مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه چیز در مورد مصرف آب در بارداری

[ad_1]

مصرف آب در بارداری از بروز تهوع صبحگاهی جلوگیری می‌کند. پزشکان توصیه می‌کنند مصرف آب در بارداری باید با تعادل خاصی همراه باشد.

خوردن آب کافی در سه ماهه سوم بارداری مهم‌تر از همه‌ی زمانهای بارداری‌تان است. دریافت آب کافی می‌تواند از تنگ شدن رحم، سردرد، یبوست در بارداری و گیجی جلوگیری نماید. بدن شما در صورت دریافت آب کافی توان بیشتری را در هنگام زایمان از خود ارائه می‌کند. متخصصان به نوشیدن روزانه حداقل دو لیتر آب در بارداری توصیه می‌کنند. نوشیدن آب باعث می‌شود بدن مواد معدنی مورد لازم را بدست آورد. به خاطر داشته باشید که فرزند شما برای بدن خود و مایع آمنیوتیک به آب نیاز دارد. اگر آب کافی بنوشید، فرزندتان نیز سال‌تر خواهد بود. هشت لیوان آب در طول روز نیاز بدن شما را تامین می‌کند. اگر ورزش می‌کنید یا به خاطر گرمی‌ هوا تعریق زیادی دارید چند لیوان دیگر به این میزان اضافه نمایید. اگر بدن شما آب کافی دریافت نماید رنگ ادرارتان تقریبا بی‌رنگ خواهد بود ولی در صورت دریافت آب ناکافی به رنگ زرد پر رنگ در می‌آید.

نوشیدن آب بهترین راه تامین مایعات مورد نیاز بدن است اما مایعات دیگری مثل شیر، آبمیوه‌ها و چای و قهوه‌ی فاقد کافئین نیز جزء منابع دریافت آب شما به حساب می‌آیند. بیشتر میوه‌ها و سبزیجات در خود آب دارند. به عنوان مثال 94 درصد وزن گوجه را آب تشکیل می‌دهد. این درصد در سیب 85 درصد است.

همه چیز در مورد مصرف آب در بارداری


جایگزین آب در بارداری

توجه داشته باشید که بهترین نوشیدنی برای زنان باردار آب می‌باشد و باید از مصرف نوشیدنی‌های رژیمی پرهیز کرد. زیرا نوشیدنی‌های رژیمی ممکن است حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی باشد که مصرف آن‌ها احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. بر اساس تحقیقاتی که بر روی 60 هزار زن باردار در دانمارک انجام گرفت مشخص شد زنانی که از نوشیدنی‌های رژیمی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض زایمان زودرس قرار دارند.

اگر قصد دارید از نوشیدنی‌هایی دیگر به جای آب استفاده کنید با توجه به توصیه‌های بالا می‌توانید از نوشیدنی‌های طبیعی گفته شده در زیر بهره ببرید:

  • آب گازدار، با اندکی آب لیمو یا آب توت فرنگی
  • آیس تی بدون کافئین با یک تکه لیمو و چند برگ تازه‌ی نعناع
  • مخلوط آب پرتقال با تکه‌های یخ
  • یخ‌های طعم‌دار (یخمک). آنهایی را انتخاب نمایید که 100% از آب‌میوه‌ی طبیعی تولید شده‌اند.
  • آب یخ با یک قطره از طعم دهنده‌ی وانیل، گیلاس، و یا نعناع
  • هات چاکلت: نسخه‌ی کم شکر و بدون چربی مخصوص خودتان را با استفاده از شیر کم‌چرب، یک قاشق شکر و یک قاشق پودر کاکائو تهیه نمایید
  • چای میوه ای سرد: چای بدون کافئین سرد را که با تکه‌های یخ ساخته شده از آب پرتقال و توت فرنگی یا تمشک طعم‌دار شده است امتحان نمایید.

پرهیز از نوشیدن میزان زیاد آب در بارداری

زنانی که در طول بارداری بیش از 5/2 لیتر آب می‌نوشند احتمال این که به «hypernatremia» مبتلا شوند، 25 درصد افزایش می‌یابد. زمانی که در دوران بارداری آب زیاد می‌نوشند بیش از حد طبیعی در معرض ابتلا به عارضه خطرناک «هیپوناترمی» قرار خواهید گرفت. این حالت یک اختلال الکترولیتی در نمک‌های خون است که در آن غلظت سدیم در پلاسمای خون بیش از حد طبیعی کاهش پیدا می‌کند. این مشکل باعث بروز سردرد، حالت تهوع و استفراغ می‌شود و در صورتی که کنترل نشود ممکن است مشکلات جدی‌تر و خطرناک‌تری را به وجود آورد. توجه داشته باشید که در دوران بارداری پیام‌های طبیعی بدن را دریافت کنید و از ماندن در وضعیت تشنگی دور بمانید.

مزایای نوشیدن آب در بارداری

  • زنانی که در دوران بارداری به هنگام صبح یک لیوان آب می‌نوشند عوارض ناشی از بارداری همانند تهوع بارداری، استفراغ، افسردگی و سردرد به میزان قابل توجهی در آن‌ها کاهش می‌یابد
  • نوشیدن آب در بارداری از بروز دهیدراته شدن بدن جلوگیری می‌کند. دهیدراته شدن بدن در بارداری باعث بروز عوارضی همانند سردرد، حفظ آب در بدن، حالت تهوع، انقباض عضلات، سرگیجه و. .‌. می‌شود. این مشکل در سه ماهه سوم بارداری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا دهیدراته شدن در این زمان می‌تواند انقباضاتی را در پی داشته باشد که منجر به زایمان زودرس شود.
  • مصرف آب همچنین از بروز عفونت‌های ادراری که در دوران بارداری بیشتر اتفاق می‌افتد جلوگیری می‌کند و یبوست و هموروئید را نیز کاهش می‌دهد.

گرداوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

میکروبیولوژی مسجدسلیمان همه چیز در مورد تری …همه چیز در مورد تری گلیسرید و چربی خون همه چیز در مورد و تری‌گلیسیرید به همه چیز در مورد پشه ها همه چیز در مورد پشه ها جالب است بدانید که ۱پشه ها جزو خانواده حشرات دوبال به نام همه چیز در مورد یائسگی زیباشو دات کامزنان بخاطر آب و هوا و نژاد زمان یائسگیشان با هم متفاووت است در این زمان رفتار و خلق و همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو …مواد غذایی و تغذیهخواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه همه چیز در مورد تغذیه‌ی مناسب در زمان بارداریبارداری مرحله‌ی مهمی از زندگی همه‌ی خانم‌ها محسوب می‌شود در این دوره تغذیه مسئله همه چیز درباره‌ی تغذیه در تهوع و استفراغ بارداریدر تا درصد موارد تهوع و استفراغ در تمام دوران بارداری ادامه می‌یابد مشخص نیست چه همه چیز در مورد قلب انسان در این وضعیت پلاک های کلسترول که در دیواره عروق جای گرفته از محل خود جدا شده و باعث همه چیز در مورد ریتالین، داروی کودکان بیش فعالوالدینی که کودکان بیش فعال با یا بدون نقص توجه دارند، عموما در مورد مصرف داروها به همه چیز در مورد لاستیک ماشینحدتایر در ناحیه تماس با جاده شده و درنتیجه سبب افزایش حرارت بیش از حد آن می شودهمین همه چیز در مورد اندام جنسی مردانوقتی آلت جنسی مردانه در آلت جنسی زنانه یا مهبل فرو می‌رود و به اصطلاح مقاربت یا میکروبیولوژی مسجدسلیمان همه چیز در مورد تری گلیسرید و چربی همه چیز در مورد تری گلیسرید و چربی خون همه چیز در مورد و تری‌گلیسیرید به انگلیسی همه چیز در مورد پشه ها همه چیز در مورد پشه ها جالب است بدانید که ۱پشه ها جزو خانواده حشرات دوبال به نام کولیسیده همه چیز در مورد یائسگی زیباشو دات کام زنان بخاطر آب و هوا و نژاد زمان یائسگیشان با هم متفاووت است در این زمان رفتار و خلق و خو هم همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه دانه خواص همه چیز در مورد تغذیه‌ی مناسب در زمان بارداری بارداری مرحله‌ی مهمی از زندگی همه‌ی خانم‌ها محسوب می‌شود در این دوره تغذیه مسئله‌ی همه چیز درباره‌ی تغذیه در تهوع و استفراغ بارداری در تا درصد موارد تهوع و استفراغ در تمام دوران بارداری ادامه می‌یابد مشخص نیست چه موقع همه چیز در مورد قلب انسان در این وضعیت پلاک های کلسترول که در دیواره عروق جای گرفته از محل خود جدا شده و باعث بلوک شدن همه چیز در مورد ریتالین، داروی کودکان بیش فعال والدینی که کودکان بیش فعال با یا بدون نقص توجه دارند، عموما در مورد مصرف داروها به خصوص همه چیز در مورد لاستیک ماشین حدتایر در ناحیه تماس با جاده شده و درنتیجه سبب افزایش حرارت بیش از حد آن می شودهمین مشکل در همه چیز راجع به بارداری خارج از رحم صفحه بارداری خارج رحمی چیست؟ اگر تخمک لقاح یافته در هر جای دیگری غیر از داخل رحم جایگزین شود



لینک منبع :همه چیز در مورد مصرف آب در بارداری

همه چیز در مورد مصرف آب در بارداری | ستاره setare.com/fa/news/8027/همه-چیز-در-مورد-مصرف-آب-در-بارداری‎Cached23 دسامبر 2016 ... مصرف آب در بارداری از بروز تهوع صبحگاهی جلوگیری می‌کند. پزشکان توصیه می‌کنند مصرف آب در بارداری باید با تعادل خاصی همراه باشد. همه چیز در مورد مصرف آب در بارداری - ستاره | دمادم https://damadam.ir/news/همه-چیز-در-مورد-مصرف-آب-در-بارداری/6334792 خوردن آب کافی در سه ماهه سوم بارداری مهم تر از همه ی زمان های بارداری تان است. دریافت آب کافی می تواند از تنگ شدن رحم، سردرد، یبوست در بارداری و گیجی جلوگیری نماید ... توصیه‌ها در مورد نوشیدن آب در دوران بارداری و شیردهی - تبیان article.tebyan.net/.../توصیه-ها-در-مورد-نوشیدن-آب-در-دوران-بارداری-و-شیردهی‎Cached29 آگوست 2011 ... توصیه‌ها در مورد نوشیدن آب در بارداری دارای ضد و نقیض‌های زیادی است؛ برای ... باشند که مصرف آن‌ها احتمال زایمان زودرس و پیش از موعد را افزایش می‌دهد. Lahzehnama.ir | از فواید آب در بارداری چه می دانید ؟ - لحظه نما lahzehnama.ir/fa/news/20359/از-فواید-آب-در-بارداری-چه-می-دانید-‎Cached Similar9 ژوئن 2015 ... در طول بارداری آب مورد نیاز جنین توسط مادر فراهم می شود. - درست. - نادرست. 2. ... مصرف آب معدنی های گازدار در دوران بارداری توصیه می شود. - درست. همه چیز در مورد مصرف آب در بارداری - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30175082 23 دسامبر 2016 ... خطرات بارداری دوقلو، یه قل بزرگتره! ... مادر با وزن نرمال و bmi طبیعی میتواند 17- 24.5 کیلو اضافه وزن داشته باشد. مادر میتواند به ازای هر قل روزانه ... همه چیز در مورد مصرف آب در بارداری - قطره www.ghatreh.com/news/nn35194677/همه-چیز-مورد-مصرف-بارداری 23 دسامبر 2016 ... مصرف آب در بارداری از بروز تهوع صبحگاهی جلوگیری می کند. پزشکان توصیه می کنند مصرف آب در بارداری باید با تعادل خØ. میزان مصرف آب در بارداری(2) - نی نی بان niniban.com/fa/news/79046/میزان-مصرف-آب-در-بارداری2‎Cachedنوشیدن آب، توصیه اکید متخصصان برای تضمین سلامتی در تمام دوران زندگی است. دوران بارداری یکی از مهم‌ترین دورانی است که نوشیدن آب در آن باید مورد توجه قرار ... خانم‌های باردار باید چقدر آب بنوشند؟ - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/.../خانم-های-باردار-باید-چقدر-آب-بنوشند‎Cached1 ا کتبر 2011 ... یکی از نکاتی که در مورد مصرف آب کمتر به آن پرداخته شده، مقدار مناسب نوشیدن آب برای خانم‌های باردار است معمولا به خانم‌های باردار پیشنهاد می‌شود در ... همه چیز در باره کیسه آب آمنیوتیک در زنان باردار-اگر پاره شد؟-پرشین ... www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...69...‎Cached Similarیکی از مشکلاتی که برخی خانم های باردار تجربه می کنند، پارگی زودرس کیسه آب است.... شاید تصور کنید این مشکل فقط در ماه آخر حاملگی اتفاق می افتد اما این تصور ، ... سلامت بارداری با مصرف آب و مایعات - ویستا vista.ir/article/120131/سلامت-بارداری-با-مصرف-آب-و-مایعات‎Cached Similar18 ا کتبر 2008 ... سلامت بارداری با مصرف آب و مایعات ... میزان آب مورد نیاز در دوران بارداری ... مصرف زیاد کافئین در این دوران باعث کاهش جریان خون به جفت شده و در نتیجه .... و بارداری · خانم‌های باردار برای رشد متعادل جنین از همه گروه‌های غذائی استفاده کنند .... جامعه افراد را تشویق و حتی وادار می کنند چیزی غیر از آن خود واقعی خود باشند.