مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، به گفته مقامات بهداشتی دهلی، در روزهای اخیر تعداد زیادی از بیماران با علائمی مانند بیهوشی، تب بالا و حالت تهوع به مراکز درمانی پایتخت هند مراجعه کرده اند که تاکنون متخصصان موفق به شناسایی ویروس نشده اند.

متخصصان احتمال جهش ژنی ویروس ها را مطرح می کنند ولی تاکنون در خصوص چگونگی پیدایش آن اطلاع دقیقی ندارند.

هم اکنون تعداد زیادی از بیماران به علت این ویروس ناشناخته در بیمارستان های دهلی بستری شده اند.

دکتر ار اس تانجا مسئول بخش دارو در بیمارستان «ار.ام.ل» دهلی گفت: ما در موارد زیادی با بیمارانی مواجه شده ایم که با وجود علائمی مشابه به بیماری های تب زرد و دنگی، آزمایش آنها در خصوص این بیماریها منفی بوده اســت.

وی خاطرنشان کرد که این ویروس جدید در دهلی نو در حال گسترش اســت.

دکتر «شالینی مالهوترا» یک میکروب شناس در بیمارستان «ار.ام.ال» دهلی نو گفت: ما تنها دارای تجهیزات لازم برای شناسایی ویروس دنگی یا تب زرد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ویروس جدیدی در حال گسترش باشد، تجهیزات آزمایشگاهی ما قادر به شناسایی آن نیست.

یک متخصص داخلی گفت که بسیاری از بیماران دارای علائمی مانند اختلال در دستگاه گوارش، یرقان، ذات الریه، اختلالات تنفسی همراه با عفونت های شدید ویروسی هستند که این علائم در سال های گذشته گزارش نشده اســت.

دکتر اس پی بایوترا افزود:ویروس ها به طور مداوم برای محافظت از خود شکل خود را تغییر می دهند.

به گفته وی در سالجاری بیش از 60 درصد از بیمارانی که به بیمارستان ها مراجعه کرده اند دارای علائم جدیدی بوده اند.

دکتر داریوال رئیس سازمان کنترل بیماری های ویروسی هند گفت: برنامه نظارت بر بیماری های هند، هرگونه جهش و انتشار ویروس جدید را بررسی می کند.

وی افزود: موارد ابتلا به بیماری تب زرد بسیار بالاتر از آمار تخمین زده شده توسط سازمان ها اســت.

رئیس سازمان کنترل بیماری های ویروسی هند پیش بینی کرد که در روزهای آینده موارد ابتلا به بیماری تب زرد در دهلی نو به بیش از 3 برابر افزایش یابد.

به گفته مقامات بهداشتی از یک هفته گذشته تاکنون بیش از 423 مورد بیمار مبتلا به تب زرد و 487 مورد ابتلا به بیماری تب دنگی در دهلی نو گزارش شده اســت.

دهلی نو در سال 2006 شاهد انتشار گسترده ویروس تب زرد بود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اســت که بیماری های ویروسی مانند تب دنگی، تب زرد و مالاریا سالانه 17 هزار و 649 کرور روپیه (2 میلیارد و 634 میلیون دلار) به هند ضرر می رساند.

تب دنگی از طریق پشه ای به نام «ائدس» به انسان منتقل می شود .این پشه به ببر آسیایی مشهور و در مناطق استوایی وجود دارد.

علائم این بیماری سردرد، کمردرد، پشت درد و با تب شدید همراه اســت که در مواردی منجر به مرگ می شود.

دفن غیر بهداشتی زباله، ساختمان های کثیف و آلوده و باران های موسمی از عوامل شیوع این بیماری عنوان شده اســت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

بهترین آنتی ویروس های جهاننوشته شده در دوشنبه دهم آبان ۱۳۹۵ساعت توسط علی حسین‌زاده اصلایمنی، بهداشت و محیط زیست … اصولا شیوه‌های ارزیابی قابلیت اطمینان بر ارزیابی احتمال خطر استوار است، البته در اصطلاحات مفید پزشکی آرشیو …سلام من تصمیم دارم در اینجا فرهنگ واژها های عامیانه پزشکی رو که در بین مردم رایج شده و حیوانات …پیتون فرشی این مار استرالیایی ، در شب به شکار می پردازد او با کمین کردن بر روی زمین یا



لینک منبع :شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی

خبرگزاری جمهوری اسلامی - شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی نو - ایرنا https://www3.irna.ir/fa/News/82212454/‏ - ذخیره شده 31 آگوست 2016 ... دهلی نو-ایرنا- پزشکان دهلی نو از انتشار ویروسی جهش یافته و ناشناخته با علائمی مشابه بیماری های تب زرد و تب دنگو در پایتخت هند خبر دادند. شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=954530‏ - ذخیره شده 3 سپتامبر 2016 ... پزشکان شهر دهلی از انتشار ویروسی جهش یافته و ناشناخته با علائمی مشابه بیماری های تب زرد و تب دنگو در پایتخت هند خبر دادند. به گزارش جام جم ... شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی - جام جم | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24529399‏ 31 آگوست 2016 ... شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی. پزشکان شهر دهلی از انتشار ویروسی جهش یافته و ناشناخته با علائمی مشابه بیماری های تب زرد و تب دنگو در پایتخت ... شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/شیوع_ویروسی_ناشناخته_در_دهلی‏ - ذخیره شده شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی. دانلود پیکر قربانی تجاوز هند سوزانده شد و همزمان برخی از... دانلود لحظات دلهره در زمین لرزه شدید دهلی · دانلود لحظات دلهره در زمین لرزه ... شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی نو - سرویس خبری servicekhabari.com/107501/شیوع-ویروسی-ناشناخته-در-دهلی-نو/‏ آفتاب‌‌نیوز : به گفته مقامات بهداشتی دهلی نو، در روزهای اخیر تعداد زیادی از بیماران با علائمی مانند بیهوشی،تب بالا و حالت تهوع به مراکز درمانی پایتخت هند مراجعه کرده ... شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی نو / پزشکان دهلی نو از انتشار ویروسی ... wwwkhabar.ir/go/8593272‏ 31 آگوست 2016 ... پزشکان دهلی نو از انتشار ویروسی جهش یافته و ناشناخته با علائمی مشابه بیماری های تب زرد و تب دنگو در پایتخت هند خبر دادند. شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی - کلاس دهم - رز بلاگ javabkonkur95.rozblog.com/شیوع-ویروسی-ناشناخته-در-دهلی.html‏ - ذخیره شده 3 سپتامبر 2016 ... پزشکان شهر دهلی از انتشار ویروسی جهش یافته و ناشناخته با علائمی مشابه بیماری‌های تب زرد و تب دنگو در پایتخت هند خبر دادند.لینک منبع و پست ... مجله اینترنتی: شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی نو - مجله اینترنتی eqms.ir/fa/46958/مجله-اینترنتی-شیوع-ویروسی-ناشناخته-در/‏ 31 آگوست 2016 ... به گفته مقامات بهداشتی دهلی نو، در روزهای اخیر تعداد زیادی از بیماران با علائمی مانند بیهوشی،تب بالا و حالت تهوع به مراکز درمانی پایتخت هند مراجعه ... شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی نو - webgardiha.com webgardiha.com/شیوع-ویروسی-ناشناخته-در-دهلی-نو/‏ 2 ا کتبر 2016 ... پزشکان دهلی نو از انتشار ویروسی جهش یافته و ناشناخته با علائمی مشابه بیماری های تب زرد و تب دنگو در پایتخت هند خبر دادند. منبع. SHARE. شیوع ویروسی ناشناخته در دهلی نو - رهتا www.rahta.com/q/شیوع_ویروسی_ناشناخته_در_دهلی_نو‏ - ذخیره شده صاحب‌خبر - به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، به گفته مقامات بهداشتی دهلی، در روزهای اخیر تعداد زیادی از بیماران با علائمی مانند بیهوشی، تب بالا و حالت تهوع به مراکز ...