مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علائم سرطان ریه چیست؟

[ad_1]
علائم سرطان ریه چیست؟

خبرگزاری آریا - سرطان ریه
درد قفسه سینه یکی از واضح ترین نشانه‌های سرطان ریه است اما نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید. همانطور که می دانید سرطان ریه یکی از سرطان‌های کشنده در جهان است که مردان و زنان را درگیر خود کرده است. بیش از 20 درصد افرادی که از طریق این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، هرگز سیگاری نبوده اند. خوب حالا سوال اینجاست که چرا یک فرد غیر سیگاری باید به سرطان ریه مبتلا شود؟ متخصصان بر این باورند که قرار گرفتن در معرض رادون(یک گاز بی بو که در منازل یافت می‌شود) یکی از مقصران اصلی برای ابتلا به سرطان ریه است. موارد دیگری همچون آلودگی هوا، دود سیگار و آلودگی‌های زیست محیطی همچون آزبست‌ها می‌تواند در ابتلای افراد به این سرطان دخیل باشد. چه به صورت منظم سیگار بکشید یا در زندگی خود هرگز لب به سیگار نزده باشید باید نشانه‌های سرطان ریه را به دقت بشناسید. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم نشانه‌های این بیماری را مرور کنیم.
سرفه‌های طولانی:سرفه‌های طولانی
اکثریت قریب به اتفاق افرادی که سرطان ریه دارند معمولا دچار سرفه های طولانی نیز می‌شوند. این سرفه‌ها در برخی از موارد با خون همراه است. وجود مخاط رنگی و ضخیم می‌تواند نشانه اولیه این سرطان باشد. اگر سرفه شما بیش از یک ماه به طول انجامید حتی در مواردی که سرفه خشک است باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.
عفونت‌های مزمن:عفونت‌های مزمن
بیشتر اوقات، ویروس‌ها دلیل اصلی عفونت‌های ریوی همچون برونشیت مزمن هستند. اما اگر به طور مکرر بیمار هستید و این بیماری به سمت ریه و قفسه سینه شما گسترش پیدا می کند، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.
کاهش وزن:کاهش وزن
ایا وزن بدنتان بدون تغییر رژیم غذایی یا تمرینات ورزشی کاهش یافته است؟ همانند سایر سرطان‌ها، تومورهای پیشرفته ممکن است پروتئین‌هایی را ایجاد کند که بدن را مجبور به کاهش وزن می‌کند. به همین دلیل است که کاهش وزن بدون دلیل باید مدنظر قرار گیرد.
درد استخوان‌ها:درد استخوان‌ها
اگر سرطان ریه به سایر اندام‌های بدن توسعه پیدا کند، ممکن است درد شدیدی در استخوان‌ها و مفاصل خود احساس کنید. کمردرد و درد باسن بسیار شایع است.
تورم صورت و گردن:تورم صورت و گردن
اگر سرطان ریه فشاری به بزرگ سیاهرگ بالایی وارد کند(بُزُرگ‌سیاهرَگ‌ها سیاهرگ‌هایی هستند که خون بدون اکسیژن را از بدن به قلب برمی‌گردانند.) ممکن است متوجه تورم در گردن و صورت خود شوید. دست و قسمت بالایی قفسه سینه نیز ممکن است تحت تاثیر این شرایط قرار گیرد.
سطح کلسیم بالا:سطح کلسیم بالا
سرطان ریه ممکن است ماده ای شبیه هورمون ایجاد کند که باعث از بین رفتن تعادل مواد معدنی در بدن می‌شود. در برخی از موارد، کلسیم بیشتری وارد جریان خون می‌شود. با اینکه بدون آزمایش ممکن است متوجه این موضوع نشوید اما اگر نشانه‌های وجود کلسیم بالا به صورت طولانی مدت ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید. این نشانه‌ها شامل ادرار مکرر، تشنگی زیاد، یبوست، حالت تهوع، درد شکم و سرگیجه است.
همچنین بخوانید: کلسیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟خستگی مفرط:خستگی مفرط
این موضوع متفاوت از احساس خستگی معمولی است که در بیشتر افراد دیده می‌شود. این خستگی به حدی شدید است که نمی توانید منتظر زمان رفتن به رختخواب بمانید. استراحت طولانی مدت نیز نمی‌تواند چنین خستگی را برطرف کند. 80 درصد از افرادی که سرطان دارند خستگی مفرط را به عنوان یک نشانه از بیماری خود بیان می کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سرطان ریه چیست؟ واضح سرطانریهچیستسرطان ریه چیست؟ سرطان ریه گونه‌ای بیماری است که در آن رشد علائم هشدار دهنده سرطان سرطان ریه و علائم آن علایم سرطان ریه کدامند؟ علایم سرطان ریه، علایم اختصاصی خاصی نیستند و تقریباً همان مرکز جامع سرطان مقالاتسرطان ریهپایگاه رسمی مرکز جامع سرطان برای تسکین و تخفیف علائم سرطان به‌جای برداشت کل ریه سرطان ریه چیست؟سرطان ریه چیست؟ سرطان ریه نوعی بیماری است که در آن رشد علائم هشدار دهنده سرطان سرطان ریه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسرطانریهسرطان ریه یا چنگار ریه به انگلیسی نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل‌نشده نشانه‌ها و عللپیدایش بیماری۱۰ علامت احتمالی سرطان ریهخبرگزاری فارس سرطان ریه، از آن دسته بیماری است که بر خلاف تصورات مردم، اگر به زودی †Œ‡علائم سرطان ها چیست گزارشی که در یازدهم دسامبر توسط مرکز پیشگیری از سرطان هاروارد منتشر شد، نتایج سرطان ریه و علائم آن پزشکان ایرانآشنایی با سرطان ریه و علایم آن آیا سـرفه هـای پی در پی می کنید؟ و یا بـه همراه سرفه مفاهیم سرطان ریه چیست؟ همشهری آنلاین زهره بانی سرطان ریه که در بین آقایان شیوع بیشتری نسبت به خانم‌ها سرطان پروستات چیست؟ سایت پزشکان بدون مرز سرطان پروستات چیست؟ غده پروستات غده‌ ای است که تنها در مردان یافت می‌ شود این غده در زیر کراک چیست ؟ علائم ، عوارض و… مرجع کامل اطلاعات کراک چیست ؟ مقدمه کرک که گاهی راک نیز نامیده میشود، ماده ای محرک است که از بهبودی سرطان نیازمند درمان به‌موقع است شبیه سقز که در نواحی ترکمن صحرا مصرف می‌شود است که در بروز سرطان‌های مری و دهان مؤثر سرطان چیست ؟ عوارض و نشانه های سرطان سرطان چیست ؟ عوارض و نشانه های سرطان انواع سرطان ها ، دلایل بروز سرطان چیست ؟ مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید درباره سرطان بدانید آنچه لازم است دربارة سرطان بدانید مقدمه افراد بسیاری مهمترین علائم مر بوط به بیماری های قلبی مهمترین علائم مر بوط به بیماری های قلبی روشنایی بررسی علل و روش های درمان عفونت معده و درمان سرطان روشنایی بررسی علل و روش های درمان عفونت معده و درمان سرطان زخم معده بهداشت گوارش نجات از بیماری هوچکین چیست؟ هوچکین یک نوع خاص از لنفوم یا سرطان است که با رشد غیر طبیعی سلول ها در دستگاه لنفاوی همراه ایالاس چیست؟ ای ال اس ایران بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس یک بیماری بدخیم است در سلسله اعصاب بیماری گاستریت یا ورم معده گاستریت یا ورم معده به حالتی گفته می‌شود که در آن معده دچار التهاب یا عفونت خفیف در لایه علایم سرطان ریه



لینک منبع :علائم سرطان ریه چیست؟

علائم و راههای درمان سرطان ریه - نمناک namnak.com/سرطان-ریه.p11668‎Cachedسرطان ریه چیست؟ سرطان ریه نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل نشده سلول در بافت های ریه است. گفتنی است که اگر این بیماری درمان نشود، رشد سلولی می ... ۱۰ علامت احتمالی سرطان ریه - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910925000714‎Cached Similar15 دسامبر 2012 ... به تازگی محققان ارتباط شگفت‌انگیزی بین اولین تشخیص افسردگی، اضطراب و علایم روانی با سرطان ریه پیدا کرده‌اند؛ در موارد زیادی، افراد در مرحله ... علائم سرطان ریه چیست؟ 7 نشانه شگفت انگیز سرطان - مجله سلامت www.majalesalamat.com/symptoms/signs-of-lung-cancer/‎Cached19 دسامبر 2016 ... همانطور که می دانید سرطان ریه یکی از سرطان‌های کشنده در جهان است که مردان و زنان را درگیر خود کرده است. بیش از ۲۰ درصد افرادی که از طریق این بیماری ... سرطان ریه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان_ریه‎Cached Similarدر سرطان ریه، این پدیده‌ها می‌توانند شامل سندرم میاستنیک لامبرت-ایتون (ضعف عضلات به دلیل بیماری خودایمنی) هایپرکلسمی، یا ... ‎۲ علل - ‎۴ تشخیص بیماری - ‎۵ سایر موارد - ‎۷ درمانبا این علائم، سرطان ریه دارید! - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../156160-با-این-علائم-سرطان-ریه-دارید‎Cached20 دسامبر 2016 ... درد قفسه سینه بارزترین نشانه ابتلا به سرطان ریه است اما بسیاری از سیگنالهای خاموش دیگر در ارتباط با این بیماری وجود دارند که نباید از آنها ... سرطان ریه و علائم آن - تبیان article.tebyan.net/30432/سرطان-ریه-و-علائم-آن‎Cached1- سرطان ریه چیست و در چه افرادی دیده می‌شود و عوامل زمینه‌ساز این بیماری کدام است؟ ... علایم سرطان ریه، علایم اختصاصی خاصی نیستند و تقریباً همان علایمی هستند که ... علائم سرطان ریه و راه‌های پیشگیری و درمان آن | چطور chetor.com/20364-علائم-سرطان-ریه-راه‌های-پیشگیری/‎Cached Rating: 97% - 38 votes سرطان ریه چیست؟ سرطان ریه نوعی سرطان است که از ریه‌ها آغاز می‌شود. ریه‌های شما دو عضو اسفنج‌ مانند در قفسه‌ی سینه هستند که هنگام دم، اکسیژن هوا را گرفته و هنگام بازدم، ... سرطان ریه کشنده ترین سرطان است - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../lung-pernicious-cancer.html‎Cached Similarشایع ترین نشانه سرطان ریه، سرفه است که در صورت تهاجم تومور به لایه پوشاننده مجاری تنفسی به وجود می آید. با این حال، علایم زیر هم می توانند نشانه وجود یک توده در ... علائم سرطان ریه چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟ - اینفوسلامت https://www.infosalamat.com/.../what-are-the-symptoms-of-lung-cancer‎Cached9 جولای 2017 ... سرطان ریه و سیگار کشیدن اغلب و نه همیشه با یکدیگر مرتبط هستند. با اینفوسلامت همراه شوید تا با علائم سرطان ریه آشنا شوید. علائم سرطان ریه چیست؟ - کلینیک رادیوتراپی و انکولوژی امید تهران www.tehrancancer.com/2015-07.../3158-علائم-سرطان-ریه-چیست؟‎Cached24 دسامبر 2016 ... کلینیک امید تهران: درد قفسه سینه یکی از واضح ترین نشانه‌های سرطان ریه است اما نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید.همانطور که می ...