مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علائم سرطان روده بزرگ

[ad_1]
بامداد – ‌یک فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: برخی بیماری‌های خانوادگی زمینه بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند.
‌دکتر مهیار منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در قسمت انتهایی روده بزرگ هضم غذا انجام نمی‌شود و نقش روده بزرگ گرفتن آب غذا، کم شدن حجم و راندن و خارج شدن از بدن است.
وی با بیان اینکه تومورهایی که به وجود می‌آیند از سطح داخلی روده بزرگ ایجاد می‌شوند، افزود: قسمت عمده سرطان‌های روده بزرگ از سلول‌های پوششی سطح داخلی روده بزرگ است.
منصوری گفت: سرطان روده بزرگ عموما و در اغلب موارد در افراد سن بالا بروز می‌کند و نقطه شروع آن ۴۷ سال به بالا تا ۷۰ و ۸۰ سالگی بوده و البته پیک آن بین ۵۰ تا ۶۰ سال است.
648586_734
این فوق تخصص خون و سرطان بالغین افزود: در برخی موارد فرد دچار خونریزی دستگاه گوارش و یا کم‌خونی می‌شود، که در این حالت خون به تدریج وارد روده می‌شود؛ به گونه‌ای که فرد متوجه خونریزی نمی‌شود، اما بیمار با کم‌خونی، ضعف و بیماری مواجه می‌شود که این کم‌ خونی ممکن است مؤید این باشد که خونریزی مخفی در دستگاه گوارش وجود داشته باشد.
منصوری اضافه کرد: در برخی موارد سرطان روده بزرگ خود را به صورت یبوست نشان می‌دهد و البته یبوست مزمن و پایدار نشان از سرطان روده بزرگ دارد.
این هماتولوژیست و آنکولوژیست ادامه داد: گاهی اوقات اسهال بی‌جهت، درد شکم، کاهش وزن و اشتها و لاغر شدن علائمی از یک بیماری حتمی دستگاه گوارش و به ویژه روده بزرگ است.
وی گفت: عموما تشخیص سرطان روده، آزمایش‌های کولونوسکوپی است و چنانچه توده‌ای در روده بزرگ دیده شود، پس از تیکه‌برداری از آن به پاتولوژی ارسال می‌شود و کارهای تشخیص و درمان آغاز خواهد شد.
منصوری اضافه کرد: یکی از جاهایی که ژن‌ها مؤثر هستند، روده بزرگ است و حتی برخی از بیماری‌های خانوادگی زمینه بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند. زمانی‌که فرد متوجه شد که سرطان روده بزرگ دارد، پس از یک سری بررسی‌های اولیه به یک آنکولوژیست (فوق تخصص خون) مراجعه کند. کار اصلی تنها تجویز شیمی درمانی نیست، بلکه فرد باید قادر باشد درمان را ادامه دهد.
منصوری یادآور شد: درمان باید با برنامه‌ریزی صورت گیرد و پزشک فوق تخصص تشخیص دهد که اول جراحی انجام شود و سپس شیمی درمانی یا بالعکس؛ نیاز است فرد از اقدامات غیرضروری که منجر به اتلاف وقت و صرف هزینه می‌شود، اجتناب کند.
این فوق تخصص خون و سرطان بالغین خاطرنشان کرد: پزشک فوق تخصصی که فرد مبتلا به او مراجعه کرده است کارهای تشخیصی لازم را هدایت و برنامه‌ریزی می‌کند و عمدتا باید بیماران تحت رادیوتراپی و شیمی‌درمانی قرار گیرند و در مراحل بعدی جراحی شوند، اما چنانچه ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر آخر روده بزرگ دچار سرطان شده باشد، صلاح نیست بیمار جراحی شود.
منصوری با اشاره به اینکه خیلی از تومورها اول شیمی‌درمانی و سپس جراحی می‌شوند، افزود: هدایت کارهای تشخیصی و درمانی وظیفه اول هر فردی است و باید دغدغه اصلی همه بیماران باشد.
وی گفت: روده بزرگ عموما جراحی می‌شود اما باید جای دقیق آن مشخص شود.
منبع: ایسنا

نوشته علائم سرطان روده بزرگ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، …سرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، پیگیری و… مرجع کامل اطلاعات علائم سرطان روده بزرگ و مراحل تشخیص آندفع خون روشن از مهمترین علائم سرطان روده بزرگ است علائم سرطان روده بزرگ سرطان روده سرطان روده بزرگ، خاموش و مرگبارسرطان روده بزرگ به‌ عنوان یک بیماری شایع و در عین حال قابل پیشگیری، همواره توجه مراکز علائم سرطان روده و پیشگیری از آنعلائمسرطانرودهسرطان روده و علائم سرطان روده و درمان سرطان روده و تشخیص سلامت روده را در نمناک بخوانیدسرطان روده بزرگ را زود درمان کنیدروده بزرگ یا کولون بخش پایانی دستگاه گوارش می باشد در اغلب موارد، سرطان روده بزرگ خوش مرکز جامع سرطان مقالاتدرمان سرطان روده بزرگسرطان روده بزرگ بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم سرطانی در بافت روده بزرگ شکل می آنچه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم …آنچه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم راست روده بدانیدهمه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان …سرطانسرطان الثدیسرطان سینهسرطان خونسرطان الدمسرطان رودهسرطان ریهسرطان پروستات بیماری واگیر پزشکان ایرانسرطان روده بزرگ که تحت عنوان سرطان کولون، سرطان رکتوم و یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته آشنایی با علائم و نشانه های سرطان سایت پزشکان …سرطان نوعی اختلال در سرعت تکثیر و تمایز سلولی است که می تواند در هر بافتی از بدن و در سرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، پیگیری و سرطان روده بزرگ بیماری است که در آن سلولهای بدخیم سرطانی در بافت روده بزرگ تشکیل می شوند علائم سرطان روده بزرگ و مراحل تشخیص آن دفع خون روشن از مهمترین علائم سرطان روده بزرگ است علائم سرطان روده بزرگ سرطان روده بزرگ سرطان روده بزرگ، خاموش و مرگبار انواع سرطان های روده سرطان روده بزرگ را می ‌توان به سه نوع تقسیم کرد نوع منفرد که علائم سرطان روده و پیشگیری از آن علائمسرطانروده سرطان روده و علائم سرطان روده و درمان سرطان روده و تشخیص سلامت روده را در نمناک بخوانید سرطان روده بزرگ را زود درمان کنید روده بزرگ یا کولون بخش پایانی دستگاه گوارش می باشد در اغلب موارد، سرطان روده بزرگ خوش‌خیم مرکز جامع سرطان مقالاتدرمان سرطان روده بزرگ سرطان روده بزرگ بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم سرطانی در بافت روده بزرگ شکل می‌گیرند آنچه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم راست روده آنچه باید دربارۀ سرطان کولون روده بزرگ و رکتوم راست روده بدانید همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان ریه همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان ریه، سرطان خون، پیشگیری از سرطان بیماری واگیر پزشکان ایران سرطان روده بزرگ که تحت عنوان سرطان کولون، سرطان رکتوم و یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته می شود آشنایی با علائم و نشانه های سرطان سایت پزشکان بدون مرز سرطان نوعی اختلال در سرعت تکثیر و تمایز سلولی است که می تواند در هر بافتی از بدن و در هر سنی علائم سرطان روده چیست؟ علایم سرطان روده کوچک علائم سرطان روده باریک علائم سرطان روده پیشرفته علائم سرطان روده ومعده



لینک منبع :علائم سرطان روده بزرگ

علائم “سرطان روده” و پیشگیری از آن - نمناک namnak.com/علائم-سرطان-روده.p10644‎Cachedسرطان روده ، علائم سرطان روده بزرگ. “سرطان روده” به عنوان سومین عامل مرگ ومیر در جهان می باشد،این سرطان چه علائمی دارد؟از چه سنی شروع می شود؟راه های درمان آن چیست؟ 5 نشانه جدی بیماری سرطان روده‌ بزرگ www.entekhab.ir/fa/news/.../5-نشانه-جدی-بیماری-سرطان-روده‌-بزرگ‎Cachedدکتر جواد غروبی فوق تخصص جراحی عمومی و دانشیار دانشگاه د در مورد علائم بیماری سرطان روده بزرگ گفت: در صورت ابتلا به این بیماری، تغییردرعادت اجابت مزاج ... سرطان روده بزرگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان_روده_بزرگ‎Cached Similarعلائم این بیماری ممکن است شبیه به سایر علائم نظیر عفونتها، تب، بواسیر ( هموروئید) و بیماری‌های التهابی روده باشد. بنابراین ... ‎۱ عوامل ابتلا - ‎۳ غربالگری و تشخیص - ‎۵ روش‌های درمانیسرطان روده بزرگ – علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان ، پیگیری و ... www.pezeshk.us/?p=2776‎Cached Similarسرطان روده بزرگ چیست ؟ در این بیماری سلولهای سرطانی در داخل بافت روده شروع به تکثیر می کنند. اگر چه این سرطان از جمله معمولترین سرطانهای بشر به حساب می آید ... علائم سرطان روده بزرگ و مراحل تشخیص آن - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../symptoms-colon-cancer.html‎Cached Similarدفع خون روشن از مهمترین علائم سرطان روده بزرگ است. علائم سرطان روده بزرگ. سرطان روده بزرگ چهارمین سرطان شایع در ایران است، سرطان‌ روده بزرگ از پولیپ‌های غددی ... علائم سرطان روده‌ و ۱۰ خوراکی برای جلوگیری از این بیماری مهلک | چطور chetor.com/14354-علائم-سرطان-روده/‎Cached Rating: 96% - 808 votes سرطان روده‌ بزرگ یکی از انواع سرطان‌های قابل پیشگیری است. در اینجا با علائم سرطان روده و ۱۰ غذایی که به جلوگیری از سرطان روده‌ کمک می‌کنند، آشنا خواهید شد. 4 مورد از علائم سرطان روده بزرگ در زنان - مجله سلامت www.majalesalamat.com/symptoms/colon-colorectal-cancer-signs/‎Cached4 ژوئن 2017 ... بر اساس یکی از مطالعات منتشر شده در مجله موسسه ملی سرطان، تعداد افراد جوانی که به سرطان روده بزرگ و راست روده مبتلا می شوند در حال افزایش است. سرطان روده چیست ؟ علائم و نشانه های سرطان روده بزرگ - راستینه - سایت ... https://rastineh.com/colorectal-cancer-overview/‎Cachedسرطان روده بزرگ (کولورکتال) چیست؟ این بیماری زمانی رخ میدهد که سلول های غیر طبیعی در دیواره روده بزرگ و یا راست روده رشد میکنند... مشخصات افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند - سیمرغ seemorgh.com/health/medical-news/111322-111322/‎Cached Similar5 سپتامبر 2011 ... دکتر پدرام فدوی، سرطان‌شناس در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این که شیوع سرطان روده بزرگ در کشور ما نسبتا بالاست، می‌گوید: فراوانی موارد ابتلا به ... علت و علائم سرطان روده بزرگ را بشناسید! | رکنا www.rokna.ir/.../278067-علت-علائم-سرطان-روده-بزرگ-را-بشناسید‎Cached2 جولای 2017 ... رکنا: به رشد غیرطبیعی سلولی در روده بزرگ سرطان روده بزرگ گویند. خون در مدفوع از علائم سرطان روده بزرگ است. افزایش سن می‌تواند علت سرطان روده ...