مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موش‌ها هم می‌خندند

[ad_1]

‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند.

خنده موش

‌به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، دکتر میشل برچت در مورد رفتار واکنشی بعضی از حیوانات به ویژه موش‌ها در واکنش به قلقلک عنوان کرد: بررسی الگوهای عصبی موش‌ها حاکی از آن است که این جانوران در اثر تحریک قسمت‌های خاصی از بدن واکنش خوشایند اولیه را از خود بروز می‌دهند.

در این مطالعه عصب‌شناسان با تحریک پشت، شکم و دم موش‌ها دریافتند که این جانوران در اثر تحریک عصبی ناشی از قلقلک به آرامی می‌خندند،  اما این اصوات برای گوش انسان‌ها قابل شنیدن نیست.

دانشمندان عصب‌شناس این رفتار موش‌ها را به اصطلاح جهش شادی می‌نامند. واکنش این جانوران در برابر قلقلک به نوعی مشابه کودکان است. 

در این پژوهش واکنش عصبی-رفتاری موش‌ها با استفاده از الکترودهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فلز با ارزش دنیا را بشناسید…دانستنی ها فلز با ارزش دنیا را بشناسید از این فلز بیشتر در صنایع جواهرسازی میلیونر زاغه نشینمروری بر فیلم میلیونر زاغه نشین آرزوها، سرنوشت، سینما خلاصه داستان جمال ملک شهریور ۸٧ زیتونجملات بسیار زیباازدخترایرونی روی این جملات فکر کنیم دل تنها عضوی است معنی نمره عینک و شماره های چشم چیست؟…دانستنی هامعنی نمره عینک و شماره های چشم چیست؟ منظور از انکسار در واقع مسیری است که شعاع‏های علم، مهارت و فن آوری این پسر جوان که برندان تان نام دارد می‌گوید در ابتدا بازی برایم فقط جنبه سرگرم اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی موش‌ها هم می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند در این مطالعه عصب‌شناسان با تحریک پشت، شکم و دم موش‌ها دریافتند که موش‌ها هم می‌خندند فضای مجازی موش‌ها هم می‌خندند ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند موش‌ها هم می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند منابع آزمون موش‌ها هم می‌خندند منابع آزمون موش‌ها هم می‌خندند منابع آزمون شگفت انگیزی هستند همیشه ما را متعجب می شگفت انگیزی هستند همیشه ما را متعجب می شگفت انگیزی هستند همیشه ما را متعجب می خلبان‌ها را در شب بهتر می‌کند تصاویر خلبان‌ها را در شب بهتر می‌کند تصاویر خلبان‌ها را در شب بهتر می‌کند تصاویر موش‌ها هم می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند ساعت موشهاهم عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها موش‌ها هم می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند ایسکا خبروان موش‌هاهممی‌خندند برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند پرهام نیوز دانش و فناوری موش‌ها هم می‌خندند عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها موش‌ها هم می‌خندند اسکیمو مجله سرگرمیاسکیموخبر اخبار خواندنی ها موش‌ها هم می‌خندند گالری عکسقیمت ارزروابط زناشوییمدل آرایشدارو های گیاهیدانستنی ها موش‌ ها هم می‌ خندند گوناگون موش‌ ها هم می‌ خندند عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها موش‌ها هم می‌خندند فیدخوان اصلی موش‌ها هم می‌خندند مجموعه اخبار علمی و آموزشی تاریخ انتشار سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ۰۹۲۰ موش ها هم می خندند آکا موش ها هم می خندند پیچ و مهره ها هم عاشق به بعضی ها هم باید گفت سنی ها هم ختنه مکنند پیچ و مهره ها هم تپه ها هم چشم دارند



لینک منبع :موش‌ها هم می‌خندند

موش‌ها هم می‌خندند - ایسنا www.isna.ir/news/95082417240/موش-ها-هم-می-خندند‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. تصاویر برای موش‌ها هم می‌خندند موش‌ها هم می‌خندند www.fardanews.com/fa/news/590891/موش‌ها-هم-می‌خندند‏ - ذخیره شده 16 نوامبر 2016 ... ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. موش‌ ها هم می‌خندند - تیتر 3 titr3.com/موش‌ها-هم-می‌خندند/‏ 15 نوامبر 2016 ... ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ ها در واکنش به قلقلک می‌خندند.‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت ... موش‌ها هم می‌خندند | امروز آنلاین www.emruzonline.com/1395/08/موش‌ها-هم-می‌خندند/‏ 14 نوامبر 2016 ... ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. موش‌ها هم می‌خندند - پویش puyesh.net/fa/news/77379/موش‌ها-هم-می‌خندند‏ 14 نوامبر 2016 ... موش‌ها هم می‌خندند. ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. ‌به گزارش ایسنا به نقل از ... موش‌ها هم می‌خندند - اخبار روز ایران و جهان www.sarpoosh.com/science/.../natural-environment950800807.html‏ 15 نوامبر 2016 ... موش‌ها هم می‌خندند. اخبار علمی,خبرهای علمی,طبیعت و محیط زیست,موش. ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در ... پایگاه اطلاع رسانی فانوس | موش‌ها هم می‌خندند fanousnews.ir/Content/Detail/15677/موش-ها-هم-می-خندند‏ - ذخیره شده 1 دسامبر 2016 ... ‌به گزارش فانوس به نقل از لایوساینس، دکتر میشل برچت در مورد رفتار واکنشی بعضی از حیوانات به ویژه موش‌ها در واکنش به قلقلک عنوان کرد: ... موش‌ها هم می‌خندند igreen.rzb.ir/Forum/Post/347‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش به قلقلک می‌خندند. ‌به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، ... موش‌ها هم می‌خندند - اخبار ایران و جهان | پرهام نیوز www.parhamnews.com/1395/08/موش‌ها-هم-می‌خندند/‏ - ذخیره شده موش‌ها هم می‌خندند. تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵. چاپ Email. به این مطلب رای دهید. ‌دانشمندان عصب‌شناس دانشگاه هومبولت برلین برای اولین‌بار دریافتند که موش‌ها در واکنش ...