموما جراحی می‌شود اما باید جای دقیق آن مشخص شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مرکز جامع سرطان مقالاتدرمان سرطان روده بزرگدرمان سرطان روده بزرگ پس از تشخیص سرطان روده بزرگ، آزمایش‌هایی برای آگاهی از آنچه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم …چه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم راست روده بدانید کولون و رکتوم کولون و سرطان روده بزرگ درمان‌پذیر استمواقعی که سرطان روده در مراحل اولیه تشخیص داده ‌شود، قابل درمان است در مقابل، هنگامی سرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، …سرطان روده بزرگ بیماری است که در آن سلولهای بدخیم سرطانی در بافت روده بزرگ تشکیل می علائم سرطان روده بزرگ و مراحل تشخیص آنعلائم سرطان روده،سرطان روده،سرطان روده بزرگ،علایم سرطان روده،علایم سرطان روده بزرگ علائم سرطان روده و پیشگیری از آنعلائمسرطانرودهسرطان روده بزرگ و راست روده اغلب به صورت چند پولیپ، یعنی توده های خوش خیم بر روی سطح بیماری واگیر پزشکان ایرانسرطان روده بزرگ که تحت عنوان سرطان کولون، سرطان رکتوم و یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته تومور روده درمان قطعی می شودتومورهای روده بزرگ در مراحل اولیه تشخیص، یعنی در درجه یک و دو، به طور قطعی درمان می سرطان چیست ؟ عوارض و نشانه های سرطاندرمان سرطان ها بعد از چند روز غذایی تماماً میوه، بیمار مبتلا به سرطان می‌تواند از یک آشنایی با علائم و نشانه های سرطان سایت پزشکان …سرطان نوعی اختلال در سرعت تکثیر و تمایز سلولی است که می تواند در هر بافتی از بدن و در مرکز جامع سرطان مقالاتدرمان سرطان روده بزرگ انواع مختلفی از درمان برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد انواع مختلفی از آنچه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم راست روده چه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم راست روده بدانید کولون و رکتوم کولون و رکتوم سرطان روده بزرگ درمان‌پذیر است مواقعی که سرطان روده در مراحل اولیه تشخیص داده ‌شود، قابل درمان است در مقابل، هنگامی که سرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، پیگیری و سرطان روده بزرگ بیماری است که در آن سلولهای بدخیم سرطانی در بافت روده بزرگ تشکیل می شوند علائم سرطان روده بزرگ و مراحل تشخیص آن علائم سرطان روده،سرطان روده،سرطان روده بزرگ،علایم سرطان روده،علایم سرطان روده بزرگ،نشانه علائم سرطان روده و پیشگیری از آن علائمسرطانروده سرطان روده بزرگ و راست روده اغلب به صورت چند پولیپ، یعنی توده های خوش خیم بر روی سطح داخلی بیماری واگیر پزشکان ایران سرطان روده بزرگ که تحت عنوان سرطان کولون، سرطان رکتوم و یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته می شود سرطان چیست ؟ عوارض و نشانه های سرطان سرطان چیست ؟ عوارض و نشانه های سرطان انواع سرطان ها ، دلایل بروز سرطان چیست ؟ تومور روده درمان قطعی می شود عوارض تومور هر چند وجود هر نوع تومور در بدن، نشانه خوشایندی نیست، اما باید گفت که تومورهای آشنایی با علائم و نشانه های سرطان سایت پزشکان بدون مرز سرطان نوعی اختلال در سرعت تکثیر و تمایز سلولی است که می تواند در هر بافتی از بدن و در هر سنی نشانه سرطان روده بزرگ



لینک منبع :چند نشانه سرطان روده بزرگ

5 نشانه جدی بیماری سرطان روده‌ بزرگ www.entekhab.ir/fa/news/.../5-نشانه-جدی-بیماری-سرطان-روده‌-بزرگ‎Cachedسرطان روده بزرگ بیماری خاموشی است که باید جدی گرفته شود پس اگر با این علامت ها ... چند سانتی‌متر آخر کولون یا روده‌ی بزرگ که به مدخل مقعد ختم می‌شود، رکتوم یا ... علائم “سرطان روده” و پیشگیری از آن - نمناک namnak.com/علائم-سرطان-روده.p10644‎Cachedسرطان روده بزرگ و راست روده اغلب به صورت چند پولیپ، یعنی توده های خوش خیم بر ... یبوست، دفع مدفوع کمتر از سه بار در هفته یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ می ... چند نشانه سرطان روده بزرگ - ایسنا www.isna.ir/news/95100301132/چند-نشانه-سرطان-روده-بزرگ‎Cached23 دسامبر 2016 ... ‌یک فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: برخی بیماری‌های خانوادگی زمینه بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند. ‌دکتر مهیار منصوری در گفت‌وگو ... چند نشانه سرطان روده بزرگ - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/201564/چند-نشانه-سرطان-روده-بزرگ‎Cached23 دسامبر 2016 ... ‌یک فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: برخی بیماری‌های خانوادگی زمینه بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند. چند نشانه سرطان روده بزرگ - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/356405/Lifeskills/tips‎Cached24 دسامبر 2016 ... برخی بیماری‌های خانوادگی زمینه بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند. سرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، پیگیری و ... www.pezeshk.us/?p=2776‎Cached Similarعلائم احتمالی سرطان روده بزرگ شامل تغییرات در اجابت مزاج و یا وجود خون در مدفوع ..... معمولاً در چند روز اول بعد از جراحی بیمار احساس ناراحتی دارند ولی معمولاً درد با دارو ... هرچند این سرطان دارای نشانه های زیادی نیست، اما علائم زیر بیانگر وجود سرطان در روده ... سرطان روده بزرگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان_روده_بزرگ‎Cached Similarسرطان روده بزرگ (به انگلیسی: Colorectal cancer ) (که همچنین به نام‌های سرطان .... معمولاً در چند روز اول بعد از جراحی، بیمار احساس ناراحتی دارد ولی معمولاً درد با دارو قابل ... علائم سرطان روده بزرگ و مراحل تشخیص آن - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../symptoms-colon-cancer.html‎Cached Similarتبدیل پولیپ به سرطان یک فرایند چند مرحله‌ای است که از تجمع تغییرات ... یبوست ، دفع مدفوع کمتر از سه بار در هفته یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ می باشد. سرطان کولون یا روده بزرگ چیست؟ دلایل سرطان روده بزرگ کدام‌اند ... https://rastineh.com/سرطان-کولون-یا-روده-بزرگ-چیست؟-دلایل-سر/‎Cachedنشانه ها و علایم سرطان روده بزرگ می‌تواند شامل: ... سایر عوامل پزشکی- چند تا از سایر مشکلات و بیماری ها که با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ (کولون) در ارتباط ... علائم سرطان روده‌ و ۱۰ خوراکی برای جلوگیری از این بیماری مهلک | چطور chetor.com/14354-علائم-سرطان-روده/‎Cached Rating: 96% - 805 votes سرطان روده‌ بزرگ یکی از انواع سرطان‌های قابل پیشگیری است. در اینجا ... رایج‌ترین نشانه های سرطان روده‌ بزرگ در زیر آمده است: ... اما هنگامی که اسهال یا یبوست بیش از چند روز، چند هفته یا چند ماه طول بکشد، به عنوان یک تغییر مزمن در نظر گرفته می‌شود.