مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عمر گل های شاخه بریده را چگونه افزایش دهیم؟

[ad_1]

بامداد-تصور کنید در همین لحظه دسته گلی زیبا به شما هدیه می شود؛ احساستان چیست؟ گل های زیبا که به شکل دسته یا سبد گل وارد فضای خانه می شوند با رایحه عالی و لطافت خود دلنشینی خانه را دو چندان می کنند. ولی از بین رفتن و خشک شدن این گل های زیبا بسیار نا امید کننده است. شاید به جرات بتوان گفت چیزی زیباتر از گلهای شاداب و رنگارنگ برای اینکه دنیا به مکانی دلچسب تر تبدیل شود، وجود ندارد. با وارد کردن گیاهان و گلهای رنگین به دکوراسیون خانه هم می توانید آن را به بهشتی برای خودتان تبدیل کنید. با توجه به اینکه هیچ کس گل های پژمرده، ساقه و برگ های خشک، آب تیره و کدر شده را دوست ندارد، بهتر است نکاتی را که ما برای افزایش عمر گل های شاخه بریده در فضای خانه معرفی می کند، مورد توجه قرار دهید:

افزایش عمر گل های شاخه بریده: سریع عمل کنید.

زمانی که از گلفروشی به خانه برگشتید، سریع گل ها را از درون بسته بندی، کاغذ، روبان و سیمی که به دورش پیچیده شده است خارج کنید. ساقه ها را اندکی کوتاه کرده و گل شاخه بریده را درون آب قرار دهید. مهلت پژمرده شدن را به گل ها ندهید و از همان ابتدا با نهایت دقت و توجه با گل ها در خانه رفتار کنید.

fsci535

مهلت پژمرده شدن را به گل ها ندهید و از همان ابتدا با نهایت دقت و توجه با گل ها در خانه رفتار کنید

افزایش عمر گل های شاخه بریده: کمی سفید کننده اضافه کنید.

آب گل های شاخه بریده را هر سه روز یکبار تعویض کنید. گلدان را با کمی سفید کننده خوب تمیز کرده و قطره کوچکی از مایع سفیدکننده را هم به آب گلدان اضافه کنید تا باکتری ها را از بین ببرد. دقت داشته باشید که شما به مقدار زیادی از سفید کننده برای کشتن گل های خود نیاز ندارید!

افزایش عمر گل های شاخه بریده: ساقه ها را اریب برش دهید.

زمانی که آب گلدان را تعویض می کنید، انتهای ساقه گل شاخه بریده را با یک چاقوی تمیز و تیز به شکل مورب برش دهید. برای این کار از یک قیچی با تیغه های تیز هم می توانید استفاده کنید. اگر ساقه گل های شاخه بریده شما چوبی است، می توانید از برش های عمودی در انتهای ساقه استفاده کنید تا میزان آب بیشتری از طریق آوندها به بالای ساقه ها و گل های اصلی برسد.

fsci536

اگر ساقه گل های شما چوبی است، می توانید از برش های عمودی در انتهای ساقه استفاده کنید

افزایش عمر گل های شاخه بریده: بیش از حد آب ندهید.

از میزان کمی آب در گلدان استفاده کنید به صورتی که عمق آن کم باشد تا ساقه های نرم دچار گندیدگی و خراب شدن نشوند. تنها موقعیتی که این قانون نقض می شود در زمان کار با ساقه های چوبی است. ساقه های چوبی شده تمام آبی که می توانند را جذب می کنند و با میزان زیاد آب خوشحال تر می شوند.

افزایش عمر گل های شاخه بریده: گل های اضافی را حذف کنید.

برای اینکه از آب تیره، ساقه های له و نرم شده جلوگیری شود مطمئن شوید هیچ گل و گلبرگی در آب غوطه ور نشده باشد. قرار گرفتن یک یا چند گل درون آب گلدان یکی از عوامل اصلی پژمرده شدن سریعتر گل های شاخه بریده هستند. هر قسمت ساقه و شاخه ای که درون آب قرار می گیرد باید بدون گل، گلبرگ و جوانه برگ باشد.

fsci537

هر قسمت ساقه و شاخه ای که درون آب قرار می گیرد باید بدون گل، گلبرگ و جوانه برگ باشد

افزایش عمر گل های شاخه بریده: از میوه ها دور بمانید.

آیا می دانستید گل و میوه با هم میانه خوبی ندارند؟ برای اینکه عمر گل شاخه بریده خود را افزایش دهید، آنها را از سبد میوه هایی مانند سیب و گلابی دور نگه دارید. این میوه ها از خود گاز اتیلن متصاعد می کنند که موجب پژمردگی گل شاخه بریده می شود.

افزایش عمر گل های شاخه بریده: آنها را شاد و سرحال نگه دارید.

گل شاخه بریده ای که در معرض نور آفتاب پنجره قرار بگیرد، بسیار سریع شکفته می شود و عمر آن هم به همان سرعت تمام می شود. برای شرایط بهینه گلدهی، گل شاخه بریده را از نور مستقیم آفتاب، شوفاژ و رادیاتور و هر منبع گرمایشی دیگر به دور نگه دارید.

fsci538

گل شاخه بریده را از نور مستقیم آفتاب، شوفاژ و رادیاتور و هر منبع گرمایشی دیگر به دور نگه دارید

افزایش عمر گل های شاخه بریده: کیسه بساک را حذف کنید.

در گل های بسیاری که به عنوان شاخه بریده به فروش می رسند، پرچم های بزرگی وجود دارد. پرچم دارای دانه های گرده ای است که به شکل کیسه بساک در بالای آن قرار دارد. برای افزایش عمر گل شاخه بریده؛ بعد از باز شدن و شکفتگی گل این کیسه را جدا کنید چرا که باعث پژمرده شدن زودتر گلها می شوند.

گیاهان به دلیل حساسیت های بالای خود نیاز به مراقبت زیادی دارند.

منبع : chidaneh.com

نوشته عمر گل های شاخه بریده را چگونه افزایش دهیم؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه فلفل پرورش دهیم چگونه فلفل پرورش دهیم پرورش فلفل در منزل مانند تهیه یک محصول ارگانیک و سالم استراهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی گل رزگونه ها و ارقام متنوع و ترکیبی گل رز به خاطر زیبایی و عطر آنها افزایش یافته استراهنمای نگهداری و پرورش گل و گیاهان زینتی گل یاس …تکثیر بوسیله خوابانیدن شاخه برای این منظور شاخه های بلند یکی دو ساله قسمت پائین بوته چرا ، زیرا و چگونه،دانستنیها ،اطلاعات علمیآموزشیسایت علمیمطالب علمیعلمی گزارش های علمیچرازیراچگونه فسیلچگونه می توان عصر ایران گاه لازم است که انسان دیدگان خود را ببندد زیرا اغلب خود را به نابینائی زدن نیز نوعی نوشته های خواندنی کیانا وحدتی من بودم و سیاهی شب های بی صدا من بودم و سکوت زخمی آهنگ های تو من بودم و گریه آموزش کاشت درختان میوه تکثیر تکثیر بادام از طریق بذر، پیوند روی پایه های انتخاب شده بادام، هلو یا آلوچه، و آموزش کاشت خیار در گلخانهکاشت خیار در گلخانه انتخاب زمان کشت قبل از هر اقدامی در مورد کشت خیار ابتدا بهتر سوالات در زمینه باغبانی آرشیو …با سلام خدمت دوستان علت ریختن خرمالو ها قبل از رسیدن چیه؟ آیا بعلت پر بودن شاخه هاست حوادث امروز ایران سکه را باید گران می کردند بازار امنیتی نشود سکه را باید گران می کردند بازار امنیتی چگونه عمر گل‌های آپارتمانی را افزایش دهیم؟ چگونه عمر گل‌های عمر گل‎های شاخه بریده را تحت برای افزایش طول عمر گل‎های گلخانه نوین چگونه عمر گلهای شاخه بریده خود را زیاد کنید چگونه عمر گلهای شاخه بریده خود را را افزایش داده و عمر گل را آن را با گل های سرگرمستان افزایش عمر گل های شاخه بریده افزایش عمر گل های شاخه بریده افزایش عمر شاخه های گل نگهداری شاخه های گلنحوه نگهداری شاخه چگونه عمر گلهای بریده را زیاد کنیم چگونه عمر گلهای بریده را آب را افزایش داده و عمر گل را در داخل شاخه های عمر گلهای شاخه بریده را بیشتر کنید گلهایشاخهبریده گلهای شاخه بریده و افزایش عمر گلها و آب گل های شاخه بریده را هر سه چگونه با افزایش عمر گل های شاخه بریده – پورتال جامع ایران بانو … دانستنی های علمی چگونه پرونده های قبل از آب گل های شاخه بریده را هر سه روز افزایش عمر گل های شاخه چگونه فلفل پرورش دهیم افزایش عمر گل های شاخه بریده چگونه فلفل پرورش دهیم افزایش عمر گل های شاخه افزایش زمان ماندگاری نگهداری گلهای شاخه بریده قلم سخن گلهای شاخه بریده میوه های رسیده سریعتر گلها را گلها را افزایش می دهد طول عمر یک ‫افزایش عمر گل های شاخه بریده مجله خبری دابی گل های زیبا که به شکل دسته یا سبد گل وارد فضای کارتان را های باشگاه راز برای افزایش عمر گل های شاخه بریده افزایش عمر گل های شاخه بریده برای آنکه عمر گل های شاخه بریده خود را طولانی را چگونه



لینک منبع :عمر گل های شاخه بریده را چگونه افزایش دهیم؟

چگونه عمر گلهای شاخه بریده را طولانی کنیم - مهندسی کشاورزی naserghorbany.blogsky.com/2‏ - ذخیره شده - مشابه چگونه عمر گلهای شاخه بریده را طولانی کنیم - مهندسی کشاورزی - اعمال کشاورزی نوین ... جوانه ها و غنچه ها را شکوفا کرده، و به طور کلی عمر دسته گل شما را افزایش می دهند. 10 راز افزایش عمر گل های تازه - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../10-راز-افزایش-عمر-گل-های-تازه‏ - ذخیره شده - مشابه برای آنکه عمر گل های شاخه بریده خود را طولانی تر کنید روش های زیر را بکار بگیرید . ... راز هفتم: از آنجائیکه گل های شاخه بریده دیگر از طریق ریشه هایشان مواد غذایی را دریافت نمی کنند، شما باید به آنها غذا بدهید. ... چگونه بفهمیم ماشین تصادفی است؟ عمر گل های شاخه بریده را چگونه افزایش دهیم؟ - مفیدستان mofidestan.ir/عمر-گل-های-شاخه-بریده-را-چگونه-افزایش-ده/‏ - ذخیره شده دانستنی های علمی چگونه پرونده های قبل از آب گل های شاخه بریده را هر سه روز افزایش عمر گل های شاخه چگونه فلفل پرورش دهیم افزایش عمر گل های شاخه بریده چگونه فلفل ... تصاویر برای عمر گل های شاخه بریده را چگونه افزایش دهیم؟ عمر گل های شاخه بریده را چگونه افزایش دهیم؟ | تصور کنید در - قطره www.ghatreh.com/news/.../عمر-های-شاخه-بریده-چگونه-افزایش-دهیم‏ 16 نوامبر 2016 ... تصور کنید در همین لحظه دسته گلی زیبا به شما هدیه می شود؛ احساستان چیست؟ گل های زیبا که به شکل دسته یا سبد گل وارØ. چگونه زمان ماندگاری گل‌های طبیعی را افزایش دهیم؟/ پنج نکته برای ... khooneideal.com/2017/.../چگونه-زمان-ماندگاری-گل‌های-طبیعی-را-ا/‏ - ذخیره شده آموزش‌های خانه. چگونه زمان ماندگاری گل‌های طبیعی را افزایش دهیم؟/ پنج نکته برای افزایش عمر گل‌های از شاخه بریده شده. نوشته شده در تاریخ 04/11/1395 توسط خانه ایده‌آل. افزایش عمر گل - خانه ایده آل khooneideal.com/tag/افزایش-عمر-گل/‏ - ذخیره شده آموزش‌های خانه · چگونه زمان ماندگاری گل‌های طبیعی را افزایش دهیم؟/ پنج نکته برای افزایش عمر گل‌های از شاخه بریده شده. نوشته شده در تاریخ 04/11/1395 توسط خانه ایده‌آل. چگونه عمر گل‌های آپارتمانی را افزایش دهیم؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../چگونه-عمر-گل-های-آپارتمانی-را-افزایش-دهیم‏ - ذخیره شده 18 دسامبر 2014 ... یک کارشناس گیاهان آپارتمانی و زینتی اظهارکرد: عوامل مختلفی طول عمر گل های شاخه بریده را تحت کنترل قرار می‌دهند که از مهم ترین آن‌ها می توان به ... SID.ir | تاثیرات متقابل شاخه های گل بریده بر عمر انباری آنها در محلول ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=147011‏ - ذخیره شده - مشابه به حداقل رساندن ضایعات پس از برداشت گلهای بریده و افزایش عمر آنها، با در نظر گرفتن هزینه های بالای تولید امری بسیار ضروری است. یکی از این عوامل تاثیرگذار، ... چگونه عمر گل‌های آپارتمانی را افزایش دهیم؟ - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2014/12/18/633926‏ - ذخیره شده 18 دسامبر 2014 ... یک کارشناس گیاهان آپارتمانی و زینتی اظهارکرد: عوامل مختلفی طول عمر گل های شاخه بریده را تحت کنترل قرار می‌دهند که از مهم ترین آن‌ها می توان به ...