مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد

[ad_1]
ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد

خبرگزاری آریا - محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. این گیرنده که توسط «ناکاملی» در ساختار الماس صورتی و در مقیاس اتمی ساخته شده می تواند در شرایط محیطی بسیار سخت نیز به کار خود ادامه دهد.
گیرنده رادیویی مذکور قادر است در دمای 350 درجه سانتیگراد هم امواج رادیویی را گرفته و تبدیل به صوت کند. از ویژگی های دیگر گیرنده مورد اشاره، سازگاری زیستی است که در نتیجه می توان آن را در بدن انسان جای داد.
اختراع جدید محققان هاروارد توسط یک ناکاملی جزئی در ساختار الماس انجام گرفته؛ به این صورت که یک اتم نیتروژن جایگزین اتم کربن شده و اتم مجاور آن نیز حذف گشته تا تشکیل یک حفره در کنار نیتروژن دهد. ساختار مذکور توانایی انتشار یک فوتون یا تشخیص ضعیف ترین میدان الکترومغناطیسی را خواهد داشت. علاوه بر آن، نقص ایجاد شده قابلیت «نورتابناکی» داشته و می تواند اطلاعات را به نور تبدیل کند که در حسگرها و محاسبات کوانتومی مورد استفاده است.
الکترون های موجود در ناکاملی ایجاد شده، توسط لیزر سبز فعال شده و زمانی که امواج رادیویی را دریافت می کنند، آن را به نور قرمز تبدیل می کنند. نور ایجاد شده به وسیله یک فتودیود تبدیل به جریان شده و با استفاده از اسپیکر منجر به ایجاد صوت می شود.
محققان می توانند به کمک آهنرباهای الکتریکی گیرنده رادیویی ساخته شده از الماس ناکامل را تقویت کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد



لینک منبع :ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد

ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد - دیجیاتو digiato.com/article/2016/.../ساخت-کوچکترین-گیرنده-رادیویی/‎Cached21 دسامبر 2016 ... محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. این گیرنده که توسط ... ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد www.aryanews.com/.../ساخت-کوچکترین-گیرنده-رادیویی-توسط-محققان-دانشگاه-هاروارد 23 دسامبر 2016 ... خبرگزاری آریا - محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد pnh-co.com/index.php?...ساخت-کوچکترین-گیرنده-رادیویی-توسط-محققان-دانشگاه-هاروارد...‎Cached24 دسامبر 2016 ... محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. این گیرنده که توسط ... ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد - تی نیوز tnews.ir/news/50cf76405654.html 21 دسامبر 2016 ... محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. این گیرنده که توسط ... ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد permob.ir/.../ساخت%20کوچکترین%20گیرنده%20رادیویی%20توسط%20محققان%20دا... خبرگزاری آریا - محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. این گیرنده که توسط ... میهن مگ - ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد https://mihanmag.com/.../ساخت_کوچکترین_گیرنده_رادیویی_توسط_محققان_دانشگاه_هاروارد‎Cached21 دسامبر 2016 ... میهن مگ - محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. این گیرنده که ... ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی جهان - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/09/27/world-smallest-radio-receiver-produced/‎Cachedمحققان دانشگاه هاروارد توانستند کوچک‌ترین گیرنده رادیویی جهان را بسازند. ... به گزارش کلیک، این ناخالصی های ساخته دست انسان که با عنوان مرکز خلاء نیتروژن ... ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد khabarcyber.com/?p=41525‎Cachedگروه فناوری: محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی «جان ای پالسن» واقع در دانشگاه هاروارد موفق به ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی شدند. این گیرنده که توسط ... ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد | آموزش ... iranelearn.com/feed.../ساخت-کوچکترین-گیرنده-رادیویی-توسط-محق‎Cachedساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد، مدرک معتبر ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی توسط محققان دانشگاه هاروارد,آموزش مجازی ایرانیان مرکز ... ساخت کوچکترین گیرنده رادیویی جهان - کلیک - شهرخبر www.shahrekhabar.com/science/148199466001480 17 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه هاروارد توانستند کوچک‌ترین گیرنده رادیویی جهان را بسازند. ... به گزارش کلیک، این ناخالصی های ساخته دست انسان که با عنوان مرکز ...