مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده

[ad_1]

محققان کانادایی موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که نه تنها با مدل های گذشته تفاوت دارد بلکه استخوان های زنده را به سازگاری بیشتر و همینطور فعال بودن طولانی مدت وادار می کند.

محققان

، مهندسان مکانیک دانشگاه مک گیل کانادا موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که به خوبی می تواند جایگزین مفصل آسیب دیده شود. بنا به گزارشات منتشر شده، دامیانو پاسینی Damiano Pasini موفق به طراحی استخوان بنیادی شده که بسیار شبیه به ساختار استخوان های بدنی انسان است. این پیشرفت پزشکی در حالی است که مفصل هایی که در گذشته ساخته شده بودند، هیچ شباهتی به ساختار متخلخلی استخوان های انسانی نداشتند.

بزرگترین موفقیت این پروژه را باید در جایگزینی مناسب مفصل مصنوعی با مفصل اصلی شخص دانست زیرا مفصل های گذشته تا حدی سخت و انعطاف ناپذیر بودند که فرد با دریافت مفصل های مصنوعی فشاری را نیز بر استخوان های خود وارد می کرد که مفصل مصنوعی به سرعت ضعیف و ناتوان شده و از بین می رفت. در نتیجه، شخص دوباره به جراحی مفصل نیاز پیدا می کرد. اما در روش جدید و با استفاده از چاپ سه بعدی برای استخوان می توان امیدوار بود که نه تنها فشاری به استخوان ها وارد نمی شود بلکه مفصل مصنوعی استخوان ها را به فعالیت طولانی تری وادار می کند.

سرپرست این پروژه می گوید : « این ایمپلنت به دلیل شباهت هایی که به ساختار سلولی متخلخل دارد، استخوان های زنده را فریب می دهد تا شخص با تضعیف یا از بین رفتن مفصل مصنوعی در مرور زمان مواجه نشود.»

ساخت این مفصل مصنوعی در مدت ۳ تا ۵ سال آینده وارد دنیای جراحی های پزشکی خواهد شد تا بتواند جایگزین مناسبی برای جراحی های مفصل امروزی باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …استفاده زیاد از موبایل باعث بروز سرطان چشم میشود مقابله با ضعف بینایی خردسالانشهریور ۸٧ زیتونبا موضوع روان شناسی با تغذیه اعصاب ومبارزه با تحجرمکتب خونه فیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر …دانشگاه صنعتیفیلم‌های رایگان دروس دانشگاه‌های برتر ایران میلیونر زاغه نشینمروری بر فیلم میلیونر زاغه نشین آرزوها، سرنوشت، سینما خلاصه داستان جمال ملک وبلاگ یک مهندس حکمت شادان بخش چهاردهم عشق مگر حتما باید پیدا و آشکار باشد تا به آدمیزاد حق عاشق شدن سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده سازگاریبیشتر سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده محققان کانادایی موفق به طراحی مفصل ران سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده آکابانو سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده مناسب مفصل مصنوعی با مفصل استئومیلیت عفونت مغزاستخوان ، استخوان، درد استخوان، بیماری سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده با انجام این نظیر زانوی‌ مصنوعی مفصل‌ها سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده گفتگوی مفصل با درباره ما بیشتر آخرین اخبار مهم ایران و جهان نتایج جستجو بدنبال استخوان استخوان مصنوعی با فریب استخوان های زنده بیشتر مفصل مصنوعی با سازگاری بیشتر مفصل سازگارى سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده ضرورت انتخاب راهکارهای سازگاری با اختلالات سازگاری چیست آکا خود فرد هم‌ می‌تواند روش‌ سازگاری‌ با سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده جستجو تگ پوکی استخوان پوکی استخوان ورود با گوگل پلاس ورود با پخش زنده تظاهرات مردم هند علیه برنامه های اقتصادی واضح برای زنده ماندن هجرت کردم همه به نوعی به تئاتر ضربه زدیم برایزندهماندنهجرت پیام دهکردی در گفتگو با مهر برای زنده ماندن هجرت کردم همه به نوعی تولد دوقلو های سیاه و شیرین کننده های مصنوعی خطرناک‌تر از قند واضح در واقع شیرین کننده های مصنوعی یک سری مواد شیمیایی و یا طبیعی گفتگو با محسن چاووشی



لینک منبع :سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده

سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده ... www.mehrnews.com/.../سازگاری-بیشتر-مفصل-مصنوعی-با-فریب-استخوان-های-زنده‏ - ذخیره شده 12 نوامبر 2016 ... محققان کانادایی موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که نه تنها با مدل های گذشته تفاوت دارد بلکه استخوان های زنده را به سازگاری بیشتر و ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده www.24khabar.com/news/190033/‏ 12 نوامبر 2016 ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده. محققان کانادایی موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که نه تنها با مدل های گذشته ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/bimari.../news201611121738249904.html‏ - ذخیره شده 12 نوامبر 2016 ... مهندسان مکانیک دانشگاه مک گیل کانادا موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که به خوبی می تواند جایگزین مفصل آسیب دیده شود. بنا به گزارشات ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده seiho.ir/news/315433/‏ به گزارش خبرنگار مهر، مهندسان مکانیک دانشگاه مک گیل کانادا موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند. سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده | پایگاه ... tnews.ir/news/96d874083954.html‏ سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده. به گزارش خبرنگار مهر، مهندسان مکانیک دانشگاه مک گیل کانادا موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده joominamarket.ir/joomla.../index.../12-2016-11-12-17-20-59‏ - ذخیره شده 12 نوامبر 2016 ... لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده - مهرنیوز www.mahpoo.com/extpost/akhbar/.../news20161112161614738560.html‏ 12 نوامبر 2016 ... محققان کانادایی موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که نه تنها با مدل های گذشته تفاوت دارد بلکه استخوان های زنده را به سازگاری بیشتر و ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده - لیست اخبار newslist.ir/news/sci.../سازگاری-بیشتر-مفصل-مصنوعی-با-فریب-استخوان‏ 12 نوامبر 2016 ... محققان کانادایی موفق به طراحی مفصل ران مصنوعی شده اند که نه تنها با مدل های گذشته تفاوت دارد بلکه استخوان های زنده را به سازگاری بیشتر و ... [PDF] اینترنت‌چه‌تاثیری‌روی‌مغز‌شما‌می‌گذارد www.emtiazdaily.ir/newspaper/pagepdf/5480‏ - ذخیره شده 27 نوامبر 2016 ... سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی. با فریب استخوان های زنده. آیا آنالین بودن شما را واقعا افسرده می کند؟ این نظریه مطرح است که از زمان در دسترس. سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده www.rahekhob.ir/.../سازگاری_بیشتر_مفصل_مصنوعی_با_فریب_استخوان_های_زنده‏ - ذخیره شده سازگاری بیشتر مفصل مصنوعی با فریب استخوان های زنده. دانلود تراکم سنج استخوان نورلند ... دانلود ببینیم و بدانیم (19): مفصل همه کاره چگونه کار می کند؟