مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم

[ad_1]

 

تحقیق جدید نشان می دهد؛

ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵

 

ویتامین D

 

ویتامین D

 

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند.

به گزارش ستاره ها؛ در این مطالعه محققان اطلاعات جمع آوری شده از بیش از ۲۵ هزار فرد بزرگسال ۱۸ تا ۷۹ سال و بیش از ۹۷۰۰ کودک ۶ تا ۱۷ سال را که در نظرسنجی سالانه سلامت آمریکا بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ شرکت کرده بودند مورد بررسی قرار دادند.

از شرکت کنندگان پرسیده شده بود که آیا در سال گذشته مبتلا به آسم تشخیص داده شده اند یا حالت خس خس سینه را که علامت آسم است تجربه کرده اند. از شرکت کنندگان آزمایش خون هم گرفته شد تا میزان ویتامین D خون شان تعیین شود.
در مجموع، از بین شرکت کنندگان مطالعه ۶۸ درصد کودکان و ۷۰ درصد بزرگسالان دارای کمبود ویتامین D بودند (یعنی کمتر از ۳۰ نانوگرم در میلی لیتر که میزان کافی برای افراد سالم است).
بعلاوه در حدود ۱۲۰۰ کودک و ۱۸۰۰ فرد بزرگسال مبتلا به آسم تشخیص داده شدند. این بیماری همراه با التهاب و تنگ شدن مجاری هواست که هر دو موجب مشکل تنفس می شوند.
محققان دریافتند کودکان مبتلا به کمبود ویتامین D، در مقایسه با کودکان دارای میزان کافی این ویتامین، ۱.۳۵ برابر بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار داشتند.
همچنین یافته ها نشان داد افراد بزرگسال مبتلا به کمبود ویتامین D در معرض ریسک بالای تشخیص آسم قرار نداشتند، اما بروز علائم خس خس سینه در آنها بیشتر مشاهده شد.
یو اینگ هان، عضو تیم تحقیق از دانشگاه پیتزبرگ پنسیلوانیا، در این باره می گوید: «علت دقیق این رابطه مشخص نیست اما تصور می شود ویتامین D موجب کاهش سطح التهاب در بدن می شود.»

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جو دو سر پرک و تقویت قوای جنسیخواصغلاتجودوسرپرکجو دو سر و سبوس آن در کنار اثر خارق العاده شان بر پایین آوردن کلسترول آلزایمر، پیشگیری از آلزایمر، درمان آلزایمر، زوال عقل آکامنشاء این بیماری دقیقا معلوم نیست و علاجی هم برای آن فعلاً در دسترس نیست تغییرات بیولکترا منیزیم دایرکت هرمس …تولید انرژی کاهش درد و گرفتگی های عضلانی در ورزشکاران و کمک به حفظ تعادل مایعات و روش درمان فشار خون پایین، فشار خون، فشار خون بالا، …درمان فشار خون پاییندرمان فشار خون پایین در بارداریدرمان فشار خون پایین در طب سنتی مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمکدوستان با کمک هم مواد مغذی برا تقویت اسپرم و تخمک بگیم تا زود زود همگی مامان بشیمکتورولاک شرکت داروسازی کاسپین تامینکتورولاک چاقی بیماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمرضچاقیدر کودکان وزن مناسب با توجه به سن و جنسیت متفاوت می‌باشد مرض چاقی در کودکان و طرز تهیه پودر انرژی زا و چاق کننده جین سینگ حکیم …چاق کننده همینطور که اضافه وزن و چاقی بیش از حد فرد را دچار مشکلاتی نقدی بر در ایران دکتر احمد قنبریآیاهمانغولچراغجادواست؟آیا همان غول چراغ جادو است ؟ از میان خیل تکنولوژی و روش های زیبایی که روزانه از علائم بارداری در هفته اول و دوم علاوه بر این ممکن است دچار نوعی احساس درد و ناراحتی در سینه ها نیز بشوید و لباس زیری که ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک ویتامینپایینوریسکبالایآسم ارتباط پروتئین آنا ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم اجتماعی پزشکی و سلامت طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین ریسک بالای آسم ارتباط ‌‌ با ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ویتامین در معرض ریسک بالای تشخیص آسم قرار نداشتند ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم به میزان کافی ویتامین دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم و شوق ایرانی ها و ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم طبق نتایج یک مطالعه ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای بلاغ مازندران ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ویتامین دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار ارتباط ویتامین پایین و ریسک ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم سرویس سلامت و پزشکی ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط ویتامین پایین و ریسک بالای آسم ارتباط طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین ریسک بالای آسم و تغذیه



لینک منبع :ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم

ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../ارتباط-ویتامین-D-پایین-و-ریسک-بالای-آسم‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند. ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم - همشهری hamshahrionline.ir/details/352731/Science/medical‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند. فانا - ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم www.phana.ir/fa/doc/news/.../ارتباط-ویتامین-d-پایین-ریسک-بالای-آسم‏ 15 نوامبر 2016 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند. ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../ارتباط-ویتامین-d-پایین-و-ریسک-بالای-آسم‏ 15 نوامبر 2016 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند. ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/542874299088.html‏ همشهری آنلاین: طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند. ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم - اخبار روز tasna.ir/1395/08/25/ارتباط-ویتامین-d-پایین-و-ریسک-بالای-آسم.html‏ آسم پربازدیدها بالای پربحث‌ها ریسک و پایین D ویتامین ارتباط. میگنا - ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم www.migna.ir/vdcam6ne.49noe15kk4.html‏ 16 نوامبر 2016 ... طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند. ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم - 598 | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28358221‏ 19 نوامبر 2016 ... ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم. طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای ... ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم - آکا - tgnews.ir tgnews.ir/result/?...ارتباط%20ویتامین%20D%20پایین%20و%20ریسک%20بالای%20آسم%2...‏ خبرگزاری ایسنا: حمید پورآذری که با سیامک احصایی مشغول تمرین نمایشی جدید است برای معرفی کارش می‌گوید: «مخاطب با دوتا آدم باحال طرف است...! خوب است که ... ارتباط ویتامین D پایین و ریسک بالای آسم | 24 آنلاین vista.ir/news/31595982/ارتباط-ویتامین-D-پایین-و-ریسک-بالای-آسم‏ طبق نتایج یک مطالعه جدید، افرادی که به میزان کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در معرض ریسک بالای آسم قرار دارند. مهر نوشت: در این مطالعه محققان اطلاعات جمع آوری ...