مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا

[ad_1]

به گزارش جام جم ، در این تحقیق که در ترکیه انجام شد بیش از 700 فرد بین 18 تا 65 سال مبتلا به فشار خون بالا از نظر نوع غذای مصرفی، میزان مصرف نمک، منظم بودن مصرف صبحانه و زمان خوردن شام مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج این بررسی نشان داد دیر شام خوردن، تاثیرات منحصر به فردی بر بالا رفتن فشارخون در طول شب دارد.

براساس این مطالعه، فاصله کمتر از دو ساعت میان شام خوردن و خواب، بیش از داشتن یک رژیم غذایی پرنمک، زیان آور اسـت. به گفته محققان، دیر شام خوردن، بدن را درحالت آماده باش قرارمی دهد و این حالت، باعث تولید هورمون‌های استرس مثل آدرنالین شده و ریتم شبانه‌روزی بدن را به هم می‌ریزد.

محققان دانشگاه ازمیر می‌گویند زندگی مدرن، عادت‌های غذایی نامطلوبی در افراد ایجاد کرده اسـت که می‌توانند کشنده باشند. وی افزود به طور طبیعی، بدن هنگام شب برای خواب آماده می‌شود، اما این در صورتی اسـت که شما دیر شام نخورید.

دیر شام خوردن، بدن را همانند روز درحالت آماده باش نگه می‌دارد و ترشح هورمون‌های استرس، از پایین آمدن فشار خون هنگام خواب که در حالت طبیعی باید اتفاق بیفتد جلوگیری می‌کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 سپتامبر 2016 ... دیر شام خوردن میتواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در بزرگترین کنفرانس قلب جهان ارائه ...6 سپتامبر 2016 ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا. دیر شام خوردن میتواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در ...6 سپتامبر 2016 ... برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در بزرگ ترین کنفرانس قلب جهان ارائه شد، - نشان داد دیر شام خوردن و انواع مرگ آور فشار خون بالا که به ...7 سپتامبر 2016 ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛دیر شام خوردن میتواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش ...دیر شام خوردن میتواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در بزرگترین کنفرانس قلب جهان ارائه شد، نشان داد...برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در بزرگترین کنفرانس قلب جهان ارائه شد، نشان داد دیر شام خوردن و انواع مرگآور فشار خون بالا که به حملات قلبی میانجامد، با ...در این تحقیق که در ترکیه انجام شد بیش از 700 فرد بین 18 تا 65 سال مبتلا به فشار خون بالا از نظر نوع غذای مصرفی، میزان مصرف نمک، منظم بودن مصرف صبحانه و ...6 سپتامبر 2016 ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا. دیر شام خوردن میتواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در ...تنها اشاره ای جزیی به مشکلات بهداشتی جدی است که در ارتباط با فشار خون بالا ممکن ... اگر بیرون از خانه قصد خوردن غذا دارید مثلا به جای پیتزای معمولی پیتزای سبزیجات سفارش دهید. ... 9- میان وعده های روزانه خود را از میوه و سبزی های تازه انتخاب کنید .فشارخون بالا عامل مرگ ۱/۷ میلیون نفر (حدود ۱۳ درصد از کل مرگ ومیرها) در جهان است و ... است با انجام بسیج های آموزشی برای سلامت مصرف نمک را کاهش دهد و هم زمان مبتلایان به ... بیشتر نمک مصرفی ما به غذای سفره یا آب مورد نیاز برای پخت غذا اضافه نشده ... در کاهش فشار خون مصرف سبزی ها و میو ه ها در غذای اصلی و میان وعده ها توصیه می شود.


کلماتی برای این موضوع

قلب فشار خون بالافشار خون بالا پر فشاری خونهیپرتانسیون چیست ؟ نیروی فشاری وارده به دیواره سرخرگها ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوالمدتی با پسری دوست بودمهر دو تحصیلکرده و دارای کار خوب و در شرف ازدواج و بینمان رابطه کاروفناوری کَلالهپرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با صوت؛ مصیبتی که امام زمان برای آن خون گریه می‌کند …دانلود علامه امینی شب عاشورا برای امام زمان صدقه کنار می‌گذاشتند و می گفتند امشب قلب انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟نکاتی درباره تغذیه دیابت نوع تغذیه درمانی در کنترل دیابت مهم ترین نقش را ایفا می کند هدف از تغذیه درمانی در دیابت رابطه جنسی و عشق پزشکان ایرانمشکل شماره ۱ همان تکرار قدیمی و همیشگی راهکار کمی تغییر ایجاد کنید وقتی در یک رابطه توصیه های دارویی و غذایی در ماه رمضانتوصیه های غذایی و دارویی در ماه رمضان در دین اسلام یکی از شرایط روزه داری، امتناع از یهترین زمان مصرف ویتامینها پایگاه تخصصی …طبیب طبیعت طبیب طبیعت با خواص این خوراکی ممتاز بیشتر آشنا شوید خوراکی های مختلفی در الف شهریور ماهِ خونچه ربطی داره، یعنی هرکی بهش فشار میاد، باید سر یکی دیگه خالی کنه، خوب اونوقت اگه فشار



لینک منبع :ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا

ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا - جام جم jamejamonline.ir/sara/.../ارتباط-میان-زمان-شام-با-فشار-خون-بالا‏ - ذخیره شده 6 سپتامبر 2016 ... دیر شام خوردن می‌تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در بزرگ‌ترین کنفرانس قلب جهان ارائه ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا 77.104.65.15/sara/.../ارتباط-میان-زمان-شام-با-فشار-خون-بالا‏ 6 سپتامبر 2016 ... دیر شام خوردن می‌تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. ... دیر شام خوردن و انواع مرگ‌آور فشار خون بالا که به حملات قلبی می‌انجامد، با هم ارتباط ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا - عصر خبر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147318192029391‏ 6 سپتامبر 2016 ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا. دیر شام خوردن می‌تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا - خبرداغ - تی نیوز tnews.ir/news/b45d70037993.html‏ - ذخیره شده دیر شام خوردن می تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. ... شد، نشان داد دیر شام خوردن و انواع مرگ آور فشار خون بالا که به حملات قلبی می انجامد، با هم ارتباط دارند. ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا - سرویس خبری servicekhabari.com/117349‏ 3 سپتامبر 2016 ... دیر شام خوردن می‌تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در بزرگ‌ترین کنفرانس قلب جهان ارائه ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا - عصر خبر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24883783‏ 7 سپتامبر 2016 ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا. دیر شام خوردن می تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در ... خانواده:ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا | همه چیز از همه جا kahlek.ir/index.php/post343566?blog=1&blogid=Allthings‏ 6 سپتامبر 2016 ... خانواده:ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا ... آن بزرگ‌ترین قلب ارائه نشان دیر خوردن انواع فشار بالا به قلبی با ارتباط به جام ، این که ترکیه شد از ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا - ورود ponila.com/post/393555/‏ - ذخیره شده دیر شام خوردن می تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار ، یک مطالعه که ... ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا. ۰ پسند. like. ۰ نظر. cmt. بیماری آلزایمر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بیماری_آلزایمر‏ - ذخیره شده - مشابه آلویز آلزایمر این زن را از زمان بستری شدنش در آسایشگاهی در شهر فرانکفورت تا زمان مرگ او در ... با استفاده از آنالیز پیوستگی ژنهای دیگری نیز در ارتباط با آلزایمر دیر هنگام ... دارو، مصرف همراه صبحانه و شام و با مایعات یا آب میوه از شدت عوارض کاسته می‌شود. ... این احتمال وجود دارد که فشار خون بالا اثر حفاظتی داشته باشد و یا ممکن است ... رابطه میان استرس و فشارخون چیست؟ | خوب زندگی کن با زی zee.ir/post/رابطه-میان-استرس-و-فشارخون-چیست؟/‏ - ذخیره شده 29 مارس 2017 ... در زنان، فشار خون بالا با داشتن مسئولیت‌های خانوادگی زیاد و در میان ... فشار خون گنجانده می‌شود چرا که کافئین هم زمان با استرس واکنش فشار خون در ...