مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند

[ad_1]
بر اساس اندازه گیریهای دقیقی که صورت گرفته، ماه در این وضعیت در فاصله ۳۵۶ هزار و ۵۰۸ کیلومتری زمین قرار گرفت.
این فاصله از مرکز زمین تا مرکز ماه اندازه گیری شده است.
ماه کامل تا نوامبر سال ۲۰۳۴ تا این حد بزرگ به نظر نخواهد آمد. البته در ژانویه سالهای ۱۹۱۲ و ۱۹۳۰ ماه کامل بزرگتر از آنچه که دیشب دیده شده به نظر می رسید.
آنچه که مردم دیشب در سراسر دنیا دیدند کره ماهی بود که ۱۴ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد درخشانتر از مواقع عادی بود.  در این حالت قمر طبیعی زمین تحت عنوان ابر ماه (supermoon) شناخته می شود.
طی ساعات گذشته علاقمندان به نجوم در سراسر جهان به ثبت این پدیده دیدنی پرداخته اند و تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند.
معمولا در مواقعی از این دست که پدیده های خاص نجومی روی می دهد شایعات مختلفی نیز مطرح می شود.
طی روزهای اخیر نیز برخی نگران آن بودند که ابرماه خطری برای زمین به همراه داشته باشد. اما دانشمندان علوم فضایی این اطمینان خاطر را داده بودند که ماه در این وضعیت هیچ خطری برای زمین نخواهد داشت.
نکته جالب توجه دیگر این است که هیچ یک از ابرماههایی که در تاریخ روی داده یا در آینده شاهد آن خواهیم بود شبیه یکدیگر نخواهند بود زیرا در این بین باید به جاذبه خورشید نیز به عنوان فاکتور تأثیرگذار اشاره کرد.

کالیفرنیا

آتن

اسپانیا

فیلادلفیا

پاکستان

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریاز پرونده پر سر و صدایی که هنوز بسته نشده تا رتبه ایران در میان کشورهای مرفه جهان مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند آنچه که مردم دیشب در سراسر جهان به ثبت مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند آنچه که مردم دیشب در جهان به ثبت مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه دیدند؟ واضح مردمجهاندیشب شب تاریخی در علم نجوم؛ مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه دیدند؟ ماه دیشب آنقدر به چشم مردم مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند خبرگزاری مهر اخبار مهم روز سیاست اقتصاد ورزش فرهنگ فناوری عکس فیلم روزنامه مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند تصاویر مردمجهاندیشب مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند آنچه که مردم دیشب در جهان به ثبت الف ابرماه در آسمان ایران مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند ۱۳۹۵۰۸۲۵ ۰۹ افزودن خبر به بولتن پایشگری مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند آنچه که مردم دیشب در سراسر جهان به ثبت دهمین اجلاسیه علمای بلاد و اساتید جامعه مدرسین قم پایگاه دهمیناجلاسیه مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند چاق‌ترین مرد جهان چگونه لاغر می شود؟ واضح چاق‌ترین مرد جهان چگونه لاغر می شود ترین مرد جهان، با وزنی آهنی را در



لینک منبع :مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند

مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../مردم-جهان-دیشب-ابرماه-را-چگونه-مشاهده-کردند‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... ماه دیشب آنقدر به زمین نزدیک شده بود که برای تکرار این رویداد باید تا سال ۲۰۳۴ صبر کرد. مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند | خبرگزاری مهر vista.ir/news/31583969/مردم-جهان-دیشب-«ابرماه»-را-چگونه-مشاهده-کردند‏ 15 نوامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اسپیس، شامگاه روز گذشته (دوشنبه) در ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت آمریکا و ۱۷ و ۲۲ دقیقه به وقت ایران، ماه در ... مردم جهان دیشب ابرماه را چگونه مشاهده کردند/عکس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28163273‏ 15 نوامبر 2016 ... مردم جهان دیشب ابرماه را چگونه مشاهده کردند/عکس. ماه دیشب آنقدر به زمین نزدیک شده بود که برای تکرار این رویداد باید تا سال 2034 صبر کرد. مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند - اونیما اخبار onima.ir/مردم-جهان-دیشب-ابرماه-را-چگونه-مشاهد-2/‏ - ذخیره شده 16 نوامبر 2016 ... مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردندReviewed by رحیم مرادی on Nov 16 Rating: ماه دیشب آنقدر به زمین نزدیک شده بود که برای تکرار این ... مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند بایگانی - کشاورزنیوز keshavarznews.ir/tag/مردم-جهان-دیشب-ابرماه-را-چگونه-مشاهد/‏ - ذخیره شده به گزارش کشاورزنیوز (اخبارکشاورزی ایران) : معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: این سازمان، تعداد پهپادها را برای ردیابی […] نظر دهید. انتشار یافته : 0; در ... مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند - http://www.poparena.ir www.poparena.ir/item-138629-مردم%20جهان%20دیشب%20«ابرماه»%20را%20چگونه%20مشاهده%20کردند‏ مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند. بخش دانش و فناوری الف،25 آبان95. ماه دیشب آنقدر به زمین نزدیک شده بود که برای تکرار این رویداد باید تا سال ۲۰۳۴ صبر ... مازنداران - اخبار روز | مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند mazandaran-behzisty.ir/مردم-جهان-دیشب-ابرماه-را-چگونه-مشاهد/‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... تیتر یک خبر جدید: مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند می توانید خلاصه اخبار را در اینجا مطالعه نمایید. ماه دیشب آنقدر به زمین نزدیک شده ... "ابر ماه" دیشب از منظر مردم جهان+تصاویر - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/.../ابر-ماه-دیشب-از-منظر-مردم-جهان-تصاویر‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... "ابر ماه" دیشب از منظر مردم جهان+تصاویر ... این رویداد از یکشنبه شب برای مردم در نقاط مختلف زمین قابل مشاهده بود و دیشب نیز در تهران دیده می‌شد. مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند / به گزارش پایگاه خبری ... wwwkhabar.ir/10253048‏ به گزارش پایگاه خبری علت، به نقل از اسپیس، شامگاه روز گذشته (دوشنبه) در ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت آمریکا و ۱۷ و ۲۲ دقیقه به وقت... مردم جهان دیشب «ابرماه» را چگونه مشاهده کردند - صفحه نخست nazaninha.xyz/news/82479‏ خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، شامگاه روز گذشته (دوشنبه) در ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت آمریکا و ۱۷ و ۲۲ دقیقه به وقت ایران، ماه در وضعیتی نسبت به زمین قرار ...